Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Owjee.. zou je denken? :) Ik verwacht de beeb eigenlijk niet voor de 39 weken hoor, haha
    Fijn dat Lisa weer is aangekomen!

@ Uk, fijn dat het zo leuk was bij Ferry!

2. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    @Golfola: Goeie vraag eigenlijk, ik ga ervan uit dat het wel mogelijk is, maar ken werkelijk niemand die het hier ooit heeft gedaan..

Ik wilde in het begin thuis bevallen, maar omdat het mn eerste beebje is vind ik het toch té spannend en onbekend om thuis te bevallen. En lekker vertroeteld worden in het ziekenhuis vind ik wel prima trouwens :)

Wel een nadeel van in het ziekenhuis gaan bevallen: heb al weken de vluchtkoffer in de garage klaarstaan, met vanalles erin wat ik in de tussentijd niet kan gebruiken! :) Dus mn mooie huispak, badjas en lekkere voedings-/zw-schapsbh's zitten al weken in die koffer! Ook de spullen van de kleine zitten erin, dus tis een stuk minder leuk als ik nu de kast op meisjes kamertje opentrek; alle leuke dingetjes zitten in de koffer! ;)

Shit, die palmboom hier in huis is wel errug gelukkig; hij is alwéér gegroeid! Waar ga ik dat ding toch laten? :confused:

3. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Uk, wat heerlijk je verliefde verhaal weer te mogen lezen hier!
    Wat fijn dat het zo goed gaat en dat de arts nog even langs kwam om eea even recht te zetten.
    Dat is toch wel heel correct van haar. Ben benieuwd naar jullie gesprek van morgen.

Goh de dag is alweer bijna om zeg, wat gaat het toch snel.

4. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey meiden,

wil even een aantal meiden nog feliciteren met de geboorte van hun kindjes.....

Leintje, Scoobje, Kimmie, Mobielfreak, Amor, Anne en Kim; van harte gefeliciteerd :D :D :D

Ik heb erg weinig tijd om bij te lezen, dus hoop dat het nog goed gaat met iedereen. Hier is het erg wennen aan een kindje in huis, maar bovenal zit ik op een flinke roze wolk!
    De keizersnee begint wel een beetje zijn tol te eisen. Ik genees erg goed, maar ben echt wel megamoe met vlagen. Zeker als er flink wat bezoek is geweest zoals vandaag. Morgen een lekkere rustige dag houden.

Allemaal veel succes komende weken, want er moeten nog vele bevallingen volgen..... :D :D :D :D

Dikke knuffel van Daffie en Myrthe ;)

5. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    De harde buiken blijven steeds langer en krijg er nu ook krampen bij. Zal dit het begin zijn?

6. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    @Maatje: hoop het voor je! helaas heb ik al hele dagen achter de rug waar t doorzette met de harde buiken en ik de volgende ochtend zonder symptomen wakker werd. En die krampen zijn vervelend hè ;)

Ach, je bent 38 weken voorbij, dus laat die beeb maar komen zou ik zeggen! You go Girl!

@Daffie: geniet maar lekker met je kleintje! Hoop dat je je snel weer op en top voelt!

Ik ga zo lekker in badje met mn menneke: jeuj! lekker warm is altijd prettig!

7. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
  8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ daffie, wat leuk om je verliefde berichtje te lezen! Doe idd lekker rustig aan! Maar pronken met je meisje is ook altijd leuk natuurlijk he, hihi.. Geniet ervan!

@ maatje, spannend.. succes!

@ Mieke, idd een :confused: verhaal, broodje aap om reacties uit te lokken gok ik zo... Wat vind je hier dan van? http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=134245 Een baby 'wegdoen'?! :confused: :evil:

Wij gaan zo naar de partnerles van zws-yoga, mannetje heeft er zo geen zin in, haha

9. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Verwekking: Dat was ergens rond 24 mei. Ik was druk aan het testen met ovulatietesten en smste mijn vriend meteen toen er een smiley op het schermpje verscheen. Mijn ei was gearriveerd, dus hebben we het die dagen best gezellig gemaakt. ;)

@ Posi test: Dat was op 7 juni. Mijn NOD was op 6 juni, maar die dag vertrokken we net voor vier dagen naar Rome (mijn stad(L)), dus had ik besloten te wachten tot de volgende dag zodat we hopelijk het goede nieuws in Rome konden vieren (ergens had ik al het gevoel dat Rome geluk zou brengen, dat het deze ronde al raak was).
    En de volgende ochtend inderdaad posi getest in onze hotelbadkamer in hartje Rome! Ik heb de posi test overal mee naartoe gesleept om hem te fotograferen bij de Trevifontein en de St. Pieter (zie album ;)). :)

@ Uk: Nee, deze foto van Dyon is gemaakt vlak nadat hij onder de lamp vandaan mocht. Hij is nog wel een beetje gelig op de foto, maar dat is al langzaam aan het wegtrekken. :D

@ Noppie: Bevallingsverhaal komt er een dezer dagen aan hoor. Het is alleen zo'n verhaal dat ik er even de tijd voor moet nemen. ;)

@ Sonya: Ik zou je graag de gouden tip geven ivm het 's nachts doorslapen, maar eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe het komt dat Dyon al zo goed slaapt. Had ik niet verwacht van tevoren, maar hij is nu eenmaal een dikke slaapkop... ;)

@ Maatje: Jammer dat het niet heeft doorgezet. Vervelend, die harde buiken. Ik hoop voor je dat jullie meisje zich snel zal aankondigen, jullie hebben al zo lang op haar gewacht.......

@ Married: Nog geen foto ingeplakt?! Foei! ;)
    Straks heb je er écht geen tijd meer voor, geloof me. (Ook geen zin meer in trouwens, straks gaat je kleine mannetje voor alles :D)!

@ Vaam: Wat vervelend dat je zo slecht in slaap kunt komen. Ik hoop dat je toch wat kunt rusten, want straks is het gedaan met de rust. ;)

@ Dinkie: Veel plezier bij het zwemmen! Geniet inderdaad nog maar eventjes van de (soms pijnlijke) trappelmomentjes. Voor je het week is je dikke buik weg, en wordt er niet meer geschopt van binnen. Ik mis het nu al een beetje, dat geschop in mijn buik. Maar heb er wel iets prachtigs voor terug natuurlijk! :D

@ Golfola: Fijn dat alles goed was bij de vk! Mijn beeb lag ook al ingedaald, maar nog niet helemaal 'vast', de laatste keer dat ik bij de vk was. En geen problemen gehad bij een natuurlijke bevalling daardoor. Ik hoefde van mijn vk ook niet meer te gaan liggen wanneer mijn vliezen zouden breken. Dus dat komt wel goed hoor! ;)

@ Eppie: Wat ben jij toch altijd heerlijk creatief bezig met je kaartjes! :D

@ Waxientje: Gefeliciteerd met je 38 weken! Die mijlpaal heb ik niet eens gehaald... :(

@ Iggy: Das een leuk vooruitzicht, lekker life and cookingen bij vd Valk! Nu nog maar even afwachten of het allemaal nog gaat lukken, en je niet onverwacht al (bezig bent) met bevallen. ;)

@ Mobiel: Wat een schatje, die Lisa! :D
    Hopelijk blijft de geelheid weg. Ik vond het vreselijk toen Dyon een te hoog bili-gehalte had en onder de lamp moest. Maar ik moet wel zeggen dat het hem heel erg goed heeft gedaan. Ik herken hem haast niet terug. Hij was zo suffig, en nu zo lekker levendig en tevreden. :D

@ Daffie: Wat leuk om even van je te horen! Hopelijk verloopt de genezing goed en voel je je straks niet meer zo moe, zodat je optimaal kan genieten van Myrthe! :D

Zo, ik heb vandaag min of meer voor de grap weer een 'eigen' broek aangepast van voor de zwangerschap. Ik pas er gewoon nu al weer in! In een skinny-jeans! T is toch haast niet te geloven! :D Ik ben helemaal verbaasd...

10. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Heej meiden

@Anita jee wat zwaar voor je!
    Veel succes met je weeën, en ik hoop voor je dat het snel vordert! Zet 'm op!

@Sofie thanks meis!
    Wauw, nu al een datum gepland bij je? Dat doen ze snel!
    Haha wat ontzettend grappig van je schoonmoeder :). Heb echt in een deuk gelegen :). Zou wat zijn als je zwanger was van een jongen.

@Noppie mijn beebje had tot nu toe geen basishartslag, omdat ze elke keer te druk was. Ze zat telkens tussen de 80-170 (ja echt, zoveel verschil zat er). En laatst was het rond de 120 en waren ze dus niet tevreden. Als ze bewoog ging haar hartslag niet hoger dan 140, terwijl dit normaal 170 werd. Ik hoop maar dat het morgen beter is, ben best zenuwachtig...

@Kim84 van harte gefeliciteerd met je dochter Isa Maud! Mooie namen!

@Married hoe gaat het nu met je darmen?

Ik slaap echt ontzettend slecht :(. Ben echt helemaal op nu. Ik slaap al 4 dagen max 2 uurtjes per nacht...Telkens als ik ga liggen krijg ik veel maagzuur, of moet ik bijna overgeven (waarschijnlijk bijwerking van antibiotica). Dus zit ik 's nachts doodop in bed, omdat ik niet kan liggen. Ik ga morgen vragen of ze aub iets kunnen doen voor me, want dit trek ik niet meer.
    Volgens mij is ze ook omhoog geschoten weer, want ze zit met haar kontje tegen mijn ribben aan. Dit doet veel zeer, en ik kan daardoor haast niet zitten.

Sorry voor mijn gezeur, maar ik zit er even helemaal doorheen :(. Ik trek dit echt niet meer....

11. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Mieke en Married: Jemig, wat een verhalen! Ik kan me niet voorstellen dat mensen dit soort topics kunnen plaatsen, ik word daar gewoon verdrietig van! :cry:
    Mijn Dyon gedragen hebben als mijn broertje, voor mijn ouders? NO WAY! Daar kan ik NIET bij! Word er helemaal naar van als ik daaraan denk...

@ Dayenne: Jee meid, het zit jou ook allemaal niet mee... :(
    Hopelijk heb je snel je meisje in je armen en kun je dit allemaal snel vergeten...

12. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Iloiza, morgen ga ik echt aan het fotoalbum beginnen, I promiss ;)
    Wat goed van je skinny jeans! :confused: Hoeveel kilo was je in totaal aangekomen?

@ dayenne, daar ben je dan, miste je al! Wat vervelend dat je je zo kut voelt. Hopelijk kunnen ze morgen wat voor je doen meissie! Dikke knuff!
    Ik zit nog steeds verstopt, er is wel een beetje uitgekomen :oops: , maar nog lang niet alles, maar heb geen krampen meer.. dus hopelijk gaat het nu de goede kant op.

13. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ik zat de laatste keer bij de vk 11 kilo boven mijn begingewicht, maar was eerst 3 kilo afgevallen door de misselijkheid, en er toen dus weer 14 bijgekregen.
    Ik weet niet hoeveel ik inmiddels al weer ben afgevallen, ik heb niet eens een weegschaal in huis. :confused: haha
    Maar mijn vk schatte dat er al minstens 8 kilo weer vanaf was, toen ze me afgelopen dinsdag thuis bezocht.

14. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    :cry: :cry: :cry: sorry ff ego bericht hoor

mijn moeder, ja ik weet het maar nu ik dus besloten heb wel contact te houden maar met afstand en op een gezonde manier is ze in 1x ziek en smst ze dat ze eczeem heeft en ingestort is.... de dokter is geweest zegt ze.... en ga zo maar door, puur om reactie van mij te krijgen en me een schuldgevoel aan te praten... dit is begonnen nadat ik heb gezegd: ma ik wil een normale gezonde relatie met een eigen leven voor mijn gezin en niet dat je bepaald wat ik eet en hoe ik mijn leven indeel....
    ze heeft wel vaker van allerlei ziektes gehad (hernia, longontstekingen enz) maar der kwam nooit een arts aan te pas....
    ook heeft ze vaak "problemen'dat ze lastig gevallen zou zijn door mannen in park maar aangifte doen ho maar! en het gebeurd ook altijd als ze alleen is

ze weigeren dus nu al om roy te feliciteren en een hand te geven als onze uk geboren word....
    Roy zegt daarin tegen dat als ze geen fatsoen hebben om hem een hand te geven dat ie ze de deur weigert....

krijg nu weer een sms met daarin nou wij komen niet als de kleine geboren is vier maar met je schoonfamilie.

geloof dat ik een klein beetje beu aan het worden word

15. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Vrijdag de 13e, ach ik ben zelf ook wel eens jarig op vrijdag de 13e... en bij ons was het juist een speciale dag... op vrijdag de 13e gaf de zwangerschapstest positief aan :D

@Mirrella, gecondoleerd, en veel sterkte de komende tijd!

@Iggy, meid wat een naar gedoe van je moeder... ik vind het heel moeilijk om iets te bedenken wat zou kunnen helpen. Ik krijg heel erg de neiging om haar te vertellen dat ze "normaal" moet doen... het is toch niet leuk meer hoe ze jou behandeld. Meid dit is jouw leven en dat van Roy, en straks met een kleine daarbij... laat haar niet deze bijzondere en mooie tijd verknallen!
    Ik wens je heel veel sterkte...

Zo ik ben moe.... t was erg gezellig met mn ouders, even naar de markt geweest, geblokt katoen gehaald om een boxkleed van te maken. Mn moeder heeft er 1 gemaakt en ik maak morgen de ander. Verder is de koelkast gesopt, en oven. Wij hebben nogal een hoge opstap bij de voordeur, dus mn vader heeft een soort oprijplank gemaakt voor de kinderwagen. En een camera systeem op de babykamer gemaakt ( die hadden we gekregen van kennissen) is gelijk ook een babyfoon, had dus helemaal geen babyfoon hoeven kopen...
    Lamp is opgehangen, verzakte tegels in de achtertuin zijn opgehoogd!

Wat ik zelf nogal een gek idee vond, toen ze weggingen realiseerde ik me ineens, de volgende keer als ik ze zie is de baby er misschien wel...

16. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Daffie: wat leuk n berichtje van jou. Ja, tuurlijk is het wennen joh, dat mag je ook best hardop zeggen hoor. Bovendien is je lijf nu echt een hormonale achtbaan dus misschien ook wel wat kraamtranen. En het is ook echt niet niks zo'n keizersnee, dus doe maar echt heel erg rustig aan hoor. Je zal geleidelijk aan weer herstellen meid.

@ Maatje: oooow, zou het? Ik hoop het voor je!

@ Mieke: wat een idioot topic zeg. Ik geloof er echt helemaal niks van!

@ Iloiza: tjee, pas jij alweer in n skinny jeans van voor de zwangerschap?! Ongelofelijk?!

@ Dayenne: ik vind het zo rot voor je dat je je zo beroerd voelt en dat je zo slecht slaapt. Kunnen ze je niet n nachtje opnemen met lichte slaapmedicatie ofzo? Zodat je eventjes kan bijtanken. Inderdaad dus n ander patroon bij de hartslag van jouw beebje. Nou ja, ik kan er eigenlijk geen zinnig woord over zeggen, want ik heb er geen verstand van. Het enige wat mij wel heel duidelijk is geworden is het toch absoluut momentopnames zijn. Ik hoop dat het morgen een beter hartfilmpje zal zijn en ook dat ze iets voor je kunnen betekenen meid. Is het voor vannacht niet een idee om flink wat kussens neer te leggen zodat je ietsje hoger ligt met je bovenlijf? Dan heb je misschien wat minder last van je maag? Sterkte hoor. Je komt er wel!

@ Married: gelukkig ben je al iets kwijt! Hoeveel kiwis had je op?

@ Iggy: jij probeert het probleemgedrag van je moeder aan te pakken door grenzen te stellen. Heel goed! Wat je je moet realiseren is dat als probleemgedrag (wat voor probleemgedrag dan ook) aangepakt wordt het in eerste instantie altijd verergerd. Dus je moeder zal inderdaad tijdelijk nog stommer gedrag gaan vertonen. Wat je dan moet doen is: NIET ZWICHTEN! Niet reageren op dit soort manipulatieve sms-jes. Niet op ingaan. ALLEEEN antwoorden als ze normale berichten stuurt. Ook niet ingaan op lichamelijke klachten. Daar heeft ze haar dokter voor. Houd je poot stijf meid! Beloon haar wangedrag niet door het met aandacht te belonen. Heeeeeeeel veeeeeeeel sterkte!

@ Axioma: zoho, jullie hebben veel gedaan. Kan me voorstellen dat je nu eventjes bij moet komen.

17. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    @ daffie bedankt voor je lieve geboortekaartje meid

18. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    @ noppie nee ik probeer ook echt niet te zwichten maar ik voel aan mezelf nu ik de laatste 10 jaar op een rijtje ben gaan zetten dat ik meer tegen de booskant aan zit!
    nu weer met het niet komen als ons kleintje is geboren, tis een combi van me verdrietig voelen maar ook zo boos en teleurgesteld
    weet het niet hoe ik me moet voelen...
    weet wel toen ik die therapie gesprekken paar jaar terug had en alles met die mevrouw bepraatte dat ze ook zij dat mijn moeder goed kon manipuleren en op situaties en gevoel in speelde, ze zei ook tis geestelijke mishandeling....
    als toen ik kind was oefende ze al hele zelfmoorden wat ze natuurlijk nooit deed maar toch draaide ze die badkamerdeur op slot en deed alsof.... nam zogenaamd pillen en dreigde met van alles en nog wat

pfffff alles komt boven en vooral veel boosheid

sorry hoor, had nooit verwacht dit op een forum te zetten

19. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    @ Sofie: ja, spannend he? Elke dag is er nu eentje ... dat benauwde gevoel bij harde buiken herken ik ook.

@ Uk: dat lijkt me zeker een heel raar idee! Dus we gingen eigenlijk een beetje tegelijk op? Vind ik ook heel maf om daarover na te denken en dan de foto's van Ferry te zien. Maar gelukkig gaat het nu allemaal redelijk goed met hem toch? Zo leuk om te lezen dat je zo verliefd op hem bent!

@ Iloiza: dank je! Dus Dyon is ook wat te vroeg geboren? Ik moet zeggen dat ik er met gemak best aan toe ben dat de kleine nu komt... maar als je zo graag wil zul je zien dat de beeb lekker blijft zitten tot 42 weken ofzo. Ik heb vandaag dat gevoel opeens heel sterk dat ik er nu klaar voor ben.
    Dyon ziet er lief uit! Ben zelf ook zo nieuwsgierig!

Over de verwekking: mijn man zat na die bewuste keer op de rand van het bed heel zeker te verkondigen dat het nu gelukt was en achteraf klopte dat nog ook...de datum weet ik zo niet zo snel (kan ik nog wel terugvinden) maar dat moment staat me nog zo bij! Hij had ook vanaf het begin af aan het geslacht goed en nu beweert hij dat ik a.s. weekend van zaterdag op zondag ga bevallen...pfff..nou na die twee eerdere voorspellingen ben ik wel benieuwd of hij gelijk krijgt! Ha ha ik kreeg vandaag opeens haast daardoor met wat dingen, zo heb ik eindelijk mijn onderkantje maar weer eens netjes gekortwiekt, ik kon er met gemak vlechtjes in leggen! En heb de enveloppen van de geboortekaartjes allemaal geschreven, nog even een dagboek gehaald voor mijn kraamtijd en zulk soort dingetjes. We'll see.... ; )

Mijn moeder: dat is ook een verhaal apart...ik merk ook dat ik totaal geen behoefte aan haar heb nu ik zwanger ben. Het gaat me te ver om hier het verhaal uit de doeken te doen. Maar ik herken veel van wat er hier nu over moeders geschreven wordt...

20. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    1 ding weet ik zeker: ik ga het zo anders doen met mijn kindje(s) en gezinnetje

Deel Deze Pagina