hallootjes! ben net terug van de gyn. Beebje is ongeveer 3700 gram. Maandag moet ik terug mits de beeb niet geboren is, dan krijg ik een inwendig onderzoek en wordt nogmaals de grootte van het kindje bekeken en of en hoeveel ontsluiting ik heb. Hij gaat niet inleiden en ik krijg dan vrijdags (20-2) een keizersnee.. Dus uiterlijk volgende week vrijdag heb ik mijn beebje in mijn armen!
Al nieuws van Angela21? @Uk80: Yes, eindelijk ligt Ferry op de kinderafdeling! Heel fijn voor jullie, nu kunnen jullie meer als een echt gezinnetje aan elkaar wennen en tijd samen doorbrengen! @Caro73: Heel veel succes morgen! @mirella25: Misschien wel verstandig om niet naar de crematie van je tante te gaan. Wel erg jammer, maar ik denk dat je vader het wel begrijpt. Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Sterkte met de laatste loodjes, ik herken het gevoel maar al te goed. Geen enkel kledingstuk dat nog lekker zit, de olifantenproporties spuugzat en al die vervelende vragen. Klaag maar even lekker tegen ons hoor, dat lucht misschien een beetje op! @Maka123: Vervelend, die continue voorweeën! Hopen dat ze - nu ze wat pijnlijker worden - doorzetten naar echte weeën. @Twinkeltje: Fijn weer wat van je te horen! Jammer dat de kraamtijd in het teken stond van de griep bij jullie, en dat Gillian zo moeilijk drinkt. @daffie76: Sterkte met de ontsteking! @enna: Wat een ongelofelijke eikels, dat ze de gevolgen van jouw blaasontsteking niet hebben kunnen/willen onderkennen. Is dat ook de reden dat jullie kindje zoveel eerder is geboren? @familieveenstra: Mooie update, fijn dat het zo goed gaat! @suske13: Balen dat de weeën niet doorgezet hebben, hopelijk duurt het niet lang meer! @mamma van stef: Fijn dat je nu een 'uiterste datum' hebt gekregen, hopelijk komt je beebje voor die tijd! De nesteldrang heeft hier ook definitief toegeslagen. Moet wel uitkijken dat ik mezelf niet voorbij loop, want dan ga ik dat vanavond bezuren. Vanavond iig weer lekker naar yoga. Vandaag ook weer krampen ongeveer om de 15-20 minuten. Ik voel ook dat mijn rug nu een beetje meedoet, af en toe trekt het van de zijkanten naar mijn stuitje toe. Het betere voorwerk, en nu maar afwachten of en wanneer het doorzet. Groetjes, Wendy
Ik kan jullie niet bijhouden hoor Enna: Mijn oudste is ook prematuur geboren. Daar wou het met tepelhoedje ook niet. Heb toen 8 weken gekolfd, maar had me nu voorgenomen om dat niet meer te doen. Er zat nu weer niets anders op om te kolven. Dus op naar FV. Ben blij dat ik die keus gemaakt heb. Net is het CB geweest. Blijkt dat G haar tongriempje te kort heeft. Moet even naar de HA om te laten kijken. Ze was wel voldoende aangekomen.
@Mieke: dat matrasje heb ik gekregen van mn schoonzus.. Maar in België kan je het bij de eerste de beste baby-zaak kopen. Vind het wel prettig dat er nog een bodempje inligt Je kunt eventueel kijken op premaman.be of dreambaby.be maar ik durf zo niet te zeggen of je ook online kan bestellen of er een winkel in de buurt van nl zit. @MamavanStef: fijn om te weten dat je je beebje uiterlijk volgende week in je armen hebt! Dat lijkt me nou een fijn gevoel.. Prima gewicht ook! Hier schatten ze op 3kg1. Vind ik ook prima @Suske: Jeetje, wat een gedoe allemaal met die voorweeën! Lekker even douchen nu ja en probeer wat te slapen/rusten.. Hopelijk zet het snel door! Belt mn schoonmoeder net op dat ze iets aan dr oog heeft (vraag me niet wát precies, int frans begreep ik dat dr iets met dr oog was ) en we zouden samen naar mn vriendin gaan, maar de dokter heeft dr aangeraden vandaag niet te gaan; zou een risico kunnen zijn voor de beeb.. Ben wel even teleurgesteld nu, want vriendin woont 60km verderop, dus ik ga niet alleen. Maar even wachten dus.. Had er zoooooo'n zin in! @Deesje: waaw, belgische paarden zijn echt mooi ja! Poetsdrang: ver te zoeken hier vandaag! hahaha @Mirella: waaw, wat een mooie buik zeg! Hier geen straie, maar ook geen flinke flinke buik, die van jou is echt mooi! Daar zit een mooie beeb in hoor!
Uk, het doet met goed om te horen dat je het gisteren zo goed had met Ferry en dat hij zo vrolijk was. Met hoeveel kindjes ligt hij daar op een kamer? Enne, inderdaad nog maar 1 nachtje! Het is zo spannend! Vandaag heb ik last van meganesteldrang. De wasmachine draait, de vaat staat aan en ik ben nu met de administratie bezig! Golfola, met hoeveel weken is Guillaume destijds geboren? Misschien een indicator? We gaan denk ik niet tegelijkertijd bevallen. Wel handig omdat we buddies zijn Maka, sterkte met het gerommel. Wie weet... 09-02-09... Sofie, hier ook zenuwen hoor. Maar zoals ik eerder schreef een combi van zin in en zenuwen. Ben zo benieuwd naar de eerste ontmoeting met ons kereltje! Mieke, ik droom ook vaak over de bevalling en hele bizarre dingen die daarbij gebeuren. Volgens mij hoef je je over een stuitligging nu geen zorgen meer te maken. Er is nu veel te weinig ruimte. Bij mij in elk geval wel! Niet normaal meer zo vol als mijn buik nu is. Wat een leuk bankje zeg! En ik vind het schilderij wat jullie in de kamer hebben hangen ook heel bijzonder. Mooi! Twinkeltje, kan me voorstellen dat je het zwaar vindt. Heb je ook hulptroepen in de buurt. Succes met het vinden van een ritme! Mireille, dikke knuf voor jou! Ik hoop dat het niet lang meer voor je gaat duren. Succes bij de vk. Daffie, wat vervelend van die ontsteking! Hopelijk kan de ha je goed helpen. Hoe gaat het met het herstel van de ks-wond? Iggy, van dat vlees vind ik het moeilijk te zeggen. Dat is denk ik afhankelijk van wat er mee gebeurd is voordat het de vriezer in ging en hoe je vriezer is afgesteld. Niet meer met vrienden gegourmet dus? Misschien kan je een deel verwerken in andere gerechten? Ik ben nu ook bezig om porties eten in te vriezen die alleen nog maar opgewarmd hoeven worden. Enna, jeetje wat raar zeg dat ze niet wat meer hun best hebben gedaan om je urine te onderzoeken! En dat terwijl je zwanger bent! Ronduit belachelijk eigenlijk. Maar ja, je moet jezelf ook niet de schuld geven. Je vertrouwd op de zorg, maar blijkbaar toch niet altijd terecht! Zou ik inderdaad ook feedback over geven zoals Noppie voorstelt. (Noppie, ook een heftig verhaal zeg van de maagbloeding). Anita, wat een schatje zeg. En fijn dat de bv goed gaat. Suske, sterkte meid. Hopelijk zet het gauw door! Hier lijkt het wel of er elke nacht weer nieuwe klachtjes bijkomen. Op mijn rug liggen doet sinds gisteren echt zeer en vannacht heb ik zoveel last van maagzuur gehad dat ik steeds dacht dat ik moest overgeven. Ik vraag me af of het nu echt zo snel gaat of dat er ook een psychische factor meespeelt doordat ik weet wanneer het gaat gebeuren LIJKT het misschien steeds zwaarder te worden. Nou ja, nog een dagje om de aller- aller- allerlaatste dingen te regelen. Voel me naar omstandigheden nog best wel fit. Moet alleen oppassen niet teveel lichamelijke inspanning te leveren. Wil morgen wel fit zijn. Ben erg benieuwd hoeveel beebs er op 09-02-09 geboren worden!
Sofie, zal eens op die sites kijken, wellicht kan ik er wat mee en dan op NL sites of zo. Wat ontzettend jammer dat het uitje naar je vriendin nu niet door kan gaan zeg. Je verheugde je er zo op. Caro, je kunt niet goed genoeg voorbereid zijn toch? Ja mooi schilderij he. Vader van een vriend van mijn vriend is kunstenaar/schilder hoe noem je dat. Dit schilderij is geinspireerd op hun tijd toen ze op Bonaire woonden en je ziet er echt heel veel verschillende dingen in. Wendy, veel plezier bij yoga vanavond en doe rustig aan he met je nesteldrang mamavanstef, nou je weet nu iig waar je aan toe bent, dat is denk ik toch ook wel fijn. Maar ik vind de afspraak van maandag eigenlijk best nog ver weg en die voor de KS ook, helemaal omdat het al zo'n tijdje bij je rommelt. Esther, hahaha ja de katten hebben er allemaal al even op liggen slapen. Maar het kussen heb ik nu maar weggehaald want er zaten alweer pootjes op. deesje, ik heb dus het boxkleed van Koeka, ook in grijs, maar wil er dus nog iets voor eronder hebben. Leuk van die belgische knollen! mooi zijn die. Ruimte genoeg in zeeland om dat allemaal te kunnen verbouwen.
Hallo dames, kom me ook even hier melden. Was al wel lekker aan het kletsen in het topic: Misschien dit weekend? en zag nu dat er hier ook gebabbeld wordt. Heb er net een uur over gedaan om ongeveer 3 dagen bij te lezen Ik ben Jantie en momenteel 39 weken en 2 dagen zwanger. Zaterdag de 14e uitgerekend, maar ik had met Dayenne afgesproken om met volle maan te bevallen. Ik heb haar niet gezien nog vandaag, dus hoop dat ze aan het puffen is. Hier veel voorweeen. Ik kom ook tot de 8 minuten tussentijd en dan stopt alles weer, heeeel frustrerend. Iedereen veel succes met bevallen en ik ga nu nog even verder terug lezen.
Geen gepuf hier hoor in huize Dayenne . Had ineens giga last van nesteldrang, de keuken MOEST per se meteen opgeruimd en schoongemaakt worden. Pff die hormonen.... Ga nu even teruglezen en reageren....
Zo, hier ook maar weer wat zitten poetsen. Ik heb eigenlijk nérgens zin in, want telkens als ik opsta krijg ik een wee en doet t pijn met lopen. Maar dan ga ik me ook zo zitten vervelen en wachten op niets. Dus de wc's maar gepoetst, boven gestofzuigd en een wasje aangezet. Voel ik me toch alweer wat beter. Als ik eenmaal bezig ben gaat t best. Suske, oneeeee he! Maar het waren dus wel echte ontsluitingsweeen, dat scheelt, je bent al een stukje in de goede richting bezig geweest. Maar een paracetamol bij weeen ? Tsssss, dat is toch een druppel op een gloeiende plaat?! Heel veel sterkte. Caro, owww wat spannend voor je, morgen is t zover! Ik hoop dat je een beetje kan slapen vannacht! MamaStef, nou spannend! Wat hoop je zelf, dat t uiteindelijk toch een KS wordt? Mirella, wow, aan je buik te zien gaat t vast niet lang meer duren! Balen van je striae, maar t zit gelukkig aan de onderkant. Hopelijk komt een groot deel ervan strax onder je broekrand terecht. Es even bedenken wat ik vanmiddag met mijn tijd ga doen. Stom, ik heb nog helemaal geen plannetjes voor deze week, ik was er toch eigenlijk helemaal van uitgegaan dat de 9e de uiterlijke bevaldatum zou zijn...!
He sh*t, Dayenne, ik had zo gehoopt dat jij nu eindelijk aan de beurt was... Zeg, maar jij bent over 5 dagen 42 weken... Wat gaan ze doen dan? Want inleiden zou misschien te heftig zijn, ze kunnen je toch niet maar door en door laten lopen?
Guillaume is geboren met 38 wk en 4 (of 5) dagen, weet niet helemaal precies meer! Maar met 37 wk en 6 en 7 dg heb ik al nachten lopen spoken met mega-darmkrampen....waarschijnlijk dat 'legen' wat je wel eens hoort! Toen een nacht helemaal niks. (soort stilte voor de storm!) En de volgende ochtend had ik mijn slijmprop verloren en diezelfde dag moest ik voor controle naar de vk en toen had ik een te hoge bloeddruk, waardoor ik de volgende ochtend eigenlijk naar het zh moest voor extra controle, maar diezelfde nacht begonnen de weeën......vk was meerdere keren geweest. De weeën zetten telkens niet goed door, maar ik kon er echt niet van slapen, waarna ik na twee nachten zo uitgeput was dat ik in het zh ingeleid moest worden (toen had ik al iets van 3 cm ontsluiting). Dus het is heel herkenbaar als sommigen al van die heftige weeën hebben en waarbij het niet doorzet. daarom hoop ik voor diegenen dat ze WEL kunnen slapen en uitrusten, omdat je er zo uitgeput van raakt! Die harde buiken die ik tot nu toe heb gehad, waren eigenlijk niks bijzonders, maar het is wel een beetje een teken dat het lichaam zich aan het voorbereiden is. Ik heb nog niet echt het gevoel dat het binnen enkele dagen gaat gebeuren, maar ik hoop eigenlijk op komend weekend of volgende week. Maar ja, het zou zo nog wel weken kunnen duren, dat weet ik! Buddy: ik wil jou alvast heeeeeeel erg veel succes wensen met de keizersnee! Ik hoop voor je dat het meevalt en dat je snel je kleintje kan knuffelen! Ik kan me voorstellen dat je nog snel even de laatste dingen wil regelen en opruimen, zou ik ook doen!
@Enna jeetje kan me heeeeel goed voorstellen dat je boos bent! Wat een eikels zeg! Heb je al een klacht ingediend? Bij mij hebben ze het elke keer op kweek gezet, ZELFS als met een gewone test al duidelijk was dat het een blaasontsteking was. Wat een slechte zaak! @Jantie heeeee leuk dat je hier ook komt kletsen . 00.01 hebben we niet gehaald he? Nou, dan maar 15.49. Nog ff volhouden dus! @Wendy dank je lieverd! @Caro aaaaah nog 1 dagje! Wat ontzettend spannend zeg! @Sofie he wat jammer dat je schoonmoeder 'iets' heeft. Hopelijk knapt ze snel op en kunnen jullie alsnog gaan! en als je dan toch onderweg bent, kan je gelijk hier bakkie komen doen @Maka ik hoop echt voor je dat het gaat doorzetten! Sterkte ermee . Hier helemaal niks meer...geen krampje niks. Wel flinke honger haha. Ga nu maar even een broodje eten. Nou.....het is hier wel errug rustig. Waar blijft de volgende baby?
Oh voor degene die vroeg hoe het met mijn darmen was (volgens mij Married?) nou slecht dus....Nu al 2 dagen niet gepoept. Ga zo maar pruimen halen denk ik.
@ famveenstra: ooow, wat schattig, jullie dochter met d'r broertje Martijn. Fijn dat alles zo goed gaat! @ Mieke: hihihihi, niet dezelfde Sandor dus... Mooi hoor die box en het bankje. Maar ik vind vooral die kat echt super met die halflange haren! Wat is dat er voor eentje? @ Box: onze box hebben we van mijn zwager. Maar ik vind hem echt onwijs laag. Oorspronkelijk zaten er ook wieltjes onder, maar die zijn ze kwijt, dus dat scheelt nog een paar centimeter, maar toch vind ik um erg laag...... En wij hebben er dus ook geen lade onder, dat zou inderdaad wel handig zijn om het kleed in te doen als we weg zijn ivm de katten. Wij hebben laatst een tweede boxkleed te leen gekregen van een vriendinnetje, voor als er 1 in de was zit. Maar ik vind hem qua kleur niet zo heel mooi, dus ik denk dat we hem niet veel zullen gebruiken. Een andere vriendin van mij heeft trouwens standaard 2 boxkleden in de box liggen, om het wat zachter te maken inderdaad. @ telefoontjes en sms-jes: heb alleen 1x mijn zwager nu gehad die zich afvroeg of ik al bevallen was. Verder gewoon wel veel 'gewone' telefoontjes. @ Mirella: poeh, je buik staat inderdaad waanzinnig strak en de striae zijn nu natuurlijk nog helemaal 'vurig'. Een troost: ik heb striae gehad toen ik vroeger heel hard groeide, op mijn heupen. Maar daar zie je echt vrijwel niets meer van hoor. Dat worden hele dunne wittige lijntjes na verloop van tijd. Fijn dat je je ietsjes beter voelt nu. @ Suske: oe oe, al behoorlijk wat pijn geleden dus en het levert nog niet echt veel op. Sterkte meid. Kan me voorstellen dat je het gehad hebt. @ mamavanStef: dus alles was in principe gewoon wel goed met jou en de beeb volgens de gyn? @ Soof: he jammer dat het bezoekje aan je vriendin nu niet kan doorgaan, je had je er zo op verheugd. Nou ja, tis niet anders.... @ Caro: je, tis wel maf dat jij nu precies weet wanneer het gaat gebeuren ja. Kan me voorstellen dat je nog een laatste aanval van nesteldrang hebt. Hoe laat moet je morgen naar het ziekenhuis/ Of wil je dat liever niet kwijt? Sterkte me je laatste loodjes en heeeeel veeeeel succes voor morgen alvast! @ Jantie: welkom hier alsnog bij de feb-mams. Geinig dat er op het laatst nog steeds meiden bij komen. Gaat alles goed met je? @ nesteldrang: heb ik helaas toch niet zoveel last van als jullie dames. Heb vanmorgen wel braaf een wasje erin gegooid, dat ga ik zo maar s ophangen. Verder een klein loopje naar het buurtwinkeltje voor boodschapjes voor vanavond. We gaan echt supersimpel eten: Chicken tonight Hawaii met kip, broccoli en prei en rijst. Jeemig, heb echt al 100 jaar niet meer uit zo;n Chicken tonight pot gegeten. Maar heb nu ff geen puf voor de Albert Hein en grootste culinaire activiteiten. Strakjes naar de gyn. Vanaaf komt de buurman thee drinken. Degene die zijn vrouw is verloren in november. Hij heeft het nog erg moeilijk. Vorige week had ie n afspraak gemaakt met mijn vriend om vanaaf thee te komen drinken. Prima natuurlijk en wel goeiig dat ie echt 'n afspraak' ging maken. Van mij mag ie ook aanbellen, tis zo'n aardige man. Maar dat vind ie dan bezwaarlijk.
hello meiden! net terug van paradisio met mijn mama de maxi cosi en quinny gaan halen alles net naar binnen gesleurd en in elkaar gestoken! super tof om dat hier allemaal te zien staan alleen spijtig dat de meid voor wie het bestemd is op haar laat wachten
@Enna, wat vreemd inderdaad dat ze dan je urine nooit op kweek hebben laten zetten! Maar ja als je telkens hoort dat alles goed is.. Wel fijn dat ze je bij een eventuele volgende zwangerschap goed in de gaten houden bij de gyn! @Noppie, succes bij de gyn vanmiddag... hihi ik kan ook wel met de auto gaan. Maar er is hier altijd zo weinig parkeerplek dat je dan al een kwartier bezig bent om een plekje te vinden... Wel goed je rust pakken hoor als je zo kort geslapen hebt door al t gepieker! Sterkte! @FamilieVeenstra, fijn dat alles zo goed gaat met jou en Martijn! En wat een lieve foto van Jildou met Martijn! @Mieke, haha ik zie t al voor me... maar ja ik fiets toch echt liever dan dat ik loop Wat gaaf dat bankje en de box! En de mooie kinderstoel op de achtergrond @Married, toch begonnen met je foto's! Goed hoor! Als je eenmaal begonnen bent is het toch best leuk om te doen lijkt me! @Hummelke sofie, veel plezier met beebje kijken vanmiddag Mag toch vast wel om ff de kleine vast te houden... He jammer dat je nu niet kunt gaan zeg! Kan je schoonmoeder geen engels.. is misschien makkelijker dan frans @caro, oh nou geniet nog maar even van dit dagje, en inderdaad lekker uitrusten! Alvast veel succes en sterkte morgen! @Mirrella, wow flinke buik hoor! Maar wel mooi ! En straie heb ik ook last van hoor, nu zie je t nog heel erg, maar straks vervaagd t wel weer... ik heb t door t overgewicht overal (buik, benen, borsten) en t valt me al niet eens meer op. @Suske, he meid wat naar... denk je eindelijk het is zover.. stoppen die weeen weer... nou sterkte! Hopenlijk kun je zo nog even slapen! @mamavanstef, kijk nu weet je tenminste wel waar je aan toe bent... zie je er tegenop om eventueel een keizersnee te krijgen? Zo inmiddels weer terug van de gyn... ik heb geloof ik een abonnement op wachten daarzo. Nu weer 3 kwartier moeten wachten, om vervolgens nog geen 5 minuten binnen te zijn. Maar ach, alles was weer goed, alleen waren de bloeduitslagen nog steeds niet binnen. En weer een afspraak voor volgende week, maar ik hoop toch stiekum dat t niet meer nodig is! Zo nu eerst ff boodschappen doen op de fiets en dan opruimen...
@Dayenne: Hahaha Lekker bakkie laat wel lang op zich wachten zo ja.. @Axioma: Grappig, bij jou naam denk ik elke keer aan een oma in actie (actie-oma ) (grootste lol in mn eentje hier ): Mn schoonmoeder is een schat van een mens, maar ALTIJD begrijpen doe ik dr niet haha Laatst vroeg ze of ik door wilde geven dat de peettante van mn menneke een operatie moest ondergaan en ze wees naar dr neus.. Ikke doorgegeven aan mn menneke dat zn peettante een operatie met dr neus had (vond het al vreemd..), bleek dat ze iets van organen weg had laten halen.. Oeps! Moet ze ook niet aan dr neus zitten als ze dat zegt! Maar goed, ze lachen zich in ieder geval altijd rot met me! @Kartouche: hoe kom jij bij je naam zeg? Dan denk ik elke keer aan mn printer, int frans cartouche is je inktpatroon! Hier alles al maanden binnen en ook nog geen beeb, maar het in huis hebben is al super! @Maka: heb echt een probleempje hiero. je schrijft dat je hebt zitten poetsen en ik wilde je feliciteren met het feit dat je had zitten POEPEN! Haha gelukkig zag ik het op tijd En van die lege agenda: heb ik ook last van! Had gepland al bevallen te zijn nu, dus heb ineens niks meer te doen! haha Ik ga lekker douchen en toch maar even de deur uit!
Sofie, moet altijd wel om jou lachen hoor Noppie, wij hebben 3 Maine Coons! Enne je kunt natuurlijk zelf van die zwenkwieltjes onder de box maken, kun je hem makkelijk verrijden. Thanks meiden, ben ook blij met het bankje, zo schattig. Dayenne, daar ben je! de keuken is weer spik en span dus Jantie, welkom en klets gezellig mee. Kartouche, leuk he de kinderwagen ophalen en in elkaar zetten. Axioma, dus weer goedgekeurd. Tja die wachttijden, hier loopt het bij de vk ook meestal een kwartier tot half uur uit, vooral laat in de middag. Morgen mag ik weer, gelukkig vroeg dit keer. Jammer dat ze de bloeduitslagen nog niet hadden. Maka, jeempie wat heb jij ook al weer veel gedaan. Ik zie net dat het alweer half 2 is, wat gaat het toch snel zeg. Ga even naar het buurtwinkelcentrumpje! laters weer.
Gezellig hier hoor en het tempo zit er goed in met reageren. Ik heb net eindelijk foto's in mijn album gezet van de babykamer, ben er erg trots op. De nesteldrang heb ik dit weekend gehad, ik kon niet meer stoppen met poetsen. Nu is alles weer spic en span en wat nu rest is wachten, wachten, wachten. Ga zo weer even knutselen aan de schilderijtjes voor de babykamer.