Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    hallo allemaal!

hier alles rustig! Maar dat mag ook wel he, ik moet nog even geduld hebben ;) Eerst moeten er nog een aantal voorgaan! Dat hebben jullie verdiend!

Wil jullie toch niet onthouden dat mijn collegaatje ( en inmiddels zwanger kameraadje)vrijdagnacht om 02.24 uur bevallen is van een meisje Yara Lauren, het is maar een klein popje van 2835 gram, en de bevalling was erg heftig geweest. Heb haar woensdag voor het laatst gesproken en toen zou ze donderdag ochtend ingeleid worden, op dit moment ligt ze nog in het ziekenhuis..........Ze is wel op de uitgerekende datum 07-02-09 geboren!

2. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ lampje stopcontact: dank voor alle tipds ladies, hier kan ik wel wat mee!

@ Dayenne: oooooooh, weer niet! Tsja, tis natuurlijk toch je eerste en meestal lopen de dames met een eerste beebje overtijd als ik de statistieken mag geloven. Maar ja, tot nu toe houden de feb-mam;s zich nog niet echt aan de statistieken geloof ik. Sterkte met wachten meid, enne, ondertussen is je huisje tenminste wel weer mooi schoon!

@ grote schoonmaak: heb vanmorgen ook boven gezogen, bed afgehaald en n witte was gedaan. Tis dan wel niet het hele huis, maar de helft is weer een beetje gedaan dan tenminste.... Heb af en toe ook nog darmkrampen, niet echt diarree, maar ook niet helemaal normaal......

@ lieve Iggy: goed zo, je hebt niet op je telefoon gekeken. Ik zou niet morgen naar die verjaardag gaan. Stel je maar even niet bloot aan de dynamieken van je familie. Laat het verdriet af en toe maar even over je heen komen en ga er doorheen: ik bedoel daarmee, voel het verdriet en laat de tranen dan komen MAAR GA NIET HANDELEN RICHTING JE FAMILIE! Je zal dan merken dat het verdriet er bijvoorbeeld een uur heel hevig is, maar dat het dan ook weer een beetje weg-ebt. En als het is wegge-ebt ga je weer lekker wat leuks doen.

@ Enna: leuk hoor weer een update van jou. Mooi dat je dochter zo groeit! En neem het maar lekker per dag hoor, hoe je het allemaal doet met de verzorging enzo. Er komt vanzelf wel lijn in denk ik.

@ Martine: gelukkig waren t niet fuad z'n longetjes. Wat maf, die ontstoken nageltjes. Nou ja, gelukkig heb je nu n zalfje ervoor.

@ Maatje en Maka: sterkte met al die rottige voorweeen dames!

Pfff, zit nu weer volledig in te storten na mijn kleine schoonmaak-aanval van vanmorgen. Heb ook een beetje last van mijn darmen. Ga nu ff met thee plat op de bank en een half open oogje verder schaatsen kijken....

3. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Seyla: Gefeliciteerd met je dochter Bénine! Zal wel even schrikken zijn geweest dat er bij haar Down is geconstateerd, maar Down is niet het einde van de wereld. Ik heb gewerkt met kinderen met Down, en zij zijn zo lief! Bénine word vast een wereldmeid, die je voor geen goud zou willen missen. Geniet lekker van haar!

@ Vaam: Gefeliciteerd met je zoon Daan! :D Geniet lekker van je kleine mannetje! :D

@ Qwendo: Gefeliciteerd met je dochter Djazzlin! Geniet lekker van elkaar! :D

@ Iggy: Jeetje meid, ik heb met tranen in mijn ogen gelezen wat je een aantal bladzijden geleden schreef over de smsjes van je moeder en de foto's die ze heeft verwijderd. Ik kan hier écht niet bij, ze doet je zo'n verdriet! Ik vind dit echt niet eerlijk en niet te geloven dat ze dit dúrft te versturen!
    Ik kan niet anders dan je heel veel sterkte wensen met deze rotsituatie! :(

@ Meiden bij wie het rommelt maar niet doorzet: Ik vind het heel vervelend voor jullie. Waarom zet het nou niet door?
    Kop op meiden! Ik weet zeker dat jullie snel jullie kleine beebjes vast mogen houden! :D

Ik had nog beloofd mijn bevallingsverhaal te sturen. Ik heb hem net ook gemaild naar de meiden van mijn zwangerschapsgymclubje, en aangezien ik niet heel veel zin had om het hele verhaal nog een keer te typen heb ik 'm ff geknipt en geplakt:

Ik had jullie al een bericht gestuurd dat op 26 januari om 8.05 mijn vliezen waren gebroken. Dit was nogal onverwacht, omdat ik pas over 2,5 week was uitgerekend en omdat ik ergens had verwacht dat ik 'wel overtijd zou lopen'.
    De vk is langsgeweest en vertelde me dat ik binnen 24 uur echte weeën moest hebben. Vandaag of morgen zou mijn baby geboren worden...

Tussen 11.45 en 12.00 uur kreeg ik de eerste echte weeën. Eerst zo om de 4 à 5 minuten, maar al snel volgden ze elkaar sneller op, om de 3 à 4 minuten, om de 2 à 3 minuten.
    Omdat de weeën steeds heftiger werden probeerde ik ze weg te puffen. Ik vond het alleen erg moeilijk, omdat ik nog bevangen was door het griepvirus, en mijn ademhaling niet 'normaal' verliep. Mijn keel was rauw en mijn neus en voorhoofdholte waren 'vol'. Ik kon geen controle houden over mijn ademhaling en begon te hyperventileren.
    De vk kwam weer langs en ik had nog maar een vingertopje ontsluiting. Ik moest écht proberen mijn ademhaling onder controle te houden, hoe moeilijk dat ook was.
    Ik kan nog een lang stuk vertellen over het opvangen van de weeën, want het heeft me heel wat uurtjes gekost, maar dat gedeelte bespaar ik jullie maar even.
    Om 18.00 uur kwam de vk weer kijken, en in al die uren was ik nog geen cm opgeschoten. De vk is gebleven en we hebben het nog een tijdje aangekeken, maar de ontsluiting schoot maar niet op, en ik kreeg het steeds moeilijker met mijn ademhaling. Mijn lichaam begon 'doof' aan te voelen en ik werd duizelig. Ik heb om pijnbestrijding gevraagd omdat de moed me behoorlijk in de schoenen gezakt was. Zelfs de vk had de moed verloren en ze belde met het ziekenhuis. Gelukkig mocht ik meteen langskomen, dus werd ik al met 1 cm ontsluiting heengestuurd.

Om 20.15 kwam ik in een verloskamer en werd ik aan de ctg gelegd. Ik kreeg een infuus met morfine en werd streng toegesproken dat ik mijn ademhaling onder controle móest houden. Zo niet, dan zouden ze het infuus weer moeten afkoppelen.
    Omdat ik dit natuurlijk niet wou, heb ik erg mijn best gedaan en goed geluisterd naar Jorik, de vk en de verpleegster, die alle drie rond mijn bed stonden mee te puffen.
    Eenmaal aan het infuus ging het sneller. Ik had binnen no-time 4 cm ontsluiting, en een paar uur later, om 22.45 had ik 8 cm en persdrang. Ik moest toen alleen nog wachten op de laatste 2 cm.

De laatste 2 cm kwamen alleen niet...
    De weeënactiviteit zwakte af en uren verstreken. Ik kon zelfs slapen tussen de weeën door.
    Om een uur of 2 (op 27 januari) kreeg ik een tweede infuus, met weeënopwekkers, voor de laatste 2 cm ontsluiting. Dat werkte heel goed, want om 2.15 uur mocht ik al beginnen met persen.
    Na 25 minuten persen was hij er, onze Dyon!

We zijn die nacht in het ziekenhuis gebleven, en omdat Dyon moeite had met zichzelf warm te houden, bleven we nog een extra dagje en nachtje in het ziekenhuis.
    28 Januari kwamen we weer in huis, maar 30 januari moesten we helaas al weer terug...
    Dyon was geler geworden en viel tijdens borstvoeding in slaap. Mijn kraamverzorgster besloot de vk te bellen. Omdat Dyon te vroeg geboren is, en hij toch behoorlijk geel zag, wilde de vk hem toch laten prikken.
    Ik ben met hem naar het ziekenhuis gegaan en na het bloedonderzoek bleek dat zijn bilirubine-gehalte (wat geelheid en sufheid veroorzaakt) veel te hoog was voor een vierde dag. We moesten in het ziekenhuis blijven, en Dyon kwam daar onder de lamp te liggen. Ik werd ook opgenomen, om dichtbij hem te zijn en om de borstvoeding zelf te kunnen doen.
    In het begin ging de voeding nog heel moeizaam. Dyon was nog steeds erg suf, en dronk maar 10 cc aan de borst, en viel dan in slaap. Ik kolfde melk om bij te geven met de fles. Met een beetje geluk dronk hij tot 40 cc bij, maar een aantal keren lukte dat niet.
    De volgende dag ging het al veel beter. Nog geen 24 uur onder de lamp had Dyon veranderd in een levendiger ventje, dat ineens uit zichzelf 50 cc tot 80 cc uit de borst dronk! Nieuw bloedonderzoek wees uit dat de bilirubine flink gedaald was, en Dyon mocht in een gewoon wiegje slapen. Overdag mocht hij bij mij op de kamer, 's nachts op de kinderafdeling.
    De volgende dag was zijn bilirubine zo ver gedaald dat we weer naar huis mochten.
    Nu nog steeds doet Dyon het ontzettend goed. Hij ziet nog een beetje geel, maar dat trekt vanzelf weg. Hij drinkt in ieder geval goed, hij is tevreden en levendig.

4. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Op mij hoef je niet jaloers te zijn hoor :cry: Ik zou dolgraag willen ruilen met je ;)

5. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik ben ook gewend om niet bij hem te slapen he? Ik heb hem nog helemaal niet thuis gehad dus ik weet niet beter. En thuis hebben we 2 honden die hebben ook aandacht nodig. Als ik de honden niet had was ik dag en nacht gebleven hoor ;) Ik denk dat als ik Ferry al 6 maanden thuis had gehad dat ik hem ook niet alleen kon achterlaten in het ziekenhuis ;)
    Lekker dat Fuad het zo goed doet!

6. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Maka, he bah, had echt gehoopt dat het begonnen was. Maar wellicht doen de voorweeen toch al wat werk?

@ enna, fijn dat het zo goed gaat!
    En jij was idd ongeveer tegelijk met mij uitgerekend, echt raar hoor dat jij je beebje nu al zo lang bij je hebt en ik nog met een dikke buik zit ;)

@ Kelly, wat leuk van je collega, gefeliciteerd! Mooie naam ook!

@ Iloiza, goed dat je je verhaal opgeschreven hebt. Vind het erg heftig hoor, maar fijn dat alles goed is met Dyon. Het is een prachtig mannetje!
    Hoe kijk je nu zelf terug op je bevalling?

7. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Oh lieve Uk, het spijt me :(.
    Vergeleken met jou heb ik al helemáál geen reden om te klagen.

Sorry meis, dikke knuf!

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Dat is natuurlijk ook zo, vergeleken met jou mogen wij echt niet klagen... maar gelukkig doet Ferry het hartstikke goed!
    Ik vind hem het februarimama's-wonderkind!

9. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hihi, ik bedoelde er alleen maar mee te zeggen, dat het heel betrekkelijk is ;) No worries, hij doet het inderdaad goed! En als we hem mee naar huis krijgen ga ik echt feest vieren! :whistle:

10. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    Uk:
    Wat fijn om te lezen dat Ferry naar de kinderafdeling mag en zeker dat je een geod gevoel over deze afdelen hebt!
    Zeker erg belangrijk!
    Mag ik vragen hoe ver je elke keer meot rijden om naar ?Ferry te gaan? Sorry heb ik ff gemist geloof ik!

Iloiza
    Wat een mooi bevallingsverhaal heb je geschreven!
    Erg vervelend dat je weer terug moest met Dyon omdat hij geel werd...
    Gelukkg is hij weer lekker bij jullie thuis.

Iggy:
    Jee wat een rotsituatie me tje moeder! Ik vind het supoer knap dat je neit op haar sms-jes en zo reageerd!
    knuffel!

ow komt een vriendje van stef aan de deur...
    reageer zo verder...
    sorry

11. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Auw auw, hier zijn de krampen weer terug :(.

12. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

mamma van Stef: Het valt gelukkig wel mee hoever ik moet rijden: zo'n 20 km. Maar alleen op bepaalde tijden, want ik woon in Haarlem en het ziekenhuis is in Amsterdam dus druk druk druk! ;)

13. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Kom op Dayenne, je kunt het! Misschien komt jullie meisje er aan? :D

14. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hopelijk zijn/worden het weeen! Sterkte!

15. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Maka, he balen dat het weer niet doorgezet heeft... sterkte hoor!

@Leintje, Fijn dat het voeden nu wat beter gaat! En geniet er maar van dat je weer naar buiten kunt!

@Daffie, heerlijk om jouw enthousiaste berichtjes te lezen :D Je kunt duidelijk merken dat je geniet van je meisje!

@Deesje, he vervelend dat t niet doorzet... zeker als je toch telkens krampen hebt! Geniet van je pannenkoeken :D

@Angela, fijn dat je nog een lange nacht hebt kunnen maken! Spannend hoor...

@married, gefeliciteerd met je 38 weken!

@Maatje, en hoe was het op de kinderboerderij? Logisch toch dat je die voorween zat bent! Sterkte hoor, en wie weet wat de vk morgen zegt!

@Eppie, hopenlijk voel je je inmiddels wat prettiger! Vervelend dat je zo'n slechte nacht hebt gehad! Hoe was de doop?

@Noppie, wij hebben inderdaad de dvd's van Frost... hihi het is echt ons avondje die zaterdagavond nu. En ik vind frost ook wel 1 van de leukere engelse detectives!
    Fijn dat je je weer wat prettiger voelt! gezellig hoor uit eten bij vrienden! veel plezier!

@Mieke, heerlijk toch zo'n relaxed dagje!

@Dayenne, he wat vervelend meid, t blijft maar bij rommelen bij jou he!
    Kan me t wel voorstellen hoor, jij bent toch al t verst van iedereen!

@Iggy, wat een goed idee van Roy, die map om al gevoelens in op te schrijven!

@enna, wat leuk om te lezen dat t goed gaat met enna! Haha ik denk dat ik daar ook wel eens last van kan gaan krijgen... dat mn man de kleine weinig in handen krijg omdat ik het zelf zo heerlijk vind :D

@martine, gelukkig dat fuad "alleen maar verkouden" is en dat het geen astma is! Wel zielig hoor, en dan ook nog ontstoken nageltjes :(

@Kelly, dan komt t allemaal wel dichtbij he als je collega bevalt! En ook nog op de uitgerekende datum!

@Iloiza, heftig verhaal hoor! Fijn dat t nu goed gaat met Dyon! Zeker nadat je weer terug moest naar t ziekenhuis!

Zo hier een rustig dagje, heb t bed verschoond en de was gedaan en een poosje gehaakt. Net ff een frisse neus gehaald en t oud papier weggebracht. Manlief is met zn broer en moeder naar ons neefje Tim op kraamvisite. Maar ik zie t niet zitten om nu zo lang in de auto te zitten. Ze blijven daar ook eten dus ik heb een rustig middagje voor de boeg.. Denk dat ik maar een filmpje ga kijken...

Oh en nog bedankt voor de complimenten voor mn boxkleed en tas :D
    :oops: :D

16. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Of ik ben weer aan de race :)

17. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    @ dayenne, de krampen weer terug! Ik hoop voor je dat het nu echte weeen worden en jij voor ons eerste volle-maanskindje gaat zorgen :-D

Hier staat een heerlijke appeltaart in de oven! Mannetje is met de buurman de hort op om een spandoek te maken voor de andere buren. Zij zijn volgende week 12,5 jaar getrouwd dus wilden even gekkigheid uithalen. Ik ga nu weer snel verder in mijn boek. Heerlijk al dat gelees.

18. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ik vind dat ze de uitgerekende datum 2 weken moeten verschuiven. Als de meeste vrouwen toch tussen de 37 en 42 weken bevallen, waarom houden we dan nog die 40 weken aan?

Kunnen we beter 42 weken aanhouden, loopt ook niemand overtijd :D.

19. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Oh Dinkie, jam appeltaart :D. Stukje hierheen sturen?

20. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Eens! Mijn uitgerekende datum is bij deze gewijzigd in 8 maart :) maar hoop dan wel 2 weken eerder te bevallen, hahaha.. wil tenslotte wel een februarimama blijven/zijn!

Deel Deze Pagina