hoi dames, het lijkt net of iedere keer als ik denk tijd te hebben wat meer met jullie mee te kletsen er iets tussen komt. dinsdagnacht is de zus van mijn vader onverwachts overleden in der slaap. dus ben nu veel bij mijn ouders waardoor ik helaas geen tijd heb om te reageren. mijn vader valt het behoorlijk zwaar omdat die zus hem onderhand heeft opgevoed omdat zijn eigen moeder er nooit was. hoop dat ik over een paar dagen weer met jullie mee kan kletsen. zit nog wel te twijfelen of ik mee ga naar de crematie , zeker nu ik op het laatst loop maar wil er ook wel zijn voor me vader. voor de dames die al bevallen zijn van harte gefeliciteerd met jullie kleine voor de dames met klachten heel veel succes
Kim84 en man: Gefeliciteerd met jullie dochter Isa Maud! Geniet lekker van elkaar, ik hoop dat je snel herstelt van de bevalling. Wat je beschrijft over 'je onderkant' klinkt erg pijnlijk... Anita: He meid, wat naar dat het niet heeft doorgezet. Nu ben je uren bezig geweest voor 2 cm, dat klinkt niet hoopvol, maar zo begon het bij mij ook. Ik was uren bezig, en was nog geen volledige cm opgeschoten. Pas toen ik in het ziekenhuis aan het infuus kwam schoot de ontsluiting een beetje op (ik mocht al eerder naar het ziekenhuis, met 1 cm ontsluiting ipv 5 cm, omdat ik heel erg hyperventileerde en mijn hele lichaam doof aanvoelde). Ik hoop dat het bij jou snel doorzet en dat je snel je mannetje vast kunt houden! Succes meid! Maatje: Oeh spannend! Succes meid! Married en Sofie: Begin inderdaad maar aan jullie fotoboek en zwangerschapsdagboek, ik heb namelijk beide hier nog liggen om af te maken (zowel mijn zwsdagboek als ons fotoboek van Rome -waar ik posi had getest- ). Nu na de bevalling heb ik er helemaal geen tijd meer voor, dus als ik jullie een tip mag geven... En Married, het lijkt me indd verstandig om aan je vk te vertellen hoe snel de bevalling van je moeder ging. Mijn vk vroeg een keer naar de bevalling van mijn moeder, toen ze een keer mee was naar de vk. De vk zei toen dat de bevalling van een moeder en een dochter wel eens vergelijkbaar zijn. (Vaak ook niet, maar het komt voor! Dus dan is het maar beter dat ze er evt rekening mee kan houden). Even een kleine update over Dyon: Dyon is een heel lief, en gemakkelijk mannetje. De lamp in het ziekenhuis heeft hem ontzettend goed gedaan. Hij is niet meer suf, hij drinkt heel goed en snel en hij is lekker levendig! 's Nachts slaapt hij lekker door, tot onze wekker gaat voor de volgende voeding. Heel af en toe huilt hij tussendoor, maar wij hebben aan hem echt een gemakkelijk kereltje. Bevallingsverhaal komt later nog, dat kan ik niet echt in het kort opschrijven.
waarom ze geen stappen ondernemen is omdat zoiezo alle kindjes reageren op een inleiding, en omdat onze kleine man een hartafwijking heeft willen ze dat risico niet nemen, omdat nu de weeeen spontaan zijn begonnen gisteren (hoefde ze toen nog niet weg te puffen) en het nu wel door blijft rommelen, ze blijven om de 10 minuten komen, zelfs iets langer als een minuut, en we wachten rustig af. onze dochter is bij oma zodat ik in alle rust mijn weeen kan opwekken, mannetje is nu om boodschappen en ik comp. heb een heerlijke zachte hete kruik in mijn rug, en dan zijn de rug weeeen best weg te zuchten. ik hoop echt dar ze vandaag sneller op mekaar komen en dat er vorderingen in zit. de verloskundige zei ook dat de eerst 5 cm het moeilijkst gaan en dat het daarna als een speer kan gaan, zeker bij een tweede kindje dus we wachten af en duimen op snellere weeen achter elkaar. en ze doen niks omdat ons mannetje het goed doet, en de kleine gaat voor de mama. mannetje komt zo met lekkere broodjes en ga dan na het eten even proberen te slapen. nou fijne dag allemaal, en tot hopelijk snel nieuws anita
@deesje: niet de 13e; snap ik! Ik ben niet eens bijgelovig, maar heb geen zin in de reacties van mensen als ze de 13e komt! Laat dr dan tot de 14e wachten.. dat is MOOI! Krijgt ze altijd kaartjes met Valentijn @Mama van stef: beval maar op je uitgerekende datum: leuke datum én volle maan! Het staat ook leuk ja; 09/02/2009! @Mirella: Jeetje, wat een rot nieuws voor je.. Neem de tijd voor jezelf en je vader, dikke knuf vanuit België.. Dagboek: moet me er echt toe zetten.. Was zo enthousiast begonnen! En hij is zo lief, mn boekje! Lekker in het nederlands, dat vond ik ook wel prettig toen ik net zwanger was: echt iets tussen mij en mn beebje.. Vooral mn franstalige schoonmoeder vond de plaatjes heel mooi Ow: mn schoonouders hebben voor t eerst beschuit met muisjes gegeten (had er 2 klaargemaakt om eens te kijken wat die belgjes ervan vonden ) en ze zijn er VERZOT op! Hoera! Schoonmoeder was net een dieet begonnen, maar die beschuit met muisjes ging er wel in hoor! Ook lief, ze kan t niet uitspreken, dus roept ze de hele tijd "Beskuut me Meisje" Gelukkig krijgen we een meisje, want beskuut me meisje voor een jongen is ook zo vreemd Sofietje
Mirella, wat verschrikkelijk voor je vader, dat hij zo onverwacht zijn zus moet missen. Ik kan me voorstellen dat hem dat heel zwaar valt en dat jij er nu voor hem wilt zijn. Dat is ook veel belangrijker dan hier meelezen hoor! Dat begrijpen alle meiden hier. Ik wil jou en je familie heel veel sterkte wensen met dit verlies!
Wat grappig dat je dat nog zo weet joh! Ik heb - hoe kan het ook anders - op 18 juni positief getest De verwekking weet ik niet precies, maar weet wel welk weekend het was .. We waren een weekendje weg in Friesland.
@Verwekking: Geen idee hiero! Maar ik was dan ook al 1,5 jaar aan het ont-pillen en kon geen pijl trekken op mn menstruatie.. Was al maanden niet meer ongi geworden! Maar mn vriend denkt zelf aan zijn verjaardag (april), vindt ie een leuke gedachte... 10 juni positief getest! Dat was echt cool: had een kaartje voor em gemaakt met de tekst: (int nederlands) lieffie, ik heb een cadeautje voor je.. Je wordt papa! Hij vroeg nog wel even of "worden" betekende wat hij dacht! Ja hoor lieffie! @Maka: hahaha de 13e schrikt wel wat af hè hahahahaha Zo, ga maar eens eten en lekker even naar mn schoonmoeder: die is nog steeds druk aan het breien voor de kleine
@ Maka en Iloiza.. hmm, heb wel dezelfde bouw als mn moeder, dus ga het dan toch maar eens melden bij de vk. Maar ik verwacht echt niet in zo'n korte tijd te bevallen hoor! En olijven zijn die ook goed? mm.. die heb ik nog wel liggen @ Mirella, heftig! Veel sterkte! @ Sofie, beskuut me meisje, haha.. Volgens mij heb jij echt een hele leuke schoonfamilie! @ vrijdag de 13e.. hmm had ik ook niet aan gedacht... toen ik van de week met mn ogen dicht over de kalender ging, om te kijken wanneer ik zou bevallen (voor de gein) kwam mn vinger wel op de 13e uit! (maar later op de 16e, haha)
Mieke, het geeft je inderdaad wel een goed gevoel dat ze zo goed op je letten! Married, lekker relax-dagje dus! Veel plezier met foto's inplakken Noppie, ja, een uur duurt lang he als je aan dat ding ligt..... Misschien is je beebje wel wakker geworden van het werken van je darmen door dat broodje... Anita, ik hoop voor je dat je woensdag niet meer hoeft te gaan! Kelly, vervelend dat je daar dan toch mee wordt lastiggevallen... Succes! Eppie, ze vroeg hoe vaak ik de kleine voel per dag en zij vond het veel te weinig (moet 8 x per dag zijn vlgns haar, en die haal ik echt niet). Als ik voorop had geweten wat een heisa dat daarvan gemaakt wordt had ik mijn mond gehouden..... Aan de andere kant is het natuurlijk goed dat ze je zo goed in de gaten houden.. En succes met hobbyen! Mirella, gecondoleerd en sterkte meid! Iloiza, fijn om te horen dat het zo goed gaat bij jullie! Geniet er van! Sofie, geweldig toch zoiets! Volgens mij lig je af en toe helemaal dubbel met die verschillen! Ik heb ook op vaderdag positief getest! Was meer zo van eens kijken, zou een leuk cadeautje voor papa zijn..... Wanneer we de kleien verwekt hebben...... Euh, een van die keren dat we het gezellig hebben gemaakt samen
Anita, wat jammer dat het nog steeds niet echt doorzet en je dus nog maar 2 cm ontsluiting hebt, zet 'm op meid! Mirella, heel veel sterke. Wat naar voor je vader dat hij zo plotseling zijn zus moet missen zeg. Hier weet ik ook de dag van verwekking nog heel goed hoor! Wij verbleven toen week weekje in Athene en het was de laatste zondag voor vertrek naar huis, zondag 25 mei en ik heb op 7 juni positief getest, eerst met een ovulatietest omdat ik niet meteen een zw.test wilde verpesten. Ik weet ook nog dat ik ontzettend zenuwachtig was met testen. Zo ben net ook even naar de groenteman geweest, versie pruimen en kiwi's gehaald, hoop dat het bij mij ook eens gaat werken. Ik vind het geen probleem hoor om op vrijdag de 13e te bevallen... ben niet zo bijgelovig. Maar ben ook wel erg benieuwd naar de 9e en dus volle maan. Iloiza, fijn dat Dyon het zo goed doet en het zo'n lief mannetje is. Nou ga even lunchen en me dan maar op het dagboek werpen.
De drogerman belde net dat hij er met 20 minuten zou zijn. Op dat moment belde ik toevallig met de VU om te zeggen dat ik het waarschijnlijk niet zou halen... Ik zei tegen de verpleegkundige dat hij nu belde en ze zei dat ze hem zouden laten liggen Dus als hij opschiet dan kan ik die van 14 uur nog redden Vrijdag de 13e: had ik ook nog niet gezien! En 14 febr. ook niet meer aan gedacht! Wat een leuke data allemaal he? Maar we wachten eerst de 9e af Mirella: gecondoleerd! Heel veel sterkte voor jullie (je vader ook natuurlijk) Iloiza: is die foto van Dyon gemaakt voordat hij onder de lamp ging? Het is wel een lekker ventje hoor! Leuk om al die verwekkingsverhalen te lezen. De reacties op de positieve testen blijf ik ook altijd super vinden om te lezen, word er altijd helemaal blij van!
@Mirella, gecondoleerd met je tante. @Sofie, haha beskuut me meisje! Leuk. @Ik heb al positief getest op 23 mei! Laatste ongi was 17 april! Mijn cyclus was die maand wel lang/onregelmatig, door een miskraam in februari 08. Ik had zelfs ovulatietesten gedaan (posi op 8 mei), en daarom was ik volgens eigen berekeningen 29 januari al uitgerekend. Maar met de eerste echo teruggezet naar 3 en later naar 5 februari Dus voor mijn gevoel ben ik eigenlijk ook nog een week langer zwanger. Zeker omdat ik ook al heel snel misselijk was De verwekking weet ik dus niet precies (omdat ik 5 feb niet echt betrouwbaar vind), maar we gaan zelf uit van 11 mei. Wel een grappig verhaal, want we waren toen in een gekke bui 's avonds de hei op gelopen (ligt hier vrijwel naast t huis). We bedachten dat als ik nu bevrucht zou worden, en t zou een meisje worden, dat we haar Heidi zouden noemen haha!
@ Uk; hahahahaha, ja, 'goeiig' zal wel geen correct Nederlands zijn vrees ik, hahahahaha. @ Mirella: gecondoleerd met het overlijden van je tante. Ook erg sneu voor je vader zo te horen. Is het ver weg de begrafenis? Lastig om een goede beslissing te nemen over wel/niet gaan. Daffie twijfelde volgens mij ook de hele tijd of ze naar de begrafenis van de opa van haar man zou gaan. Op de dag zelf lag ze in het ziekenhuis te bevallen volgens mij. Of was t nou toch iemand anders, ben t ff kwijt hoor (hoezo vergeetachtig). @ Iloiza: wat heerlijk dat het zo goed gaat met jullie Dyon. Enne, ben wel benieuwd naar je bevallingsverhaal hoor. @ famveenstra: ja, dat klinkt zo dan wel weer logisch ja, waarom ze je niet gaan inleiden. Nou, je klinkt best stabiel en rustig nu, fijn dat je het vandaag allemaal zo goed aankan. Ik bewonder je uithoudingsvermogen! Zet um op hoor meid. @ verwekking: geen idee welke dag, want wij waren bezig met een vreselijk 'dodelijk-voor-je-seksleven-klus-schema'. Wij deden het dus om de dag en op de vruchtbare dagen (mbv Persona-monitor) elke dag. Nou, toen was het dus raak...... @ Maka: hahaha, grappig, Heidi! Hier net braaf de woonkamer en keuken gezogen, ontbijttafel afgeruimd enzo. Ik word door jullie schoonmaakperikelen wel gestimuleerd hoor ladies. Ook met mijn moeder gebeld. Even een ergernis-moment: mijn moeder is dit jaar vervroegd met pensioen gegaan. Ondanks dat ze in haar 'magere' financiele jaren zit. Ze kreeg tot haar 59ste alimentatie van mijn vader en pas vanaf haar 65ste pensioen van mijn vader. Ze is nu 61 en moet het dus met haar eigen schamele pensioentje doen: ze werkte pas vanaf dat ik 14 was en ook nog heel erg parrtime in het onderwijs, dus dat is allesbehalve een vetpot. Maar ja, ze kon het qua stress-gedoe gewoon niet aan om nog langer te blijven doorwerken, dus ze is toch gestopt dit jaar. Sinds de scheiding heeft ze n waanzinnige stap terug moeten doen financieel, mijn vader heeft behoorlijk veel geld, want hij is nu eenmaal chirurg. Mijn moeder heeft destijds niet zo'n hele goede advocaat gehad (zegt ze zelf) en heeft toen een convenant getekend waarbij 'haar het vel over de oren is gehaald' zoals ze zelf altijd zegt. Maar waar het mij omgaat is dat ze nooit zelf verantwoordelijkheid neemt voor haar situatie: - ze heeft toen zelf het convenant getekend (echt in 1994, dus heel lang geleden). - ze koos zelf voor n baan in het onderwijs en was dus financieel afhankelijk van mijn vader. - mijn vader kan er toch niks aan doen dat ze gewoon een niet-stressbestendige-persoonlijkheid heeft, waardoor ze altijd weinig uren werkte . - mijn vader is er niet verantwoordelijk voor dat zij voor haar 65ste gestopt is met werken, is haar eigen keus nietwaar? Ik erger me gewoon dood aan haar eeuwige slachtoffer-rol t.a.v. haar financiele situatie. Bovendien heeft ze echt een heel aardige alimentatie gehad en ze heeft ook goed gespaard. Ze heeft een eigen koopwoning, op een heel leuk plekje, een eigen eenvoudige tweedehands-auto, is lid van de dure golfclub, is net nog met een vriendin voor 4 dagen naar Italie gevlogen etc. Kortom: tis niet alsof ze 'niks' heeft zoals ze zelf altijd zegt. Maar het is heel veel minder dan vroeger en ze moet het nu zonder de alimentatie doen. Dat is natuurlijk heus niet makkelijk, dat snap ik best, maar ik wou dat ze er wat 'chiquer' mee om kon gaan. En niet bij alles zeggen "maar ik heb geen geld' of 'haaaaaaar situatie is zooooooo anders' (over n gescheiden vriendin met giga-veel-centen). Mijn strategie: ik negeer al het geklaag. Confrontatie leidt tot hele hevige ruzies. Ik moet accepteren dat mijn moeder niet uit haar slachtoffer-positie zal komen en altijd mijn vader deze verwijten zal blijven maken. Soms heb ik het daar moeilijk mee, that's all. Excuses voor dit bizar lange ego-verhaal dames......
beetje bijgelezen..en wat zijn er mooie beebjes geboren! zo heerlijk he mama zijn! hoop voor de rest dat het niet te lang meer duurt. Hier gaat het goed, mama haar wallen onder de ogen beginnen te komen hahahah royenna is een echte vreet zak... krijgt nu bijna 10 voedingen in 24! niet normaal. ze komt in de nacht om de 2 uurtjes... overdag mooi om de 3.. een echt nacht meisje..pfffffffffffff Zie het nog even aan anders beginnen we toch echt met de fles.. jullie allemaal een dikke knuffel
iloza.... geef mij toch maar eens die tip hoe je hem al zo goed kan laten door slapen..hier nogal drama snachts!
Mirella, gecondoleerd met je tante. Moeilijk nu, even afwachten hoe je je die dag van de begravenis voelt en dan beslissen. Noppie, lastige situatie, kan me voorstellen dat je dat geklaag naast je neerlegd. Maar dat is soms wel moeilijk. Sonya, Daan slaapt ook door, maar moet zeggen de eerste nacht dat hij dat deed, was hij overdag de hele dag wakker. En daarna slaapt hij uit zichzelf lekker door.
Ze wilden het huis toch liever verhuren , lekker handig he. Maaaaaaar ga vandaag een bod doen op een ander huis! Deze is al redelijk klaar en er zit een inpandige garage aan! Maar die makelaar die belt maar niet terug (moet bod nog doen, maar hij is heel de tijd in bespreking ). Dus zit hier positief te stressen . En je hebt je stofzuiger! JAHOE!
wat goed zeg van daan! krijg het hier maar niet voor elkaar.. heb nu voor de nacht toch maar een flesje klaar staan.....