aan een veter zit een bepaald hormoon dat ervoor zorgt dat de baarmoedermond week wordt en daar krijg je ontsluiting door volgens mij... daarna kunnen ze gaan inleiden bij mij hebben ze dat juist niet gedaan omdat door die weeën de baarmoedermond al ver genoeg verweekt was... maandagmiddag had ik net een vingertop ontsluiting, en dinsdagochtend had ik 3 cm ontsluiting.. toen zijn ze me gelijk gaan inleiden..
@mirella25: wat vervelend dat strippen niet heeft geholpen Hier nog steeds harde buiken en verlies steeds afscheiding met een klein beetje bloed...maar verder is het nog rustig hier...
Als de baarmoedermond onrijp is Wanneer de baarmoedermond onrijp is en er toch een dwingende reden is om de bevalling op gang te brengen, kan de gynaecoloog adviseren de baarmoedermond rijp te maken. Methoden om de baarmoedermond rijp te maken De meest toegepaste methode is het inbrengen van prostaglandinen in de vagina (schede). Prostaglandinen zijn hormonen die de rijpheid van de baarmoedermond bevorderen; ze spelen ook een rol bij het op gang van de bevalling. Prostaglandinen kunnen op verschillende wijzen toegediend worden. In Ziekenhuis Rijnstate wordt gebruik gemaakt van een veter (een kleine tampon) waarin het hormoon zit. kijk zo moet ik het uitleggen
dank je wel mirei voor de uitleg, ga morgen echt wel vragen wat ze willen gaan doen. angelicaatje: een van de lastige dingen geduld hebben kelly: lekker weer je bedje induiken vanmiddag
we zijn ook allemaal hetzelfde he: kan normaal ook genoeg geduld opbrengen maar als je zo alle verhalen hoort en alle dames die al bevallen zijn, kriebelt het toch wel hoor
Ja ook begrijpelijk, tis natuurlijk ook de nieuwsgierigheid, die mee speelt, maar eens komt ook onze dag
@Kelly, nou fijn dat je bloeddruk weer netjes was! Dat scheelt weer! Hihi ja geduld hebben is soms best moeilijk he @Miireii, kijk zo leer je nog eens wat hier! Heb ook nooit geweten wat "die veter" nou was! @Eppie, en hoe was het bij de vk? @Kartouche, zo spannend hoor vanavond inleiden... heel veel succes! Zo net ff boodschapjes gedaan, was net op tijd terug, het begon me toch te hagelen!
@ Eppie: ja, saampjes 39 weken dan dus! Ik heb dat dus ook soms hoor, als ik dan duw dat er niks terugkomt. Ligt ze kennelijk als een idioot te maffen, want uiteindelijk zijn er dan ook weer dagen dat er heeeel veeel voel, gisteravond bijvoorbeeld. Inmiddels ben je bij de vk geweest, ben benieuwd hoe het was. @ Kelly: mooi dat je bloeddruk weer wat lager was. Neem ff n paracetamol voor je hoofdpijn, dan voel je je wat beter! Heb ik ook laatst gedaan. @ Kartouche; ow, goed zeg, vanavond gaat het dus gebeuren. Heel veel succes alvast meid!
Wow meiden weer een helboel geklets Mieke van harte gefeliciteerd met je zoontje Boaz geniet er van dikke knuf Maatje buddy hoe is het nu met je nog last van (voor)weeen of bloedverlies? Dikke knuf De rest meiden sorry dat ik niet reageer heb het gisteren echt in de gaten proberen te houden maar er is weer veel gekletst. kartouche meid heel veel succes hoop dat het niet lang meer zal duren Ik ben vandaag uitgerekend! hihi als ik maandag nog niet ben bevallen krijg ik een uitgebreide controle en misschien de dag erna al inleiden dat wil ik helemaal niet. Hoop dat hij zaterdag ncht o zondag wilt komen
Ik vond het eerste deel van de bevalling erg zwaar, uren bezig zijn voor nog geen 1 cm ontsluiting... Doordat ik ging hyperventileren en geen controle meer had over mijn lichaam en ademhaling, begon ik het ook wel een beetje 'eng' te vinden, en zakte de moed me behoorlijk in de schoenen. Toen ik eenmaal in het ziekenhuis aan het infuus lag, ging het al snel beter. Ik had het idee dat er 'iets' gedaan werd om me te helpen, en daardoor kwam de ontsluiting ook ineens goed op gang. De pijn werd op de een of andere manier 'draaglijker' en doordat het gevoel in mijn lichaam terugkeerde, voelde ik me ook rustiger en had ik weer het idee dat ik het wel aankon! Nu ik terugkijk op mijn bevalling, vind ik dat het zwaar is geweest, maar het is het écht allemaal waard geweest. Ik ben helemaal verliefd op mijn kleine Dyon, en ik zou het zo weer doen, een bevalling (nu ik weet wat ik ervoor terugkrijg ). Ik zag toch nog dat ik ook nog iets was vergeten in mijn bevallingsverhaal. Ik ben ook nog een stukje ingeknipt, tijdens de laatste perswee. Ik wist hier zelf niets van en heb er ook niets van gevoeld. De vk zei tegen me "Bij de volgende wee word je baby geboren." Ik was helemaal blij en concentreerde me extra op die laatste wee. Toen die kwam, heeft ze me gelijk ingeknipt, waarna ik moest gaan "puffen" en toen werd Dyon geboren. Later tijdens het hechten vertelde ze me pas dat ze een knipje had gezet. Maar echt, daar verneem je helemaal niets van! Ik zie dat er inmiddels al weer heel wat beebjes geboren zijn. HOERAAAAAAAA! @ Angela: Gefeliciteerd met je zoon Dani! @ Maka: Gefeliciteerd met je dochter Vera Jasmijn! @ Caro: Gefeliciteerd met je zoon Jort! @ Dayenne: Eindelijk is ze er dan... Gefeliciteerd met je dochter Naomi Daya Anna! @ Mama v Stef: Gefeliciteerd met je zoon Tijs! @ Deesje: Gefeliciteerd met je dochter Naomi Marcella! @ Mieke: YEA! Op de uitgerekende datum! Gefeliciteerd met je zoon Boaz Apollo! Leuk hoor, die Griekse tweede naam! Geniet lekker van jullie kraamtijd en van elkaar! Oja, @ Married: Mooie buikfoto, zeg! Maar het moet nu toch niet écht gekker worden... we hebben wéér iets hetzelfde, zie ik! Dat vierkante lampje die op jullie nachtkastje staat, die hebben wij hier op ons dressoir en voor de ramen staan. Voor de rest heb ik niet veel bijgelezen. Heb de afgelopen dagen wat slaap ingehaald, want sinds de kraamverzorgster weg is heb ik overdag geen rust meer genomen. Zij zei het tegen mij, maar toen ze weg was zei ik het niet meer tegen mezelf... en dat heeft me een beetje opgebroken. Ik kom gauw weer meelezen en -schrijven hier, dus zal dan ook weer op de rest reageren. Ciao!
Kartoucha Spannend hoop dat alles soepel mag verlopen voor je. Hier net weer naar de wc en weer boed bij het afvegen. Af en toe harde buik maar doet geen pijn. Manlief wordt straks om 3uur naar huis gestuurt door de baas. Lief he. Tir Buddy meid gaat het nog een beetje meis?
Maatje: Wat jij hebt, heb ik ook...maar hier gebeurt er verder ook nog niks, wel lekker dat je mannetje vroeg naar huis komt