ik krijg de vk niet te pakken. Denk dat ze vandaag geen spreekuur hebben. En nu ga ik twijfelen. Zal ik wel weer daarheen gaan of zal ik nu het ziekenhuis bellen om bij de gyn te gaan? Want dan kan er vandaag waarschijnlijk wel al een afspraak gemaakt worden.
Oef, bijgelezen . Gisteren gestopt op pag108. Aan alle nieuwe febr mama's ... proficiat en welkom! Vandaag toch mijn resultaten gehad van het bloedonderzoek en heb 200 hcv. Is dat veilig genoeg? Omdat ik las dat als je waarde niet hoog genoeg is er een dreigend mk kan zijn? En wat bedoelen jullie met bandpijnen? Ik had ook dat zeurderige gevoel in mijn onderbuik, maar dat is nu beter. Nu heb ik alleen maar honger en liefst zou ik dat nog in bed doen want na een lange nachtrust ben ik nog zo moe als wat. Nu is het aftellen naar dinsdag, dan eerste keer bij gyn. Jullie werken in NL niet veel met de gyn. Die verloskundige is dat de vroedvrouw van bij ons? Nu een lekker lange douche en dan zalig bij de kapper! Ga me eens laten verwennen . Tot straks!
Maar deze houdt geen rekening met je cyclus? Volgens deze site ben ik namelijk al 5 wk en 5 dagen zwanger en op valentijsdag uitgerekend. Terwijl de calculator op zwangerschapspagina.nl wél rekening met je (in mijn geval vaak lange) cyclus houdt. Hier ben ik dus pas 4 wk en 2 dg zwanger en uitgerekend op 25 feb. Lijkt me dat dat veiliger is om aan te houden, nietwaar?
Je hebt gelijk. Je kunt dus heel makkelijk rekenen op deze site. Mijn cyclus is heel regelmatig (zie onderschrift). Alleen de laatste maand week af. Ik weet wel precies wanneer mijn eisprong was. Als ik die hanteer dan ben ik op valentijnsdag uitgerekend. Klinkt beter dan 13 febr...
Valentijnsdag klinkt zeker goed ja! heb nog even een vraagje over die calculator.. Ik denk dat ik mn ei ook heb gevoeld en dan kom ik uit op een cyclus van 35 dagen, de calculator zegt dan dit: 11 Mei 2008 Eerste dag van je laatste menstruatie 29 Mei 2008 Een beetje vruchtbaar 30 Mei 2008 Vruchtbaar 31 Mei 2008 Erg vruchtbaar 1 Juni 2008 Eisprong 6 Juni 2008 Innesteldag 15 Juni 2008 Vanaf hier kun je testen 22 Februari 2009 Vermoedelijke bevallingsdatum MAAR.. ik heb 100% zeker mn innesteling gemerkt op 9 en 10 juni.. is het mogelijk dat je wel een cyclus van 35 dagen hebt, maar een 'late innesteling' oid?!
Hmmm, ik had vorig jaar een onderzoek bij de gyn. Dus ik dacht dan kan ik nu ook onder controle blijven bij de gyn. Maar dat werkte niet zo en volgens het zkhs en de verzekering moet je een medische indicatie hebben om in het zkhs onder controle te gaan. N.a.v. dit heb ik dus de vk gebeld. Maar misschien is dat bij jou in het zkhs anders hoor.
Bij mij klopt ie ook niet helemaal. Ik wacht gewoon de echo af en wat ze daar berekenen en dan zien we wel weer.
Het kan zijn dat je je innestelling in eerste instantie niet gemerkt hebt en later wel. Ik bedoel dat dus op de data wanneer je wat gevoelt hebt, dat toen het vruchtje zich nog meer aan het innestellen was. Ik heb het ook 2x gevoeld namelijk. 1x 4 dagen na ei en 1x 9 dagen na ei. IK zou je er niet al te druk over maken. Deed ik ook in het begin, gewoon lekker genieten en je echo afwachten. Wedden dat de vk ook weer met een andere berekening komt.
Thanx! dat zal het inderdaad wel zijn dan, heb het overigens gevoeld door krampjes en roze slijm.. ben gewoon zo benieuwd hoe lang ik zwanger ben, of het goed zit en wanneer ik uitgerekend ben.. zowel mijn man, moeder als hondje is namelijk eind feb jarig.. zou het wel grappig vinden om op 1 van de dagen uitgerekend te zijn, haha maar ik wacht idd op de vk en echo, dan weten we het pas.. wachten duurt lang he!
Ik lees bij iedereen al over echo's maar die krijg je toch pas met 12 weken? Ik heb volgende week een afspraak met de dokter en die zal mij alles nog wel uitleggen hoop ik. Ik weet alleen niet hoelang ik zwanger ben dus dan is een echo wel een uitkomst dan kunnen ze toch zien hoe ver je ongeveer bent?
Ik heb de huisarts niet eens gebeld, gewoon gelijk de vk gebeld, de huisarts doet namelijk niets ermee dan alleen noteren dat je zwanger bent.. Ik heb nog steeds geen goede relatietherapeut gevonden helaas, de relatie met de wc pot word maar inniger en inniger
ahhhh... arme jij! maar tis voor een goed doel he! zegt zij die nergens last van heeft en graag een kwaaltje zou willen....
Ik heb een medische indicatie. Moet onder begeleiding van de gyn bevallen. Heb namelijk bij Demelza een keizersnede gehad dus vandaar. Maar goed, het is me makkelijk gemaakt, ook daar nemen ze (ondanks dat de polikliniek gewoon bereikbaar moet zijn) niet op. Dus ik heb wel geduld tot maandag en ik ga ondertussen nog wel 20 tests doen ofzo
een vroege echo heeft geen nut. Want... ook dat stelt je nog niet gerust. Want... er kan gewoon nog van alles misgaan. Hoe hard het ook klinkt en hoe graag je het ook anders wil horen. Vanaf het moment dat je een positieve test hebt blijft het spannend... tot je zelf je kist in gaat. Want nu heb je zorgen of het wel blijft plakken, of het gezond wordt geboren, straks waarom de kleine huilt, dan hoe het op school gaat, dan of het geen verkeerde vrienden heeft... Dat hoort erbij als je zwanger wilt zijn/bent. Rond de 10e en 12e week kunnen ze het vruchtje pas echt nauwkeurig meten. Want... daarvoor is het zo klein. Ze kunnen het wel meten, maar het is dan geen termijnecho. Want... er maar 1 mm naast zitten kan al een paar dagen schelen. Na de 12e week gaat ieder kleintje op zijn/haar eigen manier groeien. Dus vanaf dat moment is een termijnecho ook niet meer heel nauwkeurig. Het ligt aan het ziekenhuis/de verloskundigepraktijk waar je zit hoe ze het doen qua echo's. De een geeft meerdere echo's, de ander alleen de termijnecho en de 20 weken echo. De ander heeft geen echo apparaat in huis en moet je doorsturen. Dus... afwachten hoe het bij jou in het werk gaat.
Ik heb nog steeds die maandstondenpijn zoals vorige week , moet ik me zorgen maken ? Het komt en gaat weer weg , erg vreemd.
@Evelieveling Heel erg mooi verwoord, je hebt helemaal gelijk... het blijft altijd spannend. @Loeka Ik heb dat vorige week en de week ervoor (innesteling?) ook gehad, hele lichte ongikrampjes. Bij mij is het nu wel aardig weggetrokken. Heb hier wel gelezen dat meerdere meiden dat hebben, dus denk dat het erbij kan horen.