Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Weer even ego hier hoor... :oops:

Het is echt zo raar daar... Hij lag weer hoog opgemaakt... Ik heb er weer wat van gezegd (gisteravond ook al). En gevraagd waarom ze het deden, maar ze zeggen steeds dat weet ik niet. Dus ik heb hem gisteren zelf lager gelegd en vandaag deed zij het, ze ging zijn bed verschonen.
    Ik was met mijn moeder erheen gegaan. De vpk kwam binnen met een badje, dus ik zei: "oh, moet hij in bad?" Ze zei dat dat inderdaad moest en dat ze hem nu in bad ging doen. Ik vertelde dat ik dat liever zelf deed. Ik zal straks nog wel even aangeven dat ik het badderen zelf altijd wil doen en dat ik niet wil dat een andere het doet. :(
    Ze ging hem even temperaturen onder zijn oksel (rectaal kan even niet) en daarna vroeg ze of ze hem verder mocht uitkleden, waarop ik reageerde dat ik het zelf wel zou doen. Ze begon toch zijn truitje uit te trekken. Ze trok aan 1 mouwtje en wilde hem zo over zijn hoofd uittrekken. Ze had de drukknoopjes niet eens losgemaakt :rolleyes: Ik attendeerde haar erop dat ze die los moest maken, ander pastte het niet.
    Daarna zei ik dat ik het over ging nemen.
    Terwijl ik hem op het aankleedkussen heb voelde mijn moeder aan het water wat de vpk in het badje had gedaan. Het water was gewoon heet! Hij zou zich echt verbrand hebben als we erop vertrouwd hadden dat het water goed was. :cry: We hebben er dus een paar liter koud bij gedaan.

Maar ja, ik ga wel zorgen dat ik zo vaak mogelijk aanwezig ben en dat we het meeste zelf doen, want ik krijg er eerlijk gezegd niet veel vertrouwen meer in.

2. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    *inbraak*

Dayenne nieuws

het is begonnen bij dayenne.. ze heeft elke 5 minuten weeen en ligt nu aan de ctg en heeft een vingertop ontsluiting!
    over 2 uur gaan ze weer kijken

eindelijk zal ze vandaag of uiterlijk morgen haar kleine meid in de armen kunnen sluiten!

sorry voor de gene die haar buddy is maar kon het niet laten om het hier te melden :oops:

*uitbraak*

3. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Heb net twee rollen beschuit en muisjes gekocht.....

De boodschappen lagen nog op het aanrecht en toen ging ik even naar boven om een wasje in de droger te stoppen.... Kom ik beneden, heeft mijn zoontje (de ondeugende boef) een hele rol beschuit uit de verpakking gehaald en verkruimeld op de salontafel...grrrrrrrr! :evil: :evil: :)
    Met zo'n kleine dondersteen in huis kan ik niet eens een paar minuutjes naar boven! :p

Gelukkig heb ik nu wel een goede stofzuiger! ;)

Maar ja, dan had ik de boodschappen maar meteen op moeten ruimen!

Mieke: zo is de lijst echt helemaal super!

4. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    UK Als ik het zo hoor zou ik eens duidelijke afspraken maken met de verpleging van Ferry. Hebben zo misschien iets aan zijn bedje waar je de afspraken aan kan hangen. Het is jullie kindje dus vind dat ze er best rekening mee morgen houden en tenslotte het scheeld hun ook weer tijd als jullie een boel zelf doen.

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Marije, top zeg helemaal niet erg!
    Fijn dat het eindelijk begonnen is bij Dayenne.

6. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Golfola: maar ja zo'n pak met beschuiten ziet er natuurlijk ook wel heel verleidelijk uit he?

@Mieke: dat zei mijn moeder ook al, dus doe het vandaag maar echt rustig aan. En vind de lijst zo overzichtelijk hoor. Zou er niet te veel kleur in brengen, anders wordt het zo'n bonte kermis!

@Marijee: thanx voor de update over Dayenne!

@Uk: jeetje meid, maar goed dat je er was dan. Ik zou dit soort dingen echt wel aangeven bij de verpleging en met een antwoord van dat weet ik niet schiet je natuurlijk ook niks op. Als het niks helpt dat je het bij de vpk zelf aangeeft, zou ik er met hun hoofd over praten hoor. Zo schiet het niet op.

X Esther

7. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Uk: bah, zeg! Ik krijg hier helemaal een rotgevoel van! De alarmbellen van mijn moederinstinct gaan nu al rinkelen! Echt raar doen ze, zeg!
    Zoals Eppie ook al ze: goed communiceren en misschien moet je nog aan elkaar wennen.
    Enneh...ik zou het nog een keer vragen wat betreft het opmaken van het bedje, en geen genoegen nemen met 'Ik weet het niet'. Als ze het niet weet, waarom doet ze het dan? Weet ze wel wat de redenen zijn van het lage opmaken van het bedje?
    En dan die knoopjes van dat truitje... :evil: .....

Als je er niet goed bij voelt moet je echt met haar en haar ledinggevende praten, want zo heb jij er geen vertrouwen meer in!

Het is jouw kind en daar moeten ze verantwoord mee omgaan!

8. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Marijeee: wat spannend voor Dayenne! Hoop dat ze haar kleine meisje snel in haar armen heeft en dat het allemaal goed gaat ;)

Golfola: hahahaha :) :) :) :) Wat een deugniet die zoon van jou :D Heerlijk toch? Je moeder had het zeker zien aankomen, met die stofzuiger, net op tijd :)

Maatje: Ik ga inderdaad wel even aangeven wat we wel en niet willen hoor. Gisteren was dat niet meer gelukt, want ze waren steeds druk.
    Hoe is het verder met jou?

9. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    UK, he get hier zit je natuurlijk helemaal niet op te wachten.
    Misschien kun je deze punten even noteren en bespreken met hoofd vpk!
    Wat het is toch wel heel vreemd dat ze:
    a) geen antwoord geven/weten waarom het bedje zo hoog is opgemaakt, en andere vragen die je stelt
    b) het water zo heet is
    c) dat uitkleden ook niet echt goed gaat, helemaal niet als hij een draintje heeft

Vind het wel ongelooflijk duf en suf hoor.
    Ben je zo super blij dat hij naar de K-afd. mag en dan krijg je dit.
    Misschien eens een nachtje blijven slapen.

Golfo, he get, wat een knoeiboel zeg! gelukkig een goede stofzuiger ;)

10. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Maka SUPER gefeliciteerd meid geniet er van. Kon gister avond niet achter pc heb volgens mij 10x helemaal krom gelegen om te kijken of je nog iets had gepost hihihi Maar het is zover van harte gefeliciteerd nogmaals.

Uk Wat zijn ze daar &%&%* bezig zeg. Wat denkt ze wel niet. De manier van het uitkleden tempen rectaal kan even niet :( En dan ook nog eens dat het water te heet is je zou haar in kokend water moeten stoppen &%&^%^* wijf ja sorry maar Ferry heeft het in het begin zo moeilijk gehad komt ze zich nu zo raar gedragen en steeds dat bed hoog opmaken grrrr. Ik hoop echt dat Ferry heeeeeeel snel naar huis mag dikke knuf

Dayenne yesssss eindelijk is het begonnen meid ik ben echt super vblij voor je want je was het echt zat aan het worden omdat je ook al overtijd was. Ik hoop dat de onsluiting heel snel vorderd en je niet tot morgen met weeen zit maar vandaag je dochtertje in je armen kan sluiten dikke knuf

11. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Golfola: Ja ik ga het ook wel zeggen, en ben normaal hartstikke assertief, maar hierin weer veel minder. :oops: Vanavond met manlief maar even samen doen. Maar vanavond is ze er natuurlijk niet :( Moeten maar even kijken hoe en wat, want als we het tegen een ander vertellen is het ook weer zoiets...

12. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Tirtilisko: haha dat rectaal tempen even niet kan had ik erbij gezet hoor ;) Hij heeft steeds een beetje bloed bij zijn ontlasting dus ze houden het in de gaten waar het vandaan komt. Kan door het temperaturen komen dus vandaar niet rectaal ;)

Mieke: Ja, het lijkt wel of ze nieuw is en nog nooit een kindje heeft uitgekleed ofzo. Ik zag op het bord dat zij ons aanspreekpunt is.. Nou, dat moeten we nog even bespreken denk ik. Maar je staat dan zo perplex dat je niet gelijk reageert. Heel vreemd is dat.
    Mijn plan is dat ik vrijdag ga blijven slapen, ik wil het allemaal wel eens meemaken. Ik zou het liefst nu al blijven slapen, maar ik kan mijn honden ook niet alleen laten enzo... Hmm toch maar even over denken of ik vanavond niet kan blijven...

13. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mieke: thanx beeb, zal het boek nu wegleggen. Bij de UWV heb ik inderdaad al n klacht ingediend en zal het nu echt proberen ook 'mentaal' weg te leggen.
    Mooi dat je dekbed binnen is!

@ Enna: hihihi, nee, ik vrees ook dat het nooit meer echt zal ophouden, hihihi.

@ Maka: yeahyeahyeah, dus toch wel vandaag! Van harte gefeliciteerd met je dochter VERA JASMIJN!!! Is het allemaal nog een beetje goed gegaan?

@ Iggy: ik heb afgelopen vrijdag bij het uiteten ook n medium gebakken vleesje gegeten hoor.

@ Martine: ook veel dank voor jouw berichtje, met name ook over het piekeren. Zat al te denken dat ik n beetje gek aan het worden was.

@ Vaam: goh, dus weer even terug naar het ziekenhuis. Ik duim dat je morgen lekker naar huis kan met je zoon!

@ Enna: kan me heel goed voorstellen hoor dat je af en toe verdrietig bent. En dat moet je gewoon lekker hier opschrijven. Tis ook echt niet niks wat er allemaal is gebeurd en ook de gedachte dat het misschien helemaal niet nodig was geweest als je gewoon een antibiotica-kuurtje zou hebben gekregen zal wel door je heen gaan af en toe....

@ Eppie: doe jij ook maar eens een middagje rustig hoor, dat heb je wel verdiend!

@ Uk; ja, ik zou het echt even met het hoofd van de afdeling gaan bespreken, die weet ook de beleidslijnen als het goed is.

Daarstraks belde netjes de verpleging van het WKZ terug. Ze was erg aardig. Mijn darmklachten passen niet echt bij het HELPP-syndroom. Wel moet ik het grieperige gevoel even goed in de gaten houden. Volgende keer mag ik gewoon de spoedlijn bellen en ook mag ik op elk moment langskomen als ik het niet vertrouw. Mocht ook vanmiddag nog komen. Punt is dat ik toch een half uur onderweg ben overdag met de auto en eigenlijk rijd ik liever niet meer. Het blijft wel lastig, want wanneer is een klacht nou alarmerend en wanneer hoort het er nog gewoon bij? Nou ja, ik kijk het nog eventjes aan en zie morgenochtend wel weer verder. Nu ga ik ook ff plat op de bank, net als Eppie.

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    UK, blijf het raar vinden... maar kan me ook voorstellen dat je op zo'n moment even helemaal uit het veld geslagen bent en perplex staat en niet kan reageren, of tenminste niet heftiger reageert zeg maar.
    Ik neem aan dat ze wel volledig op de hoogte zijn van zijn medische achtergrond.

15. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Oh noppie gelukkig dat dat het niet is en dat ze je gerust konden stellen!

By the way, ik heb nog niets van Marriedgirl gelezen... Zou het?

16. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Dayenne meid hoop dat alles snel zal verlopen voor je. Kom op je kan het.

Uk Hier gaat het zijn gangentje. We hebben besloten om de tandjes op elkaar te zetten en er het beste van te maken. Door die stomme hormonen kan ik de heledag wel huilen. Zou zo graag een slapen en weer een paar meter kunnen lopen. Maarja we weten gelukkig waar we het voor doen.

17. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Ja, kan ik me voorstellen. Ik ben normaal ook wel assertief, maar als zoiets je overkomt, dan sta je gewoon met een mond vol tanden! Je raakt gewoon overdonderd door hoe ze iets doen en dan accepteer je dat in eerste instantie en als je er dan nog later over nadenkt dan ineens weet je allerlei dingen die je had kunnen zeggen!
    Fijn als je man er straks even bij is, dan sta je toch wat sterker voor je gevoel. Tenminste dat vind ik altijd!
    Ik zou het toch gewoon even overleggen met de andere verpleging, want misschien is het wel hun beleid of zo? Dan moeten ze het toch allemaal weten, hoe jij het graag wil hebben!

18. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Klopt ik heb haar ook nog niet voorbij zien komen.

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Married en Bbelly, beiden nog niet gezien!

Noppie, ben je nu wat meer gerustgesteld dan?
    En anders loop je toch even naar de vk praktijk als je iets niet vertrouwd, geef je aan dat je niet alleen meer in de auto druft.
    Kunnen ze daar ook je vragen beantwoorden toch?

Maatje, knuf voor jou, nog eventjes.

20. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Voor wie niets te doen heeft, dit is een leuke iq-test: http://qq.quest.nl/ Anders dan normaal zeg maar! Vond er erg moeilijke dingen bij zitten, maar ook weer makkelijke :D

Deel Deze Pagina