Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Jantie gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! geniet ervan :D

2. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hmmmm....tegelijk miireii...hihi..

Jantie: van harte gefeliciteerd met de geboorte van Mikki Fay. Mooie namen!

3. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    De spruit kom er maar uit lijst is al aardig aan het krimpen... Leuk om dat te zien!

4. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Married en Jantje gefeliciteerd ! :D
    Pff begin nu wel echt wat ongeduldig te worden ... Ik hoop dat we ons meisje ook snel in de armen kunnen sluiten ! :cry:

5. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Miireii, Karina, Maka; thanks!

@Jantie van harte met je dochter!

6. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Nog ff Loeka, hou vol!

Dikke knuf van mij!

7. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Hoi Dames!

Ben driftig aan het bijlezen, maar het is weer eens niet bij te houden!

Eerst even ego-berichtje:

Ben eindelijk thuis na 6 dagen ziekenhuis: wat ben ik blij thuis te zijn!
    T'is wel even wennen, want Lili lijkt NOG kleiner in zo'n groot huis ;) Vooral in de box is ze echt inie-minie! :)

De bevalling: PERFECT! heb er goede herinneringen aan, ondanks dat ze me in hebben moeten knippen en ik nu al dagen niet kan zitten :( Of alleen op zo'n zwemband haha Gat voor de kont hè ;)

Ben om 06h30 ingeleid, heb bij 5 cm een ruggenprik gekregen, want mijn meisje reageerde niet echt goed op de reactie van mn lichaam op de weeën. Ik ben vreselijk bang voor spuiten, maar deze was echt HEERLIJK! Voelde hem ook niet, omdat ik nét 2 flinke weeën moest wegpuffen ;)
    Ben om 16.12 bevallen en heb niks gevoeld van inknippen of hechten, fijn! Dat begon pas de volgende dag hihi Maar als je dan zo'n snoetje ziet, is het het dubbel en dwars waard dat je niet kan zitten!

Alles gaat hier perfect, ga nu snel bijlezen en op jullie reageren! Ben blij weer terug te zijn... Miste jullie enorm! Nog een dikke knuffel aan mijn beide Buddies Sjors en Scoobje! Geweldige meiden en merci voor de updates en smsjes!

knuff Sofie en Lili Rose

8. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    fijn dat je weer thuis bent sofie! geniet er maar lekker van!

9. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Zo wat gaat het nu ineens snel met de februarimama's!
    @kartouche: Gefeliciteerd met Nell!
    @marriedgirl: Gefeliciteerd met Thije!
    @Jantie: Gefeliciteerd met Mikki!

@tirtilisko: Hopelijk ben je nu al wat verder op weg of is je kindje inmiddels geboren.

He gets, ik zie ineens dat ik - als Tirtilisko vandaag bevalt - nog de enige (niet-lichtblauwe) in de lijst ben die voorbij de uitgerekende datum is. Boehoehoe, ik wil ook!

@Karina82: Ik deel je gevoel volledig, ik ben het inmiddels ook spuugzat en heel nieuwsgierig naar ons kindje.

@familieveenstra: Sterkte met Martijn's spruw, hopelijk is het snel over! Moet jij nu ook nog worden behandeld, ook al ben je gestopt met de bv?

@martinenur: Hoe komt het dat Fuad's vingertjes ontstoken zijn? Zuigt hij zo hard op zijn knuistjes of zo? In ieder geval sterkte, naar dat het maar niet over wil gaan!

@Maka123: Variëren in de houding waarin je borstvoeding geeft, wil ook nog wel eens helpen. Bijvoorbeeld liggend voeden of in de rugbyhouding (dan ligt je kindje met de benen onder jouw arm door). En warme compressen op de gestuwde plek leggen of, wat jij inderdaad doet, onder de douche die plek in de richting van je tepel masseren. Eén keer per dag je borsten goed leegkolven kreeg ik ook nog als tip toen ik last had van stuwing.
    Kijk eens op www.borstvoeding.com, daar vind je heel veel tips.
    In ieder geval veel sterkte met de stuwing, ik weet maar al te goed hoe vervelend dat voelt.

@dayenne: Wat een mooi meiske!

@hummelke sofie: Fijn dat jullie weer thuis zijn en dat alles goed gaat! Mooi bevallingsverhaal ook.

Groetjes, Wendy

10. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Maka ik heb nu ook last van stuwing. Heel de bovenkant van mijn borst is keihard, en pijnlijk. Ik heb al gekolfd en gemasseerd maar dat helpt niet. Ga zo een warme kruik erop leggen.
    Vervelend he! Sterkte ermee!

@Sofie heeee meis! Goed om je weer terug te hebben :D. Wat een geweldig bevallingsverhaal zeg, super! Ben blij voor je dat alles goed gaat. Geniet ervan!

11. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    Hallo meiden,

Zo, ik was er vanochtend even een beetje klaar mee. Had gisteren echt het gevoel dat het zou beginnen en de krampen waren er ook wel gisterenavond maar verder niks meer. Dus ben lekker naar mijn moeder gegaan en samen even naar de winkels geweest! Lekker stuk appeltaart met veelsteveel slagroom gegeten :-D

@ wendy, ik moest gisteren terugbellen als er daarna nog meer zou komen maar helaas na 2 x paar druppels niks meer gekomen dus waarschijnlijk was het toch gewoon afscheiding of vocht ofzo. Vruchtwater zou in principe moeten blijven lopen dus zoals het zo mooi klinkt, vals alarm! Hoe is 't nou bij jou? Ook nog niks?

@ Karina, hier nog één, wil niet jaloers zijn want dat slaat ook eigenlijk nergens op. Onze tijd komt wel en ben al veelsteblij dat we zwanger zijn en een kleintje verwachten maar wil ons ukkie zo graag zien en knuffelen.... En er blijven nu wel heel weinig meiden over die nog moeten bevallen!

@ Kartouche, van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Wat een flinkerd zeg. Gelukkig ben je nu weer thuis en hopelijk kun je nu heerlijk gaan genieten van jullie dochter.

@ Patriessie, jij dus ook s'avonds last van krampen maar s'ochtends alles weer weg. Tja, we moeten nog even geduld hebben ja! Klinkt afgezaagd maar komt vanzelf en we moeten maar zo denken, kan nu toch niet lang meer duren!

@ Married, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Snel gegaan zeg (wil ik ook wel...) Geniet er maar lekker van en stuur je een beetje van het bevallingshormoon naar de overgebleven meiden! De eerste van 22-februari uitgerekenden is bevallen! Yeah

@ dayenne, heerlijk koppie zeg! Daar wordt je toch spontaan verliefd op :-D

@ Jantie, van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Geniet van elkaar.

Hoop gebeurt zo in een ochtendje zeg! Nu alleen nog even duimen voor tirtilisko, Hopelijk gaat het al wat harder en kun je snel jullie ukkie gaan bekijken!

Daarna blijven er echt heel weinig meer over ja! Maar ja, de maand duurt ook nog maar een weekje en we hadden al zoveel januari-kindjes.

Ik ga even lekker met een boekje op de bank!

12. Riannechilly

Riannechilly Actief lid

15 dec 2008
    135
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Dordrecht
    Buddy Nieuws

Jantie is gisteravond bevallen van een dochter Mikki Fay om 17.59!

Einde Buddy nieuws

Meid van harte gefeliciteerd met je dochter lekker genieten!

*Sorry dat ik zo laat ben met het plaatsen, maar ik ben gisterochtend ook pas uit het zh gekomen en gisteravond was het erg druk en het zitten op de hechtingen....:S, maar binnekort plaats ik even het hele verhaal, ik kan wel verklappen dat ik het zo weer zou doen! Ze is zo mooi, en ze heeft ons vannacht al vanaf 12 tot 7 uur sochtends laten slapen, heerlijk ;)*

13. Riannechilly

Riannechilly Actief lid

15 dec 2008
    135
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Dordrecht
    Uhm ik zie nu pas dat Jantie zo stoer is geweest om al zelf achter de pc te kruipen ;) Geweldig meid :) Ik kan er nu pas de energie even voor vinden ;)

Nou ben trots op je ;)
    Liefs Rianne

14. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Hè hè! Heb ff tijd om een beetje bij te lezen. De vrouw is met onze kleine Silje naar een vriendin zodat ik even wat tijd voor mijzelf heb. Voelt wel heeeel raar om voor het eerst alleen te zijn sinds de bevalling! Gelukkig is het maar voor even.

Heb niet de kans om alles bij te lezen, maar wil iedereen natuurlijk weer feliciteren met alle kleintjes die geboren zijn!

@Mieke
    Heb de foto's bekeken, maar Boaz is een erg schattig mannetje!
    klinkt wel als een erg heftige bevalling! Gelukkig is nu alles goed, maar kan me voorstellen dat jullie er van bij moeten komen.

@familie veenstra
    Ik heb ook last van tepelkloofjes. Niet zo heel erg gelukkig, maar toch wel ietswat pijnlijk. Bij mij hielp de bepanthene creme erg goed. Ik geef nu alleen nog voeding met tepelhoedjes, omdat dat voor de kleine wat makkelijker is (heb niet zo'n grote tepels). Ik herken heel erg wat jij schrijft over het wat onrustig zijn van de kleine na de voeding. Het zuigen op de knuistjes ed. Bij ons hielp het erg om na voedingen regelmatig wat extra af te kolven en dat bij de nachtvoeding bij te voeden met een flesje. Een flinke hoeveelheid en dan slaapt ons meisje daarna als een roosje. Ze lijkt dan veel meer tevreden en heeft niet zo'n enorme zuigbehoefte. Daardoor heb ik het borstvoeden toch door kunnen zetten.
    Maar jouw oplossing komt ongeveer op hetzelfde neer en het belangrijkste is dat jij en jullie kleintje nu tevreden zijn en meer rust hebben!
    Erg leuke foto ook van Jildou en Martijn!
    Wij gebruiken de flessen van dr. brown. Maar dat is maar 1 keer per dag dus kan er weinig over zeggen. Gaat iig prima!

@Martinenur
    Jeetje! Na drie weken noch naweeen? Dat herken ik niet. Hopelijk is het inmiddels over!

@Married
    Idd vervelend, een blaasontsteking zo vlak voor je bevalling. Ben benieuwd of je al meer weet. Maar wel goed om het te weten voor je bevalling begint ipv er erna achter komen. Nu ben je nog mobiel. Sterkte!
    Ow, ik lees dat je de uitslag hebt en dat er niets aan de hand lijkt te zijn. Gelukkig maar!
    Heej, ik zie nu dat je bevallen bent! Van harte met Thije!!!

@Tirlistiko
    Spannend hoor! Hoop voor je dat de pilletjes gaan helpen. Toen ik bevallen ben lag er ook een andere vrouw heel hard te gillen. Mijn vrouw kon daar niet goed tegen. 's Ochtends kwam er nog een andere vrouw binnen en die lag ook continu te gillen. Mijn vrouw was dus erg blij toen we naar de kraamafdeling mochten! :) Ik had dus de indruk dat dat toch best vaak voorkomt, dat gillen, maar misschien was het toeval?
    Iig veel sterkte. Snap dat je je man erg hebt gemist 's nachts.

@Febr21
    Van harte met jullie dochtertje Devi!!!

@Wendy
    Tjaaaa, vals alarm, das balen. Misschien volgende keer? Sterkte met wachten! En idd, zo heeft het nadeel nog een voordeel ook! :)

@Dayenne
    Kan mij best wel voorstellen dat je het een beetje mist hoor. Ik heb dat ook ergens wel. Of dat ik denk; Jeetje, dat kunnen we nooit meer zomaar spontaan doen zonder nadenken want nu is er een klein hummltje extra. Voel je daar vooral niet schuldig over want ik denk dat het erbij hoort.
    En die foto.... SMELT!

@Vaamrille
    Hopelijk gaat Daan wat beter drinken. Tja, het is ook allemaal nieuw voor die kleintjes. Opeens moet er van alles terwijl het daarbinnen zo goed geregeld was! :)

@Maka
    Wat is Vera een scheetje! Vooral die prachtige kuif!

@Uk
    Ach, die arme Ferry! Kan mij voorstellen dat het voor jou niet makkelijk is als hij zo huilt, maar het doel heiligt hopelijk de middelen. Sterkte!

@Axioma
    Van harte met Josanne!!!

@Angelicaatje
    Van harte met Jazzlyn!!!

@Dinkie
    Ik denk dat iedereen zou hebben gebeld als er vocht verloren wordt waarvan je denkt dat het wel eens vruchtwater zou kunnen zijn. Weet zeker dat de vk het heel normaal vond. Sterkte met wachten! (herken dat gevoel enorm, van het 'de uk in de armen willen houden', uiteindelijk gaat het gebeuren en dan ben je helemaal blij en is alles ok! en klagen mag altijd!)

@Kartouche
    Van harte met Nell!!!
    Wat een lang kindje!

@Jantie
    Van harte met Mikki Fay!!!

@Sofie
    Fijn dat de bevalling zo goed verlopen is! En ook Lilie Rose is een heel mooi meisje! Leuke badfoto. Ze ligt zo lekker te genieten.

Hè hè. Eindelijk de laatste 10 pag bijgelezen. Pft.
    Nou, mn meisjes zijn nog niet thuis. Wordt tijd want ik mis ze! :D
    Naveltje van onze uk is nog steeds niet helemaal ingedroogd dus ik ga straks een poeder proberen dat daarbij moet helpen. Ben benieuwd. Zou fijn zijn als die klem niet meer telkens in de weg zit met aankleden!

Heb gister voor het eerst zelf met een spiegel naar mn hechtingen van de knip zitten kijken. Ergens lijkt het alsof het nog steeds niet goed is dichtgegroeid bij het begin van de knip. Iemand enig idee of dat niet allang zou moeten zijn? Heb er geen centje pijn aan (ook bijna niet gehad), maar maak me toch zorgen. Is niet echt een wond waar je problemen aan wilt krijgen! :confused: :)

Weet er hier trouwens iemand hoeveel voeding een kleintje eigenlijk ongeveer per keer binnen moet krijgen? Begreep van de kraamhulp dat dat ongeveer 60ml is? Heb de indruk dat onze kabouter toch iets meer trek heeft dan dat.

Nou, daar zijn ze! Ik ga snel knuffelen! Verhaal is ttrouwens ook lang genoeg zo! ;)

Groeten, Susan.

15. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Susan, ik ga 1x per dag in een badje met badedas voor de hechtingen. Is heerlijk! Bij mij zag het er ietwat ontstoken uit, maar na 1 badje zag het er al helemaal goed uit. Badedas schijnt er ook voor te zorgen dat het goed dichtgroeit.
    Als je geen bad hebt (zoals ik), kun je een vuilniszak om de wcbril doen en dan een kuiltje maken. Daarin doe je warm water + badedas en dan erin zitten. Werkt super!

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Dinkie, wat jammer dat het niet doorgezet heeft.

Angelicaatje, gefeliciteerd met jullie dochter Jazzlyn!!

Tir, he wat ontzettend balen dat er gewoon geen schot in zit zeg, om moedeloos van te worden.
    Ik snap niet dat ze je nog zo laten aan modderen hoor.

Married, joehoe!!!! Gefeliciteerd met zoon Thije!
    Wat een aparte naam, nog nooit gehoord. En wat een vliegensvlugge bevalling zeg.
    Zo snel had het dus bij mij ook kunnen zijn hihihi.
    En ook geen kleintje... hoezo groei achterstand....

Wendy, ik heb wel het idee dat het goed gaat, voel me niet meer zo duizelig.
    Maar kan nog niet zo lang staan of lopen. Drukkend gevoel op het gedeelte wat ingeknipt is aan mijn onderkantje.

Karina, je mag best jaloers zijn hoor meid. Maar jullie meisje zal vast snel volgen.

Anita, ik had van de week ontzettende last van stuwing.
    Nu begrijp ik dat je aan het afbouwen bent om over te gaan op FV.
    Idd koude compressen gebruiken of koolblad in je bh.
    En die harde bobbels masseren.

Maka, mij hebben ze geadviseerd om 3 verschillende aanleghoudingen af te wisselen zodat je borst op 3 manieren leeggedronken wordt.
    Op deze manier pakt je beep de melk steeds uit een ander deel.
    Mijn buikie begint ook al steeds iets strakker te worden.
    Heb nog geen 'oude' broek geprobeerd, maar misschien pas ik die wel al.

Kartouche, gefeliciteerd met jullie meisje Nell, ook een mooie naam zeg.

Martine, dat bloed verhaal zit best moeilijk in elkaar, snap het nog niet heel erg.
    Maar ik denk dat het toch anders is dan bij ons.
    Bij een eventuele volgende zwangerschap zullen ze het denk ik dan wel in de gaten houden of zo?

Angela, waarom ben jij aan het overstappen naar FV dan?

Dayenne, hihi het is net alsof jij of Alex alleen het hoofdje zo vast houdt (geen lichaampje) ;)
    Wat kijkt ze wijs zo in de camera zeg! super. :D

Jantie, gefeliciteerd met jullie dochter Mikki Fay, leuke naam!!

Sofie, wat een schatje is Lili zeg!
    Enne niet op die zwemband zitten hoor, is niet goed.
    Een paar keer per dag op een harde stoel zitten is goed tegen de zwelling.
    En anders een maandverbandje in de vriezer leggen en deze indoen, dat helpt ook tegen de zwelling.

Dayenne, je kunt beter een koude compress er op leggen en geen warme.
    De koude niet vlak voor de voeding hoor, dan juist weer even een warme.
    Maar goed iedereen zegt wat anders ;)

Susan, wat vreemd dat de klem nog op het naveltje zit. Bij Boaz haalde ze die na een paar dagen er al af.
    En sinds eergister is zijn korstje er afgevallen.
    Nu nog een beetje open en ik mag er niets opsmeren van de kraamhulp.
    In het ziekenhuis depten ze het met een gaasje gedrenkt in alcohol.
    Gister heeft mijn vk de uitwendige hechtingen aan de knip er uit gehaald.
    Ik had er wel last van en ze zei dat dat na een week wel kon.
    Heb er eigenlijk nog steeds niet via een spiegeltje naar gekeken.
    Hier wordt ook veel meer gedronken hoor. Er gaat per keer wel ongeveer 80-90 ml in.
    Is nu niet bij te houden maar in het ziekenhuis wogen ze voor en na de voeding.

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Susan, zoals je t beschrijft, klinkt t precies zoals t er bij mij uitziet. Het groeit van binnenuit naar buiten dicht, dus vandaar dat t nog wat 'open' eruit kan zien aan de buitenkant.
    Ik heb er trouwens wel behoorlijk veel pijn aan gehad (ook zwelling en een bloeduitstorting), maar t gaat nu iedere dag beter met de pijn.

Dayenne, jij dus ook al stuwing weer... Hm, dan zal t toch wel redelijk normaal zijn. Nu na een paar keer voeden, masseren, verschillende houdingen voelt t al iets rustiger. Maar nog steeds wel beurs en pijnlijk :(

@Jantie, gefeliciteerd met Mikki Fay!

18. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Hoi meiden:

Dayenne: wat een schatje is Naomi.

Sophie: fijn dat je weer thuis bent, wat een schatje is Lili echt een meisje.

Tir: meid ik hoop voor je dat het snel achter de rug is.

Maried: Gefeliciteerd met je zoon, snel gegaan dus.

Jantie: gefeliciteerd met je dochter

Vingertjes van Fuad geen idee waarom ze nog steeds onstoken zijn de dokter zei dat ze soms zulke dingen in het ziekenhuis op lopen.

Groetjes Martine

19. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Suske: ligt aan haar gewicht, daar is een berekening voor 150 cc melk per kilo per dag: dus b.v 3,5 klio keer 150 is 525 cc dat deel je dan door het aantal voeding dat je geeft 7 dan moet er 75cc (80cc in de fels) of 6 dan moet er 90cc in de fles .

20. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Navelstreng is er vandaag bij Vera afgevallen. Klemmetje zat er ook nog aan, maar is ip natuurlijk niet meer nodig.
    Mijn kraamvz raadde aan om er helemaal niets aan te doen, niets opsmeren oid, groeit vanzelf mooi dicht.

Deel Deze Pagina