Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    O ja, en jij Dayenne...
    blijft wel als een rode draad door jouw leventje heen lopen he! dat voor je kiezen krijgen.... Ik ga heel hard voor je duimen dat je een hele voorspoedige bevalling gaat krijgen, lieve schat! ;)

2. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    vaam gefeliciteerd

3. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    febr21 ja ga dat ook echt proberen... heb in ieder geval vandaag een dag lekker rust!

ga zo me ff optutten en lekker naar de markt... eindelijk ff dagje genieten...
    volgende week ga ik dagje naar de kapper als ik weer wat ik wil met mn haar! hahaha roy zegt ook word eens tijd dat je jezelf gaat verwennen :oops: geef nu alleen maar geld aan anderen uit...
    hij kwam gisteravond al thuis met een fles parfum die ik zelf gewoon nooit zou kopen voor mezelf... ben ik weer te zuinig voor :oops:

vanmiddag een appeltaart bakken want mn andere schoonouders komen vanaaf op de koffie... (heb 2 paar schoonouders hihihi :rolleyes: )

4. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Febr Fijn om te horen dat alles goed gaat.

Iggy Heb je vannacht een beetje kunnen slapen? Wat is die roy van jou een lievert.

Dayenne Lekker he gehaktballen. Hoe is het met je krampen? Hoop dat dit weekend jou weekend wordt meid.

5. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Egoberichtje:

Loop ik vanmorgen van de trap af, voel ik wat slijmerigs en nats tegen mn been.. :( Naar de toilet: dat lijkt wel op een slijmprop! Maar zonder rose, gewoon lekker slijm (mon dieu, wat plakt dat zeg!) en flinke hoeveelheid :( ..

Niet dat dat wil zeggen dat het gaat gebeuren, maar over het algemeen toch wel binnen 2 weken. Mag ook wel, ik ben 39weken en .. dagen! :) :)

Maar goed, er is een begin! Ikke helemaal trots! 8)

Einde egoberichtje!

Sofie

6. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    Hallo allen,

Ik heb niet bijgelezen hoor... Beetje te veel en te weinig energie nog.

@ iedereen die bevallen is: Gefeliciteerd, ik hoop dat jullie lekker kunnen genieten van de kleine wondertjes.

Mijn bevallingsverhaal.

op dinsdagavond had ik steeds een raar gevoel in mijn blaas, ik bleef naar de wc lopen. Om 22.45u ging ik voor de zoveelste keer naar de wc en voelde iets knappen gevolgd door heel veel water. Ik heb snel een potje gepakt om wat op te vangen. Ik was erg blij dat het helder was met wat witte vlokjes. Edwin was op dat moment met wat mensen in een vergadering. Ik heb hem gebeld en hij is naar huis gekomen. Ik vond het allemaal erg spannend en wist dat ik pas de volgende ochtend naar de VK hoefde te bellen als ik geen weeen kreeg. Afwachten dus. Maar toen Edwin eenmaal thuis was had ik het gevoel dat de weeen wat begonnen. Ik heb toen voor de zekerheid de moeder van Edwin gebeld, zei zou de kraamzorg doen tijdens de bevalling en moest de volgende ochtend werken, dus zou ze het waarschijnlijk af moeten zeggen. Ze zei tegen mij ga maar rustig slapen, want het kan wel eens zijn dat het nog 24uur duurt. Boven zag ik de klossen naast het bed staan.. hmm.. toch maar even midden in de nacht het bed op klossen gezet. Rond half 1 werden de weeen wat krachtiger en kwamen ze ongeveel om de 5 minuten. Ik ben dus lekker in bed blijven liggen. Rond 1 uur ben ik naar beneden gegaan om tijden op te gaan schrijven van de weeen, omdat ze wel erg snel begonnen te komen. Rond half 2 heb ik Edwin uit bed gehaald, want ze kwamen om de 2 minuten. Edwin heeft de VK gebeld. Ze was er om iets over 2 en ik had 3 cm ontsluiting. We spraken af dat ze rond 7u terug zou komen tenzei ik het gevoel had persdrang te krijgen of ik de boel niet zou vertrouwen. Rond half 4 werd het erg heftig ik dacht dit nooit meer vol te kunnen houden tot 7u en vond het best wel eng worden omdat het zo snel er heftig was en ik maar amper op adem kon komen. Edwin heeft mij echt af en toe rustig moeten houden. Rond 4u had ik het gevoel te moeten persen, dus edwin heeft meteen de VK gebeld. Ze kwam meteen, toen ze er eenmaal was waren de weeen echt vreselijk heftig. Ik was zo blij dat de vk zei: Wat ga jij snel dame.. je mag gaan persen hoor, je hebt volledige ontsluiting. De moeder van Edwin werd ook gebeld. Maar na een uur persen was er maar weinig vooruitgang en de harslag van ons wondertje daalde erg bij weeen. Ik moest naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis aangekomen hebben ze even gekeken, het hoofdje zagen ze, maar er zat helemaal geen vooruitgang in, mijn bekkenbodenspieren waren te sterk en hielden het tegen. Dus de vacuum moest erbij komen. Deze kregen ze er niet in, omdat blijkbaar mijn bekkebodem spieren te sterk waren. Ik moest hiervoor dus ingeknipt worden en ze moesten het echt uit elkaar trekken, gelukkig hadden ze het verdoofd en kreeg ik daar weinig van mee.. ik wilde maar 1 ding, dat kleintje er uit. En gelukkig nog 2 persweeen met vacuum en het wondertje lag helemaal gezond op mijn buik. En echt.. dan kan het je allemaal niks meer schelen wat iedereen tegen je aan het zeggen is.. je kijkt alleen maar naar je kleine schatje. Ik hoorde wel iedereen zeggen dat ik nog een keer moest persen en dat ik een spuit kreeg en bla bla bla.. maar ik reageerde niet ik dacht.. pff die nageboorte mag over een uur ook nog komen dus ik geniet lekker. Maar toen werden ze een beetje boos, want ik bleek ernstig te bloeden.. de nageboorte moest met spoed komen.. haha.. dat wist ik toch niet. Gelukkig kwam deze in 10 minuten. Ik en Thomas moesen wel blijven, want ik was 1,5 liter bloed verloren en Thomas had een hersenschudding. We zijn 2 dagen in het ziekenhuis gebleven en zijn nu weer thuis. En echt.. het is super om mama te zijn... Wat een heerlijk ventje..
    En de bevalling en pijn.. ik weet het echt niet meer. Het enige wat ik nog weet is dat ik dacht.. hij moet er uit en als dat eenmaal achter de rug is dan kan het je echt niks meer schelen dan is het op en top genieten hoor.

Nou, dat was mijn verhaal.
    Het zal nog wel even duren voor ik echt weer mee ga lezen, ga nu ff flink rusten deze week.

Tot snel allen

7. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Anne, wat een verhaal ook weer joh! Wel vervelend dat je alsnog naar het zkh moest. Gelukkig is alles verder goed en kunnen jullie lekker verder genieten!

8. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Goeiemorgen meiden!

@sofie, ooooooooooh, spannend! Kan idd nog wel twee weekjes duren, maar toch! Tis toch weer een stapje dichterbij!

@VAAM: GEFELICITEERD MET JULLIE ZOONTJE! Wat geweldig!

@Kim en Anne, wat leuk om jullie bevallingsverhalen te lezen! Zijn we toch met zijn allen nieuwsgierig naar!

@Dayenne, hoe is het nu? Beetje geslapen vannacht?

Sorry voor de diegene waar ik niet op heb gereageerd, maar tis ook zoveel om bij te lezen :oops: :eek:op

HIer dus de magische 40 weken bereikt! Had altijd gedacht dat ik eerder zou bevallen, maar niet dus! Nu het idee dat het nog wel een week kan duren ofzo :( Maar je weet het niet! Gisteravond wel harde buiken gehad en gisterenmiddag klein beetje slijmverlies, maar ja, zegt ook nix. Ging vanmorgen plassen en toen dreef er wel iets in mijn urine (sorry voor details ...), was een wat grotere witte vlok/slijm?! Maar dan in je urine, das toch gek, of niet?
    Strax gewoon nog even de stad in, als het komt, komt het toch wel, ga in ieder geval niet zitten wachten erop, dan word je ook alleen maar gek, hihi.

Hoe is het met alle meiden?!

9. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Dayenne: fijn dat je er eventjes uit was bij je schoonmoeder. Jammer van de misselijkheid tijdens het eten....

@ feb: leuk om weer van je te horen. Fijn dat alles nog wel goed gaat. Mooi dat je gerustgesteld bent in het ziekenhuis over het bewegen. Ik had het ook dat 'minder leven' voelen en ben ook naar het ziekenhuis gegaan. Inmiddels ook wel redelijk gerustgesteld, maar heb wel voor de zekerheid een medische indicatie gekregen nu.

@ Iggy: heel veel plezier vandaag op de markt, met je schoonouders en met je heerlijke fles parfum. Je verdient het!

@ Anne: jeeemig wat een heftig verhaal. Fijn dat je het nu zo kan relativeren. Ooow, ik zie het echt niet zitten jongens.

@ Deesje: gefeliciteerd met je 40 weken, yeah! Laat maar komen nu. Ieuw, de stad in? Hier is het erg smerig weer!

Ben doodop. Hele nacht liggen piekeren over die UWV en hoe vreselijk ze zijn. Kom ik net aan de ontbijttafel. Heeft mijn vriend de mededeling dat ie 'een probleempje met de Belastingdienst' heeft. Afgelopen jaar had ie zich ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Zodat ie alvast een beetje aan eigen websites kan gaan prutsen enzo. Maar hij durft nog niet helemaal als ondernemer 'los te gaan'. Nu had ie zich ingeschreven bij de Belastingdienst gewoon als werknemer. Dan wilde hij zijn 'inkomsten' uit het ondernemerschap als 'neven-activiteiten' opgeven. Maar nu staat ie toch geregistreerd als ondernemer en moet ie weer een bezwaarschrift indienen. Ik heb hier echt de pest over in.

10. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Sorry voor mijn doorlopende geklaag hoor dames. Hoe verder ik in de zwangerschap hoe minder ik kan hebben en hoe slechter ik kan relativeren lijkt het wel.

11. Chantal1508

Chantal1508 Actief lid

3 jun 2008
    100
    0
    0
    serveerster
    Heerlen
    Hallo Dames

ff een vlug berichie van mij :D

Ambertje is sinds woensdag thuis, gelukkig.
    alleen wil ze niet in haar eigen bedje slapen, en heeft ze enorme last van krampjes.

Verder alles okeej met de dames.

Voor alle dames wat bvallen zijn.......... GEFELICITEERD en geniet er maar lekker van

12. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Chantal: wat fijn dat je dochter Amber thuis is zeg! Nu nog slapen in d'r bedje en van de krampjes af. Ik denk dat de ervaren moeders wel wat tips voor je hebben!

13. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Chantal, fijn dat Amer thuis is! Geniet er van! En dat in het eigen bedje slapen komt ook vanzelf wel! Voor de krampjes helpt vaak een bepaalde soort thee (weet even niet meer welke) of zachtjes rondjes wrijven over het buikje in de richting van de darmpjes mee. Succes!

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Noppie, zolang je vriend geen 'winst' of inkomsten uit zijn onderneming krijgt valt er ook niks aan te geven!
    Wellicht is het goed om even met een boekhouder te overleggen wat te doen.
    Wanneer ik bijv. mijn omzetbelasting moet invullen per kwartaal is er ook een optie die je kunt kiezen... heeft u iets aan te geven ja/nee!
    Maar ja zolang hij er nog niets concreets mee van plan is had hij dit natuuriljk nog niet hoeven doen.
    En dan ook nog eens die romslomp met het UWV, vervelend hoor.

Ik kijk trouwens nog helemaal niet op tegen de bevalling, blijf er nog steeds heel relaxt onder en ik denk dat ik dat ook wel zal blijven als het zover is.
    Ik blijf mezelf maar voorhouden dat het bij iedereen anders is en dat je geen idee hebt hoe het bij jezelf gaat en dat je het dus maar over je heen moet laten komen.

Anne en Amor, goed te lezen dat het goed met jullie gaat en leuk om de verhalen en ervaringen zo te lezen.
    Wel heftig hoor. Fijn dat het met jullie ventjes goed gaat.
    Ben benieuwd naar foto's ;)

Dayenne, gezellig hoor nog even zo'n uitje bij je schoonmoeder.
    Jammer dat je zo misselijk werd en dat terwijl ze zo lekker voor jullie had gekookt.
    Heb je een goede nacht gehad?

Chantal, goed even van je te horen en wat een geweldig nieuws dat Amber thuis is.

deesje, gefeli met je 40 weken, hoop dat het deze week voor je gaat gebeuren.

Sofie, ah weer een stapje dichterbij meid! hopelijk zet het voor jou nu ook eens door.

Iggy, wat lief van je mannetje zeg, welk parfum heb je gekregen.
    En al zo vroeg en lang lekker gebadderd, en nu lekker even naar de markt.
    Nou ja lekker... hier ook regen hoor.

Maka, bij jou rommelt het dus nog steeds.
    Gek is dat toch... bij de een komt het zo plots opgang en even daarna hebben ze hun beepje in hun armen en bij de ander rommelt het dagen/weken lang en wil het maar niet doorzetten, hoe zou dat toch komen.

Ik realiseerde me trouwens dat Vaam gewoon doorgewerkt heeft tot aan haar bevalling, knap hoor meid!

UK, kijk je even op onze hyves, daar vind je wel een foto van mij op mijn hyves ;)
    Nou vandaag zal ik niet bevallen hoor, hier is alles nog zo rustig.

Mobiel, wat zullen we doen houden we nu jouw lijst weer aan of blijven we ook nog even gebruik maken van de lijst hier?
    Maakt mij niet uit hoor. Als het jou wat meer rust geeft dan doen we het gewoon nog even hier en kun jij adh van deze lijst jouw lijst updaten?

15. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Paar druppels venkelthee door de voeding toch?

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    De spruit is er uit:

December 2008:
    09 december 2008: Uk80: Ferry (29wk4dg) 1670 gram - 39 cm
    15 december 2008: Chantal1508: Amber (33wk) 1115 gram - 38 cm
    24 december 2008: Enna: Katie (31wk4dg) 1614 gram - 40 cm

Januari 2009:
    01 januari 2009: Sonya one love: Royenna Vanity (35wk4dg) 2590 gram
    12 januari 2009: HJ1977: Lex & Midas (33wk3dg) 2110 & 1120 gram
    19 januari 2009: Nyncke: Kyana (36wk6dg)
    20 januari 2009: Sjors75: Daan (36wk5dg) 3145 gram
    22 januari 2009: Daantje78: Mirthe Sofie
    26 januari 2009: Twinkeltje: Gillian (38wk5dg) 3620 gram
    26 januari 2009: Seyla: Bénine (37wk)
    27 januari 2009: Iloiza: Dyon Julian (37wk6dg) 2750 gram
    27 januari 2009: Miireii: Soraya (38wk5dg) 1880 gram - 44 cm
    27 januari 2009: Martinenur: Fuad (38wk) 2990 gram - 49 cm
    28 januari 2009: Leintje1: Mik Tijn (39wk2dg)
    29 januari 2009: Scoobje: Kaylee (36wk) 1990 gram - 43 cm
    30 januari 2009: Daffie76: Myrthe Esmee (39wk1dg) 3560 gram
    31 janauri 2009: Kimmie29: Jaylin Rosalina (37wk3dg) 2640 gram

Februari 2009:
    2 februari 2009: Mobielfreak: Lisa (38wk5dg) 3060 gram - 49 cm
    3 februari 2009: Amor: Armandez Rodriquez Diego (39wk3dg) 4000 gram - 50 cm
    4 februari 2009: Anne: Thomas (37wk4dg) 2625 gram
    5 februari 2009: Kim84: Isa Maud (40wk) 4265 gram - 52 cm
    6 februari 2009: familieveenstra: Martijn (39wk5dg) 4020 gram
    6 februari 2009: Vaamrile: Daan (39wk1dg) 3740 gram

Jongens vs meisjes:
    ♂ 11 baby-boys geboren
    ♀ 12 baby-girls geboren

De spruit is eruit buddy-lijst:
    Dayenne - Marriedgirl - Iloiza
    Mieke8 - Noppie - Febr21
    Caro73 - Golfola
    Uk80 - Maka123
    Angela21 - Eppie25
    Iggylover - Daffie76
    Martinenur - Vaamrile
    Amor - Patriessie
    Anne1982 - Miireii
    Axioma - Kim84
    Tirtilisko - maatje
    Karina82 - Mobielfreak
    Hummelke Sofie - Sjors75 - scoobje (buitenlandse buddy’s)
    Sonyaonelove - Bbelly - Kelly1980
    Mirella25 - Enna
    familieveenstra - Mamma van stef
    Dinkie1982 - Deesje80

http://blogs.baby-wens.nl/februari2009/

Let op: wil je de lijst aanpassen klik dan op Quote, maar haal in het bericht dan wel de

17. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Sofie: mooie buik hoor :D .
    Wat leuk dat je zo goed met je schoonmoeder over weg kan. Is toch altijd maar afwachten natuurlijk.
    He gadver een plakkende slijmprop :D ;) !

@Seyla: gefeliciteerd met jullie dochter Bénine!
    Lijkt me idd wel schrikken dat ze Down heeft! Maar zo te horen ben je helemaal verliefd op haar :D !

@Mieke: je maakt me wel nieuwsgierig naar de kaartjes hoor ;) ! Ons meisje was ook lekker beizg en bewegelijk gisteren. Was af en toe echt wel pijnlijk.

@Dayenne: :) je pamper! Fijn dat je het naar je zin hebt gehad bij je schoonmoeder.

@Angela: mooi dat je CTG goed was. Gaaf dat je al ontsluiting hebt! Geniet nog maar lekker van het laatste weekend met zijn drieën!
    Zal mijn GSM in de oplader leggen. Kan ie in ieder geval niet leeg gaan :D !

@Married: :) gefeli met je 3 keutels hoor!

@Iggy: fijn dat alles goed was bijde VK. Sterkte met de oma van Roy! Heb je het gisterenavond nog wel leuk gehad met de ouders van Roy? Ondanks dat stomme gedoe van je moeder?!
    Ow lekker he zo lang in bad zitten! Groot gelijk meid! Je moet goed voor jezelf zorgen hoor :D !
    Wat lief dat Roy een kadootje voor je heeft meegenomen! Doe mij zo'n vent ;) ! Wij waren 3 februari 8 jaar samen, nou en geen kado hoor ;) ! Zo romantisch is die van mij niet hoor!
    Ow en zo'n lekker stukje appeltaart zou er hier wel ingaan hoor! (HINT)

@Caro: jullie dus ook nog lekker genieten met zijn tweetjes dit weekend!

@Daffie: ja ook de kraamtranen horen erbij :cry: . Fijn dat je'zo'n goede kraamhulp hebt gehad!

@Vaam: gefeliciteerd met je zoon Daan!

@Tirtilisko: hoe is het met jou meid? Hou je het nog een beetje vol?

@Uk: wat een fantastisch nieuws dat Ferry gewoon naar de kinderafdeling mag \:D/ ! Lachen dat jullie ook Mario Kart hebben (wij ook en er is hier thuis al heel wat af gevloekt :D !)

@Kim: jeetje meid wat een snelle bevalling. Erg naar dat je zo bent ingescheurd! Wat een schatje is Isa toch!

@Qwendo: gefeliciteerd met jullie dochter Djazzlyn!

@Maka: vervelend van die voorweeën!

@Amor: :confused: een weeënstorm! :D Goed zo dat je trots bent op jezelf. Je hebt pittige dagen gehad dus! Lief dat je mannetje het over nam, zodat jij goed kan slapen.

@Noppie: vervelend dat je gisteren de hele middag met het UWV bezig bent geweest! Ow en dat gaat lekker over en weer met de gemeente :( ! Wat lekker dat je met je vriend nog even uit eten bent geweest. :D Bij mij is er altijd plaats voor een toetje ;) !
    Je mag hier gewoon lekker klagen hoor ;) . Wij kunnen wel tegen een stootje en alles opkroppen is ook niet goed hoor.

@Febr2: geniet er altijd van als ik wat van je hoor! Ook last van de laatste kwaaltjes! Ik voel ons meisje de ene dag ook beter dan de andere hoor. Maar toch ga je je dan wat zorgen maken. Fijn dat je zo snel in het ziekenhuis terecht kon!

@Anne: :D midden in de nacht het bed nog op klossen gezet! :confused: inknippen?! Oh wat zielig dat Thomas een hersenschudding had! Is toch wel super snel gegaan toch? Of zie ik dat verkeerd. Geniet maar lekker van je mannetje hoor.

@Deesje: gefeli met je 40 weken hoor!

@Chantal: fijn dat Amber thuis is.

Zo eindelijk weer even klaar met doorlezen. Nou bij mijn zijn de voorweeën sinds gisteren ook begonnen hoor. Steeds zo'n ongi gevoel! Heb vannacht wel goed geslapen en mijn darmen willen leeg volgens mij (sorry Married :oops: :D ). Ons meisje is daardoor ook de hele avond flink bewegelijk geweest. Maar ja, het zegt nog niks natuurlijk, want er zijn er maar genoeg onder jullie die hier al langer last van hebben. Heb zelf ineens het idee dat het misschien niet meer zolang op zich gaat laten wachten! :D Straks liggen mijn buddy en ik maandag allebei te puffen! Zou wel gezellig zijn toch! Nu ook weer dat ongi gevoel in mijn buik. Ga zo maar snel even verder met die communiekaartjes, dan zijn ze igg af!

X Esther

18. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Mieke, dat was 'ie inderdaad!

Eppie, klinkt ook goed bij jou!Zou idd niet heel handig zijn als we tegelijk bevallen :) Maar wie weet..... Dan moeten we de mannen maar een berichtje door laten geven!

19. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Angela: :) idd!
    Eigenlijk moet ze nog wel even blijven zitten hoor, want heb natuurlijk eigenlijk morgen die doop!

X Esther

20. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Dan mag ze nog een paar dagen blijven zitten idd! Maar ik hoop evengoed voor je dat het niet meer te lang duurt!

Deel Deze Pagina