Seyla: bedankt voor je lieve berichtje! En wat knap van Bénine dat ze zich zo goed ontwikkelt. Jullie zullen wel trots op haar zijn Ik hoop dat ze zo min mogelijk bijkomende problemen krijgt en ze lekker kan genieten van haar leven. In ieder geval krijgt ze van jullie alle liefde en dat is iets waar ieder kindje van houdt!
Weer hetzelfde liedje: gisteravond weer krampen, mijn rug deed ook mee en ik begon wat rozige rommeltjes te verliezen op het toilet. Maar vanmorgen na het slapen was alles weer opgehouden. Ik word er zo langzamerhand een beetje kriegel van. Wanneer begint het Echte Werk nou eens? @Loeka: Ik word ook helemaal gestoord van alle telefoontjes, smsjes en hyveskrabbels of de baby er al is. Goedbedoeld, maar ik zou iedereen wel willen toeschreeuwen: "Nee, het kind is er nog niet! Anders had je dat vast wel gehoord of gelezen!" En vervolgens zeggen ze: "Nou, je maakt het wel spannend." Ja duh... alsof ik het expres doe . @seyla: Fijn dat het zo goed gaat met jullie! En inderdaad even afwachten hoe ernstig haar Down is. Kan me jullie gemengde gevoelens goed voorstellen; aan de ene kant ben je dolblij met haar, aan de andere kant hoop je dat haar beperking haar levensgeluk niet teveel in de weg staat. Hoe heeft jullie omgeving gereageerd op het feit dat ze Down heeft? Groetjes, Wendy
Hoi meiden, Volgens mij is het hier nu wel echt aan de gang. Ben al vanaf 4 uur op en na een uur wat krampen is het vanaf 8 uur zo'n beetje om de 3 minuten. Af en toe niet maar heb net toch de verloskundige gebeld. Ze komt zo hierheen. Ben benieuwd. Het doet verrekte pijn in vergelijking met de eerdere krampen s'avonds maar ben zo bang dat het toch ineens weer zal stoppen. Als het kan hou ik jullie zo nog op de hoogte. Ga nu weer lopen want zitten lukt bijna niet.
Jantie en man: Gefeliciteerd met jullie dochter Mikki Fay! Bbelly en man: Gefeliciteerd met jullie zoon Robin! Geniet lekker van je kersverse gezinnetje! Dinkie: Spannend hoor, hopelijk is het voor jou nu begonnen en heb je snel je kleintje in je armen! Alle dames die wachten op de bevalling: Ik hoop dat jullie niet meer lang hoeven te wachten tot de bevalling gaat beginnen en dat ook jullie snel jullie kleintjes in je armen mogen sluiten! Vooral degenen die nu al overtijd zijn... Ik ben van de week nog afgereisd naar Amsterdam, voor de Negenmaandenbeurs/Huishoudbeurs in de Rai. Vond het best wel knap van mezelf, helemaal vanuit het Noorden, voor een hele dag weg (sjouwen, pfff). Ben voor het eerst een dagje weg geweest zonder Dyon. Jorik had vrij genomen van z'n werk, hij had papa-dag! Alles is natuurlijk helemaal goed gegaan, maar ik vond het wel moeilijk om niet bij mijn kleine mannetje te zijn. Ik was dan ook blij toen ik 's avonds weer bij hem terug was, en ik had natuurlijk veel te veel cadeautjes voor hem meegenomen.
Goedemorgen! @Bbelly: Gefeliciteerd met de geboorte van Robin! @Dinkie: Ik hoop voor je dat het doorzet meid! Hier nu vandaag 40 weken zwanger en er is nog geen baby in zicht. Verre van zelfs.... Zal me benieuwen hoe lang ze nog op zich laat wachten. Ben er wel een beetje,heel klein beetje, verdrietig omdat ze er nog niet is. Maar langer dan twee weken duurt het nu niet meer en dat is ook wel een fijn idee.
Nou verloskundige is geweest. Baarmoedermond is helemaal verstreken en er is net 1 cm ontsluiting. Duidelijk dat er iets aan de gang is maar in het slechtste geval kan het nog stoppen. Ze verwacht het niet en adviseert in bad te gaan. De weëen blijven komen dus hopelijk gaat het niet meer stoppen en zet het door. Duimen jullie voor mij :-D @ Karina, ik hoop voor jou dat het ook snel aan de gang gaat meid! Al moet ik zeggen, een lekker gevoel is het niet hoor Maar ja, we willen ons ukkie in de armen houden hè!
@Dinkie SPANNEND! Ik hoop voor je dat het doorzet en je kleine ukkie strax mag vasthouden! Ik houd mijn mobje in de gaten! YOU GO GIRL!
Dinkie: Ik duim voor je! Heel veel succes! Mijn bevallingsverhaal: Om 5:30 uur werd ik wakker omdat ik het gevoel had dat ik in bed plaste, maar de vliezen waren gebroken. Het was troebel-wit vruchtwater met witte vlokjes. Na een uur begonnen de echte weeën ongeveer om de 3 minuten en nog redelijk goed op te vangen, maar dan wel lopend of staand, want zittend lukte dat niet meer. De verloskundige kwam om 9:40 uur en controleerde het vruchtwater en luisterde naar het hartje van Julian. Alles was goed en na een uur (10:40 uur) kwam ze weer. toen waren de weeën al wat heftiger, maar het lukte me nog goed om ze op te vangen. Ze ging weer weg en ik moest maar bellen als ik wilde dat ze kwam. Ik wilde in bad bevallen dus om ongeveer 11:30 uur ben ik in het bevallingsbad gestapt. Dat was heel fijn, want het zit heel lekker en werkte extra ontspannend door het warme water. Na een half uur werden de weeën zo heftig dat ik de verloskundige liet bellen door mijn man. Toen zij kwam heeft ze even getoucheerd (op bed) en toen bleek ik 5 cm ontsluiting te hebben. Toen dacht ik dat het nog lang zou duren... Weer terug in bad werden de weeën echt heel erg heftig en met veel 'druk-gevoel'. Elke wee was weer 10x zo heftig (voor mijn gevoel) en na een half uurtje had ik volledige ontsluiting. Ik mocht meepersen en na vijf minuten was Julian geboren. De verloskundige hielp nog even om Julian zijn schouders geboren te laten worden en daarna pakte ik hem aan (12:50 uur). OOOOH WAT EEN OPLUCHTING! Wat was ik blij dat hij er was, want de weeën van dat afgelopen half uur waren zo heftig geweest dat ik ze bijna niet meer goed op kon vangen. De verloskundige gaf nog wel de tip om JAAAA te zeggen tijdens de wee, en dat hielp wel! Het persen was heel prettig in bad omdat mijn bekken en rug minder pijn deed door de gewichtsloosheid in het bad. Ik was niet ingescheurd, zelfs niet een klein beetje! Waarschijnlijk komt dat ook doordat het in bad was. De placenta was 20 minuten later geboren, wel op bed want in het water duurde het te lang vond de verloskundige. Tijdens de geboorte van de placenta drukte ze heel hard op mijn buik. Dat vond ik heeeeel erg pijnlijk. Maar ja, daarna was het volbracht! Een bevalling van ongeveer 5,5 uur (geteld vanaf de eerste echte ontsluitingsweeën) Daarna legde ik Julian aan de en hij zoog meteen goed. Ik heb hem verder zo vaak mogelijk aangelegd in de dagen daarna en de borstvoeding is nu heel goed op gang. Hij ligt wel naast me in bed (met voedingskussen om hem heen) want op die manier is het nachtvoeden heel prettig en ik kan dan al reageren voordat hij hoeft te huilen. Julian is heel tevreden en is de erste dagen een beetje afgevallen maar gisteren alweer wat aangekomen. Hij heeft nog nauwelijks gehuild, zo tevreden mannetje! Ik merk wel dat het helpt dat ik asl eens bv heb gegeven, want er komen allemaal 'trucjes' uit mijn herinnering boven om ervoor te zorgen dat ik hem goed aanleg en dat hij goed drinkt. Bijvoorbeeld als hij wil drinken dan moet hij zijn mondjes ver genoeg open doen en dan duw ik mijn borst in zijn mondje, ik houd mijn borst net voorbij het tepelhof tussen wijsvinger en middelvinger vast en wiebel dan de tepel een beetje op en neer zodat hij de tepel in zijn mondje voelt en dan krijgt hij een goed zuigreflex. Of om het te stimuleren om door te drinken, als hij even stopt terwijl de tepel nog in zijn mondje zit, dan aai ik met een vinger langs zijn kaakje, dan gaat hij weer zuigen. Stuwing: sinds gisteren begon ik ook wat last te krijgen van de stuwing en vannacht was het zo pijnlijk dat ik even 1 hele borst helemaal heb afgekolft en dat luchte enorm op. Ze zeggen soms wel eens dat het afkolven alleen nog maar meer stimuleert en dus niet helpt, maar dar geloof ik niet zo in. (Ja ik geloof wel dat het de productie stimuleert, maar als de borst zo straks staan van de melk dan voelt het echt beter om het even leeg te kolven). Nu was die stuwing gewoon te erg en het voelde echt beter om de borst even helemaal leeg te kolven. Daarna kon ik tenmisnte weer gewoon slapen. Masseren en warme douche helpt ook wel een beetje. Witte koolbladeren heb ik nog niet geprobeerd. KORTOM: dit was mijn 'wens-bevalling' want het is eigenlijk precies gegaan zoals ik het gewenst had en ook de dagen daarna. Het enige wat me tegenviel was de heftigheid van de laatste weeën en de uitdrijving van de pacenta doordat de vk zo hard op mijn buik drukte! Hormonen: ondanks dat alles zo perfect is verlopen, heb ik ook wel eens momenten dat ik me depri voel (onverklaarbaar). Gelukkig kan ik dan gewoon even uithuilen bij mijn man. Helaas horen dit soort momenten er ook bij, maar ik geniet ook wel weer heel erg goed. De geluidjes die Julian maakt en zijn gezichtsuitdrukkingen zijn zo schattig, ik voel me dan helemaal verliefd!
Klopt precies zoals je het zegt. Ik hoop zo dat ze toch een gelukkig leventje krijgt. De omgeving reageert eigenlijk vooral positief. Wel eerst toch aardig wat schrik en tranen (eigenlijk kostte het mensen in de omgeving vaak meer tijd om aan het idee te wennen, dan wij zelf nodig hadden.) Maar ook al zijn alle reacties uit de omgeving meestal wel goedbedoeld, als je iets vaak te horen krijgt, dan kan het je tóch gaan irriteren raar genoeg. Bijvoorbeeld: De meest gehoorde eerste reactie was: 'dat zal wel enorm schrikken geweest zijn, hé?'. Na een tijdje ben ik als antwoord gaan geven: 'nou, eigenlijk niet zo erg" en de verbazing die dan volgt is goud waard (en wat humor en positiviteit kan geen kwaad, toch?) @Uk: hoe gaat het nu met Ferry? @ Bevallingen: Golfola: klinkt als een goede bevalling; super. Dat drukken op je buik herken ik nog van mijn 1e bevalling: toen hielpen ze zo mee tijdens het laatste persen (alleen deden ze dat eerst nog verkeerd waardoor alles nog pijnlijker werd) en daarna nog een keer voor de placenta. Niet fijn zacht gezegd. @ Tirtilisko: Nog niks weer van je gehoord hier: sterkte meid, ik hoop dat het nu snel zal gaan óf dat je je kleine inmiddels al in handen hebt. Dinkie: heel veel succes! Groetjes, Seyla
Bedankt voor alle felicitaties! Zal het bevallingsverhaal binnenkort plaatsen. Het was idd een snelle bevalling, maar wel ontzettend heftig, ik werd er echt door overvallen (weeenstorm) en was behoorlijk in paniek. Maar gelukkig is alles goed! Ben wel flink ingescheurd en dus gehecht. De eerste nacht met zn drietjes ie goed gegaan! BV gaat redelijk, hij drinkt goed, maar ik merk dat ik het zelf nog best moeilijk vind om hem goed aan te leggen. @ alle andere bevallen mama's, van harte gefeliciteerd! @ iedereen die bezig is, succes, zet hem op! @ de wachtenden, het kan echt ineens gebeuren, kijk maar bij mij! Zo zit je op de bank met een boekje (kon niet slapen), zo breken je vliezen en 3,5 uur later heb je een beebje! Succes dames! Zet zo even 1 foto in mn album en dan ga ik echt rusten, ben kapot! Tot snel!
Even een dagje niet geweest en al weer zoveel te lezen.... Married; van harte gefeliciteerd met jullie zoon Thije!! Jantie; gefeliciteerd met de geboorte van Mikki Fay Bbelly; gefeliciteerd met jullie zoon Robin!! Axioma; gefeliciteerd met Josanne Voor de meiden die nog wachten op hun kindje....ik hoop dat het niet lang meer duurt! Myrthe houdt ons hier 's nachts uit onze slaap. Ze verzint het om met wijd open ogen wakker te zijn midden in de nacht voor uren. Ze heeft nog steeds last van haar ontlasting en gisteren na advies van de frisomevrouw op de 9 maandenbeurs zijn we begonnen met het combineren van voeding. Nu gaat er ook friso comfort door de voeding heen. Ik hoop maar dat het gaat lukken. De 9maanden beurs vond ik trouwens erg leuk. We hadden Myrthe gewoon meegenomen en hadden heel veel bekijks hahaha. Iedereen meost even kijken en zeggen hoe mooi ze was. Dan voel je je toch wel erg trots hoor. Ze heeft trouwens de hele dag heerlijk liggen slapen in de wagen.... Vandaag moest mijn man voor het eerst weer werken. Is om 13:00 weggegaan en komt tegen 23:00 weer thuis. Wel gek hoor, hij is 3 weken lang thuis geweest. Gelukkig hoeft ie alleen het weekend en dan is ie weer 5 dagen vrij. En dan vanaf volgend weekend gaat hij weer zijn normale rooster draaien, dus dat zal helemaal wennen zijn hahaha. Ik ga eens even slaap inhalen van vannacht liefs Daffie
Even snel een berichtje. Alle meiden die bevallen zijn van harte met de geboorte van jullie zoon of dochter. Hier gaat alles goed met Zoey. Een lief meisje. Zijn aardig druk vooral omdat we Justin hebben. Hij is erg lief voor zijn zusje en vind het geweldig. Het verdelen van de aandacht gaat al redelijk goed hier. Een lieve kraamhulp een oudere maar weet wel van aanpakken. Met mijn onderkant is het wat minder kan niet zitten en heb alle kleuren van de regenboog. AUAUAUAUAU. Sinds vandaag zijn mijn borsten ook behoorlijk hard en groot. Is best gevoelig. Kan ik niet meer herrinneren van bij Justin. Gisteren nog een sms naat Tirtilisko gedaan tot nu toe nog niets gehoord. Stuur er zo nog even 1. Hoop dat ze de kleine al heeft de arme meid. Zal vandaag als het luktnog even een foto van ons meisje plaatsen. Een dikke knuffel aan iedereen. En meiden die nog moeten bevallen sterkte en hoop dat jullie niet lang meer hoeven te wachten.
Jemig dames wat kunnen jullie kletsen Alle bevallen meiden: GEFELICITEERD! Heb de lijst even ge-update vanaf de lijst hier, want het was even niet meer te volgen voor mij.. Ik probeer wel steeds bij te lezen, maar heb nu al 3 dagen niet achter de laptop gezeten, gebroken nachten breken me aardig op, zeker met zelf een griepje onder de leden. Vannacht heeft Lisa eens doorgeslapen van half 2 tot half 9 vanmorgen ongeveer Heerlijk hoor! Had ik echt ff nodig! Gisteren eindelijk een duowagen kunnen kopen bij Prenatal, kregen 'm ook gelijk mee Dus vandaag hier de stad maar in gegaan met die 2 kids in die wagen. Hadden gisteren een wandelwagen bij ons en een buggy, en die hadden we bovenop elkaar gelegd zodat ook die 2 kids al samen in die nieuwe wagen konden, zag er wel raar uit hoor We hadden in de stad gisteravond ineens ook een lekke band met de wandelwagen waar Lisa in lag dus dat reed ook niet prettig dus waren wel blij dat we die duowagen gelijk mee konden nemen Verder nog wat kleertjes gescoord voor Lisa en Tim bij Prenatal en had van de week bij de Zeeman al zo'n schattig shirtje gekocht in maatje 68 voor Lisa, die stond ook in het Zeeman krantje, wit shirt met rose mouwen en allemaal hartjes en bloemetjes erop die met zilver omrand waren Hadden nu wat extra geld omdat UWV mijn achterstallig zwangerschapsverlof uit betaald had Was erg welkom natuurlijk Verder weer veel last van mijn bekken, zeker na een dag in de stad lopen. Kan dan 's avonds echt niets meer en zak ook door mijn benen heen Morgen gaan we een dagje naar Blijdorp met de kids, gelijk maar een abonnement kopen, want daar hebben we straks geen geld meer voor en dan kunnen we in ieder geval als we dalijk in de schuldsanering zitten eens een dagje weg met dat abonnement naar de dierentuin!
Hier even snel een berichtje vanuit het ziekenhuis in Thailand.... Inmiddels weer een beetje opgeknapt, Devi is nu 2 dagen oud en hoort erbij alsof het altijd zo is geweest. Dat kan ik niet zeggen voor het gevoel in mijn lijf. De keizersnede, en w.s. het daaraan voorafgaande, hebben een behoorlijke impact gehad... heb het gevoel alsof mijn hele buik beurs van binnen is en het staan en lopen wordt langzaam weer beter. Ondanks blij met de KS, toch is de impact op mijn lijf groter dan verwacht. Maar goed, misschien wat ongeduldig.... Devi ligt bijna de hele dag heerlijk naast mij in het ZH bed, ze zijn het hier niet gewend maar maken voor veel een uitzondering. heerlijke lieve mensen. BV gaat goed, morgen als alles goed gaat weer naar 'huis'. Verwacht na de rit naar huis op te zijn maar fijn om weer terug met elkaar te zijn.... Bevallings verhaal volgt. ...tja Mieke, moet toegeven dat ik het ook niet kon nalaten om je banner idee over te nemen Heb trouwens je beschrijving van de bevalling net opgezocht, was erg benieuwd maar tjeeeesss meid wat een verhaal zeg! De rest wel even snel gelezen maar sorry meiden geen reacties... alleen toch even voor Married, tjeeesss.... da's snel gegaan bij jou! Goed man! In 't kort: Axioma gefeliciteerd met Josanne Jantie gefeliciteerd met Mikki Fay Bbelly gefeliciteerd met Robin Marriedgirl gefeliciteerd met Thije Tirtilisko, Wenniepenny, Karina82, Patriessie, Dinkie1982 en Iggylover SUCCES!
Golfola, heb net ook nog even jouw verhaal gelezen. Tjonge die kan in het boekje.... of niet!? Geluksvogel! Fijn hoor.....
ja hahaha gaan we samen de historie in als de laatste van de febr moeders die als laatste bevalde hahaha