Hoi allemaal, Leuk om steeds jullie verhalen te lezen...kom alleen tijd tekort om te reageren. Hier gaat het langzaam beter. Mik drinkt steeds beter uit de borst. Groeit goed en drinkt steeds minder uit een flesje na. Heb het idee dat het wat dat betreft beter gaat. Alleen sinds gisteren last van een verstopt melkkliertje...tenminste dat dacht ik...vandaag is het pijnlijk warm en heb ik er koorts bij. Denk dat het toch een beginnende ontsteking is. Zometeen ga ik lekker met ons kleine mannetje onder de douche (vind hij lekkerder dan een badje) en ga proberen de harde plekken weg te masseren. Als ik morgen nog koorts heb, zal ik de huisarts maar even bellen denk ik. Mik zit nu lekker op de bank bij papa...mama ernaast...dit was het eerste dagje met z'n tweeen. Papa moest weer werken. Het is me meegevallen, maar ben wel enorm moe. Gelukkig slaapt ons mannetje best goed 's nachts (soms 4 a 5 uur achter elkaar) en daar genieten we nu maar even van. Liefs, Leintje
@ Leintje: echt METEEN morgen je huisarts bellen, want die borstontstekingen kunnen zich akelig ontwikkelen volgens mij en je kindje is nog maar zo klein, die moet geen infecties in de buurt hebben denk ik. @ Eppie: nou, je was net aan het posten toen ik naar je vroeg kennelijk. Telepathie? Fijn dat de arts in het ziekenhuis niet verontrust was en dat je weer lekker naar de vk mag. Beter!
Wat veel babynieuws! Fantastisch! Alle 'verse' ouders: gefeliciteerd met de kleine! Ik heb geen tijd gehad om echt bij te lezen, maar ik hoop dat het goed gaat met iedereen. Hier gaat alles prima. Bénine groeit prima, is rustig en heeft een ijzersterk ritme qua voeden; heel handig, want de regelmaat zat er nu lekker snel in. Ze drinkt nu per keer ongeveer 80cc en krijgt 6 a 7 voedingen per dag. Elke nacht is ze 1x wakker voor een voeding. Voor degene die graag bevallingsverhalen lezen is hier de mijne: Zondagavond 25/1 om een uur of half 10 voelde ik wat vage krampen in mijn buik die wel met regelmaat van 15 minuten leken te komen. Stelde helemaal nog niet veel voor, maar toch had ik het gevoel dat het wel eens snel zou kunnen gaan. Aangezien de babykamer nog niet af was (vriendlief was nog druk bezig) direct mijn vriend verteld dat hij er een versnelling bovenop mocht gooien . Om 4.15 de verloskundige gebeld. Niet omdat het nu zo enorm heftig was, maar het waren nu wel ineens zonder twijfel echte weeën die je moest wegpuffen. (En we hadden afgesproken om bij de 1e wee direct te bellen, gezien mijn vorige bevalling.) Ze kwamen alleen nog vrij onregelmatig (zo tussen de 7 en 12 minuten) en waren nog kort (tussen de 45 en 60 sec). De vk wilde dat ik terug zou bellen wanneer er minder dan 5 min tussen zou zitten. Ben toen de tijd en gaan timen: 4.22.20-4.24.45 4.27.40-4.29.40 4.34.03-4.36.12 4.42.25-4.46.00 4.46.45-4.47.23 4.51.50-4.54.10 4.56.56-4.58.56 De weëen zijn nu echt pittig aan het worden. Maar gelukkig hebben ze een begin, top en eind en is het niet een continue pijnstorm/piek zoals bij mijn eerste bevalling. Even voor vijven wou ik de vk weer bellen of ze kon komen, maar grappig genoeg stond ze ineens zelf voor de deur. Gezien mijn vorige bevalling en ook omdat ze niet zeker wisten of de baby al was ingedaald was ze toch wat ongerust geworden en had besloten toch maar te gaan kijken bij mij. Na even bijpraten heeft ze om ongeveer 5.15 de ontsluiting gecheckt: al zo'n 5 a 6 cm. Daarna kwamen de weëen ineens flink sneller op elkaar. Er werd besloten om naar het ziekenhuis te gaan omdat ik nog maar net 37 week zwanger was. Maar eerst moesten de laatste spullen nog gepakt, opvang bij de buurvrouw geregeld worden voor mijn oudste dochter, en daarna moesten de honden toch écht nog even door mijn vriend snel uitgelaten worden ... de vk werd helemaal gestressed en dat was eigenlijk best grappig want wij waren juist de rust zelve. Om ongeveer 5.30 vertrokken we richting ziekenhuis (we moesten eerst ook nog ruiten krabben want het vroor) en om 5.50 kwamen we daar aan. Tijdens de rit waren de tussenpauzes gelukkig wat groter geworden. In het ziekenhuis ging het dan weer supersnel ineens. Ik moest nog uit de rolstoel komen om op het bed te klimmen, maar er kwam zo'n heftige wee dat ik tussen de rolstoel en het bed op knieën zat om die nog wat op te vangen. Daarna (ongeveer 6.05) met moeite op bed geklommen, volledige ontsluiting geconstateerd en ik mocht gaan meepersen. (Was zo blij, want de laatste weëen kwamen weer eigenlijk zonder pauze ertussen, en ik dacht net: heb vast vo, maar als ik nu nog geen vo heb, dan knallen ze er maar een verdoving in want een weëen-storm zoals de vorige keer dat wil ik niet nog een keer) Gelukkig vielen deze keer de persweëen niet weg en kon ik echt zélf meewerken. Moest ook wel, want de baby kreeg het door de snelle bevalling wat moeilijker. Vanwege littekenweefsel van de vorige keer werd ik ook deze keer ingeknipt en toen was het nog 1x persen en daar was ze om 6.20 uur. Een fantastisch moment! En een veel betere bevalling dan de eerste keer. De hele tijd hield ik grip op alles en dat was super. Zo, is een heel verhaal geworden. Sorry Maar voor iedereen met korte en onregelmatige 'voor'weëen: het kunnen dus wel degelijk échte zijn of een start van een snelle bevalling. Succes en sterkte voor iedereen die aan het bevallen is of waar het rommelt. Groetjes, Seyla
ja dat heb ik wel de nieuwsgierigheid naar je eigen beebje... maar ik heb nog geen last echt ervan... ja net wat je zegt ik loop als een waggelende eend en ik ben snel moe maar weet je ik heb hele dag de tijd en het huis is spik en span en nu ik zo goed slaap dat doet al zoveel goed.... we wachten rustig af dinkie onze beurt komt vanzelf meid, ben alleen erg blij dat ik me steeds beter ga voelen, was zo bang zo moe en lamlendig de bevalling in te gaan....
Nog bedankt voor de positieve reacties op de naam Bénine. Vind trouwens dat er veel mooie en originele namen zijn gekozen door de feb-mama's en papa's! @ Iggylover: ik voelde me de laatste weken ineens ook een stuk beter. Heb nog druk meegewerkt aan de babykamer (verven, schuren, zagen ) Alleen de dag dat de bevalling begon was ik ineens weer moe. Ben 's middags nog even gaan liggen op bed terwijl ik dat nooit deed. Was er achteraf wel blij mee, want daardoor ging ik flink minder moe de bevalling in. Voor de lijst nog wat aanvullingen trouwens: De volledige naam van onze kleine meid is Silke Bénine. Ze woog 3100 gram en was 48 cm lang. Binnenkort zal ik eens een foto uploaden. Nog meer eigen nieuws: Vandaag voor de derde keer een gehoortest gehad voor Bénine; de eerste twee waren mislukt (onvoldoende) en nu kreeg ze een test met plakkertjes op hoofd, borst en rug om gehoor & de activiteit van de hersenstam te meten. En gelukkig is alles helemaal goed. Groetjes, Seyla
Mieke en vriend, gefeliciteerd met jullie zoon Boaz Apolle. Mooie namen! Seyla, fijn dat het nu goed gaat en dat jullie dochter toch geslaagd is. Fijne avond
De spruit is er uit lijst: December 2008: 09 december 2008: Uk80: Ferry (29wk4dg) 1670 gram - 39 cm 15 december 2008: Chantal1508: Amber (33wk) 1115 gram - 38 cm 24 december 2008: Enna: Katie (31wk4dg) 1614 gram - 40 cm Januari 2009: 01 januari 2009: Sonya one love: Royenna Vanity (35wk4dg) 2590 gram 12 januari 2009: HJ1977: Lex & Midas (33wk3dg) 2110 & 1120 gram 19 januari 2009: Nyncke: Kyana (36wk6dg) 20 januari 2009: Sjors75: Daan (36wk5dg) 3145 gram 22 januari 2009: Daantje78: Mirthe Sofie (38wk4dg) 3190 gram - 46 cm 26 januari 2009: Twinkeltje: Gillian (38wk5dg) 3620 gram 26 januari 2009: Seyla: Silke Bénine (37wk) 3100 gram - 48 cm 27 januari 2009: Iloiza: Dyon Julian (37wk6dg) 2750 gram 27 januari 2009: Miireii: Soraya (38wk5dg) 1880 gram - 44 cm 27 januari 2009: Martinenur: Fuad (38wk) 2990 gram - 49 cm 28 januari 2009: Leintje1: Mik Tijn (39wk2dg) 29 januari 2009: Scoobje: Kaylee (36wk) 1990 gram - 43 cm 30 januari 2009: Daffie76: Myrthe Esmee (39wk1dg) 3560 gram 31 januari 2009: Kimmie29: Jaylin Rosalina (37wk3dg) 2640 gram Februari 2009: 02 februari 2009: Mobielfreak: Lisa (38wk5dg) 3060 gram - 49 cm 03 februari 2009: Amor: Armandez Rodriquez Diego (39wk3dg) 4000 gram - 50 cm 04 februari 2009: Anne: Thomas (37wk4dg) 2625 gram 04 februari 2009: jes1: Tristen (40wk) 3430 gram - 50 cm 05 februari 2009: Kim84: Isa Maud (40wk) 4265 gram - 52 cm 06 februari 2009: familieveenstra: Martijn (39wk5dg) 4020 gram 06 februari 2009: Vaamrile: Daan (39wk1dg) 3740 gram 09 februari 2009: Angela21: Dani (38wk2dg) 4025 gram 10 februari 2009: Maka123: Vera Jasmijn (40wk5dg) 3720 gram 10 februari 2009: Caro73: Jort (39wk4dg) 3740 gram 11 februari 2009: Dayenne: Naomi Daya Anna (41wk4dg) 2970 gram - 50 cm 11 februari 2009: Mama van Stef (Twinkel): Tijs (40wk2dg) 11 februari 2009: Deesje80: Naomi Marcella (40w4dg) 3380 gram - 50 cm 11 februari 2009: Mieke8: Boaz Apollo (40wk) 3900 gram Jongens vs meisjes: ♂ 16 baby-boys geboren ♀ 16 baby-girls geboren De spruit kom er maar uit lijst: Februari 2009 02 februari: Nicole78: 30 jr: 1e : baby is ♀ 02 februari: DutchAngel: 23 jr: 4e : denkt zelf ♂ 08 februari: Suske13: 33 jr: 1e : T/BV baby is geheim 08 februari: Marijke76: 32 jr: 2e : T/BV baby is ♀ 08 februari: Angelicaatje: 30 jr: 1e : baby is ♀ 09 februari: Vvalentina: 22 jr: ? : baby is ♀ 10 februari: Hummelke Sofie: 25 jr: 1e : baby is ♀ 11 februari: Kaatje77: 30 jr: 2e : 11 februari: Axioma: 25 jr: 1e : Z/BV baby is verrassing 12 februari: Tirtilisko: 21 jr: 1e : Z/BV baby is ♂ 12 februari: Tataar: 23 jr: 1e : 14 februari: Mirella25: 26 jr: 1e : T/FV baby is verrassing 14 februari: Jantie: 35 jr: 2e : baby is ♀ 14 februari: Riannechilly: 23 jr, 1e : BV baby is ♀ 16 februari: Wenniepenny: 33 jr: 2e : Z/BV baby is verrassing 17 februari: Maatje: 30 jr: 2e : Z/ baby is ♀ 18 februari: Corry1985: 22 jr: 1e: 18 februari: Waxientje: 35 jr: 1e: baby is ♀ 19 februari: Eppie25: 27 jr: 1e : Z/BV baby is ♀ 19 februari: Noppie: 33 jr: 1e : BV baby is ♀ 20 februari: Daantje07: 26 jr: ? : 21 februari: Febr21: 38 jr: 1e : Z/BV baby is ♀ 21 februari: Karina82: 25 jr: 1e : Z/BV baby is♀ 22 februari: Marriedgirl: 26 jr: 1e: T/BV baby is ♂ 22 februari: Patriessie: 31 jr: 1e : baby is ♂ 22 februari: Bbelly:31 jr: 1e : T/BV 22 februari: Dinkie1982: 26jr: 1e : T/BV baby is ♀ 24 februari: Kelly1980: 28 jr: 1e : Z/BV baby is ♀ 24 februari: Sinnamon: 22 jr: ? : T baby is ♀ 25 februari: Golfola: 27 jr: 2e : T/BV baby is ♂ 26 februari: Loeka: 27 jr: 1e : baby is ♀ 26 februari: Lot22: 22 jr: 2e : 26 februari: Iggylover: 26 jr: 1e : Z/FV baby is ♂ 26 februari: Catwomen: 23 jr: 1e : baby is ♂ 27 februari: Liesski: 30 jr: 1e: T/BV denkt zelf♀ 27 februari: Mable: 32 jr : 2e 28 februari: Neggers: 30 jr: 2e : T/FV denkt zelf ♂ De spruit is eruit buddy-lijst: Dayenne - Marriedgirl - Iloiza Mieke8 - Noppie - Febr21 Caro73 - Golfola Uk80 - Maka123 Angela21 - Eppie25 Iggylover - Daffie76 Martinenur - Vaamrile Amor - Patriessie Anne1982 - Miireii Axioma - Kim84 Tirtilisko - maatje Karina82 - Mobielfreak Hummelke Sofie - Sjors75 - Scoobje (buitenlandse buddys) Sonyaonelove - Bbelly - Kelly1980 Mirella25 - Enna familieveenstra - Mamma van stef Dinkie1982 - Deesje80 Loeka - Scoobje Jantie - Riannechilly http://blogs.baby-wens.nl/februari2009/ Let op: wil je de lijst aanpassen klik dan op Quote, maar haal in het bericht dan wel de
Heb de lijst weer aangepast met het gewicht van Boaz (Mieke) en de extra gegevens van Bénine (seyla). @ seyla, fijn dat de gehoortest nu wel goed was! En een mooi bevallingsverhaal! @ Eppie, fijn dat alles goed was en je gewoon weer terug kan naar je vk. @ Iggy en Dinkie, wie weet word ik wel de hekkensluiter hoor , kan maar zo. Heb echt 0 voortekenen, dus kan zo maar doorlopen tot maart. Maar dat hoop ik toch niet, wil het liefste echt in februari bevallen. Mijn man is trouwens de 27e jarig, zou het wel grappig vinden om op zijn verjaardag te bevallen .. maar liever al volgende week natuurlijk! Net weer yoga gehad, hopelijk de laatste keer
@Mieke, wow begonnen op de uitgerekende datum! En bevallen! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Boaz! En wat een snelle bevalling! Hopenlijk herstel je snel! @Miireii, ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor! Dat een keizersnede toch anders is... Maar misschien moet je het ook nog iets meer tijd geven meis! Maar wat een prachtig meisje heb je zeg! @Twinkel, van harte gefeliciteerd met jullie zoon Tijs! @Iggy, he balen van je knuffels.. kun je ze niet meer in elkaar zetten? @Kelly, oei dat is schrikken zo'n hoge bloeddruk! Ik neem ook geen middagslaapje... Nou succes morgen meid! Enne dank voor t aanpassen van de lijst! @Patriessie, he daar ben je weer. fijn dat alles bijna klaar is nu! Groots gelijk hoor andermans netwerk gebruiken Hoe was t bij de vk? @Mirella, mmm jammer dat er nog niet ingeleid kon worden, maar hopenlijk heeft het strippen ook effect! Sterkte hoor! @Jes1, wat een mooi mannetje! @Tirtilisko, nou meid ik hoop ook voor je dat spontaan gaat beginnen hoor! @Enna, oei dat is zeker schrikken! @Noppie, en genoten van je bad!? Haha ik lees van wel @Uk, he wat fijn dat ze toch rekening zijn gaan houden met je wensen. En dat het duidelijk is dat jij gewoon op je strepen moet gaan staan om dingen duidelijk te krijgen. Al zou een andere manier prettiger zijn. Maar inderdaad het fijnste is dat t zo goed gaat met Ferry! @Deesje, gefeliciteerd met jullie dochter Naomi! @HummelkeSofie, 4,5 uur! Pfff ik baalde al van 3 kwatier wachten.. Maar wat vervelend dat je vruchtwater net genoeg is... Kan me voorstellen dat je het jammer vindt als je ingeleid moet worden... maar ja als het beter is voor je meisje! Sterkte alvast! @Rianne, welkom hier! @Eppie, nou fijn dat toch alles goed was! Maar wel vreemd dat hij dat kon bepalen zonder echo... nou ja hij zal het niet zomaar gezegd hebben! Ah gezellig jij ook al moeder op bezoek @Seyla, wat fijn dat alles goed gaat met Benine! en lekker dat ze zo'n vast ritme heeft! Bijzonder om zo jouw verhaal te lezen hoor! Fijn dat de 3e keer de test toch goed ging! ZO hier een gezellige dag met mn moeder gehad, we zijn lekker naar een tuincentrum in montfoort geweest, we zijn allebei nogal gek op tuinieren Was ook een orchideenshow, heb van mn moeder een miniorchideetje gekregen verder lekker veel gekletst... Maar wat een beebjes vandaag! Tjonge ben toch wel een tikkie jaloers hoor!
@Married, thanx dat je nu de lijst bij gehouden hebt... hihi ik snap nooit niets van de quote gebeuren... Was pas al 3 minuten bezig om gekleurde letters te krijgen in mn buddynieuws!
Hey Meiden, Sorry heb weinig gereageerd de afgelopen dagen.. Tim heeft een keelontsteking en ligt hele nachten te huilen, en ook Lisa huilt 's nachts tenzij ze bij mij in bed ligt.. Heb 40 pagina's bij moeten lezen ga dan ook niet overal op reageren, sorry Alle nieuwbakken mama's gefeliciteerd met jullie spruitjes Even ego: Mijn schoonouders worden per de 19e februari het huis uit gezet vanwege huurachterstand Ze komen nu bij ons in wonen totdat ze wat anders gevonden hebben, echter kan dit dus wel een aantal maanden gaan duren.. Voor ons betekend dat, dat Tim weer richting de babykamer gaat en Lisa voorlopig bij ons op de kamer blijft slapen, zodat mijn schoonouders op Tim zijn kamer terecht komen, dat is de enige kamer waar nog een 2 persoonsbed zou kunnen staan.. Ik baal als een stekker hiervan, want ik lever gelijk weer een hoop privacy in en Lisa kan de komende maanden dus ook niet op haar eigen kamertje slapen helaas Ze heeft er nog geen minuut gelegen ook Hebben we zo ons best gedaan om alles af te krijgen op tijd en nu gaat het dus nog maanden duren voordat ze er een keer slapen kan.. Verder een heftige kraamweek achter de rug, begreep van de kraamhulp dat de vk de kinderbescherming in wilde schakelen Dit vanwege 3 vuilniszakken die in de keuken stonden(zou Dennis maandagochtend naar de vuilnisbak lopen voordat hij naar zijn werk zou gaan, niet wetende dat de bevalling zondagavond zou beginnen), vieze ramen ( hebben een bovenwoning en kunnen moeilijk van buitenaf de ramen lappen zonder ladder) en vanwege haren die er lagen van de dieren (Had die dag nog gezogen en gedweild). De kraamhulp heeft er gelukkig een stokje voor kunnen steken, ze zei ook, oké die zakken hadden eventueel al weg kunnen zijn, en tja beesten verharen kun jij ook niets aan doen, maar je kinderen komen niets te kort! Ze krijgen alle liefde en aandacht wat ik zo kan zien! Ook mede dankzij onze kraamhulp zijn we nu echt alle papieren gaan verzamelen voor de schuldhulpverlening. Want we gaan het gewoon niet meer redden anders. We hebben hulp van een formulierenbrigade die meehelpt met het uitzoeken en aanschrijven van schuldeisers. Dit konden we gewoon echt niet alleen en we hadden echt even dat zetje nodig van de kraamhulp. Het is echt een schat van een mens, en we houden dan ook contact met elkaar. Vanmiddag belde ze me nog even om te vragen hoe het gaat, en vertelde ze ook, dat ze maandagnacht amper geslapen had omdat we door haar hoofd spookten. Verder doet Lisa het hardstikke goed, ze heeft niet geel gezien, waar we toch wel heel erg bang voor waren in het begin vanwege Tim zijn gezondheid..
@Mobiel, wow dat is wel heftig ja als je schoonouders bij jullie in huis komen. Meid zie je dat allemaal wel zitten? Veel sterkte hoor! Tjonge de kinderbescherming inschakelen... dat vind ik toch wel wat ver gaan hoor! Gelukkig heeft je kraamzorg dit tegen kunnen houden. Wat goed dat jullie toch de stap hebben gezet voor schuldhulpverlening. Dan staan jullie er niet alleen voor! Knap hoor! Maar tjonge wat een ontwikkelingen meid, veel succes met alles!
Leintje: heb je al gebeld? Je moet daarmee echt op tijd bij zijn hoor! Kan snel de verkeerde kant op gaan
@ mobiel wat giga heftig.... jeetje meid.... en nu? lekkere timing dat je schoonouders bij je komen wonen kunnen ze nergens anders heen? als ze nu al huurachterstand hebben hoe moeten ze dan in vredesnaam weer nw huis vinden?
@ Schoonouders: Ik zie het ook niet zo zitten, maar ja me schoonzusje heeft maar een 3 kamer woninkje, dus dat schiet al helemaal niet op, wij hebben 4 slaapkamers, dus de meeste ruimte zeg maar.. En ik kan ze ook niet op straat laten staan.. Ik probeer het positief te benaderen, alhoewel dat erg moeilijk is met al die hormonen nog in me lijf, kan eigenlijk wel janken, is namelijk niet de eerste keer dat dit gebeurt helaas.. Hebben ze al eerder 2 maanden opgevangen toen we zelf ook in een 3 kamerwoning zaten, alleen hadden ze toen dus ook nog een hond die absoluut niet samanging met onze honden Nu hebben ze een katertje, het broertje van ons poesje, maar dat moeten we dus nog zien hoe dat gaat met onze poezen en honden samen.. Tja de timing is dramatisch inderdaad. Maar ja kun je zoiets wel goed timen?