Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Mirella, idd een hele grote buik joh! Balen van je striae.

@ Suske, spannend, balen dat het niet doorgezet heeft, lijkt me erg vermoeiend.
    Sterkte!

@ Mieke, we zijn eerst een week naar Sint Maarten (nja, eigenlijk naar Saint Martin, het Franse gedeelte) en daarna een week naar St. Barths geweest op honeymoon :D.
    Lukt het met je dagboek?

@ mama van stef, uiterlijk volgende week vrijdag dus joh, gek om dat al te weten, maar ook wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden.

@ Sofie, jammer dat je niet naar vriendin met beebje gaat.
    Moet trouwens altijd erg om je lachen, hoe je dingen opschrijft enzo. :)

@ Maka en dayenne, lekker aan de poets dus... Hopelijk wekt het wat (echte!) weeën op!
    Balen van je darmen dayenne.. gaat ook lekker dan, eerst aan de race en nu helemaal niks, hmm :(

@ Noppie, succes bij de gyn. Krijg je ook weer een ctg en groeiecho?
    Lief dat je buurman langs komt.

@ Axioma, fijn dat alles goed was bij de gyn! Hopelijk was dit je laatste afspraak.

Ik ga maar eens een broodje eten en aan de strijk.

2. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mieke: goh, heb eens op de site van de Maine Coon zitten neuzen. Mooie beestjes hoor. Houd jij ze ook binnen zoals ze daar aanraden? Of mogen die van jou wel naar buiten?

@ Jantie: wat een mooi baby-kamertje hebben jullie zeg. En wat een hoop kleertjes en spulletjes al in de kasten.

@ Married: nee, volges mij alleen n controle vandaag. Dus volgens mij gewoon bloeddruk en doptone enzo. Maar eerlijk gezegd weet ik het niet precies, tis de eerste keer n 'gewone' controle bij de gyn.

3. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Sofie: wat jammer dat het tripje naar de vriendin niet door gaat :cry: ! Ik moet altijd zo lachen om jou verhalen he. Heerlijk die schoonmoeder van jou en dan de miscommunicatie onderling. Neus of orgaan is wel iets anders :D !

@Caro: alvast voor ik het ga vergeten: heel veel succes morgen. Mag je lekker je beebje in je armen gaan houden. Hoe laat moet je in het ziekenhuis zijn?

@Jantie: welkom hier en klets maar gezellig mee hoor :D ! Wat een leuke babykamer en echt schattig behang. Mooie bijpassende lamp!

@Dayenne: had al gehoopt dat je lag te puffen! Helaas niet dus. :(
    Maar de keuken is wel weer schoon dus!

@Noppie: nou zo met groenten is die Chicken Tonight toch wel heel voedzaam. Wij eten vanavond aardappels, rode kool en een kipfiletje! Misschien dat ik straks nog wel even kippesoep maak. Succes bij de gyn!

@Axioma: mooi dat alles goed was bij de gyn. Af en toe is het lang wachten he, in het ziekenhuis?

Nou de 2 extra kaartjes die ik moest maken voor mijn schoonzusje zijn af. Had me maar bedacht om nu ff lekker met een boekje in bad te gaan liggen.

Tot straks

X Esther

4. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @hummelke sofie, ja die opmerking krijg ik wel vaker... axioma staat eigenlijk voor: iets wat je niet kunt verklaren maar gewoon maar moet geloven :D
    Haha neus operatie :D Zou mij ook gebeuren denk ik hoor!Snap veel van talen behalve van frans...

@Mieke, nou in t ziekenhuis kun je beter 's middags een afspraak hebben dan zo rond 11 uur geloof ik ;) Succes alvast morgen!

@Jantie, gaaf kamertje zeg! en mooi dat behang achter t ledikantje!

@Eppie, wat is dat cadeautje voor je nichtje leuk geworden zeg! En wat een moppie is het :D
    Geniet van je bad :D

Nou de boodschappen zijn binnen,
    vanavond gebakken aardappels met visticks en witlofsalade
    morgen verse tortelinni met mozzarella en tomaat
    woensdag spruitjes met aardappels en stoofvlees
    lekker makkelijk dus!

5. Mieke, kunstenaar/kunstschilder/artiest wat je wilt ;) Bonaire zou inderdaad kloppen kwa kleuren, maar het mooie is dat je er van alles in ziet inderdaad.

Dayenne, ik ging er ook vanuit dat je aan het bevallen was. Ben je de keuken aan het schoonmaken... :confused: Die nesteldrang is inderdaad niet te onderdrukken, maar houdt het aub bij licht werk! Je hebt je krachten nodig straks!

Golfola, bedankt voor je succeswensen :) Enne, het klinkt inderdaad uitputtend om een paar nachten achterelkaar weeen te hebben. Wie weet begint het bij jou deze keer ook weer op 38 5dgn. Dat is volgende week al!

Noppie, je herinnert me aan dat ik het ziekenhuis moet bellen tussen 14 en 14.30h. Wat een muts weer dat ik dat nou vergeet. :confused: Was nog op tijd. De operatie is gepland om 12.30h! Wel maf dat ik dat nu precies weet.
    Sterkte met de buurman. Was zijn vrouw ziek of was het iets onverwachts. Zijn geen leuke dingen.

Axioma, wat heerlijk gezond eten allemaal. Bij mij komt dat er de laatste dagen niet zo van. Echt heel weinig zin in avondeten. Probeer wel veel fruit te eten.

Iedereen die me succes heeft gewenst, dank jullie wel. Het blijft een gek idee, maar ik kijk echt uit naar de eerste ontmoeting met ons kleine mannetje.

6. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Caro, van mij ook vast heel veel sterkte en succes voor de operatie.
    En wat ben ik toch jaloers ;) hihihi.
    Heerlijk dat jullie morgen jullie mannetje te zien krijgen, eindelijk!

Het schilderij heet Kadushi en is een soort cactus dat daar voorkomt.

Noppie, onze katjes mogen heerlijk naar buiten hoor.
    Maar zo in deze koude en natte maanden zijn ze erg veel binnen.
    Lief dat die oude buurman even langskomt voor een bakkie thee, arme man vindt het vast wel even gezellig nu hij zo alleen is.
    Succes bij de gyn straks.

Married, nog niks gedaan aan mijn dagboek, helaas heb er eigenlijk ook geen zin in, morgen misschien.
    Oh wat een heerlijke bestemmingen zeg, ook wel speciaal.
    En dan ben je nu lekker die foto's aan het inplakken, lekker temperatuurtje, zonnetje, zee, strand....

Esther, mooi hoor wat je gemaakt hebt op je blog, vind het echt super knap.
    Lekker bad genomen?

Axioma, hier ook de boodjes binnen, helaas niet zo gezond als dat van jou.
    Pak super bokkepoten, stroopwafels, cake, dropjes, milka reep en dan toch het gezondste snack worteltjes.
    Had zo'n zin in al dat lekkers :oops:
    Nog geen idee wat we eten vanavond, kan broccoli, aardappels en rundervink worden of pasta of zo.

Jantie, wat een super schattig kamertje zeg, vooral dat behang is erg leuk.
    Maar wat een volle kast zeg! :confused:

7. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ik denk dat ik even langs Mieke ga... :)

8. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Hoi Meiden

Iloiza: leuk om je verhaal te lezen, minder leuk dat je zo'n moeite had met de weeen weg puffen,
    Grappig dat Dyon op de zelfde dag als Fuad is geboren.
    Gelukkig dat nu alles weer goed is met hem, Fuad hoefde net niet onder de lamp we moesten wel elke dat terug naar het ziekenhuis om te prikken.

Angela: beetje laat maar succes vandaag.

Maried: mooie buik.

Golfola: jeetje wat een buikje, mooi hoor.

Wendy: hopelijk zet het snel door.

Uk; fijn voor je dat er plek voor Ferry is.

Twinkel: jammer van je kraamtijd.

Enna: wat raar dat de dokter dit niet herkend heeft, zo zie je maar weer altijd op je zelf vertrouwen.

Anita: fijn dat Martijn het zo goed doet

Mieke: wat een schattig bankje.

Suske: balen dat het nu niet door zet, hopelijk kan je wat slapen.

Mama van stef: spannend, waarom krijg je een keizersnee, krijg je dit ook als je voor die tijd spontaan bevalt.

Jantie: welkom nog even voor de laatste loodjes.
    Wat een mooi kamertje, en zo te zien verwacht je een meisje.
    waneer is je uitgerekende datum?

Zo weer een heel end bij gelezen.

Voor de meiden die al bevallen zijn, wat drinken jullie kindjes ongeveer per keer, Fuad drinkt standaard 60 cc als ik meer geef spuugd hij alles uit, vorige week zij de verloskundige dat ik deze week wel meer moest gaan geven, geen idee hoe ik dit bij hem naar binnen moet krijgen, ik geef dus wel om de 3 uur anders krijgt hij helemaal te weinig voeding.
    morgen komt de wijkverpleegkundige ik zal haar ook eens vragen.

Ben benieuwd of er vandaag met de volle maan nog iemand bevalt.

Groetjes Martine

9. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Idd.. en dan die confronterende foto's van een hele slanke ik, haha.. zal ik ooit weer zo worden na de bevalling?

Ben volgens mij trouwens ruzie aan het maken, haha: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... 50#4313150 Sommige vragen vind ik gewoon niet al te snugger en zijn al 100x gevraagd.. maar zal wel aan de hormonen liggen :)

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Sofie, ach ja, de wc poetsen of poepen kan allebei he! Haha. Ik heb t eerlijk gezegd ook allebei gedaan ;) Jeetje, wat zijn we toch een stelletje viespeuken hier bij elkaar!

Kartouche, leuk kamertje! Maar idd, je kast puilt al helemaal uit, waar moet je strax al die kleertjes laten die je van je kraamvisitie krijgt?!

Mieke, ook hele leuke spulletjes weer!
    Ik kan niet wachten om al mijn spulletjes in gebruik te gaan nemen ;)

Welkom, Jantie!

Dayenne, zijn je darmen niet gewoon leeg nu, je had laatst toch ook leegloop?

Ik had net een half uurtje ofzo om de 4/5 min weeen. Nu wat verder uit elkaar weer, maar OMG wat doen ze pijn! Onee, als echte weeen nog meer pijn doen ga ik echt dat hele ziekenhuis bij elkaar schreeuwen ben ik bang... :confused: :confused:

11. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Owjee... hoe voelt het dan, kun je het omschrijven?

12. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Nou, als ik het zo lees ligt het niet aan jou hoor!

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Haha, goed bezig married! Laat de hormoontjes maar lekker rollen, sommige meiden zijn ook zo snel op hun teentjes getrapt. Hahaha ;)

14. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Denk niet dat ik leeg ben, want ik heb wel darmkrampen....

Hee maar zou het dan toch begonnen zijn bij je?
    Ik had ook hele pijnlijke voorweeën, maar die van jou duren nu al zo lang....Ik duim voor je!

15. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Echte pijnlijke weeën? Ik hoop voor je dat het doorzet!
    ....euhh, nog even een dom vraagje; wat betekend OMG?

16. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Golfola O Mijn God ;).

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Tja, als hele hele heftige menstruatie kramp, die uitstraalt naar mn onderrug/bekkenbodem en steeds erger en erger en erger wordt en dan weer weggaat. Het weer weggaan is een ontspannen gevoel, dat is wel heel fijn :)!
    Dat erger worden vind ik een beetje voelen als steeds een peut gas bij geven, maar dan in de vorm van pijn...:(

18. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    :) :) :) :)

Hoe zou het met Angela gaan, zou ze hun beepje al in de armen hebben?

19. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, dat weet ik dus niet..?! Hoeveel meer pijn kan het nog doen? Tijdens zo'n hele pijnlijke wee kan ik wel ff niets anders meer doen dan zuchten/puffen.
    Maar ze duren nog maar 40-50sec en geen constante tussentijd. Dus het zullen nog steeds voorweeen zijn.

20. Jantie

Jantie Actief lid

15 okt 2008
    112
    0
    0
    Oeh, spannend wordt het nu!

Ik vond de echte weeen voelen alsof je echt gigantische maagkramp hebt en gewoon niet weet waar je het zoeken moet. Niets helpt dan meer, je weet niet meer hoe je moet zitten, staan of lopen.

Meestal beginnen de weeen hoe je ze nu voelt denk ik en langzaam gaat je lichaam steeds wennen aan meer pijn en gaat je lijf meer endorfinen aanmaken om het aan te kunnen.

Dit allemaal als je bevalling geen stortbevalling hebt van een uur of een paar uurtjes, want dan heeft je lichaam niet de tijd om zich daaraan aan te passen!

Mijn eerste bevalling duurde ongeveer 14 uur en had op zich wel een goede opbouw. Op het moment dat het echt gaat gebeuren, dus de laatste centimeters kon ik niet meer achter de computer zitten hoor ;) ! Maar, dit is natuurlijk mijn ervaring en alle bevallingen zijn anders.

Je leest vaak genoeg dat sommige dames pas in de gaten hebben dat het echte weeen zijn als ze al 8 cm ontsluiting hebben ofzo. ( ik droom daar nog steeds van)

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben...

Caro, veel succes morgen!

Deel Deze Pagina