Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    @ mieke, mooie lijst zo! eigenlijk zou er bij mij iets bijkunnen maar weet niet of ik dat zelf moet doen? Zou niet weten hoe nl. Wij weten nl. dat het een meisje wordt, willen thuis bevallen en willen borstvoeding geven. Hoor 't wel.

@ dayenne, gelukkig heeft het doorgezet, hopelijk heb je snel jullie kindje in de armen en kun je lekker gaan genieten.

@ uk, wat een rotgevoel moet je nu hebben zeg, belachelijk hoe het is gegaan. Terwijl je eerst zo blij was en nu op de kinderafdeling weten ze het helemaal de andere kant op te draaien. Ben het eens met de andere meiden, gewoon op je strepen staan, het is jullie kindje! Is er trouwens enig vooruitzicht op wanneer hij naar huis mag? Of hebben ze daar helemaal geen idee van?

2. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Dinkie: thanx hoor ;) Geen idee wanneer hij naar huis gaat. Ze doen daar nog helemaal geen uitspraken over. Zodra ze merken dat zijn ventrikels (hersenholtes) niet meer breder worden en dus zo slank blijven als ze horen te zijn dan kunnen ze er vanuit gaan dat de verstopping weggaat. Dit moeten ze dan nog in de gaten blijven houden en dan moet de drain er nog uit. Ik weet niet of je het had meegekregen, maar toen hij net het draintje had gekregen heeft de drain een bloeding veroorzaakt die best lang aanhield. Dat bloed moest dus ook weer weg en heeft weer een verstopping veroorzaakt. Gelukkig bloedt het nu niet meer, en hopen we dat als de verstopping nu weg is, dat het ook zo blijft.
    Nu doen ze nog elke dag een halve punctie (dus halve hoeveelheid) en dat gaat goed. Het blijft dan steeds een beetje hetzelfde. Hij krijg op ma-wo-vrijdag een echo om het in de gaten te houden. Daarna gaan ze proberen om het eens om de dag te doen en kijken of dat ook goed gaat ;) En zo breiden ze dat steeds uit.

hmm heel verhaal zo, sorry :oops:

Hoe gaat het bij jou? Al voortekenen?

3. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Angela en Maka gefeliciteerd!

Dayenne succes! einde is bijna in zicht! zet em op meid!

@Uk: bah wat een vervelende situatie. ik kan me goed voorstellen dat het niet lekker zit. ik weet wel dat toen Soraya nog in het ziekenhuis lag, ze haar bedje ook altijd hoog opmaakten, en haar ook altijd op de zij legden.. maar ook hier, ze kruipt eerder omhoog dan omlaag.. maar ik kan me goed voorstellen dat je duidelijkheid wilt. het is jou kind!

@Voeding Nenatal: ook Soraya krijg hier de nenatal voeding, en zij heeft ook heel erg last van haar darmpjes. zzooo zielig! Ze weegt nu 2205 gram, dus ik hoop dat ze gauw andere voeding mag...

Ik weet niet meer wie het vroeg maar iemand vroeg hoeveel voeding de kleintjes krijgen? Ik geef haar ook 60 cc voeding, ook omdat als ze meer krijgt gaat ze ook spugen... heel af en toe wil ze wel meer drinken maar dat is echt zelden. de kinderarts zei ook dat ze allang aan de 70 mag, maar goed, zolang ze goed groeit en telkens de laatste 10 laat staan heeft het ook niet zoveel zin... komt vanzelf wel!

Soraya doet het echt super goed! ik hoef haar niet eens wakker te maken voor een voeding (deden ze in het ziekenhuis wel) hier meld ze zichzelf om de 3 uur.. en 's nachts komt ze nog 2x maximaal. ben echt trots op haar!

ik heb zelf ook nog wel een vraagje... omdat ze nu op haar rug moet liggen, moet je ook haar hoofdje telkens de andere kant op leggen toch.. maar soraya draait haar hoofdje altijd weer naar rechts! dus dan ligt ze alsnog op 1 kant.... wat kan ik hieraan doen?

nou meiden, heel veel succes met de laatste loodjes.. ik hoop dat jullie je kleintjes ook gauw in de armen mogen sluiten....

Liefs!

4. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hey Mireii,

leuk weer van je te horen!
    Zo te lezen heeft Soraya een voorkeurshouding voor rechts. Dat kun je dan aangeven bij de kinderarts en dan kunnen ze haar goed in de gaten houden ;)
    Fijn dat ze het zo goed doet! En zolang ze goed groeit zou ik me geen zorgen maken over de voeding hoor!

Ferry krijgt ook nog Nenatal hoor. Maar eerst kreeg hij die van een ander merk en nu gaat het veel beter.

5. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja heb ff snel op de hyves van married gekeken maar nog niets... ben benieuws misschien is ze al bevallen of is ze bezig

6. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    **** Buddy Nieuws*******

Berichtje van Caro:

Hoi, hij is gelukt! Zijn naam is Jort, hij weegt 3730 gram en is prachtig. Kan hier uren naar kijken. De ks ging goed. Weinig bloedverlies.

Caro: Gefeliciteerd!!!!!!

7. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Barendrecht
    @ uk, ja, heb het verhaal wel gelezen ja en had ook begrepen dat het echt vanwege de drain is want qua gewicht doet hij het echt super! Maar vroeg me af of jullie ook enigszins idee hadden hoelang dat het nog zou duren. Hoop voor jullie dat het zo goed blijf gaan en je jullie mannetje snel thuis kunnen hebben. En gewoon in het ziekenhuis zeggen wat je ervan vindt hoor! Succes

Hier nog helemaal geen voortekenen nee! Zou wel willen dat ik iets zou voelen maar behalve een harde buik heb ik nog niks gevoeld dus we wachten maar rustig af. Wel spannend zo met alle babytjes zie geboren worden. Ben ook zo nieuwsgierig naar ons ukkie.

8. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Barendrecht
    @ caro, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Fijn dat het goed is gegaan. Nu kunnen jullie ook gaan genieten van jullie kindje!

9. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Caro: GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON JORT!

Fijn dat alles goed is gegaan bij de KS.

10. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Dinkie, ik ga de lijst toch aanpassen met Jort, dus dan pas ik jouw gegevens ook aan!

Heb nu toch een beetje last van rugsteken/zeurend gevoel en in mijn onderbuik, alsof die uk ergens op drukt. Beetje moeilijk te omschrijven maar het is soms wel erg vervelend en pijnlijk.
    Het lijken wel ongikrampjes, maar soms ook weer niet.
    Maar dat heb ik zo af en toe al een paar dagen.
    Vooral 's middags en soms 's avonds. Kan er niet echt mijn vinger opleggen wat het is.

11. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    jaaaaaaaaaa nog een beebje erbij!
    Caro gefeliciteerd met Jort!
    hopelijk heb je niet al te veel pijn, denk aan jezelf en geniet lekker van je zoon!

Dayenne:
    Spannend, hopleijk wordt het een soepele bevalling en heb je je beebje snel in je armen!

Uk:
    Jee van jouw verhaal gaan mijn haren overeind staan!
    Ben zelf verpleegkundige (niet in een zh hoor) en ik vraag me dan af, die mensne zijn toch opgeleid om de babys te verzorgen..
    Dat ze niet weten wat ze doen, kan echt niet!
    pffffffffffffff
    Zou inderdaad eens een goed gesprek hebben over wat jij belangrijk vindt!
    sterkte!

Ik ga ff eten

12. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Zo meiden, daar ben ik dan eindelijk..

Eerst even buddy-nieuws! (maar misschien wisten jullie het al?)

Bij Dayenne is het eindelijk begonnen!
    Om 15.05 uur had ze om de 5 minuten weeën en lag ze aan de ctg! Ze had op dat moment een vingertop ontsluiting en na 2 uur zouden ze weer komen toucheren.

Einde buddy-nieuws

Ik ga nu even bijlezen, mijn reacties en een ego-bericht volgen zo!

13. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    De spruit is er uit lijst:

December 2008:
    09 december 2008: Uk80: Ferry (29wk4dg) 1670 gram - 39 cm
    15 december 2008: Chantal1508: Amber (33wk) 1115 gram - 38 cm
    24 december 2008: Enna: Katie (31wk4dg) 1614 gram - 40 cm

Januari 2009:
    01 januari 2009: Sonya one love: Royenna Vanity (35wk4dg) 2590 gram
    12 januari 2009: HJ1977: Lex & Midas (33wk3dg) 2110 & 1120 gram
    19 januari 2009: Nyncke: Kyana (36wk6dg)
    20 januari 2009: Sjors75: Daan (36wk5dg) 3145 gram
    22 januari 2009: Daantje78: Mirthe Sofie (38wk4dg) 3190 gram - 46 cm
    26 januari 2009: Twinkeltje: Gillian (38wk5dg) 3620 gram
    26 januari 2009: Seyla: Bénine (37wk)
    27 januari 2009: Iloiza: Dyon Julian (37wk6dg) 2750 gram
    27 januari 2009: Miireii: Soraya (38wk5dg) 1880 gram - 44 cm
    27 januari 2009: Martinenur: Fuad (38wk) 2990 gram - 49 cm
    28 januari 2009: Leintje1: Mik Tijn (39wk2dg)
    29 januari 2009: Scoobje: Kaylee (36wk) 1990 gram - 43 cm
    30 januari 2009: Daffie76: Myrthe Esmee (39wk1dg) 3560 gram
    31 janauri 2009: Kimmie29: Jaylin Rosalina (37wk3dg) 2640 gram

Februari 2009:
    2 februari 2009: Mobielfreak: Lisa (38wk5dg) 3060 gram - 49 cm
    3 februari 2009: Amor: Armandez Rodriquez Diego (39wk3dg) 4000 gram - 50 cm
    4 februari 2009: Anne: Thomas (37wk4dg) 2625 gram
    4 februari 2009: jes1: Tristen (40wk)
    5 februari 2009: Kim84: Isa Maud (40wk) 4265 gram - 52 cm
    6 februari 2009: familieveenstra: Martijn (39wk5dg) 4020 gram
    6 februari 2009: Vaamrile: Daan (39wk1dg) 3740 gram
    9 februari 2009: Angela21: Dani (38wk2dg) 4025 gram
    10 februari 2009: Maka123: Vera Jasmijn (40wk5dg) 3720 gram
    10 februari 2009: Caro73: Jort (39wk4dg) 3740 gram

Jongens vs meisjes:
    ♂ 14 baby-boys geboren
    ♀ 14 baby-girls geboren

De spruit kom er maar uit lijst:

Januari 2009

31 januari 2009 Dayenne: 19 jr: 1e :T/BV baby is♀

Februari 2009
    02 februari: Nicole78: 30 jr: 1e : baby is ♀
    02 februari: DutchAngel: 23 jr: 4e : denkt zelf♂
    07 februari: Deesje80: 29 jr: 1e: Z/BV baby is verrassing
    08 februari: Suske13: 33 jr: 1e : T/BV baby is geheim
    08 februari: Marijke76: 32 jr: 2e : T/BV baby is ♀
    09 februari: Mamma v stef:31 jr:2e : baby is♂
    09 februari: Vvalentina: 22 jr: ? : baby is♀
    10 februari: Hummelke Sofie: 25 jr: 1e : baby is ♀
    11 februari: Kaatje77: 30 jr: 2e :
    11 februari: Mieke8: 36 jr: 1e : Z/BV baby is♂
    11 februari: Axioma: 25 jr: 1e : Z/BV baby is verrassing
    12 februari: Tirtilisko: 21 jr: 1e : Z/BV baby is♂
    12 februari: Tataar: 23 jr: 1e :
    14 februari: Mirella25: 26 jr: 1e : T/FV baby is verrassing
    16 februari: Wenniepenny: 33 jr: 2e :
    17 februari: Maatje: 30 jr: 2e : Z/ baby is ♀
    18 februari: Corry1985: 22 jr: 1e:
    18 februari: Waxientje: 35 jr: 1e: baby is ♀
    19 februari: Eppie25: 27 jr: 1e : Z/BV baby is ♀
    19 februari: Noppie: 33 jr: 1e : BV baby is ♀
    20 februari: Daantje07: 26 jr: ? :
    21 februari: Febr21: 38 jr: 1e : Z/BV baby is ♀
    21 februari: Karina82: 25 jr: 1e : Z/BV baby is♀
    22 februari: Marriedgirl: 26 jr: 1e: T/BV baby is ♂
    22 februari: Patriessie: 31 jr: 1e : baby is ♂
    22 februari: Bbelly:31 jr: 1e : T/BV
    22 februari: Dinkie1982: 26jr: 1e : T/BV baby is ♀
    24 februari: Kelly1980: 28 jr: 1e : Z/BV baby is ♀
    24 februari: Sinnamon: 22 jr: ? : T baby is ♀
    25 februari: Golfola: 27 jr: 2e : T/BV baby is ♂
    26 februari: Loeka: 27 jr: 1e : baby is ♀
    26 februari: Lot22: 22 jr: 2e :
    26 februari: Iggylover: 26 jr: 1e : Z/FV baby is ♂
    26 februari: Catwomen: 23 jr: 1e : baby is ♂
    27 februari: Liesski: 30 jr: 1e: T/BV denkt zelf♀
    27 februari: Mable: 32 jr : 2e
    28 februari: Neggers: 30 jr: 2e : T/FV denkt zelf ♂

De spruit is eruit buddy-lijst:
    Dayenne - Marriedgirl - Iloiza
    Mieke8 - Noppie - Febr21
    Caro73 - Golfola
    Uk80 - Maka123
    Angela21 - Eppie25
    Iggylover - Daffie76
    Martinenur - Vaamrile
    Amor - Patriessie
    Anne1982 - Miireii
    Axioma - Kim84
    Tirtilisko - maatje
    Karina82 - Mobielfreak
    Hummelke Sofie - Sjors75 - Scoobje (buitenlandse buddy’s)
    Sonyaonelove - Bbelly - Kelly1980
    Mirella25 - Enna
    familieveenstra - Mamma van stef
    Dinkie1982 - Deesje80
    Loeka - Scoobje

http://blogs.baby-wens.nl/februari2009/

Let op: wil je de lijst aanpassen klik dan op Quote, maar haal in het bericht dan wel de

14. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Caro, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje Jort!

15. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Caro: gefeliciteerd met jullie zoontje Jort!

16. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Nou, heb 'even' alles bijgelezen hoor!

@ Noppie, vervelend van je hoge bloeddruk. En dat wachten in het ziekenhuis ken ik sinds vandaag ook...
    En tintelende vingers heb ik ook weleens en geen hoge bloeddruk, dus zou me niet al te veel zorgen maken.

@ Angela, gefeliciteerd met jullie zoontje Dani! Levy en Dani leuk hoor. Geniet ervan met zn viertjes. Mooi gewicht ook

@ Mieke, fijn dat je weer goedgekeurd bent. Mijn bloeddruk was vanochtend ook wat hoger (voor mijn doen dan). Wel fijn om te weten dat ze je eventueel gaan strippen.

@ Maka, dus toch! Gefeliciteerd met jullie dochter Vera Jasmijn, superleuke namen! Voel je je goed, hoe is de bevalling gegaan?

@ martinenur, bedankt voor de update over Vaam en Daan!

@ Uk, jeetje.. raar hoor van die vpk. Goed dat je het zelf zo goed in de gaten houdt, maar ik zou er ook geen lekker gevoel bij hebben.
    Enne, nope, ben niet aan het bevallen, haha.. lief dat je me miste!

@ Caro, gefeliciteerd met de geboorte van Jort! Ook al zo'n leuke naam! Mooi gewicht en fijn dat de ks goed is gegaan!

Dan mijn ego-bericht:
    Vanochtend controle bij de vk, bloeddruk was goed, wel aan de hoge kant voor mijn doen 95/70, maar had denk ik net als bij Mieke te maken met lang wachten etc. Ik had het idee de kleine gister minder/anders gevoeld te hebben en ik gaf dat dus aan. Had zelf het idee dat dat kwam doordat ie een kwartslag was gedraaid en anders was gaan liggen met zn voetjes. Ze heeft geluisterd met de doptone en gevoeld en alles zag er goed uit, maar voor de zekerheid werd ik toch doorgestuurd naar het ziekenhuis.

Daar kon ik om 14.00 uur terecht en heb ik uiteindelijk tot 16.30 gezeten :confused: . Ze hebben een ctg gemaakt, die er prima uit zag, een goed beweeglijk baby'tje. Dat voelde ik ook alweer goed hoor, hij trapte de banden zowat van mn buik ;) Ook heb ik nog een echo gehad om de hoeveelheid vruchtwater te bekijken en ook dat zag er allemaal goed uit.
    Zorgen om niks dus... Maar wel fijn om te weten hoe we er nu voorstaan. En vind het ook best netjes van de vk dat ze me gelijk doorstuurde, al was er niet echt veel reden toe (zei ze zelf ook al), het was echt even voor de zekerheid/ter geruststelling.

Conclusie: meneer vermaakt zich nog prima daarbinnen! En daar op volgend mijn eigen conclusie: Die komt er voorlopig nog niet uit!

17. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Caro van harte met jullie zoon. Fijn dat de ks goed is gegaan.

Married Goed van de vk dat ze je door gestuurd hebben. Zeker voor het onzekere. We dachten al dat je aan het bevallen was.

18. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Caro! GEFELICITEERD MET JULLIE ZOONTJE JORT!! Wat leuk, weer een beebje erbij! Fijn dat de ks goed ging! Hoop dat jullie snel naar huis mogen!!

@Mieke, is duidelijk zo hoor, de lijst! Bij mij mag je ook wel wat toevoegen (bij de eerstvolgende wijziging hoor, anders blijf je bezig ;))
    Ik ga poliklinisch bevallen (zoals het er nu naaruit ziet, maar wie weet blijf ik uiteindelijk gewoon thuis, zien wel hoe t loopt ..) en ik ben van plan BV te geven.
    Vervelend die klachtjes, ken het. Heb ook al de hele dag zeurend gevoel in onderbuik, ook met steekjes af en toe. Maar ja, wat het nu precies is?!?

@Uk, jeetje wat vervelend allemaal zeg (netjes gezegd nog ...). Veel sterkte ermee meis!

@Married, fijn je weer te lezen! We hadden gehoopt dat je met ander nieuws zou komen :) Fijn dat het allemaal goed was bij de vk! En wel goed dat ze je meteen doorstuurde, weet je het iig allemaal zeker he? Ik moet morgen op controle, zal ook es vragen hoe of wat.

@Dinkie, maakt nix uit als je nix voelt hoor, het kan ineens komen! Heb ook dagen dat er nix aant handje is, dat je echt denkt: ben ik nou zwanger?!? Maar dan kijk je naar je buik en dan: oh ja ...!

@Dayenne, je leest het niet meer, maar YOU GO GIRL!

Heb nog in mijn album n fotootje van mijn buik van nu gezet, pff, hoop dat ie nog meer groeit hoor ...!

Net lekker pannekoeken gebakken, was maar alleen om te eten. Had er ZO'N zin in ...!

19. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    @Noppie, ik heb ook wel es last van tintelende vingers gehad en sterretjes zien e.d. En ik heb ook een superlage bloeddruk! Maar snap het wel hoor, ik dacht er ook effe aan ...

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Married, fijn dat alles goed blijkt te zijn. Ach ja een controle extra kan geen kwaad toch?

Ik gaf ook al aan dat ik hem minder voelde, maar ja hij heeft gewoon minder ruime zei ze.
    Maar als ik twijfelde moest ook ik gewoon aan de bel trekken en bellen want dan zou ze me ook doorsturen naar zkhs voor een ctg.
    Dus dat is ook fijn te weten.

Deesje, heb het aangepast, je kunt binnen het uur nog je eigen bericht wijzigen namelijk.

Enne wie zelf iets wil aanpassen op de lijst dat mag gewoon hoor.
    Als je maar duidelijk links bovenin de

Deel Deze Pagina