@Kim, hihi nou ik denk niet dat je al snel iets op je telefoon kunt verwachten... maar vind t wel lief! wat een prachtig poppetje is het toch he! Wow... Wel fijn dat ze zo goed drinkt! Ouch dat klinkt niet echt prettig jouw "onderkant"... wanneer gaan de hechtingen eruit? Dat scheelt misschien al iets? @Rianne, nou meid ik hoop voor je dat t doorgezet heeft vannacht... Op zich heb ik geen angst van het niet herkennen van weeen, zoals de anderen al zeiden dat merk je snel genoeg. Maar ik zou nu wel eens willen weten of het echt begint, of dat het bij voorweeen blijft... tis een beetje frustrerend af en toe @Jantie, haha ik krijg ook de neiging om ananas te gaan kopen en tonic te drinken (dat laatste lust ik niet eens) Ja fijn he al die belangstellenden, op zich wel begrijpelijk... maar pas feliciteerde zelfs de postbode me... dus ik kijk heel vreemd naar mn buik (zit tie er nog wel?!?) zei ze ja want ik zag de kinderwagen staan! Zucht die stond er al 2 weken... @Mobiel, kan me goed voorstellen hoor dat het je even teveel werd... is toch ook hartstikke logisch. dat moeten ze dan maar even voor lief nemen hoor! @Maatje, he meid heb je vannacht nog wel wat kunnen slapen? Vind het zo sneu voor je! Mmm niet veel lees ik al.. nou hopenlijk kan de verloskundige helpen! @Febr21 tepelmassage..ahum daar heb ik dus nog nooit van gehoord haha @Dinkie, en hoe was de yoga? @Golfola, fijn dat t kraambezoek zo leuk was! dan verlang je des te meer naar je eigen kleintje he! @uk, he wat sneu dat ferry zo'n last van krampjes heeft maar wel heerlijk dat je zoveel tijd bij hem kunt zijn nu! Heeft hij nog steeds een eigen kamer? @wendy, heerlijk toch al je af en toe verwend wordt en even niets hoeft! haha en zo herkenbaar de rest wat je zegt, ik ben het helemaal met je eens... elke ochtend denk ik weer nou laat nu die vliezen maar breken dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben! wat vervelend dat Daan zo dwars was vanmorgen.. hopenlijk knapt hij een beetje op nu op t kdv! Zo vannacht ook wakker gelegen, manlief was maar aan het draaien en doen... pfff maar goed toen het licht werd ben ik alsnog even in slaap gevallen! Moet om elf uur bij de gyn zijn, ben zo benieuwd of ze al wat gaan doen!? Hihi mn nichtje had nog een mooie opmerking gemaakt, tegen haar oma had ze gezegd dat haar tante al ver over de houdbaarheidsdatum was!
Maatje, van mij mocht jij ook al wel beginnen hoor Noppie, Married, ik heb ook verder geen prikangst, ik ben bang voor een bacterie in het centraal neurologisch stelsel. Maar dat schijnt dus allemaal wel mee te vallen. En dat aaien doet vast niet iedereen. Je bent heel veel met je zwangerschap bezig, dus volgens mij zit die moederliefde helemaal goed bij jou Oh, over die problemen bij de bevalling, mobiel is thuis en probleemloos bevallen, Kelly vlgs afspreek in het zh. (tsja. ze hebben ondertussen beide gereageerd)En vlgs mij nog wel een paar. En.. om ons weer in de statistieken te laten passen, bevallen wij overblijvers laat, thuis en probleemloos Afgesproken?! (en ik lees de meeste bevallingsverhalen niet, ik heb er wat gelezen en in mijn omgeving wat gehoord.. ik weet wel genoeg, iedereen ervaart het weer zo anders) Rianne, dat klinkt wel als het voorwerk vind ik, die harde buiken. maar ja. bij sommige begint het heel plotseling, dus dat voorwerk zegt niet zoveel, valt me op bij de andere meiden. Ah, Mieke, dat klinkt nog niet als een roze wolk meid.. Hopelijk mogen jullie vandaag naar huis. Fijn dat Boaz bij je op de kamer ligt, dat is al veel meer eigen he! Iloiza, bedankt voor je geruststelling over de prik. Je geniet er wel van geloof ik he! geweldig.. Married, inderdaad niet zo zeer echte angst, maar het is wel zo verschillend wat er gebeurt en hoe mensen het ervaren.. toch merk ik dat mensen om me heen meer spanning hebben dan ik vriendin stond te hyperen vrijdag, en moeder en man zijn ook echt zenuwachtig. Ik wil vooral graag weten wanneer.. zodat ik me kan voorbereiden. En dat gaat dus niet Daffie wat zielig voor Myrthe! Drinkt ze alweer beter? Kelly, bedankt voor je geruststellende bevallingsverhaal! Mobiel ik zou ook niet mijn eigen beesies wegbrengen! ik dacht dat er ook nog 1-2 schoonfamiliedieren bij kwamen, dat geeft veel onrust bij de eigen dieren dacht ik Vandaar. Maatje, bah, wat een slechte nacht voor je. Heb je grote plannen of kan je bijslapen vandaag? Dinkie, toch bijzonder nog die vrijpartijen he! Wel gek met die dikke buik.. een japanse tepelmassage lijkt me ook niet gek Uk, wat heerlijk dat je zolang bi Ferry kon zijn en hem weer wat beter hebt leren kennen en hij jou! Het lijkt me ook zo fijn voor je dat je alles zelf kan doen. Over wanneer de bevalling begint: Ik had vorige week echt het gevoel dat het bijna begon, ook met (pijnlijke!)voorweeen en de bekende harde buiken.. leegloop, etc. toen werd ik zo beroerd, en stopten ook de voorweeen weer. Dus ik denk zeker dat het een samenspel is. Wennie, bedankt voor je geruststellende woorden.. het lijkt me heel zwaar om zwanger te zijn en peuters om je heen te hebben! (ook wel gelachen, je schrijft het zo beeldend, zie het helemaal voor me ) En na een paar minuten(seconden) bovenaan de trap wordt de drang om hem onder je arm te nemen zoo groot! Gelukkig ben je gister wel verwend. Gefeliciteerd met je 40 weken, en nu die spruit eruit! Feb, wat heerlijk die wifi! Ik heb niet veel nieuws sinds gisteren, nog steeds fors verkouden, maar minder keelpijn en wel weer wat (gebroken) stem, sexy! Dus als de telefoon gaat, kan ik hem opnemen. Fijne dag allemaal!
Bbelly Overdag heb ik tijd zat maar kan dan ook de slaap niet vatten. Ga wel altijd even liggen ook al is het maar voor het idee.
Goeiemorgen meiden, Ik kan me zo voorstellen dat jullie nu wel heel graag jullie beebjes willen zien hoor Ik vindt ook dat de resterende februaribevallingen allemaal probleemloos moeten verlopen hahaha. Dat gun ik jullie zeker. Myrthe drinkt nog steeds minder en valt echt halverwege in een diepe slaap. CB belde net om de eerste afspraak te maken, maar ze komt om 11:00 alvast langs, omdat we vertelden dat ze niet zo goed drinkt. Ben wel blij dat ze langs komt, misschien weet zij hoe of wat. Gelukkig had Myrthe wel weer goed gepoept vanmorgen. liefs Daffie
Zo. Ben weer even op en dacht; ik ga weer ff op t forum kijken of er weer nieuwe beebs zijn, maar helaas heeft er zich niks gemeld. Ik duim voor iedereen die nog ongeduldig zit te wachten! @Kim84 Wat een mooi meisje is Isa! Geniet er maar lekker van! Onze uk had gisteren ook een heerlijke dag met veel slaap. Wij waren heel trots dat ze zo lief en rustig was, maar hebben ook een spooknacht achter de rug. Blijkt dat ritme toch erg belangrijk is he! @Rianne Sterkte met wachten. Die weeen ga je vast herkennen! Heb ook een moeilijke start gehad met veel voorweeen die maar heeeel geleidelijk overgingen in echte weeen, maar als je op een gegeven moment niet meer weet waar je met jezelf naartoe moet van de pijn dan zijn dat echte weeen. Ik hoop voor je dat het snel doorzet! @Maka Jaaa! Idd, die kortjakje, dat vond ik op een gegeven moment echt een stom kind! En dat 'deze wee komt nooit meer terug'... daar geloofde ik op een gegeven moment niet meer in. @Maatje Voor jou zal ik een extra kaarsje opsteken! Sterkte meid. @Golfolfa Mijn vk zei dat als je de baby heel erg met het hoofdje voelt wroeten dat dat goed is voor de verweking en latere ontsluiting. De kleine duwt dan zo'n beetje de baarmoedermond vlak met het hoofdje. Ik was ook best een beetje aan het denken; owjee, is het nu echt zover, toen de weeen begonnen. Het is ook spannend natuurlijk! Ach, kraambezoek... Nou, ik ben benieuwd of ik de volgende keer weer mag gaan feliciteren.
Kelly: Gefeliciteerd met jullie dochter Isa! Suske: Gefeliciteerd met jullie dochter Silje! Eppie: Gefeliciteerd met jullie dochter Yannique ! @uk: heeft Ferry geen eigen termometer dan? Op de afd. waar Katie lag kreeg elke baby een eigen termometer, hoefde je ook geen hoesjes te gebruiken. Dan zou ik idd wat Mobiel zegt je eigen meenemen. Plakkertje op met Ferry's naam, zodat ze hem niet per ongeluk meenemen. Wat een gedoe he dat hele poepverhaal met die kids! Hier loopt het poepen nog steeds niet goed. Ze heeft de hele week al heel harde ontlasting. heb er net de kinderarts voor gebeld. Krijgt Ferry nu ook nenatal? @wendy, alweer 40 weken! Kan me voorstellen dat ej heel erg nieuwschierig bent. Voor jou heel vervelend dat Daan zo in zijn nee-mode stond, maar wel een grappig verhaal. Ik zie dta zo voor me . Dat staat ons allemaal ook nog te wachten! @maatje, balen dat je zo'n slechte nacht hebt gehad. ik heb hier weleens voorbij zien komen dat ze een slaappil gebruiken. is dat misschien iets? je moet toch uitgerust zijn als je aan je bevalling begint hoor! In het ziekenhuis hebben we video interactie begeleiding gehad en vandaag hebben we ook thuis vib gehad. Ze heeft gefilmd dat w ehaar in het badje deden. Tijdens het gesprekje ervoor merkte ik dat ik nog veel emoties hoog heb zitten hoor. Daar wil ze wat extra aandacht aan besteden. Bij het terugkijken viel haar op dat Katie echt een hittepetitje is. Ze neemt heel veel initiatief tot contact en reageert ook op ons. Dat was erg leuk om te horen en ook om te zien!Over 2 weken komt ze weer filmen. Van Mirella nog nik sgehoord, maar dat zal ook nog wel even duren toch? Gisteren nog iets raars, Katie lag in de wandelwagen te slapen en ineens knapte 1 van de banden! Ik schrok me echt rot, maar Katie bleef gewoon doorslapen! Groetjes, Lisanne
even snel wat reageren..lees dat sommige kindjes moeite hebben met poepen.. een goede tip... theelepeltje zonnebloemolie aan het flesje tovoegen..of wat meer water en minder schepjes poeder! tip met de zonnebloemolie werkte toen bij chedella erg goed.. zij had ook extreem moeite met ontlasting..scheen ook een prematuurkwaaltje te zijn. succes ermee
@sonya, dat hebben we geprobeerd en de eerste keer hielp het wel, maar nu niet meer. Van het CB mag het ook niet, omdat de darmpjes nog zo gevoelig zijn. Maar we hebben het vandeweek wel weer gewoon geprobeerd met olie, hielp haar alleen niet. Extra water doen we ook al, elke voeding krijgt ze 10cc extra water. Ze drinkt nu 8 x 75cc perdag! Is eigenlijk te veel, volgens het cb mag ze maar 450cc per 24 uur. Helaas helpt het allemaal nog niet zo veel. Ik hoop dat de kinderarts zo terug belt en een oplossing heeft. Hoe is het met Royenna en Chedella?
Goedemorgen, Hier nog niks, geen gerommel of andere zaken. Manlief nog wel steeds ziek. @ maatje, thanx voor de oppeppende woorden over de bevalling. Hoop voor je dat je eventueel gestript kan worden. @ Kelly, wow Kelly, wat een topverhaal! (misschien een rare uitdrukking, sorry ). Geeft veel moed dat het ook zo kan. @ Axioma, jij ook nog hier dus.. had gehoopt dat het bij jou was begonnen inmiddels.. Dat vindt je nichtje ook lees ik nu, hihi @ Kim84, thanx voor het positieve verhaal (behalve het inscheuren dan ) @ febr21, jeee, fijn dat je wifi antenne binnen is! Gaat alles nog goed met je? Tepelmassage, hihi.. @ Dinkie, dat gezellige onderonsje hebben wij vorige week voor het laatst geprobeerd, zou wel willen nu, maar nu mn man ziek is schiet dat natuurlijk ook niet op. Mn frambozenbladthee laat ik nu ook maar even voor wat het is. Daar begin ik weer mee zodra manlief beter is (whenever that may be ) Volgens mn schoonmoeder is het de 25e trouwens nieuwe maan, de beeb van mn schoonzus werd de dag daarvoor geboren, dus zij gokt nu op de 24e bij ons. Ben benieuwd, hoop eigenlijk toch wel iets eerder @ Golfola, dat wroeten herken ik wel, dat doet ie 's avonds idd af en toe.. heb dan echt het idee dat zn koppie er zowat al uithangt. Echt zeer doet het niet, maar prettig is anders. @ Uk, idd veel meisjes.. wordt wel tijd dat er weer een jochie geboren wordt he .. Ik zal mn best doen Fijn dat Ferry weer lekker gepoept heeft. En goed om te horen dat ie het liefste bij mama is, zo hoort het ook! Veel plezier! @ Wendy, gefeliciteerd met je 40 weken! Hoop dat je beeb snapt dat ie er nu toch echt uit moet komen.. @ Bbelly, probleemloos bevallen, daar teken ik voor! Al denk ik dat ik toch poliklinisch wil bevallen (denk de ene dag thuis en de andere dag zkh..) Dat willen weten wanneer het begint herken ik heel goed. Wist ik maar dat het bijv. vrijdag begint, dat kan ik me daar op instellen.. maar helaas werkt het niet zo @ Daffie, succes met de mevrouw van het CB. Heb weer een nieuwe (blote) buikfoto in mn album geplaatst.. vind dat ik best op knappen sta, dus hoop dat dit de laatste dikke buikfoto is en dat de volgende foto er eentje van de beeb is! . Fijne dag allemaal!
Poep-problemen:...en massage van het buikje (met buikjes olie van Weleda)? Hebben jullie dat al geprobeerd? Je moet dan rondjes masseren rondom het naveltje. Heel zachtjes, dus bijvoorbeeld alleen 1 mm indrukken, meer niet. Eigenlijk lijkt het meer op aaien of het insmeren van de olie. Als je dan begint rechts naast het naveltje en dan met de klok mee spiraalvormig rondjes massert, misschien stimuleert dat de darmpjes een beetje. Mijn zoontje was dan geen prermatuurtje, maar ik weet nog wel dat als ik die buikjes-massage bij hem deed (hij lag op de commode met de luier open) dat er dan na enkele minuten wat ontlasting uitkwam...wat een opluchting vond hij dat! Misschien een idee!
@ axioma, yoga was leuk maar was in zijn totaliteit al niet helemaal mijn ding. Die andere meiden zien en beetje bijkletsen vond ik het leukst :-D En nu alleen nog na de geboorte een terugkomdag en dat lijkt me ook wel leuk met al die babytjes @ married, bij jou moet eerst je mannetje beter zijn ja. Kan ik me iets bij voorstellen. Zou nieuwe maan net zoiets zijn als volle maan, qua bevallen? De 25e zou bij ons wel passen. Ik ben de 29e jarig en mijn man de 27e. Niet deze maand hoor maar dan zou onze uk in het rijtje passen... (waar we al niet aan denken) Verder dus niemand bezig cq niet dat we weten. Jammer hoor, ging zo lekker vorige week. Aantal weken geleden was mijn buik echt helemaal naar beneden gezakt, zag er ineens heel anders uit. Maar nu paar weken verder is het weer helemaal omhoog gekropen. Mensen zien het ook echt. Woensdag maar eens aan de verloskundige vragen of dat een teken is dat ze er voorlopig nog niet uit wil? Ze is nl. wel al sinds december (bij 33 weken) ingedaald en schommelt tussen vast in bekken en beweegbaar in bekken maar wel genoeg dat ik gewoon thuis mag bevallen en niet hoef te gaan liggen als de vliezen breken. Merken jullie ook verandering aan je buik die laatste weken?
@Axioma: het zijn oplosbare hechtingen, deze moeten binnen 10 dagen helemaal opgelost zijn. Volgens mij zitten ze er nog in, zover ik kan zien met douchen en plassen. Hoop dat het gauw over gaat, wordt er een beetje ellendig van! @Marriedgirl: achteraf gezien had ik het inscheuren wel weg kunnen laten.. Maar tijdens de laatste perswee ging het erg snel en was het niet te voorkomen geweest. Maja, heb er wel iets ontzettend moois voor terug gekregen!
Net terug van de vk. Moet vanmiddag naar de gyn. Kijken of ze mij kunnen gaan inleiden. Anders wil de vk mij morgen of woensdag strippen. De vk ziet dat ik er doorheen ben en wil me niet zo nog 2 weken laten lopen. Schrok in 1e instansie wel. Begin nu al de kriebels te krijgen.
Baby's moeite met poepen als laatste redmiddel met de punt van de termometer het anousje stimuleren. Net te vaak en echt als er niets meer is om te doen.
Lieve meiden enen snel een berichtje van mij had vandaag weer een controle in het zh. Ik word aanstaande donderdag ingeleid dat wil ik helemaal niet ik wil het zo graag spontaan Moet ook tot de bevalling echt begint etc (kan wel dagen duren zei de gyn) in het zh slapen dus woensdag is mijn laatste dagje thuis wat vind ik dit toch tegenvallen hoop toch zo erg dat het spontaan voor donderdag begint. De gyn zei ook dat mijn man sávond's rond 20:00 21:00 weg moet en pas gebeld gaat worden als ik 8 a 9 cm ontsluiting heb. Daar ben ik het echt totaal niet mee eens ik wil hem echt wel bij me hebben. Wil niet alles alleen mee maken dikke knuf voor iedereen
Tirtilisko Spannend en snap best dat je gemengde gevoelens hebt. Raar dat je man er niet bij mag blijven. Bij Justin is hij er zelf bij geweest met inleiden zelf. Hou je poot stijf en zeggen dat hij bij je moet blijven. Als ik je niet meer mag spreken voor donderdag wil ik je succes wensen. Een dikke knuffel.
Maatje bedankt meid. Hij mag er wel bij blijven maar ze wilt hem s'avonds toch naar huis hebben als ik bijv nog 3 a 4 cm onsluiting heb dan mag hij weer terug gebeld worden bij de 8 cm volgens mij is zij niet goed wijs we hebbenm geen vervoer en ik wil echt niet dat ik er alleen voor sta
@ maatje, succes vanmiddag in het ziekenhuis. Ben benieuwd of je al wordt ingeleid? Kan me voorstellen dat je ineens de kriebels krijgt. @ tirtilisko, jij ook succes meid, klinkt wel erg stom dat je man weg moet. Lijkt mij dat hij er gewoon bij mag blijven hoor. Zou daar nog maar eens achteraan gaan en gewoon eisen. Is toch logisch dat je zoiets samen wilt doen.
Hallo meiden! Alles is nog rustig lees ik?! @tirtilisko: Is toch wel een beetje een rare gang van zaken... Ze zullen je toch niet alleen laten tijdens het opvangen van de weeen? Juist wanneer je je man zo goed kan gebruiken... Ik zou hem gewoon ergens in het ziekenhuis laten verstoppen.... Ik heb nog een vraagje aan de meiden die hun slijmprop al verloren zijn... Is je slijmprop altijd doorzichtig en helder? Of kan het ook dik en wit zijn? Ik verlies namelijk sinds vanmorgen dik/wit slijm en ik vraag me af of dat de slijmprop kan zijn... Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Liefs Karina