Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Seyla van harte gefeliciteerd met je dochter Bénine!
    Fijn hoor, zo'n snelle bevalling ;).
    Jee, lijkt me wel schrikken dat ze down heeft...Maar zo te horen gaat alles prima, super!

2. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    @Kim84: Gefeliciteerd met Isa! Zij trekt het gemiddelde gewicht van de februari 2009 kindjes alvast mooi omhoog.
    @Familieveenstra: Gefeliciteerd met Martijn! Handig dat jullie al ter plaatse waren toen de weeën begonnen.
    @seyla: Gefeliciteerd met Bénine! En kinderen met Down zijn juist de kinderen waarvan je heel veel liefde krijgt, ze worden niet voor niets "Engeltjes van God" genoemd.

Al nieuws over Vaamrile?

@mamma van stef: Dacht ook gisteravond serieus dat het misschien wel was begonnen. Ik had al last van venijnige steken in mijn jeweetwel. En die steken gingen over in vrij heftige krampen. Even de tijd opnemen wees uit dat er telkens zo'n 10 minuten tussen zat. Kon er niet van slapen. Uiteindelijk ben ik toch in slaap gevallen, en toen ik vannacht wakker werd omdat ik moest plassen waren de krampen weer afgezakt. Nou ja, weer een stukje voorwerk verricht in ieder geval. Op naar het Echte Werk ;) .
    Jammer dat het bij jou ook niet heeft doorgezet!

@Dinkie1982: Als je de verhalen hoort van sommigen hoeveel moeite het kost om zwanger te worden of te blijven, realiseer je je eens te meer dat een levend kind op de wereld zetten allesbehalve vanzelfsprekend is. Daar weet ik zelf helaas ook alles van met 3 miskramen voordat ik zwanger werd van Daan :( .

@noppie: Wilde je sowieso al in het ziekenhuis bevallen? Dan is het alleen maar handig dat je nu een medische indicatie hebt. Ook wel een veilig idee dat er preventief extra aandacht wordt besteed aan eventuele risico's.

@marriedgirl: Ja, het gevoel dat mijn buik op knappen staat herken ik wel. Inderdaad vooral aan het eind van de midddag en 's avonds. Het is natuurlijk toch compromissen sluiten v.w.b. de ruimte in je buik. Ik denk dat sowieso aan het eind van de dag je darmen wat meer opgezet zijn.
    Krampen hopelijk weer afgezakt? Sterkte met de verstopping, hopelijk kun je snel weer normaal naar de wc.

@Caro73: Wij hebben ook wat extra porties gekookt en ingevroren de afgelopen dagen. En wat extra spullen als soep, rijst, pasta in voorraad gehaald. Zo is er altijd wat in huis.
    Lieverd, het komt wel goed hoor met jouw keizersnede en jullie kindje. 26 weken is heel wat anders dan bijna uitgerekend. Jullie kindje is niet meer zo fragiel. Maak je geen zorgen.

@UK80: Fijn dat Ferry op korte termijn nog niet geopereerd hoeft te worden en dat hij van de monitor af mocht! En dat jullie zo genieten van de voedings- en knuffelmomenten.
    v.w.b. zwangerschapsdagboek: Misschien teruglezen en kopiëren wat je op dit forum zoal hebt neergeschreven de afgelopen maanden?

@dayenne: Fijn dat je iets beter hebt geslapen en dat de CTG goed was vanmorgen.

@Angela21: Fijn dat alles goed was bij de CTG en de echo!

@sjors75: Fijn dat jullie al mogen doorslapen van Daan!

@maatje: Misschien je melkproductie die al op gang komt? Dat had ik de vorige zwangerschap een paar weken voor de uitgerekende datum ook. Dan kunnen je tepels inderdaad behoorlijk gevoelig zijn.
    Sterkte met de voorweeën/harde buiken! Wie weet zet het wel door, en kun jij ook over een aantal uren je kindje verwelkomen.

@hummelke sofie: Ik heb de nachtvoedingen van mijn oudste in bed gedaan. Mijn man werd dan meestal ook wel even wakker, maar dat vond hij niet erg.

@Mirella25: Gecondoleerd met je tante. Wat rot dat ze net nu is overleden, zeker voor je vader.

@Iloiza: Bedankt voor je update, fijn dat het goed gaat met Dyon! En lekker dat hij al zo goed doorslaapt.

Over bevallen op vrijdag de 13e: het zou mij niets uitmaken om te bevallen op de 13e, ware het niet dat dat mijn eigen verjaardag is. En mijn zoon is jarig op de 12e. Dus die twee dagen bij voorkeur niet. Liever eerder of later.

@Maka123: Ow ok, Heidi wordt het dus :D

@sonya one love: Fijn om weer wat van je horen, en dat alles goed gaat!

@daffie76: Fijn om te horen dat het goed gaat met jullie! Doe maar lekker rustig aan, want ik weet nog van mijn keizersnede dat ik me een hele piet voelde toen ik naar huis mocht maar dat het in de praktijk toch zwaar tegenviel met wat ik al aankon :( .

@Iggylover: Wat een gedoe met je moeder, probeer je voor je eigen rust afstand te nemen en dan flikt ze zoiets. Onder het motto 'Negatieve aandacht is ook aandacht'. Bah, wat naar als mensen alleen maar met zichzelf bezig zijn en zich niet kunnen verplaatsen in anderen. Sterkte met de hele toestand! Gooi het er maar uit hier hoor, dat lucht hopelijk een beetje op.

@Axioma: Zou voor jou dus wel grappig zijn om op de 13e te bevallen, dan is de spreekwoordelijke cirkel weer rond.

@Waxientje: Grappig als de derde 'voorspelling' van je man ook uitkomt. Kan me voorstellen dat je nu ineens haast krijgt met bepaalde dingen.

Groetjes, Wendy

3. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Lag ik net lekker ruim een half uurtje in bed, gaat de deurbel :(
    Gelukkig was het een koerier met onderdelen voor het geboortekaartje, dus daar mag ik niet boos om worden ;)
    Maar ben nog steeds moe, dus straks dan nog maar even languit op de bank.

Seyla, gefeliciteerd met jullie dochter Benine, wat een een mooie en aparte naam.
    Wat zullen jullie al fijn genieten van elkaar.

Married, voor ik naar bed ging kreeg ik ineens aandrang, niet heel veel maar wel meer en makkelijker dan normaal, dus er is nog hoop voor vandaag :)

Sofie, leuke foto's vooral die je van jezelf hebt genomen.

Maatje, ptvrdr zet het nou nog steeds niet door. Misschien dat Justin het idd goed aanvoelt nu dat er wel wat gaat gebeuren.

Nou ik ga nog even ooievaartjes plakken, onderdeel van het kaartje, nog 60 te gaan.
    Voorbereiding voor mijn mannetje straks.

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    De spruit is er uit:

December 2008:
    09 december 2008: Uk80: Ferry (29wk4dg) 1670 gram - 39 cm
    15 december 2008: Chantal1508: Amber (33wk) 1115 gram - 38 cm
    24 december 2008: Enna: Katie (31wk4dg) 1614 gram - 40 cm

Januari 2009:
    01 januari 2009: Sonya one love: Royenna Vanity (35wk4dg) 2590 gram
    12 januari 2009: HJ1977: Lex & Midas (33wk3dg) 2110 & 1120 gram
    19 januari 2009: Nyncke: Kyana (36wk6dg)
    20 januari 2009: Sjors75: Daan (36wk5dg) 3145 gram
    22 januari 2009: Daantje78: Mirthe Sofie
    26 januari 2009: Twinkeltje: Gillian (38wk5dg) 3620 gram
    26 januari 2009: Seyla: Bénine (37wk)
    27 januari 2009: Iloiza: Dyon Julian (37wk6dg) 2750 gram
    27 januari 2009: Miireii: Soraya (38wk5dg) 1880 gram - 44 cm
    27 januari 2009: Martinenur: Fuad (38wk) 2990 gram - 49 cm
    28 januari 2009: Leintje1: Mik Tijn (39wk2dg)
    29 januari 2009: Scoobje: Kaylee (36wk) 1990 gram - 43 cm
    30 januari 2009: Daffie76: Myrthe Esmee (39wk1dg) 3560 gram
    31 janauri 2009: Kimmie29: Jaylin Rosalina (37wk3dg) 2640 gram

Februari 2009:
    2 februari 2009: Mobielfreak: Lisa (38wk5dg) 3060 gram - 49 cm
    3 februari 2009: Amor: Armandez Rodriquez Diego (39wk3dg)
    4 februari 2009: Anne: Thomas (37wk4dg) 2625 gram
    5 februari 2009: Kim84: Isa Maud (40wk) 4265 gram - 52 cm
    6 februari 2009: familieveenstra: Martijn (39wk5dg) 4020 gram

Jongens vs meisjes:
    ♂ 10 baby-boys geboren
    ♀ 12 baby-girls geboren

De spruit is eruit buddy-lijst:
    Dayenne - Marriedgirl - Iloiza
    Mieke8 - Noppie - Febr21
    Caro73 - Golfola
    Uk80 - Maka123
    Angela21 - Eppie25
    Iggylover - Daffie76
    Martinenur - Vaamrile
    Amor - Patriessie
    Anne1982 - Miireii
    Axioma - Kim84
    Tirtilisko - maatje
    Karina82 - Mobielfreak
    Hummelke Sofie - Sjors75 - scoobje (buitenlandse buddy’s)
    Sonyaonelove - Bbelly - Kelly1980
    Mirella25 - Enna
    familieveenstra - Mamma van stef
    Dinkie1982 - Deesje80

http://blogs.baby-wens.nl/februari2009/

Let op: wil je de lijst aanpassen klik dan op Quote, maar haal in het bericht dan wel de

5. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ben ik me aan het klaarmaken om naar mijn schoonmoeder te gaan, zegt mijn vriend: 'neem je wel je pamper mee?'
    Haha hij bedoelt het kraamverband :).

Nou meiden, ik ben weg!
    Fijne avond!

6. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Mieke, ja heerlijk als alles dan weer aan kant is! En tja, het weekens hebben we nu echt nodig voor andere dingen!

Married, en, hebben de kiwi's geholpen?

Iggy, jeetje, het houdt niet op zo he? ik zou dus niet gaan. Als ik 's avonds niet welkom ben, ben ik dat 's morgens ook niet!
    Goed dat jullie telefoons gaan ruilen! En anders idd zoals gezegd gewoon een ander nummer, dit is toch niet normaal meer zoals ze jullie behandelt!

Waxientje, mooi buikje, en leuk kamertje!

Dayenne, fijn dat de CTG goed was! Nu maar hopen dat het snel opgang komt bij je!

Uk, die nesteldrang moet er toch een keer uit he ;) Beter laat dan nooit!
    Goed dat Ferry van de monitor af is! :thumup:

Sofie, idd erg leuke foto die zwart/witte!

Seyla, gefelciteerd met jullie dochter Benine !!!!

Upd@te mezelf, CTG was vanmorgen goed. Daarna naar de gyn. Zij heeft me getoucheerd en wat haar betreft mogen ze maandagochtend meteen de vliezen breken en hoeft het niet eerst met gel, want er is al ontsluiting! \:D/ . Dan weet ik dus zeker dat ik niet meer zonder beebje naar huis hoef! Dus we mogen ons maandagochtend om 7.30 uur op verloskamers melden! Het laatste weekend met ons drietjes is aangebroken :D . Maar ik wordt er eerlijk gezegd nu ook wel een beetje zenuwachtig van. Ik had me voorgehouden dat het goed zou kunnen dat het niet zou lukken met gel, maar als ze de vliezen gaan breken weet je zeker dat het niet lang meer op zich laat wachten..... Dus nu lekker de laatste dingetjes in orde aan het maken, het bord afmaken en dan kunnen we maandag gaan. Als het een beetje meezit allemaal hoop ik dus dat de kleine ook daadwerkelijk maandag geboren word....

7. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    @Angela: proficiat met je ontsluiting! kan me voorstellen dat je stiekem wel wat zenuwachtig wordt hihi ;) hoop dat je maandag lekker met beebje bent!

@Mieke: succes met je ooievaartjes plakken! (moest echt even lezen wat er nou stond haha) Jij bent nog wel even zoet ;)

@Seyla félicitations met je dochtertje Bénine!!!
    Gelukkig waren jullie nog op tijd in het ziekenhuis! haha Wat een turbobevalling!

@Eten: heb weer eens geen idee voor vanavond, zal eens kijken wat ik in de vriezer heb ;)

8. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Angela Spannend meid jullie laatste weekend met zijn 3e. Je heb gewoon maandag uiterlijk dinsdag de kleine in je armen heerlijk meid.

9. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    *inbraak*

heejj meiden..

Wou iedereen even heel veel succes wensen met de komende bevallingen en natuurlijk de gene die al bevallen zijn GEFELICITEERD en geniet van jullie wondertjes.
    maar zo te lezen gaat dat helemaal goed.

nog even speciaal tegen Uk: ik hoop dat jullie kleine mannetje snel naar huis mag en jullie dag en nacht van hem kunnen genieten!

---------------------------
    @Dayenne.. fijn te lezen lieverd dat de ctg goed was en dat jullie kleine meis nog niet vast ligt zegt indd niets. er zijn ook genoeg meiden die bevallen zonder dat de baby is ingedaald ;)
    en ik heb 4 weken voor de bevalling aan de race gezeten ma helaas betekende dat voor mij niets.
    hoop voor jou wel..!
    nog even lieve schat en dan heb je jullie meisje in je armen.
    dan kan ik eindelijk op kraambezoek komen :D
    als ze ma niet vandaag komt op mijn verjaardag !
    dan stop ik der persoonlijk terug! :p

Hele dikke knuff voor jullie 3tjes!
    ------------------------------
    Liefs xx
    *uitbraak*

10. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Angela, oh wat een fijn idee dat het maandag echt gaat gebeuren zeg.
    Ben daar toch wel een beetje (gezond) jaloers op hoor! Weten waar je aan toe bent zeg maar.
    Gelukkig is het huisje aan kant en kunnen jullie het weekend lekker gebruiken om alles nog even op orde te brengen en te genieten met z'n drietjes.
    SPANNEND! :D

Sofie, hmmm eten, helemaal geen zin in om te koken straks.

Dayenne, veel plezier! ook al lees je het niet meer.

Ik heb trouwens het idee dat de beep veel beweeglijker is op het moment, zou dat iets te betekenen hebben?

11. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Jee, ik heb zojuist 3 hele keutels gekakt! :oops: :) :)

@ Sofie, wat een leuke foto's joh!

@ seyla, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Bénine! Wat een mooie aparte naam zeg! Lijkt me wel heel erg schrikken dat er down is geconstateerd. Dit wisten jullie niet van te voren begrijp ik? Fijn de bevalling zo snel ging.. en gelukkig niet onderweg bevallen, haha

@ Mieke, yes, jij dus ook een toiletbezoek gehad! We komen er wel :)

@ Angela, fijn dat de ctg goed was! En toppie dat je al ontsluiting hebt, jeee! Wie weet dus echt een 09-02-09 volle maans beeb voor jou! Heb je trouwens al iets van Vaampje gehoord, jij bent haar buddy toch? Anders misschien nog een extra buddy erbij zoeken, want wie weet liggen jullie straks allebei in het zkh zonder internet en wij willen natuurlijk wel alles weten he ;)

Hier komt zo een vriendinnetje eten, gezellig! Ze gaat donderdag op wintersport, dus dit is wellicht de laatste keer dat ze me met deze dikke buik ziet :) (I hope..)

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Married, heerlijk 3 keutels kwijt :) lucht vast op ;)

Martine en Vaam zijn buddy's!

13. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    @Married: wow! 3 keutels! Mooi begin, ist niet? ;) Hoera voor de drie kleintjes! lekker aanmoedigen, dan komt de rest vanzelf! :)

@Mieke: hiero ook echt geen zin om te koken.. zal mn menneke eens mailen, misschien heeft ie een mooi ideetje? Anders wordt het gewoon pizza! hahaha

14. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nou bij verloskundige is alles prima gegaan ze heeft ons kindje geschat op 3300-3400 gram en toen ik hartje hoorde werd ik dubbel zo gelukkig! helemaal na al dat gedoe...
    kregen net weer een belletje dat de oma van roy weer met spoed naar ziekenhuis werd gebracht zucht

15. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    jaja, lucht zeker op :)
    Ow oeps, martine en Vaam dus, foutje!

Ow, trouwens, op onze hyves zitten tegenwoordig ook best wat 'onbekenden', ene Mart ofzo, die loopt te spammen met zijn/haar webwinkel en over vertegenwoordiger worden van jouwbabywebsite.nl. Kunnen we die berichten niet verwijderen? Of ben ik nou heel lullig? :oops: ;)

16. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    haha, ik zal even juichend boven de pot gaan hangen :) :)

17. Seyla, gefeliciteerd met de geboorte van Bénine.
    Gaat het verder goed met jullie?

@Sofie, leuke foto's hoor!

Toiletbezoekers: bij mij is het heel wisselen. De ene dag is het erg dun de andere dag moeizaam en droog zeg maar. Geen pijl op te trekken. Maar soms heb ik wel het idee dat mijn lijf zich aan het voorbereiden is op iets. Nu zit ik weer redelijk verstopt. Veel brood gegeten vandaag.

Angela, spannend hoor. Hier ook het laatste weekend met z'n tweetjes. Hopelijk wordt het maandag. Lekker snel en leuke datum. Ik kan het ook niet meer voor me houden. 10 februari wordt onze kleine gehaald!

Mieke, klaar met ooievaars plakken?

Sofie, leuke foto's hoor

Uk, wat fijn dat Ferry van de monitor af is. Is het al bekend wanneer hij naar huis mag?

Noppie, ik ben ook heel erg benieuwd hoe de vloer wordt. Ik denk heel erg mooi. Jammer dat je het nog zo weinig ziet in woonhuizen.

18. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Iggy Fijn dat alles weer goed was bij de vk. Sterkte met de oma van Roy.

Hier vanavond biba boerderij pasta.

19. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Anita en Seyla; gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes :D

Vaam; hoop dat het bij jou ook allemaal goed gaat!

Hier vandaag de zogeheten kraamtranen :cry: :cry: Kan af en toe niet meer ophouden en moet er dan toch zelf ook wel om lachen :)
    Vandaag de laatste dag kraamzorg gehad, dus vanaf nu moeten we het met zijn 3-tjes rooien.....we hadden trouwens een geweldige leuke kraamhulp. Erg veel ervaring en dus megaveel tips gehad. Ga haar echt missen komende tijd.

Ga nu mijn meisje maar eens wat te eten geven :D

PS; Dayenne, ook ik vindt dat jij de volgende moet zijn hoor! Ik ga ervoor duimen ;)

Liefs Daffie

20. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    @ Noppie: die van mij functioneert niet, die drijft echt mee op mijn vader. En die man heeft het er bij tijd en wijle erg moeilijk mee, maar hij doet het soms ook zichzelf aan en als ik niet uitkijk belast hij mij er ook heel erg mee. Ik ben nu echt heel bewust bezig afstand te scheppen en dat heeft me best veel stress opgeleverd tijdens de zwangerschap. Niet zo leuk!

Ik schijn ook een lange buik te hebben volgens mijn verloskundige? En toch drukt het kindje heel erg tegen mijn maag aan. Terwijl het ook al helemaal ingedaald schijnt te zijn. Vaag hoor.

@ Iggy: kies voor jezelf hoor! Maar volgens mij heb je inderdaad een lief verstandig mannetje. Ik gelukkig ook. Heb je wel nodig in zo'n soort situatie. Misschien moet je idd gewoon een ander nummer nemen. Is ook wat, maar je moet toch iets? Die sms-jes zijn echt niet normaal, ik zou er vreselijk van over mijn toeren raken en dat moet je nu niet hebben! Pas goed op jezelf hoor! Mijn eigen moeder is wat dat betreft gelukkig niet zo 'agressief' en wordt redelijk in toom gehouden door mijn vader. Geniet morgen van je dagje!

Deel Deze Pagina