Hoi meiden, Zo bezoekje aan de verloskundige was weer prima. Bloeddruk wel hoger 130/80. Voor mij erg hoog maar volgens hun nog erg netjes en logisch aan het eind van je zwangerschap. Kindje lag lekker te trappen en alles was goed dus nu mogen we volgende week dinsdag weer. Raar idee dat we dan al over de 40 weken zijn. Dacht vorige week al zou ik volgende week nog wel moeten of niet? Net telefoontje van mijn mannetje dat de tv is opgehaald dus als hij uit zijn werk komt kan de nieuwe tv worden aangesloten. Yeahhhh... Ga nu in mijn huissie rommelen, moeder is hier ook dus die gaat even voor mij stofzuigen en bed verschonen. Altijd fijn en gezellig als je met z'n tweeen bezig bent. Worden trouwens echt meer meiden dan jongens hè onze februari-kindjes!
@Mirrei, ik kan het me zo goed voorstellen. Jort is 10% afgevallen van zijn geboortegewicht. De groei gaat nu niet zo hard, maar hij valt in elk geval niet verder af. Wij hebben bij de thuiszorgwinkel een weegschaal gehuurd (7,5 euro per week). Nu kan ik hem thuis gewoon wegen. Ik neem Jort namelijk nog niet mee naar buiten zolang hij nog niet op zijn geboortegewicht is (en zolang ik nog niet lang kan lopen). Sterkte bij het CB morgen. Uk, ik zie dat Ferry geopereerd moet worden. Ik wens jullie heel veel sterkte. Wendy, wat stom dat ze je zo'n gevoel gaven. Hoort niet hoor. Patriessie, spannend he. Nog maar 4 daagjes. Succes met de laatste loodjes. Bbelly, fijn dat je je weer fit voelt! Je man mee naar de vk: hij voelt nu natuurlijk ook dat het steeds dichterbij komt. Daffie, fijn dat Myrthe zo goed groeit! En ook fijn trouwens dat jij exact weet wat erin gaat. Met borstvoeding weet je dat niet zeker. Vind ik soms wel een beetje lastig. Ach, bloed laten prikken voor het geel zien. Volgens mij trekt het bij Jort erg bij. Videocamera wil ik ook aanschaffen. Veel te leuk om ook bewegende beelden te hebben. Op je buik liggen: als het goed voelt, waarom dan niet. Ikzelf kan alleen nog maar op mijn rug liggen. Op mijn zij gaat niet goed. Dan gaan er interne hechtingen (of iets anders) trekken. Maatje, gefeliciteerd met Zoey! Jort had gisteren een vervelende avond. Op de een of andere manier had ik voor de tweede keer stuwingsmelk. Hierdoor moest Jort weer wennen. Maar dat is nu weer over. Zijn ontlasting is weer mooi geel. Hopelijk gaat het vanavond beter. 's Nachts gaat het zeer goed. Dan voed ik alleen op afroep en we hebben zelfs al gaten van 5 uur! Ik blijf me een beetje zorgen maken om zijn gewicht. Hij is vandaag maar 10 gram gegroeid. Ik probeer me er maar niet teveel op te fixeren en concentreer me op de energie van Jort. Met de borstvoeding knijp ik nu ook in mijn borsten om hem een beetje te helpen. Scheelt weer energie. Je ziet hem dan ook fanatieker drinken (grappig). Vandaag voor het eerst zonder kraamverzorging en ik vind het ook nog wel relaxt ook. Vriend is deze week nog thuis dus zijn we heerlijk met z'n drieen aan het keutelen. Hij heeft het nog wel een beetje druk met alle andere activiteiten. We hebben namelijk vorige week nogal veel tegelijkertijd gehad: geboorte Jort, oplevering van het nieuwe huis en tekenen van het koopcontract voor de verkoop van het huis. Jort is nu een week oud. Daarom heb ik maar even een online fotoalbum gemaakt. Ik zal hem onder de knop website zetten.
golfola wat een schatjeeeee *smelt* Maatje lekker thuis gniet van je twee kleintjes lieverd rust goed uit. Pffff meiden de spanning is wel erg hoog hier morgen ochtend om 8 uur in het zh hoop dat alles goed gaat. Hoop dat ik morgen beval en dat het niet langer duurt... Ik moet wel eerlijk zeggen ik ben echt mega zenuwachtig. Tranen rollen zomaar over mijn wangen
Hmmm, het is weer een stuk rustiger. Bedacht dat het wel lekker was om nog even onder de douche te staan voordat ik misschien vanavond of vannacht richting ZH zou moeten, was inderdaad heerlijk en gevoelens zakte langzaam maar zeker af.... moet eerlijk gezegd bekennen dat ik het wel prima vind, even weer zo'n tussentijdje. Hoop alleen dat de eerste 'weeen?" wel wat hebben gedaan.... Nadat ik uit de douche kom, worden we gebeld door goeie vrienden uit nederland. Terwijl ik zit te vertellen dat het w.s. nu eraan zit te komen en misschien al morgen geboren wordt, komt de reactie "dan komen we op kraamvisite....." Geen reactie natuurlijk, leuk gezegd en ja, ik weet dat ze van plan zijn om misschien over een tijdje richting thailand vakantie te boeken. Nogmaals 'DAN KOMEN WE OP KRAAMVISITE...hoor je wat ik zeg!? ....DAN KOMEN WE OP KRAAMVISITE" Blijkt dat ze gisteravond aangekomen zijn om ons te verrassen en hier een week blijven. ha ha, wat geweldig, zit je zover weg en plotseling zit gewoon iedereen om ons heen. Wat leuk! Caro, heb net je fot album bekeken... wat een schatje!
Buddynieuws: Rianne heeft 5 cm ontsluiting en wordt nu ingeleid, ze hoopt vanavond haar meisje in haar armen te houden! Rianne, zet 'm op meid, ik ga voor je duimen!
@Febr21, oei spannend, hopenlijk zet t snel door! Alvast veel succes! Wat leuk dat die vrienden over zijn gekomen uit nl! Geniet ervan! @Daffie, wat leuk een videocamera! Enne gefelicteerd met je man zn examen @bbelly, haha nou ja wel lief dat hij meegaat toch!? @wendy, dat is het beleid hier ook in t ziekenhuis, als alles goed gaat wordt je pas met 42+1 ingeleid.. vond dat zelf nogal lang duren... Maar het ligt ook aan de arts.. @Jantie, he jij ook nog hier wel jammer inderdaad dat de kleine zich niet helemaal aan de planning houd maar de vakantie is nog niet voorbij... @Golfola, mooi mannetje hoor die Julian! @Angela, klinkt toch als een goede bevalling! hihi de wereld voor een doedelzak aanzien fijn dat alles zo goed gaat! @Dinkie, fijn dat alles goed was bij de vk! Succes met poetsen! @Caro, wat een prachtig mannetje is jort! @Rianne, nou succes meid! EGOBERICHTJE Ben inmiddels weer terug van t ziekenhuis, mn man was deze keer gelukkig ook mee. Mn bloeddruk bleek nog steeds te hoog, de gyn vroeg of ik al een inwendig onderzoek had gehad, nou niet dus die andere gyn vond dat dat moest wachten. Dus zij gaat voelen, blijk ik toch al 1,5 cm ontsluiting te hebben! Dus ze heeft met gelijk maar gestript! En daarna heeft ze toch even overlegd met de leidinggevende gyn, ivm hoge bloeddruk en mn ziekte ed. En zij vonden het toch beter om al te gaan inleiden! Dus als wij het er ook mee eens waren mochten we ons morgenochtend melden... En dan gaan ze waarschijnlijk gelijk de vliezen breken aangezien ik toch al ontsluiting heb. Dat had ik dus niet verwacht... aangezien die andere gyn zei dat ze pas met 42+1 wat gingen doen... Moet zeggen dat ik er ook wel even hyper van wordt... nu komt t heel dichtbij. moet nu ook ineens van alles doen, huis opruimen, schoonmaken, laatste dingen klaarleggen... was opruimen... oeieoei! Hihi de laatste aanval van nesteldrang! De voorweeen worden wel wat heftiger door dat strippen!
Axioma, wat fijn dat je nu ook eindelijk aan de beurt bent! Straks ben ik hier echt nog in mijn uppie over. Hier doen ze echt niets tot 42 weken, dus kan nog een ruime week zo doorlopen
Hoi even een berichtje van mij. Oh ik heb het gevoel dat ik hier zoveel mis en nog zoveel moet bijlezen maar kom er gewoon niet aan toe en dat vind ik zo super jammer. Hoop dat ik vanmiddag even wat kan bijlezen. ***buddy update Noppie 17/02*** Met Noppie is alles goed maar Ebbie moest terug naar het ziekenhuis, ook te geel volgens de vk. Mogelijk opname ***buddy update Noppie 18/02*** Ebbie toch thuis vannacht met pijnstillers voor hoofdje, lever niet verontrustend, wel labcontrole aan huis. Met mij heel goed. BV komt langzaam op gang. ***einde buddy bericht***
Axioma, spannend meid. Zet 'm op en succes voor morgen. Febr. bij jou dus ook spannend. Mobiel staat aan hoor Verder zag ik even voorbij komen dat Maatje een dochter heeft en Golfo een zoon, allebei super gefeliciteerd. Ik ga snel bij lezen want ik zal er vast al meerdere weer moeten feliciteren. Hier gaat overigens alles goed. Boaz slaapt en drinkt super goed. BV gaat ook heel goed, zelfs overproductie en dus pijnlijke stuwing. Ik zal snel een foto plaatsen.
Hey Mieke, Welkom terug...en ja ik ben weer online! Hoe voel je je? Vast heerlijk weer thuis tussen je mannen.....
Zo, ben naar de pedicure geweest en daarna geluncht met meiden van de zws gym. Eentje was er niet bij, die is vannacht bevallen. Morgen was ze uitgerekend. Pedicure dacht trouwens dat jongens vaak wat langer op zich laten wachten.. nou, ik hoop dat ie netjes op of voor dé datum komt hoor! @ daffie, leuk hoor een videocamera! Van keizersnee en buikliggen heb ik geen verstand, sorry. @ Bbelly, fietsen? Goed hoor.. ik ben ook nog veels te mobiel voor iemand die bijna moet bevallen, haha.. 4 dagen is snel he, de vrouw bij de boekwinkel vroeg het net ook aan me: 'ow hij zit erg laag he?' Ik: 'ja dat mag ook wel' zij: 'Hoe lang moet je nog dan?' Ik: 'Uhh.. 4 dagen' @ Wendy, vervelend joh zo'n bot antwoord! Je wilt toch gewoon weten waar je aan toe bent? @ Jantie, jij loopt ook nog steeds joh.. Hoe oud is je oudste kindje? Thanx voor de buddy-update over Rianne, spannend! @ Golfola, ook al zo snel weer online, je lijkt maatje wel! Julian is een prachtig menneke! @ Angela, een vollemaansbeeb, wat leuk! Heftig verhaal, maar niet té angstaanjagend @ Dinkie, ja gek he, ik heb as. maandag een afspraak bij de vk. Ik zei al tegen haar, nou ik hoop die afspraak niet na te komen! Idd veel meiden hier! @ Caro, lekker hoor dat jullie als gezinnetje aan het keutelen zijn. Wat een mooie foto's ook zeg! Je kan wel zien aan Jort dat ie een getinte mams heeft, prachtig! @Tirtilisko, heel veel succes morgen meis! Probeer je niet al te druk te maken. @ febr21, wat leuk joh dat die vrienden er als verrassing zijn! Echt heel lief. Geeft wel een lekker gevoel denk ik? Jammer dat het (nog) niet heeft doorgezet. @ Axioma, whaaa, morgen dus! En al gestript, dat is wel even andere koek! Spannend joh, succes, denk aan je! @ Mieke, rustig aan meis, mee schrijven komt vanzelf weer. En zoveel mis je niet hoor, alleen maar mijn eeuwige geklaag Babylijst staat op pagina 1212, kun je gelijk zien wie er bevallen zijn. Thanx voor de Noppie-update! Fijn dat het goed met haar gaat en dat Ebbie niet opgenomen hoeft te worden. Ik ga maar weer eens plassen...
En nog eentje omdat jullie zolang hebben moeten wachten. Je ziet hier nog heel duidelijk het geel in zijn oogje zitten. En verder heerlijk zongebruind door de lamp
@ Mieke, wat een schatje zeg! Die is goed gelukt Wist niet dat ze echt bruin werden van die lamp joh, wat apart.
Mieke ; ohhh wat een schatje ! Ik ben het echt beu , al die voorweeen en harde buiken , word er gek van dat het niet doorzet !
Married bedankt meid Komt hopelijk allemaal goed jij ook succes he met de laatste loodjes Mieke wat een schatje ben er helemaal weg van wow echt super lief