Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nee voel me nog steeds koud en rillerig ga ff een uurtje liggen heb vandaag om half 4 een afspreek voor controle bij vk
    dus kan mooi nog ff gaan liggen

2. enna

enna Actief lid

9 apr 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    @famVeenstra: je mag per kolfbeurt de melk gewoon bij elkaar doen in een flesje. Zet het wel in de koelkast, dan is het een dag houdbaar. Je kan als je straks veel melk kolft het ook invriezen, op internet zijn er diverse sites met informatie hierover. Opwarmen kun je het beste in een pannetje warm water doen of in een flessenwarmer. Liever niet in de magnetron omdat er dan veel vitamines en mineralen verloren gaan.
    Succes!

Pfff.. ik ben echt kapot! Ik ben zo moe, ga zo ook even op bed liggen. Mijn man is weer eens ziek en dus sta ik er alleen voor. Dan is het wel pittig hoor, 8 voedingen op een dag!
    Katie heeft gisteren haar eerste inentingen op het CB gehad. Ze is echt een bikkel hoor, ze heeft bijna niet gehuild! Ze heeft er gisteren wel een beetje last van gehad. Haar temp was wat hoger en ze was een beetje huilerig. Maar we hebben lekker veel geknuffeld en dan is het weer helemaal goed!
    Ze woog nu 2890 gram en ze is alweer 46,5cm groot!

@mirella: kipfilet? die snape ik even niet, maar denk dat je de slijmprop bedoelt? in dat geval, heel veel succes!

@daffie: at doet Katie ook. In haar slaap allemaal geluidjes maken en ook huiltjes. Als je dan kijkt ligt ze heerlijk te slapen. Het went wel hoor. Hoewel ik af en toe nog wel even ga kijken voor de zekerheid :)

@Mireii: heb je al geprobeerd om haar in te bakeren? Ik baker Katie in als ze heel druk is met haar armpjes. Ze wordt dan gelijk veel rustiger en valt in slaap.

Vanmorgen was mijn schoonmoeder er en we waren het erover eens dat Katie nu steeds meer op een pasgeboren babytje gaat lijken ipv een prematuurtje. Ook kwa gedrag lijkt ze steeds meer op een babytje van 1-2 weken oud (ze is nu 7 weken oud). Ze kan al een beetje rondkijken en is wat meer wakker. Goed he!

Zo en nu ga ik nog even slapen, over een uurtje moet ze weer eten :D
    Groetjes, Lisanne

3. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Enna: dat inbakeren vind ze helemaal niets! schreeuwt ze alleen maar harder haha!

4. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    heeej Dayenne, gelezen hoor..... heftig meis, nu effe goed uitrusten hoor! Jou kennende spring je morgen weer uit bed om richting de stad te gaan of je schoonouders om gehaktballen te eten. Wacht daar maar effe mee nu.....

Origineel overigens haar naam.... daya anna... zo moeder zo dochter hi hi

5. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Joepie ik ben heeeeeeeeeel blij. Wij hebben toch afstand moeten doen van onze poes Youri. Heb net contact met het asiel gehad en sinds 6 Febr heeft ze een nieuw baasje. Na 54 dagen asiel dus nog redelijk. Ben zo blij. JOEPIE

6. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Even een kort berichtje voor vandaag:

Hier alles nog rustig. Kindje houdt zich tot nu toe goed aan de afspraak om niet op de 12e of 13e geboren te worden. Ik ben vandaag jarig en krijg vanmiddag mijn schoonouders op visite. En vanavond wil mijn broer langskomen. Dus ik ga nu even lekker liggen, anders houd ik het niet zo lang vol.

Groetjes, Wendy

7. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Wendy van harte en een fijne dag.

8. Scoobje

Scoobje Actief lid

21 jun 2008
    156
    0
    0
    Buddynieuws van vanmiddag:
    vanaf 6u CTG + inleiden, vliezen gebroken, 4cm opening maar reageert niet heel goed op weeën, gaat langzaam, misschien keizersnee, hope not !

Allemaal duimen dus hé !

9. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Uk; aaah wat leuk dat je bij Ferry gaat slapen. Heel veel plezier hoor!

@ Mobiel: leuk hoor, moeder en dochter samen op pad. Zou inderdaad ff checken of ze wel vaak genoeg zichzelf meld voor een voeding, want een kurkdroge luier na 8 uur is vast niet helemaal goed? Maar ik weet er geen bal vanaf hoor, dus check vooral bij de ervaren moeders onder ons (ben jezelf natuurlijk ook al).

@ famveenstra: fijn dat het zo goed gaat met jullie Martijn. Kennelijk zijn de artsen niet suoer ongerust als ie pas de 24ste hoeft te verschijnen in het ziekenhuis? Lijkt me gunstig! Auw, een tepelkloof, dat lijkt me nou zo'n pijn doen.... Dat van het bewaren van die voeding; geen idee, geen enkele ervaring nog mee, sorry...

@ feb: mooi dat jij ook weer ff online bent. Vind t echt erg van mezelf dat ik je nou uiteindelijk niet ge-pb-d heb over de bevalling van Mieke. Ik zat de hele tijd te denken dat ik dat nog moest doen, maar had ook zo;n idee van, Mieke zal feb toch ook wel sms-en, omdat jullie elkaar ook weleens ontmoet hebben enzo. Maar toch was ik het van plan en ben ik het steeds vergeten. Sorry hoor. Ik hoop dat je gauw die WIFI hebt! Fijn dat alles nog goed gaat met je. Ben benieuwd of de voorspelling van de 21ste zal uitkomen voor je.

@ Enna: kan me voorstellen dat je kapot bent, heel goed dat je even gaat liggen af en toe. Hoe was t nou afgelopen met die aanrijding van je man?

@ Maatje: wat onzettend god nieuws over jullie poes! Kan me voorstellen dat je zo ontzettend blij bent ermee! Fijn!

@ Wendy: gefeliciteerd met je verjaardag!

@ Scoobje: we duimen voor je!

@ Update Mieke: boaz werd binnen 24 uur geel en is opgenomen op de NICU. Hij ligt daar onder de lamp en aan een infuus om zijn afvalstoffen sneller te kunnen afdrijven. Mieke is er erg verdrietig van, want ze had zich erop verheugd vandaag naar huis te kunnen.

Controle in het ziekenhuis was okay: bloeddruk 130/85, niet verder gestegen dus! Echo: wat weinig vruchtwater, maar beebje deed het goed. Moet maandag weer terug. He, arme Mieke....

10. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Dit gaat over Sofie neem ik aan?
    Spannend! Er wordt voor haar geduimd!

PS: je moet je eigen banner nog veranderen, Scoobje! Nu lijkt het net of je nog zwanger bent, terwijl je al bevallen bent van een mooie dochter! :D.

11. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Noppie, he bah dat is niet leuk voor Mieke zeg! Maar ja, het is natuurlijk altijd goed dat ze hem in de gaten houden.
    Fijn dat jouw bloeddruk goed was. Op naar maandag!

12. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    ** inbraak **

Hier een buddy van Mieke, ze had me gesmst dat dr verhaal hier zou staan om over te nemen ;) ..

@ noppie : De NICU ... intensive care van t een of t ander?
    Heeft mieke ook aangegeven hoe t verder met haar gaat? en hoe lang hij er moet blijven?

edit : neonatale afdeling natuurlijk, weet m al. ;)
    Meer bekend over mieke zelf?

** uitbraak **

13. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @familieveenstra: het heeft nog wel lang geduurd bij jou he?

@Married: ja en dan ga je in jezelf praten en denk je dat je gek wordt :D
    Nu vandaag geen krampjes meer en niks meer te zien van het kipfiletje :D . Zul je zien dat dat vanavond weer is als ik in bed lig.

@Golfola: thanx voor de update van Caro en Jort!

@Jantie: jammer dat je zo slecht slaapt 's nachts :( . Bij mij gaat het op en af met slapen, maar ben dan ook altijd blij als de nacht weer voorbij is! Hoe was het bij de VK?

@Rianne: geniet maar lekker van je verwendagje bij je ouders :D !

@Dinkie: mijn man vond het bordspel te saai, dus dat doen we eigenlijk nooit. Moet wel zeggen dat het kaartspel veel uitgebreider is!
    Ow lekker, speculaas!

@Kelly: ja erg he dat de hele tijd thuis zijn. Daarom ben ik er vanochtend ook even op uit geweest.

@Iggy: ach meid, misschien is dit al wel het begin voor je! En anders heel veel beterschap!

@Axioma: ja heb lekker geshopt hoor. Bij de Livera waren de op-de-bank-hang-broeken afgeprijst, dus die heb ik nog 2 meegenomen en bij Blokker waskoord en kartelscharen om te hobbyen natuurlijk!
    Jammer hé, als de krampen niet doorzetten. Toen ik gisterenavond krampen had, mocht het van mij ook wel doorzetten hoor!

@Uk: ga je bij je eigen zoon logeren ;) ? En die cola en chips maken het dan wel af hoor :D ! Hoop dat ie niet te veel last zal hebben van zijn prikjes!

@Mobiel: heerlijk zo'n moeder/dochter uitje!

@Mirella: hee jou kipfiletje is ook aan het afbrokkelen :D! Heel veel succes vanmiddag en hoop dat ze iets voor je kunnen doen.

@Maatje: wel lekker dat je wat tijd voor jezelf hebt nu Justin gaat spelen! Wat goed om te horen dat er een nieuw baasje is gevonden voor Youri!

@Wenniepenny:gefeliciteerd met je verjaardag!

@Scoobje: ik neem aan dat dat buddy nieuws over Loeka gaat?!

@Noppie: ow wat jammer dat Mieke en Boaz nu niet naar huis kunnen! Thanx voor de update en mooi dat alles goed was bij de gyn.

Zo dus heb weer even geshopt vanochtend en heerlijk een bakje koffie gedronken met een stuk appeltaart met slagroom. Vond dat ik dat wel verdiend had :D!

X Esther

14. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Jeetje arme mieke hoop dat het snel beter gaat met hun ventje en dat ze naar huis mogen.

15. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @FamilieVeenstra, wat fijn dat t zo goed gaat met Martijn! Sterkte met de tepelkloof!

@Febr21, alles nog rustig dus...bedankt voor de zonnestralen.. die kunnen we vandaag wel gebruiken met dat grijze weer :(

@Sonya, zozo dat gaat inderdaad snel qua groei!Verder wel alles goed?

@Iggy, hopenlijk voel je je alwat lekkerder... succes bij de vk zometeen!

@Enna, he wat vervelend dat je man nu weer ziek is! sterkte hoor! Fijn dat het zo goed gaat met Katie!

@Maatje, he wat fijn dat Youri een nieuw baasje heeft gevonden! Is vast een geruststelling!

@Wendy, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! En veel plezier met je bezoek!

@noppie, thanx voor de update van mieke.
    Fijn dat je bloeddruk niet gestegen is! Als je nou veel zou drinken zou er dan niet meer vruchtwater zijn!? Vraag het me zo maar af hoor!

@Mieke, he wat sneu meid dat je nog niet naar huis kunt. Hopenlijk knapt Boaz snel op!

Hihi hier voor de 2e keer boodschappen gedaan :D
    Was op zoek naar een kaartje voor mn neefje want die moet vanmiddag afzwemmen, kom ik in die la een envelop tegen waar ik al weken naar op zoek was... met 2 treinkaartjes erin die geldig waren tot 1 maart.
    Had ik voor mn verjaardag in december gekregen en niet gebruikt, en mn moeder wilde ze wel hebben. Tjonge heb ik gewoon 20000 keer in die la gezocht en niet gevonden en nu haal ik ze er zo uit... stom he...

16. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Eppie, he zulke broeken heb ik pas ook in de opruiming gekocht... heerlijk voor na de bevalling he!
    jouw krampen dus gestopt, hier voel ik ze niet zo als ik loop, maar als ik zit heb ik wel last ongikrampen, en als ik sta een drukkend gevoel... nou ja blijf er maar van uitgaan dat t niets betekend want het wordt ook niet erger...

mmm appeltaart :D Ik heb tompouches meegenomen :D Omdat manlief die zo lekker vind he ;)

17. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Axioma: ach dat je over dingen heem kijkt, komt gewoon door de zwangerschapsdementie hoor ;)! Zo ook de dingen vergeten waarvoor je naar de supermarkt gaat. Heb ik dus ook al een paar keer gehad.
    Ow tompouches vind ik ook ze lekker. En dan eerst de room opeten en dan pas de boven- en onderkant!

X Esther

18. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Ik weet niet wat er met onze lucky is. Ze houd me de heledag al in de gaten. Zou het een voor teken kunnen zijn?

19. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Vervolg update Mieke: lichamelijk knapt ze zelf al wel op. De infusen + catheter zijn eruit en ze heeft vandaag voor het eerst zelf kunnen douchen.

@ Axioma: volgens mij maakt het niet uit als ik meer zou drinken voor het vruchtwater hoor. Heeft volgens mij vooral met de conditie van de placenta te maken, maar weet t niet zeker.

@ Eppie: ga zo jouw tomatensoep maken. Moet ik ook de velletjes van de tomaten afhalen, of pureer jij die gewoon mee?

20. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Ja, betekent zoiets als Neonatal Intensive Care Unit vermoed ik...

Deel Deze Pagina