@Tir: meid, blijf op je strepen staan he, het is stom als je man er niet bij mag zijn. die van mij kwam om 7 uur 's ochtends gelijk toen ik werd ingeleid. en hij is de hele dag bij me gebleven.. (al werd soraya via een keizersnee geboren om 10 voor 11) maar ookal had het tot midden in de nacht geduurt, hij was bij me gebleven! heel veel succes, en ik snap dat je er een beetje van baalt dat het niet uit zichzelf komt. bekijk het van de positieve kant, nog even en dan heb je Inshallah je kleintje in je armen!
Nog baby's geboren het weekend? Hier is de beeb zo ontzettend druk in mijn buik niet normaal meer, al vanaf zaterdag! Dacht dat de bewegingen juist minder werden door ruimtegebrek etc. aan het einde van de zwangerschap?! Op de vraag van een aantal van jullie waarom ik pas de 22e zou willen bevallen is omdat ik eigenlijk geen zw verlof heb gehad of lekker heb kunnen relaxen ivm met verbouwing, verhuizing en mijn werk en deze week ben (was) ik echt van plan om lekker te genieten.. uitslapen, beetje rommelen in huis, bankhangen, beetje lezen... en genieten van het aankomende moederschap (ben het dus nog niet zat het zwanger zijn, geniet nog elke dag en vind die 9 mnd voorbij gevlogen) Dus vandaar edat het bij mij nog ff mag blijven zitten Ga zo ff bijlezen... ff wat schapjes doen. Wil nog extra luiers en babyvoeding halen, hebben jullie veel op voorraad?
@ Dinkie, mijn man is ook de 27e jarig! Februari wel te verstaan... dus de kans dat beeb op zn verjaardag komt is zeer aanwezig Mijn buik is vooral heel erg vol met kind. Hij ligt al vanaf week 33 ingedaald en is dat gebleven, hij ligt heel diep volgens de vk en de arts in het zkh. Maar dat zegt dus helemaal niks over dat ie eerder komt helaas. @ Kim84, ja ze is zeker mooi! @ maatje, jeetje spannend joh, kan me goed voorstellen dat je best de kriebels krijgt! @ Tirtilisko, meis dat moet je echt niet accepteren hoor! Je man hoort erbij, of je nou 2 of 9 cm ontsluiting hebt! Stel het gaat heel snel ineens en ze bellen hem pas bij 8 a 9 cm en hij is te laat? Nee hoor, dat kun je echt niet riskeren. En het is tenslotte allemaal geen pretje, een beetje steun van je man kun je wel gebruiken. Hou aub je poot stijf, ben echt bang dat je spijt gaat krijgen als je hem wel weg laat sturen. Sterkte meis, hoop voor je dat de beeb al voor donderdag komt. @ Karina, hier geen slijmprop ervaring.. de meiden die hem verloren zijn, omschreven hem als een rauw kipfiletje Misschien kun je daar wat mee? @ Patriessie, heb 3 pakken Pampers Newborn 1 op voorraad. En ik wil BV geven, dus heb verder geen voeding in huis.
Hé Tir, laat je niet afschepen hoor. Mijn nekharen zouden overeind gaan staan als mij dat verteld werd, gewoon op je strepen gaan staan en doen waar jij je het best bij voelt want ik zou gek worden als ik met weeen alleen in dat bedje lig sávonds in een omgeving die niet vertrouwd voor je is..
@ Patriessie: Ik heb 4 pakken pampers newborn en een aantal pakken billendoekjes op voorraad. Ik ben van plan bv te gaan geven maar ik sta nog in dubio of ik toch voor de zekerheid een pak voeding in huis haal. Want je zult altijd zien dat uitgerekend in het weekend, wanneer je net niets meer kunt halen, overgegaan wordt op flesvoeding...
Oh echt? Mag je man pas zo laat komen? Daar hoef je volgens mij echt niet mee akkoord te gaan. Ik zou eisen dat hij er van begin af aan (of nog het liefst een half uurtje voordat ze gaan beginnen met inleiden) bij is. Dat recht heb je echt wel hoor. Wat is de reden dat hij zo laat mag komen? Je hebt die steun van je eigen man echt wel nodig, weet ik uit ervaring!
Slijmprop: Bij mijn vorige keer was het een drilpudding-achtig doorzichtige klodder draderig slijm met roze sliertjes. Lekker smakelijk klinkt het hè, hihihihi! Maar nu verlies ik ook wit slijm wat draderig is, ik weet niet of dat ook al een stukje van de slijmprop is..... Ik vond het overigens helemaal niet op een kipfileetje lijken.
@Tirtilisko, dat is wel een hele rare gang van zaken... Natuurlijk moet je man bij de hele bevalling zijn. Bij 8/9cm laten komen is gewoon bizar. Zeker bij een ingeleide bevalling kan het soms heel snel gaan. @Patriessie, ik had 2 kleine pakjes flesvoeding van friso gehaald. Vera wilde de eerste dag niet drinken en daarom had ik wat opstartproblemen met de borstvoeding. In het begin viel ze daardoor af, zodat we op een gegeven moment zijn gaan kolven. Daarvoor heeft ze 1x flesvoeding mbv fingerfeeding gehad. Dus maar goed dat ik iets in huis had. Gelukkig ging de BV vanaf dag 3 opeens super goed! Ze dinkt enorm goed en zit nu alweer 100gr boven haar geboortegewicht. Vannacht had ze 5 uur tussen 2 voedingen! Wauw. Poepen is nu ook echt doorgebroken. Ze heeft wel zo'n 10 poepluiers per dag ! En verder is ze zo'n lief rustig kindje. Ze huilt alleen als ze honger heeft of bij krampjes. Zojuist de gehoortest gehad en de hielprik. Gehoortest was prima en ze gaf geen kik bij het prikje. Echt een kind van dr moeder dus. Ik ben zooooo trots op dr! @Maatje, jemig meis bij jou wil t echt niet vlotten he! Verder nog weer wat nieuwe beebjes: @Suske, gefeliciteerd met Silje! @Eppie, gefeliciteerd met Yannique! Wat een leuke aparte namen weer! Geniet ervan meiden. Mijn hechtingen zijn er vandaag ook uitgehaald. Ik had gehoopt dat dat voor veel opluchting zou zorgen. Maar ik kan nog steeds niet lekker zitten en lopen. Mja. Anders had ik vandaag eigenlijk wel een klein wandelingetje willen gaan maken! Nog ff wachten dus. Goed, er begint dr een honger te krijgen hier, dus moet weer aan de bak! xx
@Daffie, en wat hebben ze van t cb gezegd? @Married, ja ben dr nog steeds hoor... die van ons heeft echt geen zin om eruit te komen! Wow mooie buik nog hoor... tjemig jij blijft een mooi slank he! Maar hoop voor jou ook dat je kleintje binnekort komen gaat! @Dinkie, haha kan me voorstellen dat t kletsen met de meiden leuker is hoor! Ik merk geen verschil aan mn buik, volgens de gyn, draag ik naar binnen, en lang en smal.. kindje is ingedaald maar ligt nog steeds tegen mn ribben aan. @Kim, Mmm nou dan hoop ik snel dat ze oplossen... misschien extra weken ofzo? @Maatje, oh wat fijn voor je meid! ik hoop dat ze je snel helpen! @Tirt, he meis wat jammer dat je er zo tegenop ziet. probeer het positief in te gaan zien, ze doen het niet voor niets! En straks heb je je hummeltje lekker in je armen! Maar inderdaad vreemd dat je man wegmoet.. zou dat toch nog even aankaarten. @Karina, heb geen idee meid, ik weet zelf niet of ik hem al kwijt ben... @Patriessie, wel logisch hoor dat je nog even wilt wachten met bevallen... al ben je denk ik 1 van de weinigen hier Luiers heb ik op voorraad, 2x huggies 1x pampers en 2x kruidvat.. bijna alles gekregen... dus die kleine mag flink doorpoepen... heb geen idee hoe snel ze uit de kleinste maat groeien namelijk. jemig ik was pas om 1 uur weer terug uit t ziekenhuis! Had om 11 uur de afspraak met de gyn, maar die liep alweer een half uur uit. Nou ze gaan niets doen tot ik 41,5 week ben, dan krijg ik een controle met echo en ctg om te kijken hoe de baby t maakt. Gaat alles goed wordt ik pas met 42+1 ingeleid... pff duurt nog zo lang. Verder was mn bloeddruk te hoog, dus urine inleveren. En daar bleken eiwitten in te zitten, dus na nog een poos wachten kreeg ik te horen dat ik bloed moest gaan laten prikken. En zowiezo woensdag weer op controle komen! Dus bloed laten prikken, moest ik weer urine inleveren... en ik had de 1e al bijna niets! Ahum 6 bekertjes water later had ik een half potje vol. (en t was maar een klein potje ) Mocht t mis zijn belt de gyn vanmiddag nog en moet ik naar t ziekenhuis komen en belt ze niet moet ik woensdag weer op controle voor de bloeddruk. En nu eerst maar eens lunchen!
Hoi meiden Eppie: gefeliciteerd met je dochter mama van Stef: fijn dat je weer thuis bent. klinkt eng verkeerd geprikte ruggeprik, duurd het herstellang? Noppie: beankt voor de update van mieke Mieke meid fijn dat je mischien morgen naar huis mag, wel jammer dat je de rust niet gegunt word. Dafie: wat een stoere meid is myrthe dat ze niet hoefde huilen, Fuad heeft nu al 2 weken 4 vingertjes onstoken, wij hebben er zalf voor gekregen dit helpt voor 3 vinger maar 1 word steeds erger denk dat ik er morgen ook weer mee heen ga, mischien kunnen ze het ook open maken, gek dat kindje hier last van hebben, schijnene ze in het ziekenhuis op te lopen. Kelly: mooi verhaal dan is het bij jpu ook snel gegaan. Maatje: ik ben de 1e keer ook ingeleid en deze keer weer, ondanks dat is het me 100 % mee gevallen de 2e keer, ik had me ook al de ergste dingen in het hoofd gehaald, achteraf nergens voor nodig. spannend dat het nu niet lang meer duurd. Sonya: bedabkt voor de tip ga hetook proberen mijn mannetje heeft er ook veel moeite mee. Tirtilisko: Toen ik bij mijn 1e bevalling ben ingeleid, mocht mijn man er de hele dag bij zijn tegen 23:00 moest hij naar huis omdat ik haast nog geen ween had en ik een op een zaal met ander zieke zwangeren lag, toen de ween om 5 uur erger werden mocht ik hem gelijk bellen. waarschijnlijk zeggen ze dit omdat inleiden soms een paar dagen kan duren maar met 8/9 cm is wel te laat om te bellen lijkt me. Bij ons gaat het prima, begin nu eindelijk een beetje een ritme te krijgen Martine
Hej meiden Even snel, want Naomi moet zo weer eten. Alles gaat super hier. Naomi drinkt goed en slaapt veel. Ze is zo'n tevreden meisje! De borstvoeding loopt nu eindelijk goed, de kloven zijn zo goed als weg . Gelukkig maar, want het voeden was zo erg vermoeiend (eerst kolven, dan met een spuitje haar alles geven). Mijn hechtingen beginnen te ontsteken, dat is wat minder. Maar heb vanochtend een badedas badje genomen en het gaat al ietsjes beter. Alleen zitten en lopen is erg pijnlijk. Vanochtend heeft ze de gehoortest gehad en het hielprikje. Gehoor was goed . Hielprikje ging ook goed, ze huilde maar heel even (in het ziekenhuis was ze ook heel veel geprikt, en huilde ze helemaal niet). Ben zo trots op mijn meissie! Ze is zo ontzettend mooi . Het is wel erg wennen zo, en mijn hormonen liggen nog erg overhoop. Vannacht kwamen de kraamtranen los. Men o men, ik huilde de ogen uit mijn kop. En waarom? Geen idee. Hoort erbij denk ik. Wel grappig, vriendlief vond mij helemaal schattig haha. Lag ik daar in zijn armen te snikken. Ik zal snel wat meer foto's plaatsen! Ze is al in de tummytub geweest, gewéldig . Alle kersverse mama's (en papa's) VAN HARTE GEFELICITEERD! Geniet ervan! Liefs van mij!
@Sofie hihi ik lees nu je 'hyper-berichtje' over mijn bevalling; wat super lief van je! Beval maar snel, zodat je een bakkie kan komen doen .
Zo, CB mevrouw is geweest en heeft echt lekker de tijd genomen voor ons. Meteen een dossier aangelegd en uitleg gegeven hoe het allemaal in zijn werk gaat. Over het drinken hoefden we ons geen zorgen te maken. Ze moet zo'n 560 cc per dag drinken en daar komt ze goed aan. Waarschijnlijk kreeg ze gewoon iets teveel binnen en ging ze daarom spugen. We hoeven gelukkig ook het verdikkingsmiddel niet meer te gerbuiken, want daar raakte ze alleen maar verstopt en oververmoeid van met drinken. Vandaag drinkt ze goed en is ze weer wat meer wakker, dus gelukkig gaat het de goede kant weer op... Maatje; spannend hoor dat ze gaan inleiden, succes alvast voor van de week! Dayenne; ik heb ook zo rond de 5e/6e dag een echte huildag gehad hoor. Luchtte erg op en waren echt de hormonen hahaha. Lekker laten komen allemaal Tirtilisko; gewoon je man bij je houden hoor! Je hebt hem wrs heel hard nodig tijdens de bevalling.... Ga even een bakkie thee drinken...manlief heeft net Myrthe een flesje gegeven en die hangt nu zo schattig op papa's borst Daffie
Heb nu met ze afgesproken dat ik hem zonder hoesje mag tempen en daarna (als Ferry weg is) gooien ze de thermometer weg Ik had namelijk ook aangeboden om zelf een thermometer mee te nemen, maar dat vond ze niet nodig Bedankt voor het meedenken!
Hij heeft 2 eigen thermometers Maar toch moesten er hoesjes omheen Nu hoeft het hoesje niet meer, op aanraden van de kinderneuroloog. Maar ik had het wel voorgesteld om er zelf een mee te nemen. Wel zielig he? Als ze die harde ontlasting hebben. Hij krijgt inderdaad Nenatal, hij had eerst een kant-en-klare versie, maar nu krijgt hij die poedervorm. Dat scheelt heel wat stank. De arts heeft wel nog goed gekeken of hij geen allergie heeft of iets dergelijks, maar ze zag in ieder geval een paar fisuurtjes (scheurtjes) bij zijn anus. Nou ja, het wordt in ieder geval goed in de gaten gehouden! Wat zei de kinderarts?
Ik masseer (nou ja wrijf) zijn buikje ook hoor, met de klok mee heb ik gehoord. Hij wordt daar in ieder geval rustig van. En een lekker warm badje helpt op zich ook wel. De arts vond het ook niet lekker voor hem, het duurde te lang dat hij niet poepte en zeker omdat hij normaal in elke luier ontlasting had Dus hij krijgt straks iets dat hem even een zetje geeft. Ik weet eigenlijk niet wat, dat vraag ik vanavond nog even.
hier nog een beebje met nenatal en super harde ontlasting! zoo zielig! meestal krijgt ze het er pas uit als ik haar temperatuur opneem... uit haar zelf lukt het bijna niet. ze is van 7 poepluiers per dag naar 2 gegaan! volgens het CB was dat niet erg, maar ik zie wel dat Soraya er last van heeft.. hopelijk mag ze gauw andere voeding...
Zielig he Mireii! Die kleintjes doen zo hun best! Ferry had gisteren een hele dikke ader op zijn hoofd van het persen Als ze er echt last van heeft zou ik de kinderarts of huisarts even bellen hoor. Misschien weten ze nog iets... Ik zou zeker niet alleen van het CB uit gaan Ferry heeft vandaag zijn prikjes gehad. Hij huilde maar eventjes. Hij kreeg ook weer een echo en ik zag gelijk dat het vocht toch weer toegenomen was. Hoop dat ze het nog niet te erg vonden Hij was wel wat stilletjes vandaag, dat kan door de prikjes komen en ook door de druk op zijn hersenen. Ik denk zelf door de prikjes
Net terug van de gyn. Morgen om 7:30 wordt ik ingeleid. Had al 2cm ontsluiting en als het gaat zoals de gyn denkt wordt ze morgen avond wel geboren. Zijn al helemaal hyper hier. Justin is met opa en oma mee. Hebben hem niets verteld maarja hij is natuurlijk ook niet gek.