Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Deesje is thuis bevallen, die redde het ziekenhuis niet meer omdat het zo snel ging begreep ik (zie pag. 1187). En mobielfreak is ook thuis bevallen (zie pagina 1086). Bij mobiel is het redelijk probleemloos gegaan voor zover ik me kan herinneren en bij deesje op zich ook, toch? Alleen had zij erna problemen met plassen.
    En de bevalling van Kim84 (verhaal staat op pagina 1122) vond ik ook niet heel verschrikkelijk klinken.

Idd veel keizersnedes, viel mij ook al op!

2. Riannechilly

Riannechilly Actief lid

15 dec 2008
    135
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Dordrecht
    @ noppie: Uhm de mobiele telefoon doet het nog wel maar maakt wel sluiting, hij blijft maar piepen, ik gebruik nu maar een oude telefoon :). En dat jij zo lekker nesteldrang hebt haha, herkenbaar hoor, ik wil ook alles opgeruimd hebben voor ukkie komt!

@ married : Wat zijn mannen toch altijd heel zielig he, als ze ziek zijn ;)

@ mama van stef: Heel veel sterkte, het klinkt best een beetje eng :S

@ eppie: Whaaaa wat een mooie naam :) Wij hadden voor een jongetje Yannick, dus je kan je wel voorstellen dat ik helemaal weg ben van die naam :)

@ Wendy... Ik herken je verhaal een beetje, ik heb ook wat heftigere krampen dan voorheen, hopen dat het bij ons allebei maar door mag zetten he!

@ Mirella25: Ik duim voor je meid, heel veel succes en sterkte en hou je maar vast aan het feit dat je strakjes je kindje vast mag houden!

Tsja meiden we moeten maar weer afwachten of er nog beebjes geboren worden! Die van mij mag komen hoor! Ik heb wel al vanaf vanmiddag regelmatig harde buiken en net kreeg ik een paar fikse steken, maar bovenin mijn buik?!? Ook doen de harde buiken geen pijn, maar wel vervelend en ongemakkelijk gewoon omdat het voelt alsof er touwen om je buik worden aangetrokken.... Zouden dit toch al een beetje voortekenen kunnen zijn?! Ik ben er zo klaar voor om mijn ukkie vast te kunnen houden....
    *Ik wil gewoon van de "spruit kom er maar uit - lijst" naar de "de spruit is eruit-lijst" :)*

Nu lekker pizzaatje eten, en de kat troosten, die heeft nachtmerries haha ligt helemaal te schokken ;) Fijne avond meiden :)
    Liefs Rianne

3. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    @ noppie, volgens mij is het bij iedereen anders hoor. Heb in het begin niet zoveel aan mijn buik gezeten maar nu trapt ze af en toe zo hard dat ik met mijn handen beetje probeer te sussen. En nu ik s'nachts minder goed slaap merk ik dat ik er heel veel mee bezig ben. En ja, ik vind het zo bijzonder zo'n minimensje in je die hele dagen bij je is dat ik er nu al van hou ja!

En over thuis bevallen was mij ook al opgevallen. Wij willen ook graag thuis bevallen en ik weet dat er diverse redenen kunnen zijn dat je toch naar het ziekenhuis moet maar hier is het deze maand volgens mij vrij absurd. Ook met geboortes via keizersnee. Echt veel! Maar ik weet niet alle verhalen meer uit mijn hoofd, er zullen er ongetwijfeld wel meer thuis bevallen zijn denk ik.

Hopelijk lukt het ons wel om thuis te bevallen zonder al te veel problemen.

4. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Bij onze praktijk van de vk moeten er nu nog 35 bevallen en de meerderheid wil naar het zh.

5. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Suske, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Silje !!! (ik zag de advertentie in de krant)

Noppie, nee, vooralsnog is de planning om 2 weken na de bevalling contact op te nemen met de fysio om te kijken hoe we het vervolgtraject gaan inzetten. Maar ik denk dat ik daar naartoe ga.

Hier begint de BV redelijk op gang te komen, wel met tepelhoedje, maar dat mag de pret niet drukken! Levy heeft het even moeilijk gehad met alle drukte, maar ook dat gaat nu gelukkig weer beter. Ik hoop dat ik snel wat meer tijd krijg om weer mee te lezen en schrijven! Ik zal iig proberen om vanavond even een foto te plaatsen!

6. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Thanx Married, dat geeft de burger weer wat moed! Idioot: de goede verhalen vergeet ik gewoon steeds.....

@ Update Mieke: vandaag gaat het alweer beter. Boaz ligt bij haar op de kamer. Morgen moeten ze nog 1x bloed bij hem prikken en als dat goed is mogen ze naar huis.
    Ze moet de kamer nu delen met een Turkse mevrouw, waarvan de familie in grote getalen tegelijk komt. Dat stoort haar en dan krijgt ze ook weer last van kraamtranen... Ook heeft ze nog veel last van 'haar onderkantje'.

7. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Nou, zeg dat wel! ;) Ik heb het in ieder geval wel druk met de kleine Dyon en met alle visite, dat komt nu een beetje op gang.
    Ik wil wel graag meelezen en -schrijven, maar heb er soms gewoon geen tijd voor. :( Nu heb ik heeeeeel eventjes de tijd om snel te reageren, voordat de volgende visite komt (ze kunnen er elk moment zijn, zouden om half 8 al komen...)

@ Iedereen die bang is voor prikken:
    Lieve meiden, hier nog iemand die vreselijk bang is voor naalden en prikken enzo. Ik zag van tevoren niet op tegen de bevalling, tenzij ik een prik (infuus of ruggeprik oid) zou moeten, of een keizersnee...
    Maar het is écht waar... als je eenmaal in het ziekenhuis ligt, je bent gefocusd op het baren van je kindje en je hebt veel pijn van de weeën, dan maakt zo'n prik je niet meer uit!
    Ik voelde me tijdens de weeën zó beroerd en duizelig van de pijn, dat ik zowat smeekte om pijnbestrijding. Ik heb in het ziekenhuis twee infusen gekregen, en het maakte me écht niet meer uit.
    Mijn eventuele volgende bevalling zou ik zó weer een infuus willen! ;)

(Visite is er, ik moet weer gaan).
    Ciao!

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Noppie, ik probeer vooral de goede verhalen te onthouden ;) anders word ik gek.. ken je dit topic al? http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=121715 Vind ik wel fijn om te lezen, het kan dus ook makkelijk gaan!

Die Mieke zeg, heb wel met haar te doen, ze had dr kraamtijd erg anders voorgesteld denk ik. Als je dr spreekt doe dan maar heel veel groetjes en wens haar maar sterkte. Hoop echt dat ze morgen naar huis mogen, dan kan het genieten beginnen.

@ Iloiza, dat hoor ik idd van meer mensen en ik hoop echt dat - mocht ik aan het infuus, prik of weet ik wat moeten - ik het ook zo ervaar. Ik probeer me er zo min mogelijk mee bezig te houden, maar die angst duikt toch steeds weer de kop op. Thanx iig voor je geruststellende woorden! Veel plezier met je visite!

Ben soms best jaloers dat jullie de bevalling al achter de rug hebben en al lekker kunnen genieten van jullie beebjes. :oops: Nja, jaloers is niet het juiste woord denk ik, maar ik vind het allemaal gewoon erg spannend worden, heb best angst voor het onbekende denk ik. Ik zal echt blij zijn als ik de beeb gezond en wel in mn armen heb. Herkenbaar voor degenen die nog niet bevallen zijn?

9. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey meiden,

Ik heb als buddy van Iggy nog niets gehoord hoor, dus denk dat ze gewoon een gezellige zondag heeft zonder PC :D :D

Wij zijn vanmorgen naar de huisartsenpost geweest met Myrthe...ze had een ontstoken duimpje :( zielig he! De huisarts heeft het met een pincetje opengekrapt en nu heeft ze een pleister om haar duim. Ze heeft maar heel even hoeven huilen, goed he! :) :)

Nu ligt ze lekker te slapen, drinkt wel wat minder sinds vannacht, dus dat moeten we even in de gaten houden. Morgen het CB maar even bellen.

liefs Daffie

10. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Aan mij vroegen ze vandaag nog waar ik tegenop zag met de bevalling. Eerlijk zie ik er helemaal niet tegenop. Kan eigenlijk bijna niet wachten tot het zo ver is. De bevalling van Justin was heftig en was van voor naar achteren uitgescheurd. Ik weet dat ook wel dat elke bevaling anders is en persoon.

Married kan me voorstellen het onbekende een beetje angst meebrengt. Meid je kan het geloof me als je bevalling echt begint heb je meer kracht dan je denkt.

Ik praat dan wel ivm mijn ervaring over een ander kan ik natuurlijk niet oordelen.

11. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    He dames!

Hier mijn bevallingsverhaal ( een positief verhaal! Dus een oppeppertje voor iedereen die nog gaat bevallen ;) ):

Zaterdag ochtend om 06.45 uur, na een heerlijke nacht slaap zonder maar enig voorteken, dacht ik dat ik in mijn broek aan het plassen was....rustig naar de wc gewandeld en toen bleek dat het mijn vruchtwater was, alleen was het niet helder maar bruin/groen....
    Roy snel wakker gemaakt en de verloskundige gebeld, die direct kwam....
    Verloskundige heeft ons rond 07.15 uur naar het ziekenhuis gestuurd ( eerst nog even rustig de spullen verzameld en de auto open gekrapt)
    Om 08.00 uur in het ziekenhuis gearriveerd had ik al wel weeen maar zo om de 5-6 minuten, 30 minuten CTG en afwachten maar.......

Om 10.30 uur zou de verloskundige komen kijken om eens te toucheren, maar om 09.45 uur kwamen de weeen om de 2-3 minuten, dus weer aan de CTG.........

Ik was blij dat het op gegeven moment 10.30 uur was want in gedachten had ik zoiets van als dit zo de hele dag nog doorgaat dan trek ik het niet lang meer.......

De verloskundige kreeg hele grote ogen toen ze mij toucheerde ( ze verwachtte zo'n 3-4 cm ontsluiting) want ik had volledige ontsluiting :confused: :confused: .....

Roy en ik schrokken er ook van! Ik moest mij op maken om te gaan persen :confused: .....

De kleine lag met het gezichtje helaas een beetje verkeerd om waardoor ze mij ingeknipt hebben maar heb in totaal 37 minuutjes persweeen gehad en toen was onze uk er om 12.01 uur!

Sorry voor mijn lange verhaal maar het viel echt mee :)
    Het ergste van de bevalling vond ik de persdrang omdat dit mij nogal angstig maakte ( terwijl bijna iedere vrouw blij is als ze mag persen.....)

Ik heb veel gehad aan de ontspanningsoefeningen van de gym, waarschijnlijk heeft mijn lichaam daardoor zoveel pijnstilling aangemaakt dat ik een beetje in trance raakte en de bevalling dus zo vlot verliep....

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!

Liefs Kelly

12. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Meiden die bevallen zijn in de tussentijd: GEFELICITEERD!

13. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @bbelly, haha ja engels lezen gaat nog prima hoor, doe ik regelmatig. En dit boek vind ik ook erg mooi, dat scheelt... Labyrinth van Kate Mosse :D

@Wendy, nou dat klinkt ook alsof het niet al te lang meer zal duren... was het leuk bij je ouders?

@Mirella, nou meid heel veel succes morgen!

@Rianne, haha ik wil ook wel op die andere lijst :D Die steken bovenin mijn buik heb ik ook af en toe hoor!

@ziekenhui/thuis bevalling.... wel grappig, wonen we in een van de weinige landen waar je thuis mag bevallen, en dan willen toch de meesten in t ziekenhuis bevallen... vind het persoonlijk ook helemaal niet erg hoor dat ik in t ziekenhuis moet bevallen..

@Angela, fijn dat de bv nu op gang komt... ben erg benieuwd naar de foto!

@Noppie, bedankt voor de update van Mieke! Wel vervelend hoor dat zo'n "last" heeft van t bezoek van haar kamergenote...

@Married, heel herkenbaar hoor... dat spannende gevoel. Ik weet zelf heel graag waar ik aan toe ben, en dat is nu totaal niet mogelijk. Je weet niet wanneer het gaat beginnen en je hebt totaal geen vergelijkings materiaal.
    Zelfs mn man had aankomende week geen vergaderingen gepland in de volle overtuiging dat de baby er zou zijn... hihi niet dus... nou heeft hij dus eigenlijk niets te doen aankomende week.
    Hoe is t nu met jouw man?

@Daffie, he wat zielig voor Myrthe... gelukkig dat ze niet zo lang hoefde te huilen!

@Maatje, ik vind dat juist wel fijn om te horen juist van iemand die al ervaring heeft! Voel me soms zo blanco... ik weet niet eens hoe een wee aan moet voelen...

14. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Kelly, bedankt voor je verhaal... dat is inderdaad weer eens wat anders dan al die heel heftige bevallingen!
    Bijzonder dat je zo snel volledige ontsluiting had!

15. Kim84

Kim84 Niet meer actief

Ik ben dan niet thuis maar in het kraamhotel bevallen maar het was zeer probleemloos! Totaal heb ik er 6 uur overgedaan, 5 uur lang weeën die regelmatig om de 2 minuten kwamen (begonnen om 18.00 uur, overdag ook al weeën maar dan heel onregelmatig, om 21.30 uur 7 cm, om 22.45 uur braken de vliezen en om 23.15 uur volledige ontsluiting en persweeën) en totaal 55 minuten geperst. Isa is om 00.10 uur geboren en om 03.15 uur zijn we naar huis gegaan! Enige vervelende is dat ik flink ben ingescheurd. Ik heb goede herinneringen aan mijn bevalling maar zag er ook totaal niet tegenop, ben er heel open ingegaan en denk ook dat ik daarom alles zo heb ervaren.

Mijn advies is om zo open mogelijk de bevalling in te gaan en proberen zo rustig mogelijk te blijven. Dat heeft mij het beste geholpen.

16. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Axioma Het is nu bijna 4 1/2 jaar geleden en ik twijfel soms ook (omdat ik geen natuurlijke bevalling ken). Zodra je echte weeen hebt weet je het echt wel. Het ergste wat ik van de bevalling vond het willen persen maar nog niet mogen. Maar ik ben dan ook ingeleid, misschien dat het dan anders is dan een spontane bevalling.

17. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Maatje, ja dat heb ik ook gehoord dat als je ingeleid wordt de bevalling vaak een stuk heftiger is! hihi ik wil gewoon graag weten waar ik aan toe ben... dus stiekum wat jaloers op mensen die al ervaring hebben :D

Aan de andere kant ben ik t ook wel weer met Kim eens dat je er beter open in kunt stappen!
    @Kim, he buddy hoe is t nu met jou en Isa?

18. Kim84

Kim84 Niet meer actief

Ik wist ook niet hoe een wee moest aanvoelen, maar als je ze eenmaal hebt, dan weet je het echt wel. Het voelt heel anders aan dan de voorweeën.
    Bij de voorweeën kon ik alles nog doen en rustig zitten en liggen op de bank. Met de echte weeën kon ik alleen maar lopen en staan. Daarmee kon ik ze het beste opvangen.

Ik hou m`n tel goed in de gaten hoor! En denk elke dag aan je! :D

19. Kim84

Kim84 Niet meer actief

@Axioma: het gaat heel goed met ons!
    Heb zelf nog veel last van m`n onderkant, zitten en lopen gaat op zich wel goed, alleen stil staan doet veel pijn. Lijkt het net of het op m`n knieën hangt... hahahaha
    Met Isa gaat het super! Tis een flinke tante en drinkt ontzettend goed uit de fles. Ze krijgt 7 voedingen van 100 cc, das best pittig! Ze heeft alleen haar dag- en nachtritme omgegooid. Ze slaapt nu overdag heerlijk en houdt `s nachts haar papa en mama wakker, dan is ze uitgeslapen...
    Dus `s middags lig ik lekker een paar uurtjes in bed of op de bank!
    Ik zal nog een nieuwe foto van haar in m`n album zetten.

20. Riannechilly

Riannechilly Actief lid

15 dec 2008
    135
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Dordrecht
    @ married : Ja hoor meid, het is heel herkenbaar, ik wil ook graag mijn beebje, en kunnen vertellen dat het allemaal goed is gegaan!

@ daffie : Ah zielig he als ze zo klein zijn en ze hebben iets dan wil je ze helemaal knuffelen en lekker verwennen, en dat zou ik ook lekker gewoon doen :)

@ Kelly: Gefeliciteerd en wat een mooie bevalling, kan ik er ook zo een bestellen ;)?

@ Axioma: Ok ik dacht al, zal je weer zien, iedereen krijgt steken onderin, krijg ik ze bovenin ;) Jij hebt dus ook een beetje de "angst" dat je een wee niet herkent, dat heb ik ook haha, maar ze zeggen dat je er echt niet onderuit kan ;) Maar de eerste weeen zijn toch nog niet echt pijnlijk? Ik heb nu echt harde buiken de hele dag, moet ik die ook al timen? Of doet dit nog niks.... AAAAAAAARRGGGH die onzekerheid he ;)

@ Kim : Ik ben benieuwd of ik straks ook kan zeggen, ja ik herkende meteen die weeen ;)

Liefs Rianne

Deel Deze Pagina