@ Iggy: kan me voorstellen dat je wisselt in gevoel tussen radeloosheid en pure razernij. Dat is ook je goed recht om je zo te voelen, want je moeder is echt volgens mij erg ziek in haar hoofd. De kunst is om haar NIETS VAN JOUW gevoelens te laten merken. Punt is dat ze dan niet langer het idee heeft op die manier invloed op jou te kunnen uitoefenen. Dus: uit alsjeblieft je frustraties bij je man, bij je vrienden, bij ons en/of n hulpverlener. Maar niet (meer) bij haar. Het zal in eerste instantie tot toename van haar probleemgedrag leiden en hopelijk ooit tot afname ervan. De eerste diagnose die bij mij op komt als ik jouw verhalen over je moeder lees is: een ernstige borderline persoonlijkheidsstoornis. Google er maar eens op en kijk maar eens of je haar daar in herkent. Maar goed, het maakt niet uit wat het nu precies is, het maakt wel uit dat jij er zo onder lijdt. Ik kan je alleen maar adviseren: maak je emotioneel zo los mogelijk. Dat betekent dat je een heel pijnlijke les moet leren, die ik op mijn manier en met mijn moeder ook nog steeds af en toe moet leren: accepteren dat zij nooit normaal zal worden en dat je dus nooit een normale moeder-dochter band zal hebben. Afschuwelijk, maar tis niet anders.
Iggy, ik kan me helemaal in het advies van Noppie vinden, maar ja daar is Noppie ook de prof voor Houd je sterk en geef niet toe. Je moeder is lichamelijk niet ziek maar ziek in haar hoofd. Het is niet leuk om te horen of dat iemand anders dat zo zegt. Dikke mega knuffel. Wat leuk dat je van Daffie een kaartje hebt gekregen. Iloiza, grappig jouw verhaal, komt echt overeen met die van mij. Bevruchting nacht van 24 op 25 mei en NOD ook op 6 juni en getest op 7 juni. En daarbij hadden we ook nog eens dezelfde uitgerekende datum Alleen ben jij nu eerder bevallen Married, fijn dat er iig iets uit is gekomen, bij mij ook wel, maar lang niet alles naar mijn idee. Gelukkig heb ik er niet echt heel veel last van, maar het zou toch even fijn zijn om die darmen eens lekker op te schonen. Tja je baby weg doen.... is wel een beetje verkeerd neergezet zo, want die doe je niet zomaar weg. Komt hier wel rare dingen tegen he?! Waxientje, wow wie weet heeft je man wel gelijk, grappig dat hij bij al het andere wel gelijk had, is ie vast heel trots op hihi Vervelend dat jij ook al wat problemen met je moeder hebt. Axioma, wat een goed productief dagje zo samen met je ouders. Die krijg ik lekker zaterdag. Goeie klusjes zijn lekker weggewerkt, fijn hoor. Lieve lieve Dayenne, net wat Noppie zegt, kun je niet om een lichte slaapmedicatie vragen zodat je wat kunt bijtanken. Ik heb erg met je te doen meid. Dikke knuffel voor jou.
@Married thanks voor je knuf! Fijn dat je geen krampen meer hebt. Lijkt me erg pijnlijk . Ik hoop voor je dat je snel weer opgeknapt bent! @Noppie en Mieke, thanks meiden! Ik zal er morgen zeker om vragen. Vind het wel moeilijk om zonder mijn vriend te slapen, maarja het moet dan maar. Noppie, ik heb al meerdere kussens in bed. Ik heb vannacht zelfs geprobeerd rechtop te slapen maar niks helpt. En als ik zit dan doen mijn ribben ook nog eens erg pijn doordat ze er tegenaan zit te drukken, voelt heel beurs aan nu. En als ik dan eindelijk slaap, dan word ik 10 min later kokhalzend wakker maar er komt niks uit . @Iggy jeetje mina, wat een lastige situatie zeg. En lastig is nog zacht uitgedrukt. Ik weet niet zo goed wat ik erop moet zeggen, maar ik wil je wel veel sterkte wensen. Lijkt me ontzettend moeilijk en verrot! @Waxientje ik ben benieuwd of jij dit weekend bevalt! Dat zou wat zijn he haha.
@Maatje, heb ik ook al dagen. Harde buiken die soms wel soms niet pijn doen... En ze voelen steeds anders. De ene keer krijg ik heel erg pijn in mijn buik erbij, dan weer pijnlijke kramp in mijn liezen, dan weer pijnlijke steken in mn doos. En nu krijg ik t ook soms heel heet erbij. Tussendoor af en toe een zeurderige pijn in onderbuik of rug. Ik krijg t ook vaak benauwd van een harde buik. Nja goed, t is nu nog wel te doen. Maar t is wel zo'n vervelend en soms erg pijnlijk gevoel, dat ik denk ojee en dit is kennelijk nog maar peanuts. En dan zakt t weer af! Grr Maar ik krijg nu wel steeds meer t idee dat t niet echt lang meer kan duren. Al zie ik bv bij Anita dat ook dit alsnog heel lang kan aanhouden. @Vaam, herkenbaar dat niet meer in slaap komen. Ik heb dat een hele tijd gehad, laatst een ruime week wel beter geslapen weer en nu lig ik alweer een paar dagen veel wakker. @Noppie, aha de huismuts in je komt boven You go girl. Hm, vervelend van je moeder. Maar gelukkig ben jij wel iemand die inziet hoe de vork in de steel zit en en kun je je vaders handelen begrijpen. @Sofie, ik heb wel eens gelezen dat een harde buik voor de beeb aanvoelt als een warme omhelzing en t dus een fijn gevoel is... @Mobiel, fijn dat t zo goed gaat met Lisa en hopelijk blijft t zo lekker doorgaan! @Uk, ahhh wat een schattig verhaal weer van je mannetje Mieke/Married, tja rare topics weer Draagmoeder voor je ouders? Hmz, kan me ook bijna niet voorstellen dat een fertiliteitsarts daaraan meewerkt. Helemaal niet als ze zelf nog geen kinderen heeft, dan heb je geen idee wat een zwangerschap inhoudt. Daarnaast zijn t ook altijd van die typetjes die geen normale zinnen kunnen neerpennen. @Iloiza, ha wat grappig, ik ben net voor de verwekking in Rome geweest. Super stad! Ben sowieso wel gek op wereldsteden. Wat goed dat je oude broek alweer past! Ik ben ook nu 11kg aangekomen (en eerst 6 afgevallen). Mijn zwgymjuf zei dat je door de bevalling idd zo'n 8 kg verliest. Ben benieuwd, volgens mij gaat mij dat niet lukken hoor, er zit toch wat extra's nu rond mijn bovenbenen. @Dayenne, pff jij hebt t ook maar zwaar met de laatste loodjes. Kan me voorstellen dat je het niet meer trekt. Gebruik je wel wat tegen t maagzuur? Als rennies oid niet meer werken zijn er ook andere, betere middelen he. Dan kun je misschien weer iets beter slapen en wat uitgeruster je bevalling ingaan. Sterkte hoor. @Iggy, sjongejonge die moeder van jou toch... Echt heel ziek gedrag. Is zíj trouwens wel eens bij een psycholoog oid geweest?
@ uk, wat een heerlijk verhaal weer over ferry! Tja, met volle maan, ik weet het niet. We zullen zien. Het zou zomaar kunnen. En over lezen, ja wat lees ik niet. Ben lid van de bieb want vindt boeken kopen erg duur en ik lees ze dan toch maar 1 keer. Dus sinds mijn verlof ga ik 2 x per week naar de bieb. Lees van flodderromans tot thrillers. Harry Potter vond ik super, de serie van de Da Vinci Code met Bernini etc. vond ik super. Maar niet 1 bijzondere schrijver ofzo. Jij wel? @ dayenne, jeetje wat vervelend dat je je zo moe voelt. Je bent al een tijd aan het rommelen zeg en nog steeds! Je zou toch zeggen dat ze wel iets moeten kunnen doen. Weet van de beste vriend van mijn neef dat zij zo moe was en benauwd doordat de baby zo in haar longen drukte dat ze werd opgenomen en een soort slaapmiddel kreeg. Vervolgens is ze die nacht bevallen in het ziekenhuis in een recordtempo. Ze werd wakker van persdrang en toen had ze al volledige ontsluiting (niks van gevoeld) en haar man was dus maar net op tijd in het ziekenhuis... Hopelijk willen ze je snel helpen en kun je snel gaan genieten van jullie wondertje! Hier lekker gezwommen vanavond, alleen aankleden vind ik niet zo fijn daarna maar goed. Ben benieuwd of ik er volgende week nog ben bij zwemmen op donderdag?
Nou, net terug van de yoga-partnerles.. Ik vond het erg nuttig en manlief heeft zich netjes gedragen, dat vond ik al heel wat We zijn nu dus helemaal voorbereid, laat de uk maar komen! @ Iloiza, alweer 8 kilo eraf nu joh, das mooi! @ Iggy, ik krijg eigenlijk de neiging om te zeggen.. laat dr lekker in de str*nt zakken! Wat is dat nou voor een reactie? Echt hoor, ik kan er heel boos om worden! Heel veel sterkte! En idd Noppie is de prof hier, zij heeft goede raad zo te lezen. @ Noppie, nog geen kiwi's, maar wel pruimen, roosvicee laxo en activia. Maar ik voel nu weer wat krampen (zonder verdere aandrang helaas), aaarghhh.. Morgenochtend op aanraden van Karina dus eerst maar 3 kiwi's op de nuchtere maag. @ Mieke, ja vervelend he die obstipatie.. je zou bijna een keer goed aan de dunne willen @ dayenne, sterkte vannacht en succes morgen in het zkh! @ mobiel, zozo, Lisa slaapt goed door zeg! Slaap lekker allemaal, ben benieuwd hoeveel beebjes er vannacht geboren gaan worden.. Maka, je hebt nog tot 12 uur he, dan is je uitgerekende datum voorbij
@Maka sorry meid, helemaal vergeten je te feliciteren met je 40 weken! Ben benieuwd hoe lang het nog bij jou duurt! Nee ik gebruik niks tegen het maagzuur. Ik krijg namelijk niks binnen. Door de bijwerkingen van de antibiotica ben ik kotsmisselijk en krijg nauwelijks drinken naar binnen, laat staan rennies oid. Ik zal morgen vragen of ze iets hebben voor me wat ik wel naar binnen krijg... @Dinkie, nou dat klinkt goed, dat wil ik ook wel haha! Wat bijzonder zeg...zou dat komen omdat ze eindelijk ontspande ofzo?
Kelly,balen dat je je nu met zoiets bezig moet houden..... Hopelijk is het daarnmee dan wel opgelost Maatje, ik heb het bij Levy ook nooit gehad en ben bij 40+2 ingeleid, dus dat zegt denk ik ook niet alles.... Maar ze vaak als jij aangeeft heb ik ze niet..... Misschien idd een voorbode bij jou? Succes! Mobiel, fijn dat het zo goed gaat met Lisa! Uk, fijn dat je Ferry toch nog zelf hebt kunnen voeden! En heerlijk dat het zo lekker blijft gaan met hem nu! Dayenne, ik zou er zeker werk van maken morgen, zo kunnen ze je niet ook nog eens een bevalling in laten gaan, dan ben je bij voorbaat uitgeput! Sterkte meid! Iggy, ik zou op dit moment zeggen, lekker links alten liggen en doen wat je hart je ingeeft (ja, ik weet het, dat is heel makkelijk gezegd!) Vanavond de laatste les van de gym gehad, weer iets wat voorbij is deze zwangerschap..... Zo loopt nu alles op zijn einde!
Dames, ik ga uitchecken voor de nacht! Ben moeoeooeoeooe! Alle dames met voorweeen en andere nare kwalen: heel veel sterkte de komende nacht, ik hoop dat het nu eens zal doorzetten of dat jullie eens gewoon een beetje kunnen slapen! Tot morgen!
Nog even snel een berichtje vanuit bed, ja ja ja eindelijk optimaal bereik door de nieuwe extra router die ik heb geplaatst. Meiden ik hoop dat jullie lekker zullen slapen en tot morgen. Mij benieuwe wat voor nieuws er weer te lezen valt.
Nog steeds wakker hier.... Ik ga maar even een kop frambozenbladthee drinken. Heb de hele dag al krampen dus hopelijk dat de thee een beetje helpt. Slaap lekker meiden!
Nou dames, hier is het begonnen . Vanacht om 12:15 uur moest ik naar de wc om te plassen, maar in de badkamer kwam er nog voordat ik zat redelijk wat water uit..... Ik dacht, nee joh...ging zitten en ja hoor....zonder te persen weer water. Dus ik heb het ziekenhuis gebeld en die zeiden dat het binnen nu en 2 dagen zou moeten beginnen. Meestal starten de weeën na een paar uur zei hij. De weeën begonnen al redelijk snel nadat de vliezen gebroken waren, namelijk om 0:47 uur. Het begon met 4 a 5 minuten, maar dit liep na een tijdje wel weer op. Ze zijn behoorlijk onregelmatig. Soms zitten er maar 4 minuten tussen, soms een kleine wee tussendoor, dan weer 9 minuten en ga zo maar door. Het afgelopen half uur komen ze weer wat korter op elkaar, maar dat kan blijkbaar zo weer veranderen. Meiden die willen weten hoe het voelt...nou ja, bij mij dan... Ik voel het in mijn rug en onder in mijn buik als een hevige ongesteldheidskramp. Op dit moment zijn ze nog goed weg te krijgen, door goed op mijn ademhaling te letten. Fijn is anders, maar tot nu toe nog goed uit te houden....misschien piep ik straks wel anders . Slapen ging helaas niet meer en op bed vond ik de weeën moeilijker op te vangen, vandaar dat ik maar even het forum ben opgedoken. Heb trouwens ook nog een vreselijke honger . Zit me net te bedenken dat er nog negerzoenen in de kast liggen, hihi. Dus hier is het spanning....oeps wee....alom. Weer 5 minuten. Misschien wil het nu wel aanhouden dan. Ach ja, ik laat het maar op me afkomen. @Iggy: wilde nog even op jouw verhaal reageren meid. Vind het echt een vreselijke situatie voor je. Ik denk dat Noppie gelijk heeft, je moeder is niet helemaal goed in haar hoofd en heeft helaas niet door wat ze jou allemaal aandoet. Ze denkt alleen aan zichzelf en dat is natuurlijk ontzetten frustrerend. Zeker nu je zwanger bent. Je behoort te genieten en uit te kijken naar wat komen gaat. Op deze manier wordt dat vast een stuk moeilijker voor je. Veel sterkte ermee en een dikke knuffel. @Dayenne: ik heb het zo met je te doen. Je hoort van iedereen dat ze aan het bevallen zijn en jij zit maar te wachten en dan voel je je ook nog eens zo beroerd. Ook jou wens ik heel veel sterkte en ook een dikke knuffel van mij. Nou ik denk dat ik wel weer genoeg heb getypt.... Dames, tot na mijn bevalling (als het nog langer duurt hier, log ik misschien nog wel even in). Even wat gaan verschonen, want ik blijf vruchtwater verliezen. Allemaal veel succes! Liefs Vaam
Vaamrille hoe is het nou? wat giga spannend meid... Goedemorgen allemaal ben der weer vroeg bij! roy naar zijn werk geholpen en de vitrages in de wasmachine gedaan... onze hond was vannacht ziek... 1 van de labjes dus roy moest er vannacht 2x met hem uit om te wandelen: arme dier heeft diarree dus ik heb maar meteen vannacht rijstewater voor hem gekookt... nou even vandaag niet eten en dan hopen dat zijn darmpjes wat tot rust komen Dayenne hoe is het nu meis? Noppie bedankt voor de tips! je hebt wel gelijk heb gegoogled en al die kenmerken van dat borderline herken ik weer terug in haar! heb der gisteravond links laten liggen en 9 smsjes later van complete scheldpartijen en jankbuien kreeg ik als laatste dat ze toch maar kwamen als de kleine geboren was en roy een hand gaven.... maar ja dat kan allemaal zo meteen weer veranderd zijn... meiden allemaal dikke knuffel en bedankt dat ik der hier ff mijn hart kan luchten, voel me stuk beter en opgelucht
[size=24]Buddynieuws van Anita: om 3.10 is haar zoon Martijn geboren geboren. Hij weegt 4020 gram Het was een zware bevalling.[/size] Anita: Eindelijk is hij er dan! Geniet lekker van elkaar!!!!!
Anita en man: heel erg gefeliciteerd met jullie zoon Martijn. Eindelijk is hij er dan, eindelijk heeft het echt doorgezet! Vaam, bij jou dus spannend, oeh zou het echt doorgezet hebben. Dayenne aan het nachtbraken. Meis ik hoop dat je toch nog wat uurtjes slaap hebt kunnen pakken. Iggy, beterschap met hondje. En knap van je dat je die 9 smsjes genegeerd hebt hoor. Ga zo door! Uk, gisteravond was er een documentaire bij Holland Doc over premature geboortes, moest zo aan jullie denken en heb ook wel wat traantjes gelaten. Nieuws al gehoord? vrouw van 60 bevallen van een tweeling! Had mijn moeder kunnen zijn.
De spruit is er uit: December 2008: 09 december 2008: Uk80: Ferry (29wk4dg) 1670 gram - 39 cm 15 december 2008: Chantal1508: Amber (33wk) 1115 gram - 38 cm 24 december 2008: Enna: Katie (31wk4dg) 1614 gram - 40 cm Januari 2009: 01 januari 2009: Sonya one love: Royenna Vanity (35wk4dg) 2590 gram 12 januari 2009: HJ1977: Lex & Midas (33wk3dg) 2110 & 1120 gram 19 januari 2009: Nyncke: Kyana (36wk6dg) 20 januari 2009: Sjors75: Daan (36wk5dg) 3145 gram 22 januari 2009: Daantje78: Mirthe Sofie 26 januari 2009: Twinkeltje: Gillian (38wk5dg) 3620 gram 27 januari 2009: Iloiza: Dyon Julian (37wk6dg) 2750 gram 27 januari 2009: Miireii: Soraya (38wk5dg) 1880 gram - 44 cm 27 januari 2009: Martinenur: Fuad (38wk) 2990 gram - 49 cm 28 januari 2009: Leintje1: Mik Tijn (39wk2dg) 29 januari 2009: Scoobje: Kaylee (36wk) 1990 gram - 43 cm 30 januari 2009: Daffie76: Myrthe Esmee (39wk1dg) 3560 gram 31 janauri 2009: Kimmie29: Jaylin Rosalina (37wk3dg) 2640 gram Februari 2009: 2 februari 2009: Mobielfreak: Lisa (38wk5dg) 3060 gram - 49 cm 3 februari 2009: Amor: Armandez Rodriquez Diego (39wk3dg) 4 februari 2009: Anne: Thomas (37wk4dg) 2625 gram 5 februari 2009: Kim84: Isa Maud (40wk) 4265 gram - 52 cm 6 februari 2009: familieveenstra: Martijn (39wk5dg) 4020 gram Jongens vs meisjes: ♂ 10 baby-boys geboren ♀ 11 baby-girls geboren De spruit is eruit buddy-lijst: Dayenne - Marriedgirl - Iloiza Mieke8 - Noppie - Febr21 Caro73 - Golfola Uk80 - Maka123 Angela21 - Eppie25 Iggylover - Daffie76 Martinenur - Vaamrile Amor - Patriessie Anne1982 - Miireii Axioma - Kim84 Tirtilisko - maatje Karina82 - Mobielfreak Hummelke Sofie - Sjors75 - scoobje (buitenlandse buddys) Sonyaonelove - Bbelly - Kelly1980 Mirella25 - Enna familieveenstra - Mamma van stef Dinkie1982 - Deesje80 http://blogs.baby-wens.nl/februari2009/ Let op: wil je de lijst aanpassen klik dan op Quote, maar haal in het bericht dan wel de
@Kelly: op het werk is het dus nog steeds niet opgelost? @Dinkie: heerlijk dat jij nu lekker kan lezen. Ik moet op de ene of andere manier toch bezig blijven en kan me niet concentreren op een boek helaas . Ach ik freubel maar lekker verder ! @Iggy: gisteren lekker de hele dag in je pyama gelopen ? En vandaag alweer zo vroeg wakker en al wasjes aan het draaien ? Beterschap met de hond! @Sofie: ja ja, de nesteldrang slaat af en toe toe he ? mooi toch een gelukkige palmboom. En ik wist niet dat je in het ziekenhuis kamers kunt reserveren ? @Mobiel: fijn dat Lisa het zo goed doet ! @Uk: mooi dat de meneer van de droger netjes op tijd was en dat je nog lekker naar Ferry kon gisteren! Ben benieuwd naar jullie gesprek vandaag met de arts! @Daffie: lekker de tijd nemen om op je gemak te herstellen hoor .Wij schrijven hier toch wel lekker verder . @Iloiza: pas jij nu alweer in je eigen broeken? @Dayenne: dit ga je op deze manier niet volhouden nee! Zou bellen en vragen of ze niks voor je kunnen doen ? @Axioma: jou ouders zijn lekker bezig geweest bij jou? Toch nog een gek idee he, zo´n klein beebje? Ik kijk er heel erg naar uit hoor, maar toch lijkt het nog onwerkelijk! @Married: mooi dat je man zich gedragen heeft tijdens de partnerles! @Vaam: spannend meid! heerlijk nog negerzoenen eten tijdens je bevalling. Zit veel suiker in en geeft je er energie voor . @Mamavanstef: thanx voor het buddynieuws! @Anita: gefeliciteerd met jullie zoon Martijn! Gelukkig heeft het doorgezet bij je! Zo ik ben ook maar uit bed gegaan toen voor mijn mannetje de wekker ging. Ga voor de afwisseling direct maar weer even zwemmen ! Vanmiddag komen mijn schoonzusje en nichtje voor de communiekaartjes (die ik al heel ver af heb ). X Esther
Vaam: Spannend meid! Hopelijkl heeft alles doorgezet! En kun je snel van je beebje genieten! Iggy: tuurlijk kun je je hart luchten! Dikke knuffel hoor! Dayenne: ik hoopn dat je toch nog wat hebt kunnen slapen! Jij ook ana de frambozenbladthee? Ik ook, kan alleen nog niet echt iets merken helaas! Gisterenavond dacht ik ECHT dat het begonnen was. ik had weeen om de 15 minuten, maar z enamen enorm in kracht toe... Jee zo heftig had ik ze nog niet gehad... Normaal zijn miojn voorweeen wat vaker maar niet zo heftig als gisteren en ook niet toenememd in kracht... Ik ben om 21.30 naar bed gegaan, en ik zei nog tegen Casper: Kan ik nog een beetje bijrusten voor het echte werk... Ben om 12,00 in slaap gevallen en werd om 3.15 wakker en alles was weg... Was diep teleurgesteld! Nu ook niks meer!