Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Goedemorgen meiden!

Wat leuk, weer babynieuws! Worden toch ook veel beebjes 's nachts geboren zeg!

Anita, GEFELICITEERD met jullie zoon Martijn! Lekker genieten nu van elkaar ...!

Hoe zou het met Vaam zijn ...? Heb zomaar een vermoeden dat we vandaag vanuit haar ook goed nieuws zullen krijgen ;)

@Iggy, wat een gedoe met je moeder zeg, jeetje. Net als Dayenne weet ik ook niet zo goed wat ik erop moet zeggen ... veel sterkte ermee meis. En dat borderline herken ik wel (werk zelf nl. in een psychiatrische instelling waar veel mensen met die problematiek komen). Beterschap met je hond! Die van mij had gisteren gekotst in zijn bench, ook lekker ...

@mamma van stef, wat balen dat het niet heeft doorgezet, GRRR! Maar zoals je kan zien bij Anita, het kan ook even duren, al hopen we van niet ...!

@Dayenne, hopelijk heb je nog wat kunnen slapen. Wat sh#t dat je je zo beroerd voelt meis. Strax ben je idd al helemaal uitgeput voordat het echte werk nog moet beginnen. Gewoon melden hoor, hopelijk doen ze er nu ECHT iets aan ...

@Dinkie, lekker he, om te lezen! Vond de Harry Potters ook geweldig, kan die DVD's ook blijven kijken ;) Ik las ook altijd erg veel, dus had boeken ingeslagen voor tijdens mijn verlof, maar op de een of andere manier heb ik het net als Esther, ik kan me er niet toe zetten ... raar! Dat zwemmen heb ik ook een tijdje gedaan, vond dat aankleden ook echt een verschrikking daarna, bah! Ben nu sinds dit jaar niet meer geweest, eerst door verkoudheid en daarna kwam er van alles tussen. Ze geven het ook maar 1x pw op do-avond. Ben wel van plan om strax te gaan babyzwemmen, lijkt me ook leuk!

@Esther, wat goed dat je weer gaat zwemmen! Zou ik niet volhouden hoor ... en vanmiddag ook visite, gezellig hoor!

@Mieke, WAT?!?! Vrouw van 60 bevallen?!?! Niet normaal meer zeg ... zou verboden moeten worden ...!

@Angela, jammer he, dat het de laatste les is. Ik zou hem vanavond hebben, maar gisteren belde de juf dat ze zware griep heeft, dus de les vervalt. Vind ik eigenlijk wel jammer, maar helaas ...

@Maka, hoe is het met jou!?!? Nix gebeurd voor gisteren 12 uur?

Nou, hier de laatste dag voor de officiele 40 weken aangebroken! Heb zomaar het gevoel dat het pas ergens volgende week zal worden, Beebje heeft het nog erg naar zijn zin geloof ik ... gisteravond had ik ook wat last van wat 'zwaardere' krampen en idd ook het gevoel bij een harde buik dat je echt even rechtop moet zitten om goed te ademen. Maar helaas, het zet niet door. Dan word je 's nachts of 's ochtends wakker en heb je nergens last van. GRRR, zooooo balen dan ... maar goed, we gaan weer vrolijk door ...!
    Strax even om de boodschapjes met mijn mannetje (dacht dat vorige week misschien de laatste x was, dus niet!) en vanmiddag nog maar eventjes langs de Prenatal ofzo. Wil ook nog wel ff bij de H&M kijken, maar die winkels liggen redelijk wat uit elkaar, dus weet niet of ik dat waggelend red ;)

Jullie nog leuke plannen?

2. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Vaam: ooow spannend! Hoe is t nu?

@ Iggy: heel goed. Zo zie je maar: niet reageren op 9 rot-smsjes en dan komt er 1 die toch redelijk normaal weer is. De kunst is dan om op die ene normale wel te reageren, maar wel op neutrale toon. You go girl!

@ famveenstra/anita: yeah, eindelijk is ie daar, jullie zoon MARTIJN!!!!

@ mamavanstef en Deesje: jammer dat het niet doorzette meiden. Kop op, uiteindelijk komt de beeb er als het goed is toch wel uit!

Zo, heb een goede nacht gehad, 1x om 03.00 eruit en toen pas weer om 07.10 om te plassen. Twee goede REM-slaapjes te pakken dus, yeah! Zo meteen even douchen en dan naar een jarige vriendin. Fijne dag allemaal! Hier schijnt zowaar het zonnetje in Utrecht :) .

3. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Anita: Gefeliciteerd met Martijn!

Vaam: Spannend zeg! Ik hoop dat je nu al je kleintje in je armen hebt. Lijkt me wel fijn als de bevalling begint met het breken van de vleizen, want dan weet je tenminste zeker dat je de baby over max. 2 dagen in je armen hebt!

Iggy: Wat goed van je dat je niet hebt gereageerd op die 9 smsjes! Lijkt me best moeilijk! Lucht je hart maar weer hoor, als dat nodig is!
    Ah, wat zielig voor je hond, dat hij een beetje ziek is. Is hij al een beetje opgeknapt door het rijstewater? Ik wist niet dat dat goed kon werken. Geef je je hond dan even geen eten maar alleen rijstewater?

Dayenne: ik heb echt met je te doen! Ik hoop echt voor je dat je snel kunt gaan bevallen of dat je even een volle nacht goed kunt slapen. Ik denk dat het zh daar nu echt wel wat mee gaat doen, misschien even een slaapmiddeltje.

Hier nu elke avond regelmatig harde buiken (niet pijnlijk). Maar juist 's avonds beweegt de baby ook heel erg veel, dus misschien komen die harde buiken daar wel van. Ik hoop dat deze harde buiken al wat voorbereidend werk verrichten! ;)

4. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    @ dayenne, wat ik toen hoorde is dat zelfs de baby helemaal duf was van het middel wat zij had gekregen. Door de ontspanning heeft ze blijkbaar weinig gevoeld maar het middel was ook bij het babytje terecht gekomen. Maar ze mochten s'middags gewoon naar huis dus! Hoop dat ze vandaag iets voor je doen meid en dat we snel babynieuws voor jou horen!

@ Anita, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Eindelijk zeg, je was al zo lang bezig met 'voor'weeen enz. Ga maar lekker genieten nu.

@ Vaam, spannend! Aangezien we je niet meer hebben gezien na vannacht zal het vast nu wel echt bezig zijn. Komen er vandaag zelfs 2 kindjes (of nog meer) bij. Top! Succes daar en we horen het vanzelf.

Hier een lekker rustig dagje voor de boeg, ga vanmiddag met een vriendin iets drinken en even klein rondje langs de winkels. Daarna met mannetje boodschappen doen en verder helemaal niks!

Slapen was weer niet zo fijn. Lig steeds langer wakker tussen mijn slaapjes. Moet gewoon echt veel plassen s'nachts. Misschien ga ik maar minder drinken s'avonds, wordt nu echt niet meer uitgerust wakker.... :confused:

5. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Mieke, nou hoop dat zaterdag voor jou ook zo'n lekker productief dagje wordt! veel plezier alvast :D

@Dinkie, ooh lekker zwemmen :D Alleen daarna dat zwembad uitmoeten lijkt me niet zo'n succes ;)

@Mobiel, wat heerlijk meid 5 uur slaap! Gaat t nog steeds zo goed? En wat vindt Tim van zn zusje?

@Married, en hoe is het met je krampen meid!?

@Vaam, oeh wat spannend.... succes hoor!

@FamilieVeenstra, Anita en man van harte gefeliciteerd met Martijn!

@Eppie, hihi alweer zwemmen :D Veel plezier met je schoonzusje en nichtje vanmiddag!

@Mamavanstef, he wat vervelend dat het niet doorgezet heeft...

@Deesje, jij ook al aan de krampen.... mmm balen hoor! Veel plezier met shoppen... al is het waggelend ;)

@Noppie, hier scheen ook een zonnetje... veel plezier bij je vriendin!

Zo hier ook een goede nacht, alleen wel al sinds 6 uur wakker... maar ik heb een leuk idee bedacht voor mn boxkleed. Ga zo even stof halen en dan allemaal schaapjes erop maken :D Toch wel productief om op bed te liggen... hihi krijg je goede ideen van!
    Verder nog boodschappen doen... haha dan kan manlief mooi sjouwen :D

6. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Mijn man heeft gisteren een soort van kraamcadeautjes besteld als bedankje. Dus om uit te delen aan kraambezoek of zo.
    Het zijn M&M's waar je bijvoorbeeld de naam van je baby op kan laten zetten.

Misschien een leuk idee, als je nog zoiets wil doen!

http://www.mymms.nl/gelegenheden/geboorte.html

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Anita, gefeliciteerd met je zoontje Martijn!
    Eindelijk zeg, pff! Hopelijk goed nieuws over de afwijking van zijn hartje nu...

Vaam, ohhh echt?! Spannend meis! Ze ligt nu vast of flink te puffen of al te genieten ;). Ik hoop t laatste voor dr!

Dayenne, ik hoop dat jij nog een beetje hebt kunnen slapen vannacht. Jeetje, ben je zo misselijk van de abc.. Probeer wel zoveel mogelijk te drinken, he, anders word je echt alleen maar beroerder... Sterkte.

Hier wel weer een goeie nacht gelukkig. 1x eruit om te plassen en daarna meteen weer in slaap gevallen, was ook wel kapot gisteren. Wel wat moeite met in slaap komen, gisteravond, want die restless legs waren wel erg. Ik kreeg de hele tijd heftige schokken in mn benen :confused:!

Had die docu over de Nicu idd gisteren ook gezien. Heftig hoor, zat ook te janken toen Brian overleed... :cry: Die moeder...ow vreselijk :cry: :cry: :cry:

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ff een andere banner zoeken, want hier hebben we dus niets meer aan!

Iggy, aha! Heel goed dat je haar lekker hebt laten uitrazen. En dan komt ze kennelijk toch tot inkeer. Knap van je!

9. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Anita, Gefeliciteerd met jullie zoon Martijn !!!!

Vaam, heel veel succes meid! Zet em op!

Iggy, knap dat je het zo genegeerd hebt! HEt zal niet makkelijk zijn....

Deesje, jammer dat dan net de laatste les uit moet vallen.....

We zijn hier met zijn tweeen lekker aan de poets. Levy is naar het kdv, dus we hebben even de handen vrij. Is alles weer schoon, mocht er een dezer dagen iets gebeuren..... En dan dalijk om 12 uur naar het zkh voor ctg en om 14.00 uur afspraak bij de gyn.... Ben eigenlijk wel heel benieuwd wat ze gaan zeggen...

10. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Anita gefeliciteerd met jullie zoontje Martijn!
    Hoe maakt ie het? Ik hoop naar omstandigheden goed. ;)

Mieke: die docu bestaat al een tijdje, maar heb hem nog niet durven kijken :cry: Is 1 van de best bekeken docu's op hollanddoc. Voor de nieuwsgierigen onder ons : http://www.hollanddoc.nl/programmas/20008070/

Vaam: ik hoop dat je je beebje al vast hebt nu ;)

11. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Anita, gefeliciteerd met je zoontje Martijn!

Iggy: veel sterkte met je moeder meid! Die van mij is ook psychiatrisch patient, mijn hele leven lang al. Weet echt wel wat het is. Heb niet voor niets pas zo laat de keus gemaakt zelf moeder te worden.

En jij ook al een moeilijke moeder Noppie? :cry:

Verder ben ik ERG benieuwd hoe het nu met Vaam is!

Ik krijg vanmiddag gezellig een vriendin op de thee, ik ga zo eerst even snel met de stofzuiger door het huis. En de afwas van gisteravond wegwerken... :oops: Verder niet veel in de planning vandaag.

Bestaat de feb2009mama hyves eigenlijk nog? Lijkt me wel leuk om me daar ook weer aan te melden.

12. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    @FamVeenstra: Hoeraaaaaaa! Féllicitations met de geboorte van jullie menneke Martijn! Je wilt niet weten hoe blij ik voor jullie ben.. Eindelijk!!!

@Maatje: Enne? Hoe voel je je nu? Heb nog aan je lopen denken gisteren, omdat mijn reactie misschien een beetje bot was (zat er zelf een beetje doorheen met al mn krampjes en steekjes die niet doorzette.. dus dikke knuf van mij hoor!), maar hoop dat het bij jou wél doorzet!

@Vaam & MamavanStef: hoe voelen jullie je nu? Heeft het doorgezet? Jeetje, wat ben ik nieuwsgieriiiigg! :)

@Golfola: (ik heb steeds moeite je naam in 1 keer goed te typen :) ) Leuk hoor, die kraamcadeautjes! Wij gaan voor een foto (2 dagen service bij hema) van ons meisje die we dan bewerken met tekst: simpel en dan kost het ook niet zoveel. Maar wat zijn er LEUKE dingen hè ;)

En voorweeën doen inderdaad al lekker wat werk; bij mij hebben ze voor 3 cm ontsluiting gezorgd, dus dan blijft er minder "werk" over, aangezien de eerste cm's het lastigst zijn!

@Dinkie: mmm lekker zwemmen, heb ik ook wel zin in hoor! Mag ik mee?

@Dayenne: serieus: t volgende babynieuws moet van jou komen hè! ;) Je verdient het wel!

@Breken vliezen: daar teken ik ook voor! Het lijkt me prettig dat je ZEKER weet dat het dan ook ECHT begonnen is, want die weeën kunnen puree (potverdikkie) weer afnemen! En als je vliezen breken is je kleintje er inderdaad binnen de ongeveer 48u, dus dan wéét je dat! Lijkt me heerlijk! :) Waar mag ik tekenen?

Hier een heerlijke nacht gehad! misschien ook omdat mn hormonen als een idioot begonnen te werken en ik ineens bovenop mn menneke dook ;) (met buik en al, knap hè ;) ) Dus heb heerlijk geslapen naderhand! hihi

Zo, even een lekker bakkie koffie voor mevrouw ;)

Sofie

13. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    @ sofie, van mij mag je mee gaan zwemmen hoor. Al komt er van zwemmen meestal niet zoveel. Tis meer een bijkletsuurtje haha... Maar wel erg gezellig!

Hier kwam net mijn broertje onze tom-tom ophalen omdat hij een weekendje weggaat. Dus van hem mag de baby dit weekend niet komen ;) Zou dat helpen.... haha...

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Om half 9 stonden mannetje en ik al in de appie voor de grote boodschappen.
    Alles is opgeruimd en gelukkig wordt het huis nu lekker schoongemaakt.
    Ik ben gebroken na alles wat ik al gedaan heb vandaag en dan ben ik nog maar 3 uurtjes op.
    Dus ik doe niet veel meer dan op mijn luie reetje zitten denk ik.

Waxientje, tuurlijk bestaat de hyves nog: http://feb2009mamma.hyves.nl/
    Meld je maar aan dat zullen we je weer accepteren.
    Veel plezier met je bezoek vanmiddag :D

Uk, kan me eigenlijk wel voorstellen dat je dat nog niet durft te kijken hoor.
    Het is ook niet niks om te zien. Ik voelde me eerlijk gezegd dan ook erg gezegend dat mijn kindje al bijna voldragen is en dat het zo kan gaan bij andere kindjes, dat doet best pijn.

Angela, ook lekker samen aan de poets, heb je lekker het weekend voor andere dingen.

Hihi Maka, tja je banner geeft idd aan dat je al mama bent... maar helaas heeft de banner het mis.
    Hoop dat het bij jou nou ook eens gaat doorzetten hoor, wel fijn dat je weer lekker geslapen hebt.

Golfo, leuk die M&M's zeg.

Axioma, haha tja waar je al niet mee bezig kunt zijn in gedachte zo 's nachts he. Dat heb ik ook vaak hoor.
    Ben benieuwd hoe je boxkleed er straks uitziet, vast super.

Dinkie, idd maar eens proberen niet te veel meer te drinken zo na het eten, wie weet helpt het, bij mij wel.

Noppie, heerlijk he zo lekker slapen. Veel plezier bij je vriendin.

Deesje, hier eigenlijk precies hetzelfde vwb het lezen, genoeg boeken die nog gelezen moeten worden maar ik kan me er al een half jaar niet echt toe zetten, geen rust in mijn hoofd. Wel jammer want ik lees toch ook wel graag.
    Morgen 40 weken...

Esther, alweer aan de zwem zo vroeg, goed hoor zeg, jeetje!
    Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken.

mamavanstef, jemig het zet bij jou ook maar niet door he, balen hoor!

Heb lekker een pak brownies gekocht, ga ik straks of morgen maken.
    Hebben we weer wat lekkers om op te peuzelen

:p

15. Goedemorgen,
    Gisteren zo druk gehad dat ik geen moment over had om op het forum te komen. Er zijn alweer behoorlijk wat pagina's bijgekomen die ik helaas niet allemaal kan lezen.

Ik zie dat Anita bevallen is. GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN MARTIJN!!!

En Vaam, ik lees dat het bij jou ook al begonnen is. Spannend! Hopelijk hebben we snel goed nieuws.

Sofie, :) dat je met buik en al op je mannetje dook!

Gisteren hebben we een gesprek gehad met de gyn die mij gaat opereren. Ik ben er nu wel helemaal klaar voor. Het blijft natuurlijk spannend.
    Daarna de schouw gehad van ons nieuwe huis. Heeft ook de hele middag gekost. Het huis zag er over het algemeen goed uit. Alleen moet er nog veel gebeuren aan de dekvloer aangezien we een gietvloer hebben gekocht. Die gaat er over een week of 5 in.
    's Avonds de laatste yogales. Het valt me nog best mee hoe fit ik 's avonds was.

Heb ook nog de documentaire gezien over neonatologie. Tranen en tuiten toen het kindje van 26wk direct na de keizersnede niet op gang gebracht kon worden en de vader zijn kindje kuste. Moet ik eigenlijk niet zien zo vlak voor mijn eigen keizersnede. Nou ja, onze baby wordt gehaald in de laatste week. Maakt natuurlijk wel uit. Wel een indrukwekkende docu.

Ik lig nu nog in bed met de laptop en ga de rest proberen bij te lezen.

16. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Goedemorgen!
    Zo, de 3 kiwi's op nuchtere maag zitten erin.. nu maar hopen dat het effect gaat hebben.
    Vannacht een redelijke nacht gehad, uiteraard wel 2 x eruit om te plassen, maar tussendoor toch nog redelijk wat slaap gepakt.

@ Vaam.. oei spannend! Hopelijk vandaag babynieuws van jou!

@ Anita, jee daar is ie dan! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Martijn!

@ Iggy/deesje, tis wat met die zieke hondjes zeg.. die van ons had van de week ook al gekotst..

@ Golfola, leuk die M&M's!

@ dayenne, hoe was je nacht? Succes vandaag!

Iedereen een fijne dag!

17. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Anita en man, eindelijk, Gefeliciteerd met jullie zoon Martijn!

Vaam, hopelijk heb je je kleine al in de armen. Maar anders heel veel succes!

Ik pas ook weer in mijn normale kleding. Heerlijk is dat.

Fijne dag allemaal

18. Redelijk wat bijgelezen, maar moet nu echt uit bed. Mijn benen beginnen zeer te doen.

Iggy, ik hoop dat het lukt om je emotioneel los te maken van je moeder. Je hebt heel wat moeten doorstaan, ook al in je jeugd. Heb het heel erg met je te doen. Veel sterkte en probeer te genieten van de zwangerschap en vooral van jullie kindje straks.

Dayenne, dat is geen doen zoals het ging. Hopelijk doen ze vandaag iets voor je, want dit is een uitputtingsslag vlak voor je bevalling. Je zou daar juist uitgerust aan moeten beginnen.

19. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    ANITA GEFELICITEERD MET JULLIE MANNETJE MARTIJN!!!

Ben erg benieuwd naar Vaam!

Dayenne trek je het nog een beetje? Heb erg met je te doen meid! Succes vandaag!

Golfola: erg leuk idee die M&M's!

Hier gisteravond om de 10 minuten harde buiken en tussendoor een erg beweeglijke beeb, kon pas om 03.00 uur of zo echt slapen, vanochtend was natuurlijk alles weg! Ook veel krampen en diarree dus misschien had het daarmee te maken?

20. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Hihi meiden, wat vind ik het toch leuk al die beginnende bevallings-kwaaltjes te lezen! Iedereen heeft wel íets hier! Hoop dat t bij iedereen lekker doorzet natuurlijk!

Heb echt het gevoel dat ons forum al vóór het eind van de maand kan worden overgezet; wij zijn zo'n leuke mama's dat alle beebjes iets eerder willen komen kijken :)

mmm zit lekker aan de kokoskoeken.. had ik echt even zin in!

Hier in België hebben ze de prémaman, vergelijkbaar met de prenatal in Nederland en de nieuwe catalogus is uit! Leuke kleertjes hoor voor meisjes! hihi Zit me helemaal te verkneukelen!

Deel Deze Pagina