Denk dat het voor weeen waren. Heb nog wel af en toe harde buiken maar wordt niet erger. Soms ook last van mijn onder rug. Ik denk dat het allemaal voor tekenen zijn. Als ik een harde buik heb kan ik de kleine heel goed voelen liggen met mijn handen. Herkennen jullie dit? Hier ook op vaderdag een test gedaan. Justin heeft papa de test gegeven als vaderdag cadeautje. Vaam Dankje hoop dat iedereen niet tot het uiterste hoeft te wachten. Ga zo mezelf eens op de fiets tillen om Justin op te halen. Fietsen met een harde buik is niet echt prettig.
@ Vaam, succes met het huis! @ maatje, vervelend die harde buiken. Nou, ik heb een lading kiwi's, gedroogde pruimen en 2 flessen roosvicee laxo (had er nog wel eentje, maar die was bijna op) ingeslagen. Als mn darmen nou niet op gang komen weet ik het ook niet meer! Ga nu even strijken.. Heb overigens nog geen foto ingeplakt
@Noppie: nou ja, beter dat ze nu het zekere voor het onzekere nemen he! @Caro: wauw, dat zou net op tijd zijn zeg. Alvast een kleine felicitatie vanaf deze kant . @Anita: 2cm? Nou hopelijk gaan de andere 8 een stuk sneller. Succes! @Dayenne: bij jou hoop ik ook zo dat het snel zal gaan beginnen . Jij ook heel veel succes en sterkte. @Kim 84: GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER ISA MAUD! @iggy: gefeliciteerd met het bereiken van de 37 weken grens. @Wen26: Bedankt voor je inbraak! Leuk dat je ons even succes komt wensen. @Mirrella: gecondoleerd met je tante. En zeker begrijpelijk dat je even geen tijd hebt om hier mee te lezen. @Married: Hopelijk moet je straks rennen naar de wc .... @verwekking: weet ik wel, maar vind ik nu niet meer zo belangrijk he , hihi. En hebben jullie dat ook....'s nachts als ik eruit moet om te plassen en ik ga weer terug, dan kom ik gewoon niet meer in slaap. Ik lig dan aan van alles en nog wat te denken. Errrrrrrg vervelend dus!
Hallo meiden, Jeetje wat is er hier veel gekletst vandaag! Ongelofelijk. Hier zaten we gedeelte van de dag zonder stroom en moet meteen pagina's vol doorlezen haha... Over de verwekking is heel grappig om te lezen. Ook hier op vaderdag positief getest en zoals ik zelf denk is het op mijn verjaardag 29 mei verwerkt maar kan ook de keer ervoor of erna zijn, waren heel braaf om de dag bezig Hier weer een lekker schoon huisje, mams was hier om te helpen met wat extra klusjes, dus alles weer spik en span. Snapt die kleine nou nog niet dat we er echt klaar voor zijn? Nee hoor, ga zo mijn moeder naar huis brengen en vanavond lekker zwemmen. Verder zien we wel, probeer nog zoveel mogelijk te genieten, vooral van de trappel-momentjes ondanks dat het best zeer doet af en toe.
Dinkie, fijn dat de electra het weer doet! En gezellig zo'n dagje met je moeder en fijn dat het huis daardoor ook weer spik-en-span is! Morgen komen bij mij weer de schoonmaaksters, ook heerlijk! Wel vroeg op, ze komen al om 8 uur en dan willen vriend en ik maar de grote boodschappen gaan doen, lekker vroeg, is dat ook weer gebeurt. Noppie, lastige situatie. Voelt je moeder zich misschien ook juist slachtoffer omdat je vader haar iets heeft misdaan waardoor de scheiding uiteindelijk is gekomen? Kan me voorstellen dat het soms frustreerd en dat je er ook wel weer moe van kan worden. Even lekker van je afschrijven is dan lekker toch? Married, hihi lekker ingekocht. Heb vanmiddag 2 kiwi's op en 1 pruim maar geloof dat het toch beter werkt op de nuchtere maag. Ben nu bij week 28 in mijn dagboek, ondertussen gebeld door vriendin en heb een 2e (nieuw) draadloosnetwerk aangelegd zodat ik straks boven ook bereik heb, heb het op zolder al uitgetest en het werkte, joehoe! Wat ben ik toch weer een techneut Vaam, dus weer een ander huisje, joh niet zenuwachtig zijn of in de stress raken. Zo snel gaat het op het moment niet hoor! Komt wel goed. Een heel enkele keer heb ik daar wel last van hoor, dat ik dan niet meer of moeilijker in slaap kom. Maar gelukkig is dat maar zelden. Maatje, leuk dat Justin zo'n mooi cadeau aan zijn vader kon geven voor vaderdag, helemaal omdat het bij jullie zo lang geduurd heeft. Sonya, misschien komt Royenna nog wel in dat ritme. Maar kan me voorstellen dat je nu meer wallen krijgt en dat het soms wat kan opbreken. Uk, en is de droger goed gerepareerd en heb je het voeden nog kunnen redden? Toen ik die ovulatietest als zwangerschapstest deed schrok ik me rot. Ik vertelde mijn vriend dat dat dus ook kan en dat hij vet positief was. Zijn reactie, nou dan wachten we nog even een week en doen we dan pas weer een test. Duhhh gek, ik kan dan echt niet nog een week wachten hoor, wat denkt hij wel, hihihi. Vond het best eng toen, helemaal omdat het dan zo dichtbij kwam en het echt echt was zeg maar.
Mirella: gecondoleerd met je tante. Heftig hoor! Sofie: volgens mij heb jij leuke schoonouders! Beskuut met meisje .hihihii Verwekking: Ik heb op 20 juni (onze trouwdag toen 3 jaar getrouwd) positief getest, maar de test was nog wel vaag. Twee dagen later was er een duidelijke test. Volgens mij had ik mijn eisprong zo rond 4 à 6 juni, wanneer de baby precies verwekt (hihihi ) is weet ik niet. Wij hielden het niet echt bij! Noppie: Kan me voorstellen dat het ergerlijk is, dat van je moeder! Schrijf het gewoon lekker van je af hoor! Helemaal niet ego! Vaam: Jammer van dat ene huisje, maar leuk dat je al weer een andere op het oog hebt. Wel fijn zon inpandige garage, lijkt me! Succes! Dat wakker liggen na een nachtelijk toiletbezoekje, heb ik gelukkig niet. Ik slaap nog heel erg goed, maar wel veel oppervlakkiger en veel dromen. Kim84: Gefeliciteerd met Isa Maud!!!! Iggy: Gefeliciteerd met je 37 weken grens! Dinkie: Gelukkig heb je weer stroom! Veel plezier met zwemmen straks! Bevallingsdatum: Ik hoop ook niet dat ik moet bevallen op vrijdag de 13de. Ik ben niet bijgelovig, maar toch.... De 14de is prima! Ik wil ook wel een 'volle maan baby' op 9 februari. Maar ja, mijn uitgerekende datum is pas 25 februari, dus het kan best dat ik nog lang moet wachten! Weet niet meer wie het vroeg, maar ik heb ook vaak harde buiken en dan voel ik ook de baby precies liggen. De laatste dagen voel ik de harde buiken steeds meer doortrekken naar beneden. Niet pijnlijk hoor, maar wel een gek gevoel. Gisteravond bijvoorbeeld een half uur lang ongeveer om de 5 minuten en toen was het weer over. Heb net een ondersteek en klossen voor onder het bed gehaald. Even uitproberen of dat gaat passen, anders moeten we kratten halen. Vandaag weer 'goedgekeurd' door de vk! Baby ligt nog wat lager, maar nog wel beweeglijk in bekken. Ze zei dat hij er heel mooi voor ligt, dus dat is wel prettig! Ik heb niks gevraagd over het gewicht van de baby; ik denk dat het wel zo'n beetje standaard zal zijn. Zeker geen kleintje!
@ Mieke: mijn moeder is denk ik een redelijk erg egocentrische persoon in de relatie met mijn vader geweest. Ze was altijd met zichzelf en met haar eigen problemen bezig, kon weinig hebben van andere. Ze is ernstig getraumatiseerd geraakt in haar vroege jeugd. Ze is emotioneel erg beschadigd en kan er moeilijk voor anderen zijn, dat ziet ze zelf niet zo hoor. En ze kan ook echt wel heel lief zijn en ik houd ook veel van haar. Maar mijn vader is weggegaan uit een soort wanhoop. Zelf vind ik niet dat ie haar echt iets heeft aangedaan. Hij is dus wel verliefd geworden op een ander, maar eigenlijk ook heel begrijpelijk. Hij kreeg niet veel liefde van mijn moeder ben ik bang..... Heerlijk dat het schoonmakersduo morgen weer komt! Ja, balen dat je dan zo vroeg alweer moet klaarstaan. Maar ja, is smiddags lekker je huisje weer schoon en ook alle boodschapjes in huis, das dan weer fijn. Heb net zelf braaf de wc's ook gepoetst, , wat een huisvlijt he? @ Vaam: ow irritant dat ze nu toch gaan verhuren. Gelukkig hebben jullie alweer wat anders op het oog. @ Golfola: mooi dat de controle weer goed was!
Zo de basiskaartjes voor de communie zijn al klaar. Nu even pauze (kan ik mooieven bijlezen hier ) en dan ga ik zo weer verder! @Sofie: zou wel leuk zijn als iedereen hier de 9de zou bevallen. wat leuk dat je schoonouders de beschuit met muisjes wel kunnen waarderen! Dat is in België niet de gewoonte natuurlijk! @Uk: dat jij precies weet wanneer Ferry verwekt is! Bij de VK was het de afgelopen week heel druk met intakes, dus ik zeg: ja december is ook altijd zo'n knusse maand he ! @Noppie: wat vervelend dat je schoonmaakster heeft afgezegd! Dat was Daffie idd van die begrafenis. Jeetje dat is wel erg van je moeder. Ik zou er ook niet tegen kunnen dat ze altijd in de slachtofferrol blijft hangen. Bij ons ook een beetje zo'n situatie, maar zelf actie ondernemen om er financieel wat beter voor te staan, ho maar. @Deesje: hier schijnt nu ook de zon. Word daar wel weer vrolijk van ! @Datum bevallen: nou liever niet vrijdag de 13de . Maar vind 9-2-2009 wel een mooie datum. Wij zijn 7-9-2007 getrouwd, dus dat staat dan wel weer leuk! @Zw-dagboek: heb ik niet hoor. @Vlokken stof: ben dus duidelijk niet de enige die daar last van heeft! @Mirella: gecondoleerd met je tante ! @Iloiza: mooi dat het goed gaat met Dyon . @Anita: ik ga echt duimen voor je dat je weeën door gaan zetten. Snap dan wel weer dat ze voorzichtig willen zijn met jullie mannetje, gezien zijn hartafwijking. @Angela: dat scheelt dus weer per VK-pratijk, want bij ons zeggen ze geen exact aantaal keren dat je de beeb moet voelen, omdat dat ook weer bij iedereen weer anders is! En het is ook normaal dat je de beeb de ene dag weer meer voelt dan de andere! Maar je wordt zo goed in de gaten gehouden . @Positief testen: de dag na vaderdag! @Maka: nou alvast fijn om te weten dat julli meid Heidi gaat heten . @Sonya: ohhh noem je je dochter een vreetzak ? Maar 10x per dag eten is ook wel veel toch? @Vaam: stom dat die mensen het nou toch ineens willen verhuren dan? Wel leuk dat je alweer een ander huisje op het oog hebt. Ik ga duimen voor je . @Maatje: wat schattig dat je Justin de positieve test als vaderdag kadootje hebt laten geven! @Married: nou jij kan de opmars tegen de obstipatie gaan beginnen zie ik . @Dinkie: mooi dat je er weer bent. Zwem ze vanavond. @Golfola: mooi dat alles owkee was bij de VK. X Esther
Noppie, kan me voorstelen dat het soms moeilijk is als je moeder zo is. Sterkte ermee! Vaam, succes! Maatje, ik kan de kleine ook helemaal voelen als ik harde buiken heb. Is net of de buik dan om het kindje heen samentrekt...
Noppie, ah zit zo de vork in de steel. Tja dan kan ik me eigenlijk best voorstellen dat je vader destijds die keus heeft gemaakt en dat hij gevoelens krijgt voor een ander, misschien wel warm persoon. Het blijft toch altijd lastig, gescheiden ouders. Ben bevoorrecht dat mijn ouders echt dol op elkaar zijn Och ja jouw werkster heeft afgezegd, jammer hoor. Kon ze niet even een gaatje maken eerder deze week, die van mij probeert dan altijd even een andere dag te plannen of het dan schikt. Misschien kun je dat een keer opperen bij haar, of dat ze volgende week komt of zo. Eppie, weer lekker aan de knutsel geweest dus! Golfo, weer goedgekeurd, goed zo!
He dames! ben terug van het werk: het komt er op neer dat de assistentes van beide praktijken ( we zitten nl met meerdere tandartsen in 1 pand, maar vormen wel 1 hecht team) niet meer zo veel voor elkaar over hebben en dat ze te veel kletsen aan de balie en op internet prive dingen zitten te doen, daardoor ontstaan er weer veel fouten met afspraken en dergelijke....ook vergeten ze heel vaak s ávonds de machines aan te zetten etc....... Maandag wordt iedereen bij elkaar geroepen in de lunchpauze om maar eens wat richtlijnen duidelijk te maken ( kinderachtig maar helaas ) Dus maandag weeeeeeeeer naar het werk, maar hoop daarna eventjes niet meer te hoeven komen. Positief testen: testte op vaderdag met een ovulatietestje positief! Heb de dagen erna nog even alle zwangerschapstesten die ik had liggen opgemaakt haha De bevruchting weet ik nog precies maar dat is niet zo verwonderlijk als je in het zieknhuis loopt en er wordt gezegd dat er 2 eitjes ( jaja kans op een tweeling was erg groot!) op knappen staan hihi
Golfola en Angela Het rare is ik heb bij Justin nooit harde buiken gehad. Misschien omdat hij met 38/2 ingeleid en geboren is. Zou dus vandaag zijn . Gelukkig beschrijven jullie het precies zoals ik het voel. Zit nu al vanaf 3uur op de bank en voel ze goed. De ene keer pijnlijk de andere keer alleen samentrekken. Vind het wel lang duren die harde buiken. Vanaf vanmorgen al. We wachten maar rustig af of er iets komen gaat.
@ maatje, volgens mij is het heel normaal dat je op het einde van je zwangerschap nieuwsgierig bent geworden. Eigenlijk leef je vanaf het begin van je zwangerschap telkens een stukje vooruit en nu in de laatste weken leef je toe naar de geboorte van je kindje. Hopelijk worden er snel veel februari-kindjes geboren en wie weet maandag ja, volle maan, is dat echt een fabeltje of zit er een kern van waarheid in? Maandag is voor mij 13 dagen te vroeg en ik was bij mijn moeder ook als eerste 12 of 13 dagen te vroeg dus wie weet? @ esther, jij blijft maar aan het freubelen volgens mij? haha.... Hier zijn er al een aantal boeken verslonden, dat is meer mijn ding!
Vandaag de 38 weken grens bereikt! Verder vanmiddag de enveloppen voor de kaartjes al vast geschreven. Heb het gevoel dat ik alles nu wel zo'n beetje klaar heb en dat de kleine wel mag komen!
hey meiden ben vandaag niet vooruit te branden.... hahaha zit nu nog in mijn pyama, heerlijk even met mijn mannetje in bad geweest! (luxe hoor 2 persoonsbad hihihi) en ga zo eten voor ons koken.... hij gaat vanavond lekker trainen en dan duik ik vroeg mn mandje in aangezien ik zo beroerd heb geslapen van roy zijn gesnurk... morgen heeft ie weer vroege dienst, zaterdag ook en zondag weer laat! 15 februari gaan we als het aalemaal nog kan met beide schoonouders bij vd valk life and coockingen! ondanks dat zijn ouders gescheiden zijn en hertrouwd is het met zijn allen zo heerlijk en gezellig... heb der nu al zin in 8)
Haai Dames! Heb me toch ineens een schoonmaakwoede! Terwijl ik er toch echt wel een hekel aan heb.. Maar alles ruikt nu zo lekker naar bloemetjes.. mmm Vanavond niet moeilijk doen: lekker rijst met zalmfilet en spinazie: snel klaar en heerlijk! @Waxientje: jeuj! Weer een grens bereikt! Kom dichtbij zo hè @Harde buiken: ja, dat gevoel ken ik. Dan trekt het echt om de kleine heen, vind ik zo zielig Ze voelt ze ook aankomen, want ze geeft me een flinke schop en dan trekt alles samen.. En dan ga ik maar lekker tegen dr zitten praten om dr gerust te stellen; wow Ik heb een moederinstinct! hihi Heb bij die harde buiken trouwens ook echt soms het gevoel dat ik me uit moet rekken om zelf te kunnen ademen! Hebben jullie dat ook? Die harde bowlingbal drukt dan zo hoog Volle maan baby's: ik denk dat ik het ziekenhuis vast bel om een kamer te "reserveren" Sofie
Zo dan meiden, moet 15 pagina's bijlezen @ Anne: Gefeliciteerd met Thomas @ Kimmie29 gefeliciteerd met Jaylin Rosalina @ Marriedgirl: Dat had ik dus ook tijdens de laatste controle bij de vk, ik was 2 ons afgevallen, dus wie weet zegt het wel iets over aankomende bevalling? @ Scoobje: Lekker hè die blubberbuik zonder enige vorm van beweging van binnen hihihi @ Uk: He bah wat naar zeg van die 3 kindjes, kan me voorstellen dat je daar niet bapaald vrolijk van wordt nee.. Gelukkig doet Ferry het hardstikke goed, dus probeer er niet te veel bij stil te staan meis Kop op @ Deesje: Ook al 2 ons afgevallen? hihi Nou ja zie wat ik schreef bij Marriedgirl Oja, ik heet trouwens ook Angela, dus we hebben al 3 Angela's bij de februari mama's hihihihi @ Familieveenstra: Succes en zet hem op baby on it's way @ Kim84: Jaaa de eerste op de uitgerekende datum baby is er Gefeliciteerd met Isa Maud Ik heb verder alleen globaal bijgelezen dus sorry dat ik op de rest niet gereageerd heb Lisa was gisteren 340 gram afgevallen in totaal van de afgelopen dagen Best veel, vandaag weer gewogen en ze is 60 gram aangekomen Borstvoeding doet dus erg goed zijn werk Het is zo'n lieverd, je hoort d'r helemaal niet, alleen als ze honger heeft ze is erg tevreden.. Ook ziet ze tot op heden gelukkig nog niet geel, voor ons toch wel de grootste angst zeg maar.. We juichen nog niet te vroeg, we moeten alles gewoon even afwachten.. De foto die ik hier geplaatst had staat ook als achtergrond op me hyves : http://mobielfreak.hyves.nl dus voor degenen die hem niet konden zien, misschien wel via de hyves dan??
Zo ik ben weer terug De drogerman was net op tijd! Hij was om 13:30 uur klaar en gelukkig doet ie het ook weer Dus toen ben ik gelijk in de auto gestapt en naar Amsterdam geraced Ik had me achteraf niet hoeven haasten, want Ferry lag nog te slapen toen ik binnenkwam. Hij had net de punctie achter de rug dus hij lag even bij te komen. Toen gingen ze nog een nieuw infuusje prikken, want die andere was weer gesneuveld. Daarna mocht ik eindelijk voeden! Wat was het geweldig! Zo'n klein tevreden mannetje aan de borst, met grote ogen mij aan te kijken. Hij lag echt te genieten! En wonder boven wonder had hij er op een aantal cc's na een hele voeding uitgehaald We hebben daarna nog heerlijk saampjes gezeten en geknuffeld. Het werd steeds drukker bij Ferry want alle verpleegsters kwam kijken en vertellen wat een lekker ding het is *glunder* Ik was lekker met hem aan het knuffelen en blijkbaar zag het er superlief uit, want ze riep heel hard "ahhhhhhhhhh, heb je je camera bij je? " dus ik zei van niet. Toen heeft ze met haar mobieltje een foto van ons gemaakt en die gaan we dit weekend op mijn mobieltje overzetten Ik kan er nog wel uren over vertellen, ben echt weer helemaal in love! ♥ Ohja, de arts kwam ook nog haar excuses aanbieden voor dat ze ons had laten schrikken. Dat was absoluut niet de bedoeling en we hoeven niet bang te zijn voor een operatie, want die komt er voorlopig echt niet. Morgen gaan we even om de tafel Heb er dus weer een goed gevoel aan over gehouden, ben zo blij dat ik nog ben gegaan! verwekking: Ja, ik weet het zo precies, omdat het de enige keer was die cyclus dat we geklust hadden. We hadden geen zin en veel verschillende diensten dus het kwam er gewoon niet van En met een cyclus van standaard 28 dagen (2 juni viel op dag 18) dacht ik dat onze kansen die maand verkeken waren... Heb dus blijkbaar een late eisprong Waxientje : gefeliciteerd met je 38 weken! Ik zou morgen 38 weken zwanger zijn. Is ook steeds een raar idee hoor. Ben blij dat ik het met jullie toch nog een beetje 'beleef' Dinkie: Ik geloof er wel in hoor het volle-maan-gebeuren! (man en ik werken beide bij politie) en met volle maan is het altijd hommeles. Mensen reageren er duidelijk op Hier ook een lezer. Sinds anderhalf jaar pas hoor en mijn boekenkast is aardig gevuld! Ik kan je aanraden om eens naar het boekenfestijn te gaan! Een heeeeeeeeeleeeeeeeeboel boeken voor weinig! Ik heb laatst voor 70 euro zo'n 15 boeken gekocht Kijk maar eens op http://www.boekenfestijn.com Wat lees je zoal? Ik hou vooral van thrillers. Kelly: maandag kun je ze dus even flink toespreken Ach ja, dan weten ze weer even hoe het hoort. Noppie: vervelend hoor, kan me voorstellen dat je je moeder af en toe een beetje zat bent. Maar ja, 't blijft toch je moeder he? Eppie: Jeetje hoeveel kaartjes maak jij wel niet in een week? Leuk hoor, dat je er je ei zo goed in kwijt kunt! Vaam: Heb je de makelaar nog te pakken gekregen?! Spannend hoor! Golfola: fijn dat je weer bent goedgekeurd! Sonya: ik heb je meisjes even bekeken op hyves vanmiddag. Wat een knappe kindjes zeg! Echt superschattige foto's van ze! Maka: hahaha dus jullie meisje gaat Heidi heten? Anita: hoe gaat het nu met je?
Ja, ik heb dan het gevoel alsof ik even wat minder lucht krijg en moet mezelf dan ook een beetje uitrekken om beter te kunnen ademen. Reserveer jij maar alvast een kamer hihihi Het is je gegunt! Even een vraagje: mag je trouwens in België thuis bevallen als je dat wil?was gewoon even benieuwd!