Goeiemorgen! Angela, heel veel succes vandaag met inleiden, hopelijk heb je je beebje vandaag nog in je armen! MamavanStef, gefeliciteerd met je 40 weken! Om de 10 minuten weeen, ja dan kan t idd nog ff duren , maar bij een tweede gaat t toch vaak een stuk sneller he! Noppie, vind t ook een beetje raar dat t vanavond volle maan zou zijn, want pasgeleden was t toch nog nieuwe maan? Ga t zo ook es opzoeken hoe t nu precies zit! Dayenne, hoe gaat ie bij jou nu? Alweer vorderingen, en anders hopelijk lekker geslapen? Maatje, ist bij jou al doorgezet? Bij een tweede kun je natuurlijk helemaal lang last hebben van voorweeen... Maar jij hebt gelukkig al wat ontsluiting, je bevalling zal wel snel gaan na al deze ellende, hoop ik voor je! Warm/koud, ik heb t gemiddeld wel wat warmer dan normaal, al een hele tijd. Ik heb t best vaak warmer dan mijn vriend, in de auto bv. En dat komt normaal gesproken nooit nooit nooit voor! Maar tijdens een wee krijg ik vaak een soort van opvlieger, ook leuk! Bellen. We hadden t er gisteren idd ook over wanneer ik mijn vriend nou ga bellen. Gisteren had ik ook een tijdje precies steeds om de 8 minuten weeen van ongeveer een minuut, dus regelmatigheid alleen is niet genoeg. Maar ja goed, ik denk dat ik m gewoon bel als ze én in sterkte toenemen én heel regelmatig zijn én t echt zwaar begint te worden ofzo... Ik denk wel dat je t over t algemeen wel aanvoelt als t echt door gaat zetten. Best lekker geslapen vannacht! Gisteravond begon t natuurlijk weer te rommelen zoals 'normaal' met krampen en steken, nu met wat meer weeen tussendoor. Maar vannacht lekker geslapen tot half 6, dus ben gelukkig weer wat uitgerust nu. Vanaf dat ik wakker werd weer voorweeen en tussendoor continu een irritant zeurende menstruatiepijn rondom mijn hele bekken, ook een leuke variatie! Op een gegeven moment maar gevraagd om massage/losschudden en dat werkte heel goed zolang ie door bleef gaan. Maar vriendje moest natuurlijk opstaan, dus toen ben ik maar lekker een half uur onder de douche gaan staan en zitten. Nu nog af en toe een wee. Ik heb helemaal niet meer t gevoel dat het nu snel gaat doorzetten ofzo, die voorweeen gaan er ook een beetje 'bijhoren' en dat kan prima aanhouden tot 42 weken, voor mijn gevoel. Maar ik had t mijn moeder nog ff gevraagd en die zei dat ze ook wel een soort van aanloopperiode had, dacht ze. Dus er is nog hoop!
Helaas.... Geen beebjes geboren vannacht! Uk: Echt te gek dat Ferry naar de kinderafdeling is! Klinkt gezellig! Geniet ervan! Angela: Toi toi toi! (Je zal het wel niet meer lezen, maar ik denk wel aan je!) Hier had ik dus de afgelopen week elke avond harde buiken en zo, maar gisteravond helemaal niets meer. Van mij mag dat rommelen wel doorgaan, want dan heb ik het gevoel dat er tenminste wat gebeurt, maar gisteravond vond ik dat toch weer even tegen vallen! hihihi Noppie en Mieke: misschien gaat het wel om DEZELFDE Sandor!
Uk, mijn vriend heeft sowieso geen gelijk meer, want de 8e is al voorbij. Haha. En vandaag ga ik ook niet halen (mijn datum ), want mijn bevalling duurt minstens 24 uur! Auwieee! Dat was een hele pijnlijke wee!
Goedemorgen meiden, @ uk, wat fijn dat het zo leuk was bij ferry, lijkt me heerlijk als je nu zo kunt genieten van hem. Veel plezier weer vandaag :-D En ja, ik denk ook dat de beebjes wachten tot vandaag want we hebben al 2 dagen geen beebjes gehad @ maka, alweer wat gerommel maar zet dus niet door. Misschien dat vanmiddag de volle maan het laatste zetje geeft? Ik weet niet of het echt zo is maar er zijn mensen die het zeker wel geloven dus we zullen zijn. Wel leuke datum vandaag 09-02-09 @ mieke, ik denk zelf ook wel dat katten een voorgevoel hebben maar weet niet hoe het met de bevalling zal gaan. Nu zijn ze wel veel aanhankelijker hier en ze voelen normaal al veel aan dus ben benieuwd hoe het dan zal gaan. Ik ga nog ff soapie kijken die ik vrijdag heb gemist en daarna naar de verloskundige. Kom straks of vanmiddag wel weer bijlezen.
Nou, dat weten we nog niet! Dayenne, Maatje...? Jaaa, hihi, dat zou grappig zijn! @Sofie, ach dat hoeft toch ook helemaal niet, zo'n zakkende buik? De een heeft gewoon t ene symptoom en de ander een andere. Net als plots vocht vasthouden, overgeven of darmen leegmaken. Anders zouden we allemaal precies weten wat er ging gebeuren ahv onze voortekenen! En dat is helaas niet zo !
hummelke sofie: Dat gevoel heb ik nou ook... het komt er gewoon niet uit ... Maar ook ons beebje zal in de komende weken in onze armen liggen Deesje: Heb jij dus ook savonds vooral harde buiken/krampen/weeen? En smorgens bijna niks.. ik ook... ik heb mezelf voorgenomen dat ik pas ga denken dat het echt begonnen is als ik smorgens of smiddigas ween krijg.. hihi Uk: Wat fijn dat het zo genieten was bij Ferry, en vandaag foto's maken! Ben reuze benieuwd! wat heelrijk dat jullie nu meer met hem samen kunnen zijn! Jullie hebben er lang genoeg op gewacht ! De verloskundigen hadden gezegd en na de bevalling van stef is tegen mij gezegd dat een eventueel tweede kindje ingeleid zou worden met 36 weken of het een geplande keizersnee zou worden. Dit omdat stef niet door mijn bekken paste en ze waren van mening dat een tweede dat ook niet zou kunnen, of zoveel eerder gehaald moest worden, zodat het wle zou passen.. Alleen mijn gyn nu leidt niet in na een eerder keizersnee en wil het op de normale weg proberen... vandaar! Kartouche: Balen zeg dat het niet doorgezet heeft! Hopelijk doet dat het vandaag wel! Maka: Irritant he die voorweeen? Ik had de eerste keren ook zoiets van, het gaat niet lang meer duren... maar nu (na een paar weken) weet ik wel anders... Golfola: Of het is stilte voor de storm? en zet het dadelijk in eens goed door! Alle wachtende meiden: Een dikken virituele knuffel! Alle mamma's met hun beebjes al uit hun buikjes: ik hoop dat jullie heerlijk kunnen genieten en een ritme hebben of snel vinden, waardoor je niet al te vermoeid bent!
@Maka: mag ik vragen (misschien domme vraag) waarom je bevalling minstens 24u gaat duren? Hiero vanmorgen (ben pas een uur wakker) 2x gepoept Lekker bezig vandaag! @Uk: Geweldig, de Kinderafdeling! Veel plezier met je zus en nichtje! Lekker echt zo hè, lekker op schoot! Ik ben zo blij voor jullie! Ben ondertussen wel een beetje zenuwachtig aan het worden voor de bevalling, gewoon omdat we t er elke dag over hebben.. Hebben jullie dat ook?
*****YENNE***** Ik wil je ook vanuit hier even succes wensen met wat komen gaat. Ik hoop dat je je kleine meisje snel in je armen hebt. xxx Wendy
Goedemorgen meiden. Ik wil ook knuffelen met mijn beepje maar ook hier nog steeds niks te voelen. Ja een hele rare droom gehad, ga ik daar nu last van krijgen. Heb de hele zwangerschap nog niet over het zwanger zijn gedroomd. Beepje ging zich in eens omkeren, maar heel raar, zijn hoofdje en benen staken aan beide zijkanten uit, dus nog wel in mijn buik, maar hij lag helemaal gestrekt overdwars. Ik raakte helemaal in paniek want ik dacht help straks gaat ie naar stuit UK, veel plezier straks met je zus (of schoonzus) en je nichtje bij Ferry. Kun je nu hij naar de K-afd. verhuisd vaker gewoon binnenlopen? Haha nou nu kun je mij in de gaten houden he! ik heb hem verplicht dat we nog saampjes op de foto moesten met dikke buik, want dat hadden we nog niet, dus is met de zelfontspanner gemaakt. mamavanstef, aha dus daarom wilden ze je eerder laten bevallen. En deze vk denkt natuurlijk eerst proberen en als het niet lukt dan kan het altijd nog?! En vandaag dus 40 wk, dat had je helemaal nooit gedacht! Maka, gelukkig een redelijke nacht voor jou. Goede instelling hoor, dat het eerst maar eens overdag ook moet komen die weeën etc. Sofie, al 2x geweest. Hier lukt het dus niet meer. Zo weer aan de kiwi's. deesje, ook nog steeds gerommel en er komt maar niets. Leuk is het een veeboerderij of een ander soort boerderij waar je op woont. Ik heb het overigens ook ietsjes warmer dan normaal, maar soms nog wel hele koude voeten. Bellen: ik moet hem gewoon bellen en aangezien hij toch in de omgeving van A'dam zit is hij zo thuis, dus kan ik hem gewoon op de hoogte houden en dan komt hij naar huis.
O, dat denk ik gewoon! Moeder heeft er 36 uur over gedaan bij de eerste en haar moeder had een heel smal bekken, met 2x een ramp van een bevalling. Maarrrr, misschien valt t mee en lijk ik meer op mijn vaders kant, die bevallen allemaal redelijk snel. Ik heb de bouw meer van moeders en de lengte meer van vaders kant...
@Noppie: heerlijk al die verse producten van het land! En fijn dat het beter gaat na die venkelthee! @Mieke: oh wat zielig voor jou dat je vriend je uitlacht omdat je zo moeilijk loop ! Ons waggelen moet er volgens mij ook wel heel grappig uitzien hoor ! Mijn mannetje was gisteren wel heel lief voor mij. Hij had wel ff in de gate dat ik het even helemaal gehad had. Misschien is Noppie vroeger wel verliefd geweest op jou Sandor ? Denk wel dal katten ook een soort voorgevoel hebben hoor! Bij mijn vriendin thuis op de boerderij, gaan de katten zich altijd wassen als er visite komt! @mamavanstef: gefeli met je uitgerekende dag. Laat de weeën maar komen ! @Sofie: niet vergeten je mannetje te bellen hoor als je naar het ziekenhuis gaat ! @Deesje: lekker toegeven aan je nesteldrang hoor! Ik wil nu ook alles graag opgeruimd hebben hoor! @Uk: nou goed om te horen dat het lekker gaat met Ferry. Hebben jullie lekker samen tv kunnen kijken. @Maka: ik hoop voor je dat het door mag gaan zetten hoor. @Dinkie: succes bij de VK! Zo vannacht gelukkig wel een redelijke nacht gehad. Moest er wel een aantal keren uit om te plassen, maar daarna wel weer goed kunnen slapen. Las net op de hyves van mijn collega (die was 2 weken verder zwanger dan ik, dat ze gisteren is bevallen van een zoon Binc). Dus daar moet nog wel even een kaartje naar toe. Vandaag ga ik het maar rustig aan doen hoor. Beetje knutselen. Ga zo ook even op mijn blog,het kadootje van mijn nichtje voor haar doop zetten, dus degene die benieuwd zijn kunnen er een blik op werpen! X Esther
@all die nog moeten bevallen, jammer dat het een weekend is zonder baby's hier ook nog steeds niks We hebben een nieuwe week voor de boeg en nieuwe kansen, ik duim voor jullie en mezelf natuurlijk
Hoi ben ik ook weer. Alle mama's gefeliciteerd! En alle wachtende mama's heel veel sterkte en geluk alvast! De kraamtijd is bij ons erg in het watergevallen. Man en dochter kregen de griep. Mijn man was 2 weken vrij en heeft daarvan de 2e helft van de kraamweek en 1e helft van de andere week op bed gelegen samen met mijn dochter. Ik moest dus zelf al weer heel veel doen. Gillian wil moeilijk drinken. De tepel wou ze helemaal niet pakken, dus we zijn overgegaan op FV. Ik vind het wel heftig hoor 2 kids. Vandaag is de oudste naar de creche en ben ik voorhet eerst alleen. Morgen voor het eerst alleen met 2 kids. En woensdag nacht ook alleen, manlief moet weer naar het buitenland Zie er erg tegenop. We hebben nog niet echt een ritme te pakken!
hoi dames, ga toch even een wat langer berichtje achterlaten,en even op jullie reageren. als eerste bedankt voor de felicitaties met me verjaardag uk: geweldig dat ferry naar een andere afdeling mag, nu met zijn allen duimen dat ie vlug met jullie mee naar huis mag. dayenne: bij jouw mag de uk nu ook wel komen, wanneer gaan ze iets doen om de natuur te helpen, stomme vraag misschien maar laten ze je nu lopen tot 42 volle weken of niet? angela: heel veel succes vandaag, hopelijk heb je vlug je kleintje in je armen caro: heel veel succes dinsdag maka: bij jouw blijft het ook lekker lang rommelen, eppie: ook hier heb ik het helemaal gehad met zwanger zijn. married: mooie buikfoto weer noppie: leuk dat je er in het weekend nog even uit bent geweest, lekker naar vriendin toe, gaat hier helaas niet meer. mamma van stef: succes vandaag bij de gyn, hopelijk krijg je ook wat meer duidelijkheid maatje: hoe gaat hetmet de voorweeen mieke: ook hier nog helemaal nergens geen last van voor de dames die ik vergeten ben sorry, lukt me niet om alles te onthouden.
even een ego-berichtje heb het even helemaal gehad met zwanger zijn. niks lukt meer zoals ik wil. kan geen schoenen meer aan omdat ik teveel vocht vasthou, loop al al de weken van me verlof constant in een huispak omdat me broeken ook niet meer passen . en dan nog iedere dag die telefoontjes of smsjes van mensen of de kleine er nog niet is pfffffff. dat ze nieuwsgierig zijn blah blah blah ja wat zouden wij zelf zijn, willen ook graag ons hummeltje vasthouden . heb verders ook nog helemaal nergens last van dus is ook frusti, iedereen loopt iedere keer een datum te roepen van dan komt de kleine maar er komt maar niks. vandaag weer naar de verloskundige, ga het er toch maar eens over hebben dat ik ontzettend veel last heb van me vocht. kan me eigen sokken nog niet eens aantrekken, heel me gewrichten doen zeer en kan gewoon kuiltjes maken in me benen. sorry voor mij klaag-berichtje
@Angelicaatje, bij jou dus ook nog nix? Lijkt er nu toch wel op dat we toch met een aantal meiden de magische 40 weken gaan overschrijden! @Esther, lekker dat je een fijne nacht hebt gehad! En lekker rustig dagje ook, heerlijk! @Mieke, wij wonen op een akkerbouwbedrijf. Dus geen beestjes. Alleen twee superlieve hondjes (die sinds ik zwanger ben CONTINU achter me aanlopen en bij me willen zijn ) En in de wei lopen paardjes van kennissen die op het dorp wonen, das wel gezellig als je naar buiten kijkt! Nu wel een voordeel, mannetje heeft het nu niet zo druk, dus is lekker vaak thuis of dichtbij huis. Dus goed getimed vorig jaar Als het middenin het hoogseizoen zou zijn, dan is het zo, maar dan heeft hij er wel extra stress bij. Nu is het allemaal vrij relaxed! @mamavanstef, yep, begint meestal zo 's middags totdat ik in slaap val en dan de volgende ochtend: NIX NADA NOPPES. Errug irri. Maar mijn zus en vriendinnen zeggen dat als het echt begint, je het ook meteen ECHT weet. We zullen zien ...! @Sofie, het wordt wel spannender ja! Wij hebben het er ook elke dag wel over, meer zo van: voel je al wat? Wat denk je ...? Ben er eigenlijk nog niet zenuwachtig over, meer heel erg nieuwsgierig hoe het allemaal zal verlopen. Maar nu ik weet dat het ECHT iedere dag kan gaan gebeuren, maakt het wel spannender hoor! En over de zakkende buik, bij mij is ie al een tijdje echt gezakt, zegt dus blijkbaar bij mij nix! @kartouche, balen dat het niet heeft doorgezet! Helaas herkennen veel van ons dit ... nou meiden, iedereen met voorweeen e.d., we zitten allemaal in hetzelfde schuitje om het maar zo te zeggen ... maar wie o wie is nu de eerste (behalve Angela en Caro!)?!?!
@Mirella, geeft nix hoor, je klaagberichtje! We kennen het allemaal ... Vervelend dat je zoveel vocht vasthoudt, das niet fijn. En dat van belletjes en smsje, ken het ... Ben al een tijdje weg van het werk (eerst lekker vakantie opgenomen en daarna aansluitend 4 wkn vantevoren verlof), dus de meesten denken al dat ik al ver overtijd ben. ERG IRRI. En al die uitspraken: ik denk dat het dan komt ... GRRRR. Je wordt er idd frusti van! Succes bij de vk! Ben benieuwd wat ze ervan zegt!
Lieve meiden, kan me voorstellen dat jullie allemaal jullie beebjes in de armen willen sluiten. Het wordt ook wel weer tijd dat er een bevalling plaatsvindt hoor Heel veel succes met de laatste loodjes.... Mirella; ook ik baalde van het vele vocht in mijn voeten en benen hoor. Kon ook geen sokken en schoenen meer aantrekken. Nu is het er gelukkig allemaal weer uit en zit er weer vorm in....En je mag best eens even klagen, het is ook zwaar op het laatst Hier heeft ons meisje zich weer voorbeeldig gedragen vannacht Ik moet zo naar de huisarts, want ik heb een grote ontsteking in mijn lies zitten. Heb ik chronisch last van (hydradenitis...weet niet of jullie het kennen) en met dat verband tussen je benen verergert het alleen maar. Normaal springen ze zelf wel open (sorry, klinkt wel heel vies ), maar nu dus niet. Doet erg zeer en kan moeilijk zitten en lopen. Hoop dus dat de huisarts het zelf gaat ontlasten, zodat de druk eraf is. Kan er ook nog wel bij naast de keizersnee Oma komt dus zo al voor de eerste keer oppassen Meiden, ik denk aan jullie allemaal en hoop dat jullie snel zullen bevallen.... Dikke knuf voor degenen die het nodig hebben..... Daffie