ZIjn je harde buiken pijnlijk of niet? Als ze geen pijn doen, hoef je ze niet te timen. Zijn ze wel pijnlijk en lijken ze pijnlijker te worden, dan zou ik het in de gaten houden. De weeën die ik overdag had, waren ook al pijnlijk maar nog niet heftig genoeg naar mijn idee. De weeën die regelmatig kwamen, waren veel pijnlijker en zaten alleen in m`n onderbuik. En geloof me, je herkent ze echt......
Nou pijnlijk, ja gevoeliger wel dan overdag, ook heb ik er nu wat meer rugpijn bij.( ik heb wel een vrij hoge pijngrens, ik zal niet zo snel iets bestempelen als pijn) Maar ik ben zo onzeker omdat ik anderhalve week geleden ongeveer al een "valse" start heb gehad, en toen al 1 cm ontsluiting had. Het voelt weer net als toen, wordt er echt gek van... Ik heb dan liever maar dat het doorzet! Liefs Rianne
Ik heb totaal 3 keer een dag voorweeën gehad. Eerste keer was met 36 weken en bij controle bij vk bleek dat ik ook al 1 cm en een verweekte en verkorte baarmoedermond had. Daarna nog 2 keer een dag met weeën maar die waren naar mijn idee niet pijnlijk genoeg en zakten later op de avond weer af. Ik werd daar ook erg onzeker van, je weet niet meer waar je aan toe bent. Ik vond de echte weeën heel anders aanvoelen dan de voorweeën. Als het nu een beetje hetzelfde aanvoelt als de vorige keer, denk ik dat het weer 'vals alarm' is.. Maja, wie weet verandert het over 2 uur! Dat is het onzekere ervan... Ik hoop voor je dat het snel doorzet en het echte werk begint!
Hahah ja ik zit het net te typen en nu krijg ik er weer een die duidelijk wel weer iets zeerder deed dan die ervoor :S Pff, het is idd die onzekerheid, ik vind dat ook echt vermoeiend. Maar door die valse start, (ook mijn bmm is verweekt) weet je niet meer waar je op moet letten. Ik ben wel wat duizelig nu :S Ik denk dat ik maar lekker mijn bedje op ga zoeken, wie weet komt er wel vaart in vannacht en dan merken we het vanzelf wel. Mocht er wat gebeuren, dan horen jullie het vanzelf van Jantie mijn buddy En anders ben ik morgenavond weer hier, want mijn laptop is nog steeds niet gerepareerd en manlief moet morgen weer werken, dus deze laptop is weer weg! Kim harstikke bedankt voor je woorden Toch een beetje het gevoel dat ik ff kan luchten Liefs Rianne
Ik ga morgen mijn bevallingsverhaal schrijven (is tenminste de bedoeling..), maar ik vond de voorweeen en echte weeen wel op elkaar lijken. Alleen waren de echte weeen veel heftiger, scherper en pijnlijker. Ik had rugweeen en kon ze bijna niet opvangen. Puffen lukte vaak niet, maar toen ze me hielpen daarmee had ik er wel wat aan. Alleen 'altijd-is-kortjakje-ziek' en 'deze-wee-komt-nooit-meer-terug' ... ehhh, nou dat ging dus echt niet...
He dames, Hier ook stil aan het front. Er gebeurt op het moment niets Heb alle middelen in de strijd gegooid vandaag, maar noppes! Ben er een beetje klaar mee ook, maar ja, dat helpt ook niets. Morgen ga ik alles weer rustig op mijn gemakje bijlezen hier en op iedereen reageren. Rianne, ik hoop dat het gaat doorzetten voor je, ik hou mijn mobiel in de gaten Ben trouwens vandaag helemaal platgebelt door iedereen of er nu al wat is......NEE, wordt daar ook wel een beetje schagerijnig van.
@ Bbelly: Hun hebben 1 kat, wij hebben dus zelf 2 honden, 2 poezen en een konijn En die ga ik echt niet ergens anders onderbrengen Hebben gisteren de verjaardag van Mike hier gevierd en toen zei me schoonzusje ook al: het is dat me huis te klein is anders hadden ze bij mij kunnen wonen tijdelijk( mijn schoonouders dus). Vandaag hebben we dus Tim zijn bed maar naar Lisa's kamertje verplaatst. Kon wel janken, omdat Lisa nog geen minuut in d'r eigen kamertje gelegen heeft Kreeg dan ook een enorme sjago-bui vandaag toen me schoonmoeder er was en Dennis een opmerking maakte over iets wat hij weg wilde gooien en ik het niet mee eens was Ben boos naar beneden gelopen en kafferde tegen iedereen Later ben ik af gaan koelen in de keuken @ Kelly: gefeliciteerd met Isa @ Suske: Gefeliciteerd met Silje @ Eppie: Gefeliciteerd met Yannique @ Noppie: Ik ben thuis bevallen en zonder complicaties Enige wat er bij ons was, dat Lisa wat onderkoeld geraakt was vanwege de kou bij ons boven.
Is er nog iemand wakker? Ego.bericht Hier weer moe maar niet kunnen slapen. Voel me misselijk en niet echt lekker. Bah krijg er een beetje genoeg van. Sorry voor mijn geklaag maar zit er echt doorheen.
Ja, hier iemand wakker..... maar niet "nog" ...6 uur later in Thailand en heb de WIFI antenne binnen gekregen! Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk! maar nu slaap jij vast alweer, of niet maatje?
Goedemorgen iedereen, Maatje, jeetje om 2 uur vannacht maar achter de computer gekropen omdat je niet kon slapen! Hopelijk is het daarna toch nog gelukt en lig je nu heerlijk te slapen. Ik heb juist heerlijk geslapen vannacht, zelfs maar 1 x eruit om te plassen. Is al weken niet gebeurt dus was helemaal verbaast. Hebben nu nog een inhaalles van de yoga dus zit al gedouched beneden. Ben benieuwd of iedereen er daar nog is. Zijn nog 3 meiden verder dan mij, de rest is minder ver. Verder heb ik helemaal geen plannen voor vandaag. Merk dat ik telkens minder afspreek omdat je toch beetje verwacht dat er ieder moment wat gebeurt..... Gisteren nog een gezellig onderonsje gehad met manlief maar ook dat heeft niet geholpen. Heb nog nergens last van. Blijkbaar is ons ukkie er nog niet klaar voor? Fijne dag iedereen en kom maar op met meer babynieuws! Er zijn nu toch nog een paar meiden al flink overtijd dus er moeten toch babietjes aankomen?
Gezellig onderonsje, dinkie....? Hmmm, moet eerlijk bekennen dat ik daar niet meer zo'n behoefte aan heb op dit moment. voelt niet fijn.... Hoorde gisteren van de japanse verloskundige die ik een aantal weken geleden hier heb ontmoet dat ze in Japan na 39 weken tepel massage adviseren, geen sex of voetmassage. Hmmm, dat sprak me dan weer wel aan!! Dus meiden, misschien een tip! Laat die voeten maar zitten en vraag je man om wat 'japanse aandacht' ....wie weet helpt het
@ febr21, hmmm tepelmassage. Misschien is 't wat ja. Geloof niet zo in alle middeltjes die eerder al eens werden genoemd zoals bitter lemon, ananas of frambozenbladthee enz. Denk toch dat de baby pas komt als die er klaar voor is. Maar een beetje intimiteit vind ik toch wel erg fijn. En moet zeggen dat het nog best gaat, beetje aanpassingsvermogen met die dikke buik maar geniet er nog wel van hoor :-D
Goedemorgen Zijn we weer. Ben om 3 uur weer naar bed gegaan en wekkertje ging om 6:30 ivm Justin voor school. Wel stil zo snachts hier. Vanmiddag eens met de vk overleggen stel ik ga 2 weken overtijd dan ga ik dat echt niet ga redden met die lange nachten niet slapen. Ik heb aan de vk hier een vraag gesteld over strippen. Als je al ontsluiting hebt dat het kan werken. Misschien willen ze me helpen.
Waxientje: Gefeliciteerd met jullie dochter Fianne! Sofie: Gefeliciteerd met jullie dochter Lili Rose! Kelly: Gefeliciteerd met jullie dochter Isa! Suske: Gefeliciteerd met jullie dochter Silje! Eppie: Gefeliciteerd met jullie dochter Yannique Hihi, wat een meisjes allemaal! Erg leuk hoor, ik hoop dat jullie erg genieten
Goedemorgen! Het kraambezoek gisteren was echt superleuk! Echt mooi om even een klein baby-tje te zien. Soms vergeet ik gewoon even hoe dat eruit ziet. Het valt me op dat pasgeboren baby's zo klein zijn (alhoewel deze al 5 weken was), maar hij had gewoon normale grootte en een goed gewicht, dus zeker niet te klein. En zooooooo schattig! Zo lief gezichtje met van die wijze oogjes! En die lieve geluidjes......hmmmm....zwijmel, zwijmel, zwijmel! Goed, al die postitieve bevallingsverhalen. Gisteren bij dat kraambezoek hoorde ik ook al zo'n positief bevallingsverhaal, daar focus ik me maar op, en niet op wat er allemaal mis kan gaan! En ja, veel vrouwen kiezen er in Nederland toch voor om in het ziekenhuis te bevallen, maar het fijne is wel, dat ALS je thuis wil bevallen dan kan/mag dat gewoon. En in veel landen kan dat dan niet omdat er minder verloskundigen zijn die thuisbevallingen doen. Ik heb gisteravond ook wat meer voelen rommelen in mijn buik. Niet zozeer harde buiken of voorweeën, maar de baby was heel druk aan het bewegen; het leek wel of hij met zijn hoofdje tegen mijn baarmoedermond aan het wroeten was! Dat voelde heel raar, hele scherpe steken! En vrijdagavond had ik een paar uur van die voorweeën, maar wat me nu opviel is dat ik beide keren zoiets had van: "ojee, zal het nu echt gaan beginnen?" Op dat moment voelde ik ineens dat ik er psychisch nog niet helemaal klaar voor was. Zo gek, want ik wil namelijk wel heel graag dat ik lekker op tijd ga bevallen, maar blijkbaar ben ik er psychisch nog niet helemaal klaar voor. Ik ben dus wel blij dat het nu al twee avondjes wat heeft gerommeld; gewoon ter voorbereiding. Heeft iemand van jullie dat ook?
Maka: Jeetje wat een mooi meisje is Vera zeg! Prachtig, die zwarte bos! Even snel: Ik heb heerlijk genoten van mijn nachtjes bij Ferry. Na de 1e nacht, waar ik de hele nacht niet geslapen heb, omdat Ferry erg last had van krampjes, had ik besloten om nog een nachtje te blijven. De 1e nacht poepte hij heel veel! Daarna had hij niet meer gepoept en ik maakte me veel zorgen, want hij poept normaal gesproken erg vaak! Gisterenavond hebben we hem eerst in bad gedaan, zodat het lekker los kon weken. En daarna heb ik op een toch de thermometer rectaal gedaan, zonder hoesje want die scherpe randjes zitten ook niet lekker.(mocht eigenlijk niet, want hij had steeds bloed bij de ontlasting) Ik had er veel vaseline op gedaan. En toen wij naar huis gingen heeft hij een uurtje later toch lekker gepoept. Gelukkig maar! Vannacht had hij weer last van krampjes, zielig hoor Ik heb de dagen dat ik bij hem was heerlijk met hem gezeten. En hoe prikkelbaar hij eerst was, dat is niet meer. Hij ligt het liefst de hele dag in de armen van mama. Als ik hem dan even in bed had gelegd, was hij weer klaarwakker hihi. Gisterenavond nog even met mijn schoonouders naar de Chinees geweest en het was echt heel gezellig! Heb weer een beetje kunnen genieten. Nou meiden, ik ga weer naar hem toe. Vanmiddag weer uitgebreid reageren
ja dat denk ik ook, dinkie! Ik denk ook dat de baby pas komt als ze er klaar voor is. maar ik geloof ook dat wat golfola zegt, het ook meespeelt hoe je jezelf voelt in je eigen lijf. En of je je nu ontspannen voelt door net sex te hebben gehad, of voet massage of tepelmassage...? volgens mij werkt het allemaal hetzelfde uit.... als het maar echt ontspanning is, denk ik. Ik drink hier overigens ook gewoon tonic, eet ananas enz. maar niet met het idee dat dit wel eens de weeen op zou kunnen wekken.... ondanks de kinine gehalte... volgens mij moet je wel grote hoeveelheden binnenkrijgen, wil dat wat doen.
@ Uk: Tim had ook steeds in het ziekenhuis zijn anusje kapot door die hoesjes, wat ik deed, was zijn eigen thermometer meenemen van thuis, die kon zonder die hoesjes gewoon gebruikt worden omdat alleen hij er gebruik van maakte Misschien een idee ook voor jou om een eigen thermometer mee te nemen want die plastic hoesjes zijn idd scherp
@mirella25: De duimen draaien hier voor jou, hopelijk mag je je kindje snel verwelkomen! @Bbelly: Maak je geen zorgen over een eventuele ruggenprik, in de meeste gevallen gaat het goed. Twee jaar geleden ging de ruggenprik bij mij de eerste keer al goed, en werkte hij direct en perfect. Geen pijn gevoeld. Ik vond het zelfs wel een lekker gevoel, net of ik met mijn onderlijf in een warm bad lag. Wel vreemd dat je - als je van de operatietafel wordt getild - een paar benen ziet waarvan je weet dat het jouw benen zijn maar je voelt niet dat ze aan jouw lijf hangen. @Riannechilly: Jij ook al heftige krampen, hopelijk zet het snel door en worden we niet telkens gefopt! @noppie: Bedankt voor de update over Mieke! Ik had na mijn keizersnede ook een dag een turkse als kamergenote. Niet alleen kreeg die ook de hele familie op bezoek, maar die kwamen ook op de gekste tijden binnen. Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. En zij lag bij het raam, dus ze moesten allemaal eerst voorbij mijn bed. @daffie76: Sterkte met Myrthe's duimpje! @Kelly1980: Mooi bevallingsverhaal! @Kim84: Ook een mooi bevallingsverhaal! Fijn dat het goed gaat met jullie, en sterkte met het herstel. @Axioma: Ja het was heel gezellig bij mijn ouders! Lekker in de watten gelegd, want ik hoefde helemaal niets te doen en maar te kikken of er werd voor mij gelopen. We konden ook mee-eten en mijn moeder hield zich toen zelfs bezig met Daan zodat ik lekker ontspannen kon eten. Fijn hoor. @Uk80: Fijn dat je genoten hebt bij Ferry, en ook fijn dat hij zo goed op jou reageert en tot rust komt bij zijn mama. @Voor iedereen die het spuugzat is en/of er doorheen zit: Veel sterkte, ik herken het volledig! Vandaag mijn uitgerekende datum! Gisteravond even het idee gehad dat het ging beginnen, want ik had regelmatig krampen die heftiger waren dan alle krampen van de afgelopen tijd. Soms zelf een beetje pijnlijk. Op tijd naar bed gegaan, en vannacht toen ik moest plassen was het helaas weer afgezakt. Gggggloeiende! En ik ben nu intussen wel razend nieuwsgierig, en ik ben het spuugzat. Hoe sneller het nu geboren wordt, des te beter. Echt superirritant, die 'nepweeën' telkens. Laat het dan rustig blijven en in één keer beginnen als het menens is. Of laat het dan doorzetten. Maar niet dit halfslachtige gedoe, dan weet ik echt waar ik aan toe ben. Sorry, moest even klagen Daan had niet lekker geslapen omdat hij erg verkouden is en de longen uit zijn lijf hoest. Had die even een ochtendhumeur zeg. Alles was 'nee', hij wilde niet aangekleed worden, hij wilde niet naar beneden en al helemaal niet zelf van de trap af, hij wilde geen pap eten en geen brood en geen fruit, hij wilde niet mee, mama mocht zelfs niet eens haar jas aantrekken. Pfff, ik werd er lichtelijk wanhopig van. Gelukkig kreeg hij op het kdv weer wat praatjes en kon hij weer een beetje lachen. Groetjes, Wendy