@Iggy, nou dan heeft hij mazzel... hihi ik denk dat onze kat de 1e keer dat hij springt nogal raar zal kijken... maar wij doen de kratjes er pas onder als we uit t ziekenhuis komen...
@Iggy:http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S59840156 Weet niet of ik de link mag plaatsen, maar probeer maar eens. Dit is de versie die ik graag wil met de maten en info die eronder staan.
@Iggy: hij geeft alleen de begin-stoel aan, niet de versie die ik wil. Maar goed, kijk toch maar eens naar de mogelijkheden
bolide is die andere dit is die goedkopere he? die lijkt me ook relax en niet duur met voetenbankje erbij
@Iggy: soms geven die links niet helemaal aan wat je wilt hè Dit is de basisversie van de duurdere. Daar heb ik dan een variant van gekozen die op 100 uitkomt. Die andere is de BOLIDEN, met voetenbankje inderdaad!
*INBRAAK* Hey (bijna)mama's, Een jaar geleden zat ik nu thuis te wachten tot HET moment zou komen, zoooo ontzettend spannend... Ik moest dus even aan jullie denken en wil jullie heel veel succes wensen met de bevalling en een hele fijne kraamtijd toewensen met een gezond en prachtig kindje! Geniet van de laatste loodjes... heerlijk zo'n dikke buik met een schoppende beeb! En voor de mama's die inmiddels al bevallen zijn: gefeliciteerd! liefs van een februari 2008 mama *UITBRAAK*
Dat dacht ik idd ook al Een (redelijk) snelle bevalling lijkt me prettig, maar dit is weer het andere uiterste... Ach, er is toch niets van te zeggen.
Wat hebben jullie voor plannen voor vandaag? Ik zit nog in mn kamerjas, maar ben te lui om te gaan douchen Misschien toch maar eens aan dat Honeymoon-fotoalbum gaan beginnen..
@ Mieke: fijn dat je weer helemaal bent goedgekeurd en mooi dat je HB nog wat hoger is uitgevallen. Had je nog speciaal ijzerrijk gegeten/gedronken? Of heeft je lichaam dit zelf gedaan? Wat spannend dat je deze week al gaat bevallen misschien. Ga direct ff op mijn mobiel kijken of er misschien al n buddy-sms is! Ow, zie nu dat je vanmorgen nog hebt gepost, dus tis nog niet begonnen..... Met mij gaat het wel hoor, ben niet echt zenuwachtig meer ofzo, thanx. @ famveenstra: oooow spannend, is er al een beebje? He getver, zie nu je lijstjes, je hebt weer n pittige nacht achter de rug zo te lezen. Maar het heeft dus nog niet doorgezet. BELLEN! Ow, zie nu dat je al naar het zkhs bent, goed zo, zet um op meid! @ Dayenne: jij ook al zo'n aardige betrokken vlos dus! Nou meid, maak je niet al te grote zorgen hoor. Mijn CTG was maandag ook te rustig en gister goed. Het blijven toch moment-opnames en de beebjes slapen ook gewoon veel en dan hebben ze een lage basis-hartslag. Mijn beebje heeft in slaap een hartslag tussen de 125-130. En die van jou? @ Married: wat rot, van die krampen. Ik werd zelf gister na het avondeten ook even heeeeel erg ziek. Het zweet brak me uit, ontstellende darmkrampen en 3x heel erg diarree en ook het gevoel alsof ik moest gaan overgeven. Dat laatste is niet gebeurd gelukkig. En ook behoorlijk hoog in de rug pijn erbij. Anderhalve week geleden had ik dit ook. Ik was even bang dat het het begin van de bevalling was. Het gekke is dat het dan na 2 uur ofzo weer afzakte. Nu gaat het wel, maar nog een beetje 'rauw' gevoel van binnen. Weet niet of dit nu bij de zw hoort of dat het die buikgriepjes zijn die rondwaren. Ik heb helaas niet de gouden tip voor je, want bij mij kwam dus wel alles eruit (sorry, beetje onsmakelijk). Die hoofdpijn komt toch door je obstipatie denk ik hoor. Neem anders ff 2 paracetamol, dat mag gewoon, dan voel je je iets beter. Ik had ook hoofdpijn vorige week.... Tsja, ik heb nog 1 zeer ongezonde tip voor je darmen, maar volg hem maar niet op: kop koffie + 1 sigaret.... Krijg nu vast iedereen over me heen... En ik weet ook dat jij een spuughekel aan roken hebt. Maar ja, het stimuleert de darmen wel... Ga de kiwi's maar kopen hoor. @ Angela: mooi dat alle uitslagen gisteravond goed waren. Lang kan dat duren he, zo;n ctg. Gister bij mij ook een uur. Mijn beebje kwam pas op gang toen ik een broodje kaas had gegeten.... @ Maka: jij dus ook die buikloop, ik ook, zie mijn verhaaltje bij Married hierboven. Gaaf dat vandaag 'jouw dag' is, ben benieuwd. @ Kim: van harte gefeliciteerd met ISA MAUD!!!! Mooi hoor in 6 uur, maar kennelijk compleet uitgescheurd als ik het zo lees? Auwauwauwauw, hopelijk herstel je snel meid! @ Maatje: oow spannend, zou het begonnen zijn? Gogogogogo! Hier ook nog niet gedouched. Zo nog maar eens aan de thee en wat blaadjes doorkijken...
@ Noppie, fijn dat het er bij jou wel uit is gekomen, lucht toch op he (ook al is het onsmakelijk ) Die kop koffie heb ik idd al genomen, maar een sigaret.. neuh.. ik rook niet, nooit gedaan, dus zou wel errug vreemd zijn om daar nu mee te starten Had gister idd ook heel even het idee van 'het zal toch niet beginnen he' .. Dat leek me verschrikkelijk (hoe graag ik mn mannetje ook wil zien), want ik voelde me zo beroerd dat ik een bevalling, wee etc nooit had aangekund denk ik. Paracetamol ga ik zo even zoeken, heb ik vast wel liggen, maar hoop eerst dat douchen helpt, want dan ga ik nu echt even doen! Sterkte met je buikloop, we lopen lekker te kwakkelen zo met zn allen Ow, en nog even over harstlag beeb, bij de controle van de vk dinsdag was mijn beebjes zn hartslag ook iets van 130. Het moet tussen de 120-160 liggen zei ze, maar als ie een slaapmomentje heeft is het logisch dat het wat lager ligt zei ze. Zij maakte zich geen zorgen, dus ik ook niet.
@Married: Ik heb ook nog mn zwangerschapsboek bij te werken, maar (heel raar) daar heb ik nu geen zin in, terwijl ik de tijd wel heb! Vreemd hè.. Begin maar aan je foto-album! haha Dan begin ik aan mn zw-boek, deal? Ga dalijk ook eens lekker douchen en misschien brood bakken daarna: echt iets doen is me vreemd sinds een maandje Iemand nog leuke plannen?
Married, hier ook nog in kamer/badjas en ongedoucht, ga ik ook zo maar even doen denk ik, hihihi. Verder denk ik dat ik vandaag toch eens mijn zw-dagboek ga aanvullen moet nog vanaf week 22 Noppie, roosvice ferro, appelstroop en groene groente. Maar ik denk ook dat mijn lichaam zelf een hoop weer heeft goed gemaakt hoor. Tjee wat een narigheid gister zeg, maar ja je bent wel even lekker leeg, zoals Married al zegt. Ik wil ook wel weer eens even lekker leeglopen hoor! Ga denk ik ook maar even wat kiwi's halen vanmiddag. Tja ik vind toch dat het beepje niet eerder mag komen dan zondag of maandag hoor. Zaterdag komen mijn ouders, moeders en ik gaan dan even de box schoonmaken (is van mijn zus geweest) en vaders en vriend gaan de slaapkamer omgooien ivm komst nieuwe bed en dat moet natuurlijk NU gebeuren want straks lig ik daar met beepje en is het allemaal te onrustig om dat ook nog te moeten doen en daarbij loopt misschien ook de kraamhulp hier dan rond.
@Sofie, ziet er wel uit als een relaxte stoel hoor, lekker een beetje op en neer wippen met je beebje... Ennuh, je moet denk ik gewoon gaan zitten waar jij je t prettigst voelt. Ik denk dat dat voor mezelf in bed is: hoofdeind omhoog, voedingskussen erbij en voeden maar . Wij willen haar de eerste tijd ook op onze slaapkamer hebben, dus dan lijkt me dat wel handig. Maar misschien dat t in de praktijk niet praktisch blijkt. Als mijn vriend moet werken, heeft ie ook zijn slaap wel nodig. Dus als ie dan constant wakker ligt, is ook niet optimaal natuurlijk. De 'buikloop' is wel zo goed als over hoor. Ik voel me nog niet optimaal, maar dat kunnen ook gewoon de voorweeen/normale kwaaltjes zijn. Tis gewoon meer dat ik me wat druk maak(te) over die bacterie die misschien wel bij de beeb is gekomen. @Mieke, ja ik weet wel dat het best kan dat je beebje af en toe slaapt ofzo. Maar normaal gesproken reageert ze áltijd heel snel als ik ga zitten porren of me goed ontspan, wanneer dan ook. Maar ik was natuurlijk best gespannen, en dat voelen die beebs natuurlijk meteen aan... @Married, wow 3 uur?! Dat zou ik ook maar even melden bij je VK dan. Want anders zeggen ze strax als je belt met weeeen, ach duurt nog wel even hoor, tis de eerste, ik kom strax wel ff kijken! Lijkt mij wel lekker hoor! Toch 'Whoops there it is!' voor jou dan ws - Niet echt plannen voor vandaag een keer. Ga maar eens een keer relaxen, is misschien ook wel eens goed (als ik mijn nesteldrang kan weerstaan). - Wat betreft je obstipatie, ik heb wel een tip, maar die is een beetje vies... Ik had ook een keer hele erge darmkrampen door obstipatie en kreeg t er gewoon niet uitgeperst. Ieder kwartier zat ik bijna jankend op de wc te proberen... Toen heb ik met een spuitje een paar keer wat lauw water naar binnen gespoten en geprobeerd dat zo lang mogelijk binnen te houden. Na een kwartiertje ofzo kwam de 'bal' er redelijk makkelijk uitgegleden. Wat een opluchting! Dus soort van klisma zeg maar . Radicale oplossing, maar ja... Thanx Wen26!
maddiegirl: Hopelijk ga je toch je moeder achterna... dan heb je in ieder geval een vlotte bevalling! ik heb net de magnetron gepoetst, boven, zolder en de trappen gestofzuigd... Zo komt mijn schoonmoeder de onderste keukenkastjes schoonmaken! Die was vandaag vrij en vroeg of ze kon helpen.. Aangezien ik erg moeilijk krom kan, was ik daar tegenaan aan het hikken dus is wel zo makkelijk!
Hier ook geen leuke plannen (al heel lang niet haha) Normaal gesproken zou ik nu bij Ferry zitten, maar onze droger is kapot (al 2 jaar en hij is 2,5 jaar oud) nu hebben we eindelijk gebeld om hem te laten maken. Een droger met die beebkleertjes is echt wel aan te raden Dus tussen 11-14 uur komt er een monteur. Ik hoop dat hij wel op tijd komt, dan kan ik om 14 uur Ferry gaan voeden, anders zie ik hem pas vanavond weer Heb al gestofzuigd, de afwas is gedaan. Zo alleen even een wasje draaien en voor de rest is het afwachten Moet ook nog boodschappen doen Ik ben benieuwd hoeveel beebjes er geboren worden met volle maan In het VU-ziekenhuis zeggen ze ook dat er met volle maan inderdaad meer beebjes geboren worden en alles heel druk is. Maka: gefeliciteerd met je 40 weken Voel je al wat? Hoop dat je buikloop snel over is. Marriedgirl: Hier ook nog steeds niets gedaan met de trouwfoto's Wij zijn vlak voor jullie getrouwd dacht ik. 22 april. Maand later was ik zwanger Mieke, Married en Sofie: Hier is de zwangerschapsdagboek ingevuld tot week 8 Ga hem van de week maar weggooien. Ik weet toch niets meer Ik heb wel een dagboekje nu bij Ferry. Daar schrijf ik geregeld in. Is heel fijn om terug te lezen