Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leintje1

Leintje1 Actief lid

7 jan 2009
    143
    0
    0
    Hoi allemaal,

Hier eindelijk even tijd om op internet te surfen en emails te sturen...wat een drukte zeg!

Meiden die zijn bevallen; gefeliciteerd met jullie kleine spruit!
    Meiden die het nog voor de boeg hebben; sterkte met de laatste loodjes!

Mijn 2 mannen liggen lekker te pitten, dus neem het er even van! Ga zo ook heerlijk uitgebreid even douchen..even tijd voor mezelf na 2 weken buffelen!

Hier gaat het inmiddels goed. Mik is een heerlijk ventje, lief, tevreden...

De eerste dagen dachten wij dat hij voldoende aan de borst dronk. Lag heerlijk te pitten en was voldaan. Echter, hij bleef maar afvallen en werd steeds geler. We zijn toen gestart met bijvoeding (afgekolfde melk of FV) en hij knapte aardig op. De kraamzorg kwam erachter dat hij de melk niet doorslikte aan de borst, dus hij was gewoon moe van het zuigen...(zielig schaapje...).

Afgelopen vrijdag is er een lactatiekundige geweest. Zij heeft meegekeken en tips gegeven. Het voeden met een tepelhoedje gaat nu heel goed. De melk komt verder in zijn mondje en hij neemt echte slokken. Wel geven we nog iets na, maar hopen dat hij dat over een paar dagen ook niet meer nodig heeft.

De voedingen hebben echt een hoop energie gekost. Eerst voeden (30min), dan flesje of vingervoeding en dan nog kolven...in totaal ben ik ruim een uur bezig...en dat 8 keer per dag...

Als het goed is mag Mik vandaag of morgen mee naar buiten. Hij is dan bijna op zijn geboortegewicht. Ik ben zelf nog niet buiten geweest, dus ga het eerst even hier in de wijk proberen.

Liefs, Leintje

2. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Maka, is eigenlijk ook wel zo. Heb ook wel gehoord dat doordat je bezig blijft de bevalling bevordert.
    Dus doe gewoon lekker waar je zin in hebt en als het niet gaat dan voel je dat zelf natuurlijk wel aan.
    Fijn dat het nu toch wel doorzet!

Leintje, leuk weer even van je te lezen hier.
    Fijn dat het nu goed gaat met voeden, tja bij de een gaat het direct goed en de ander heeft wat meer moeite, maar de aanhouder wint toch?

Sweetlakecity... we hebben wel een langere lijst hoor!
    Dat is de link onderaan de lijst die hier op het topic bijgehouden wordt.
    Daarop staan de mama's en de hun uitgerekende datum ;)

3. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Goeiemorgen meiden,

Ik ben een hele trotse mama, want Myrthe heeft vannacht in haar wiegje in haar eigen kamertje geslapen. Ze is maar 2 x wakker geweest, om 3:00 en om 7:00 omdat ze honger had :D :D :D

Vandaag mogen we naar buiten, dus hoop dat het nog even droog blijft.... :)

HJ; wat fijn dat een van jullie kereltjes thuis is en hopelijk mag de ander ook snel....

Uk; Ferry doet het ook goed lees is, van de NICU af....heel erg fijn.

Daantje; ja, vindt het ook een hele mooie naam hahaha :) :) Die van jullie ook hihi.

We noemen ons de Februari mama's, maar er zijn er echt veel in Januari bevallen :p

Mieke; gaat nog steeds goed he!, het gaat nu ook opschieten voor jou meis... :D

Maka; succes meid! Hopelijk heb je snel je kindje in je armen :D :D

Meiden, 1 ding wil ik nog kwijt....

VINDT HET GEWELDIG OM MAMA TE ZIJN :D

liefs Daffie

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wow wat zijn er bij jullie veel in december en januari bevallen zeg!

Snif ik heb heimwee naar dit punt, naar de laatste paar weekjes dat je met z'n allen in spanning afwacht... Maar de kleine brengt ook heel veel geluk dus het is het allemaal zeker waard :)

In ieder geval heel veel succes voor de dames die nog moeten en de rest 'geniet ze!'.

Liefs een januari 2009 mama

5. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Goeiemorgen meiden!

@Maka, WHAAAAAAAAAAAAAAAA! Zou het vandaag dan toch echt ...!?!? HOPE SO voor je! En idd, ze zeggen dat je het beste een beetje kan rommelen, dat bevordert de ontsluiting in het begin. En je voelt zelf aan je lichaam of het teveel is. SUCCES! We denken met zijn allen aan je!

@Dayenne, hoe is het bij jou!?!?

@Sofie, jammer dat de krampjes weer afnemen. Maar echt lang zal het niet meer duren hoor! Tis maar gewoon afwachten geblazen.

@Mieke, lekker een luierdagje vandaag! Wij ook. Doen alles op het gemakje. Alleen vanmiddag komt mijn vriendin met de kleine en man ff langs, das wel gezellig.

@Uk, wat fijn dat het zo goed gaat met je mannetje!

@Daffie, wat heeeeeeeerlijk dat Myrthe het zo goed doet! En lekker even naar buiten, geniet ervan!

Hier nog nix nieuws, zucht :( Gisteren redelijk veel krampen gehad en vannacht ook, maar helaas, bij het wakker worden was het weer over. Zo gaat het nu al een hele poos, errug IRRI! Volgens mij zijn het ook mijn darmen die een beetje van slag zijn nu. Begin nu wel ongeduldig te worden hoor, als ik nog twee weken moet wachten, pffffffff. Maar je kan de natuur niet regelen he! Dus we wachten maar weer geduldig ...
    Stiekem hoop ik dat het vandaag of morgen op gang komt, dan ben ik toch ook weer 40-2 morgen ...

Ik spring zo es lekker onder de douche, hebben nog pannekoeken liggen om te eten, MJAMMIE!

Oh ja, Esther, veel plezier vandaag! Hopelijk blijft je beebje nog even zitten na vandaag!

6. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Het is jullie ook enorm gegund na die hele lang weg hier naartoe.

7. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Maka, ik hoop voor je dat dit het idd echt is! Succes meid!

Leintje, fijn dat het nu beter gaat met Mike, zal wel schrikken zijn geweest! Geniet er van als hij dalijk weer thuis is! (ennu natuurlijk ook al!)

Leuk trouwens al die inbraken! Kun je zien hoe iedereen hier met elkaar meeleeft!

Dayenne, hoe is het bij jou?

Hier vannacht onwijs goed geslapen. Ik heb na overleg met de gyn (afgelopen vrijdag) toch maar zo'n slaaptablet genomen. Deze worden schijnbaar veel aan hoogzwangere vrouwen voorgeschreven. En ik heb aan een stuk doorgeslapen van 11 uur gisteravond tot 10 uur vanmorgen toen mijn mannetjes me wakker kwamen maken! Dus ik ben wel een beetje bijgekomen! Nadeel is dat ik schijnbaar ontzettend gesnurkt heb ( :oops: ) En mijn man dus de halve nacht heeft wakkergelegen..... Die slaapt nu dus even lekker. Dalijk de laatste wasjes draaien en wegstrijken en dan gaat Levy eind van de middag naar mijn ouders om te logeren, want wij moeten al om 7.30 uur in het zkh zijn morgen... Ik vind het nog steeds een vreemd idee.....

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Goedemorgen ladies!

Best goed geslapen vannacht, yeah! :D
    Vandaag 38 weken!

@ Angela, lekker dat het al wat rommelt meid!
    Fijn dat je zo goed hebt geslapen en alvast heel veel succes voor morgen!

@ Dinkie, idd nog maar max 4 weken, maar hoop toch eigenlijk op max zo'n week of 2 ;)

@ Eppie, succes vandaag bij de doop!

@ Maka, yeah eindelijk! Succes meis!

@ Sweetlakecity, onze lijst met uitgerekende data staat hier http://blogs.baby-wens.nl/februari2009/

@ Leintje, leuk wat van je te horen en fijn dat het goed gaat! Lijkt me idd best lastig om aan te voelen hoe en wat met de BV.

@ Daffie, goed hoor van Myrthe! En top dat je het zo leuk vindt om mama te zijn, het is je gegund! Ik kan ook echt niet meer wachten!

@ MerleQ, thanx voor je berichtje, leuk al die 'inbraken'.

Nou, ik ga me zo maar eens aankleden.. ben zelfs al naar het toilet geweest, jaja.. het moet niet gekker worden hier :D. Verder geen krampen, voorweeen of andere gekkigheden hier, dus ik verwacht dat beebje er voorlopig nog echt niet uit komt. En ik moet natuurlijk ook gewoon netjes op mn beurt wachten he ;)
    Fijne zondag!

9. Angelicaatje

Angelicaatje Actief lid

6 mrt 2008
    338
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Werker
    Hoofddorp
    @ Maka: ik duim mee en tevens voor mezelf...morgen vind ik ook een mooie datum ;) 09-2-09 :D

@ Mieke8: Ik wip ook zeker weleens langs, alleen al om te weten wie er bevallen is ;)

@UK80: Dank je wel, ga ik ook zeker doen ;)

10. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    Daffie wat goed van jullie meisje!!! wow ik kan ook niet meer wachten om mama te zijn

11. Angelicaatje

Angelicaatje Actief lid

6 mrt 2008
    338
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Werker
    Hoofddorp
    Ik WIL ook zo graag mama zijn!

12. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Angela Fijn dat je zo goed hebt geslapen de gyn had het ook over zo'n slaappil. Weet levy dat de baby morgen gaat komen? Alvast een fijne en goede bevalling toegewenst. Liefs maatje

Hier nog steeds last van voorweeen. Morgen maar eens vragen of er niet iets aan te doen is om het op weg te helpen. Ga dit echt niet nog een week volhouden. Sorry voor mijn geklaag maar zit er even doorheen. Gelukkig zijn mijn 2 mannen superlief voor me.

Gaan zo even naar de kinderboerderij even eruit misschien wel even goed voor me.

Iedereen een fijne zondag.

13. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Married: jij blijft lekker shoppen voor die kleine he ;)?

@Nettie: jullie januari mama's ook allemaal succes met de nieuwe beebjes!

@Jes:gefeliciteerd met jullie zoon.

@Caro: is wel tof zo'n lange eettafel.

@Angela: niet te vroeg beginnen he ;) ?

@Maka: spanned hoor.

Sorry meiden, voel me niet helemaal op en top, dus heb niet op iedereen gereageerd. Vannacht ook echt mega slecht geslapen. En heb ook echt heel erg liggen zweten vannacht. Mijn pyama was er geoon helemaal nat van :oops: ! Ons meisje is erg bewegelijk en als ze met haar hoofdje in mijn bekken draait doet dat echt veel pijn. Wordt toch wel naar de doop gaan vanmiddag!

X Esther

14. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Married: ooow leuk, pakjes van Imps and Elfs. Kreeg ik vorige week een pakje van van een vriendin van mij! Enne, mooi dat je eindelijk echt wat kwijt bent!

@ Mieke: mooi dat de slaapkamer klaar is en de box. Hier ook de box net in elkaar. Inderdaad een enorm gevaarte. En Okkie de kat zat er natuurlijk al METEEN in! Heb het kleed er dus nog maar niet in gelegd. Bij de HEMA en Blokker hebben we al gekeken inderdaad, maar daar hadden ze het niet, gek genoeg..... Nou ja, we kijken wel even verder. Wat zielig van je nichtje en haar hersenschudding!
    Ik kijk elke ochtend als ik beneden kom meteen op mijn telefoon of ik al n berichtje van je heb gehad. Als het goed is ga jij eerder dan ikm bevallen, spannend he. Maar mijn banner klopt niet, ik ben geloof ik iets van 3/4 dagen verder dan mijn banner.....

@ Caro"dat dubbele gevoel heb ik ook ja! Fijn dat je nog een leuk uitdagje hebt gehad. En dat waggelen met lopen wordt hier ook steeds erger. Nu maar lekker uitrusten voor de ks meid! Ga jij ook schaatsen kijken vandaag?

@ Axioma: ooow leuk inspector Frost. Kijk ik vaak op woensdagavond naar. Wist niet dat het ook op zaterdag was? Of hebben jullie het op DVD ofzo? Heerlijk die Engelse detectives he? Ow leuk, dat boxkleed en die tas aan de box!

@ Daantje: nog van harte gefeliciteerd met Mirthe Sofie!!!

@ Bbelly: ow thanx for the tips. Prenatal en IKEA dus! Sterkte met je ribben en het zitten....

@ Leintje: fijn om weer wat van je te horen. Ow, wat zielig, Mik deed dus erg zijn best, maar kreeg eigenlijk niks binnen en ging ook niet huilen. Heftig hoor als je daar achter komt. En jij dus 8 uur per dag alleen al bezig met het voeden. Pittig hoor meid. Neem maar lekker even een paar uur voor jezelf. Gelukkig krijgt Mik nu wel genoeg binnen.

@ Daffie: wat ;euk dat je onzettend enthousiast bent!

@ Angela: wat fijn dat je zo goed hebt geslapen en ook heel slim om dat wel te doen zo vlak voor je bevalling, die medicatie nemen bedoel ik dan. Ga je tenminste een beetje op krachten de bevalling in nietwaar? Alvast heel veel succes voor morgen hoor, we denken aan je!

@ Eppie: ik zweet ook meer snachts ja, ook door die waterdichte molton volgens mij. Sterkte vandaag en hoop dat je toch nog een beetje van de doop gaat genieten. Je gaat vast daarna bevallen, want jou kennende moet je eerst alles voor de anderen hebben gedaan, voordat je aan jezelf toe komt. Wedden?

Hier goed geslapen gelukkig, dus voel me een stuk beter dan gister. Gisteravond hebben we nog gezellig bij vrienden gegeten. Vanavond ook weer bij andere vrienden eten, we laten ons lekker verzorgen + straks gaan we niet zo makkelijk meer op pad samen. Nu zo even een witte was erin gooien, het bed afhalen en dan schaatsen kijken. Voor alle 'rommelende' dames': heel veel succes en ik hoop dat het vandaag zal doorzetten!

15. kartouche

kartouche Actief lid

19 mrt 2008
    140
    0
    0
    lebbeke
    hey hallo hier ben ik weer

gisterenavond en de ganse nacht harde buiken gehad en pijn onderaan. eerst dacht ik dat ik naar het grote toilet moest maar dat was niet zo. heb wel wat meer slijmverlies dat er soms wat bruinig uitziet wat dat ook mag betekenen. was dat bij jullie ook het geval? ik ben nu 3 dagen overtijd en straks volle maan maar ik zie hier niet echt iets gebeuren

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Angela, wat heerlijk dat je die slaappil hebt genomen.
    Ben je geestelijk en fysiek lekker uitgerust voor morgen.
    Alvast heel veel sterkte en succes!

Married, vanmorgen hier ook een fijn toiletbezoek!
    Ik geloof dat het net als bij Dayenne (maar die is aan de race) te maken heeft met de laatste loodjes of zo, alsof je darmen nu ineens weer hun werk gaan doen, ook een soort nesteldrang/grote schoonmaak hihihi.

Noppie, ik kijk ook steeds op mijn mobiel hoor.
    Maar hier nog steeds niks geen gerommel :(
    Zit nog lui in badjas en mannetje slaapt nog.
    Ben lekker boekjes aan het bladeren. Schoonzusje en zwager met kleine Liv stonden net nog even voor de deur en ze was gelukkig weer lekker vrolijk, dus het gaat goed met haar zo na die val van de trap.
    Ga zo maar even douchen en haartjes wassen, toch wel lekker om fris te zijn, hahaha.
    Oja dat Barbapapa lampje had ik ook bij de Bijenkorf gezien.

Hier heb ik over de waterdichte molton nog een gewone matrasmolton gedaan, hierdoor heb ik geen last van zweten oid.

Maatje, hebben ze bij jou al eens gekeken of je al ontsluiting hebt zo na al die weken van voorweeen etc.

Eppie, beterschap en ik hoop dat je het vanmiddag zult volhouden bij de doop.

17. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    @ noppie, jij had het toch over een lampje in het stopcontact? Echt zo'n nachtlampje, zo'n kleintje of iets groters? Wat ik weet is dat het bij een kwantum, karwei of zulk soort winkels te koop zijn. Misschien heb je er wat aan?

@ marriedgirl, ik hoop ook stiekum op max. 2 weken, beter gezegd, laat maar komen! Al moet ik wel zeggen dat ik het lichamelijk allemaal wel trek hoor, zoals sommige meiden al zo aan het rommelen zijn dat heb ik niet dus zit er zeker niet doorheen maar ben gewoon té nieuwsgierig. Ben ook bang dat dat tegen me gaat werken en daardoor misschien juist langer moet wachten :(

Hier net even wat grote dingen in het huishouden gedaan, straks nog wat rommelen, verder relaxed-dagje!

18. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ach gossie maatje hoop dat ze je wat kunnen geven dikke knuffel meissie

19. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Wederom heeft het niet doorgezet :(.
    Ben het nu zó zat. Hele nacht pijnlijke krampen gehad, en vanochtend ook nog maar nu is alles weg. Bah bah bah.

@Maka jij dus wel geluk! Nou meid, zet 'm op!

20. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Hihi ja ben nog steeds aan de race.
    Maar heb nu ook de andere grote schoonmaak te pakken :(. Werd vanochtend vroeg wakker en heb toen het hele huis gedaan.
    Ik had tot nu toe nog niet echt die drang, maar vanochtend móest alles schoon. Maar dan ook direct haha.
    Wat hormonen allemaal met je doen he.....

Deel Deze Pagina