Maka, aaaaahhhh, ontzettend schattig! Man van Dinkie, leuk dat je even een fotootje plaatst! Wat een prachtige meid! Mieke, ik was idd van plan om dat zo te houden, en hopelijk op termijn nog eens 5 tot 10 er vanaf! Maar eerst genieten hoor, afvallen komt later wel! Net even naar de optocht geweest bij mijn schoonouders. Heb maar eventjes meegekeken. Het gaat dan wel goed met mijn bekken, maar lang stilstaan is nog niet heel bevorderlijk! Maar het is wel leuk om weer zulke dingen te kunnen doen!
Hoi allemaal, Even snel een ego-berichtje tussendoor... Mik heeft een redelijk ritme...eet om de 3 a 4 uur, en doen het dan op verzoek... Maar hij komt nu al een week om 1u en 5u/half6 in de nacht. Nu wil ik gaan proberen dit te verschuiven,zodat hij maar 1x komt in de nacht. Maken jullie de kleintjes wakker om bv 11u? Liefs, Leintje
Was best aardig ja. Dinsdag is er de grote optocht. Was nu ook alvast maar even wezen kijken voor het geval dat ik het dinsdag mis... @Dinkie: Wat een mooi en tevreden meisje zo! Heerlijk lijkt me dat!
@ leintje: ben ook wel benieuwd hoe iedereen dat doet, martijn komt overdag ook elke 4 uur soms 3 uur. afegelopen nacht heeft mijn man hem om 11 uur wakker gemaakt voor de fles. deze heeft ie helemaal opgedronken, waarna die weer sliep tot 2 uur. en toen weer een fles, bijna op en toen sliep ie tot 7 uur door. er zit nu niet echt een ritme in, martijn had voor de fles van 11 uur om 5 uur de laatste gehad. dus hij maakt zijn lnagste ruk savonds. vandaag zaten we op 7 uur vanmorgen, half 11, half 3, 6 uur. en nu slaapt ie, dus maak hem om 11 uur wakker en kijk dan hoe het vanacht gaat, ach en ze zijn nog jong, vandaag heeft martijn heerlijk na de voedingen om zich heen liggen kijken, we hebben bij mijn ouders de film van onze dochter van "vroeger" bekeken, wat is dat toch mooi om te zien, ze was zo anders als martijn nu is, ze was veel dikker, en een echte peuter (zoveel haar had ze meteen al). echt een aardigheid om terug te zien. morgen komt de juf van jildou haar peuterspeelzaal bij ons voor een kennismakings bezoekje, en dan mag ze dinsdag al meteen voor de eerste keer komen, vind eht wel spannend hoor, voor haar wordt het echt tijd voor de peuter. maar mama zal haar wel missen denk ik. voor iedereen een fijne avond en voor de mensen die in de weeen zitten veel sterkte en succes gewenst. groetjes anita
Angela, die andere kilootjes zullen dan ook wel gaan lukken toch? Leintje, ik heb nog geen idee. Maak hem nog niet wakker voor de voeding. Anita, leuk om de film weer even terug te zien van Jildou. Gaat de tijd snel he. Boaz, kan ook zo lekker om zich heen kijken na een voeding. Hij is heel alert en lijkt echt naar je te luisteren en naar je te kijken. Martine ik denk dat je banner niet helemaal klopt. Ik heb net lekker van 17-19 u op bed gezeten met Boaz op mijn borst al slapende, heerlijk is dat zeg. Even Private Practise gekeken had ik opgenomen. 2 maart weer nieuwe Grey's Anatomy heerlijk! Ik ben al weer door mijn kraamverband heen... maar gewoon verband raden ze nog af ivm synthetisch en zo. Hmmmm ik denk dat ik me wel goed genoeg voel om even naar de prenatal te gaan en ik moet ook nog luiers hebben. Maar vind het best spannend om voor het eerst dan alleen met de auto weg te gaan. Misschien toch maar mijn schoonmoeder mee vragen of zo. Wat zouden jullie doen. Ben niet meer licht in mijn hoofd zoals vorige week. Maar moet ook niet uren op pad gaan. En dan heeft de kraamhulp ook nog iets geconstateerd bij Boaz. Hij overstrekt zich, tenminste zo noemde zij dat. Dan strekt hij zich dus uit en gaat zijn koppie schuin naar achter toe, beetje eng wel. Nu komt donderdag een mevrouw van het CB dus zal ik het wel even aankaarten. Maar na de 'slechte' start maak ik me meteen zorgen.
Als je je goed voelt Mieke zou ik het gewoon proberen. Maar inderdaad zoals je zelf zegt, misschien even je schoonmoeder mee. Als je je dan opeens niet goed voelt kan zij bijvoorbeeld je boodschappen afmaken of je gewoon naar huis rijden. Zolang je maar niet alleen gaat....
Karina, ik denk ook dat mijn moeder, als ze hoort dat ik alleen zou gaan, heel boos wordt! Alleen durft mijn schoonmoeder geen auto meer te rijden, dus dat zou ik dan toch echt zelf moeten doen. Hebben ze bij het kruidvat ook kraamverband? Dat is niet zo verweg.
Ja volgens mij wel Mieke. Maar ik geloof niet van het merk Heltiq (of hoe je het ook schrijft en ik weet ook niet of je die gebruikt), die groen/gele pakken. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Anders kun je ze altijd nog online bestellen bij de prenatal, maar ja dat duurt weer een dag of meer.... Daar heb je dus morgen niets aan.
@Waxientje: Wat een prachtige foto van Fianne! @daffie76: Fijn dat het poepen is gelukt bij Myrthe! Hoe ging het daarna? @Angela21: Goh, nu moet je gaan shoppen voor een hele nieuwe garderobe... erg vervelend @Maka123: Sterkte met de regeldagen, die kunnen behoorlijk intensief zijn weet ik nog. @Dinkie1982: Wat een prachtige foto van Sanne! En fijn dat het goed gaat met jullie! @Leintje1: Ik maakte Daan altijd wakker rond half 11, 11 uur. Tussen het wisselen van borst deed ik hem dan ook in bad, zodat hij lekker rozig was van de voeding en het badje. Dan wilde hij wel doorslapen vanaf 12 uur, meestal tot ergens tussen 6 en 7 uur. @Mieke8: Verstandig om iemand mee te nemen de eerste keer dat je echt op pad gaat. Hopelijk kan het cb je goed adviseren over het overstrekken en gaat het snel over. Kleintje is extreem druk in mijn buik op dit moment. Misschien een voorteken (duimduimduim... )? Groetjes, Wendy
@Mieke, hebben ze volgens mij wel bij het kruidvat. Maar ik gebruik al gewoon maandverband (maar ben ook ietsje verder dan jou qua kraamdagen). Volgens onze kraamhulp geen probleem. Gelukkig vloei ik nog heel weinig, misschien scheelt dat? En dat overstrekken, dat doet mijn kleine meid ook wel es hoor. Maar daar hebben ze nix over gezegd. Deze week zal de wijkverpleegkundige ook hier wel komen, dus zal ik het ook wel es vragen. @papa van Sanne en buddy Dinkie, wat een scheetje! Echt superlief! @drinken van de kleintjes: hier ook nog steeds geen regelmaat. Overdag zit er wel drie uur tussen, maar 's avonds komt ze vaker. Soms maak ik ze ook wakker rond 11 uur, maar meestal komt ze zelf. Das dan ook vaak de laatste voeding (heel soms nog om twaalf uur) en dan slaapt ze tot zes/zeven uur. Hier alles goed met mijn kleine meid! Vandaag slaapt ze erg veel, dus ben benieuwd wat nu de avond brengt ...! Tot nu toe gaat het super, maar het is ook nog maar 8 uur, dus het kan nog komen ... we zullen zien! Nu ligt ze lekker bij papa te slapen, hihi. @Angela, lekker joh, effe naar buiten! En die kilootjes, ook heerlijk! Hier zijn er ook al bijna 7 vanaf, nog 6 te gaan! Heb vandaag even geprobeerd in mijn eigen spijkerbroek te passen, maar dat ging nog net niet, helaas! @Mobiel, wat heerlijk dat Lisa al doorslaapt! Kom je zelf ook weer wat meer tot rust he ...! Vervelend, heb nu weer last van verstopping Morgen mijn mannetje maar weer om roosvicee laxo sturen, zucht. Iemand anders ook last van na de bevalling?
Karina, in mijn kraampakket zaten pakken van Natalis. En ik had nog een pak van mijn zus gekregen van dat merk wat ze bij Prenatal verkopen. Nou ja waarschijnlijk hebben ze het dus ook wel bij de 'gewone' drogist. Deesje, hier is de ontlasting ook nog wat van slag af hoor. En dan slik ik ook nog ferropilletjes voor extra ijzer en dat zorgt ook nog voor harde ontlasting en wat verstopping. Hmm, we zijn toch even ver qua kraamdagen ik vloei nog wel flink jammer genoeg. Denk toch de nasleep van de placenta die niet losliet! Hoop niet dat dit 6 weken gaat duren, blegh!
Vandaag naar de carnaval gaan kijken hier in het stad , we hadden eerst getwijfeld of we wel zouden gaan maar thuiszitten is ook maar niks he . Het is een hele gezellige namiddag geweest met ons 2 tjes gezellig eerst iets drinken , stoet kijken en toen lekkere oliebollen gegeten mmm . Moet wel zeggen dat ik nu meer moe ben dan dat ik een hele dag heb zitten poetsen , het lange staan en zo zal daar wel mee te maken hebben ..
Mieke, ik ga er ook van uit dat dat wel gaat lukken ja! Dat overstrekken heeft Levy ook gedaan enDani doet dat nu ook. Levy heeft er nooit iets aan overgehouden. Hij deed dat overigens wel voornaemlijk als hij honger had en het te lang duurde voor hij wat kreeg... Oh, en heerlijk is dat he, dutten met de kleine op je borst..... Wennie, idd, erg vervelend... Ik hoop voor je dat het een voorteken is dat de kleine zo druk is! *duim, duim* Ontlasting, hier ook van slag... Zal er wel bijhoren denk ik....
@Deesje; stoelgang verloopt hier ook nog niet naar wens. Wel al een aantal keer geweest maar was geen pretje. Durf ook niet te persen, omdat de plekken waar de hechtingen hebben gezeten nog pijnlijk is en heb ook nog last van aambeien... Ben ook in de weer met Roosvicee, hoop dat het helpt!
Wennie hoop het voor je meid ! Hier is de kleine eigenlijk elke avond zo actief dus kan er niet over meepraten , in mijn geval is het dus geen voorteken maar hopelijk voor jouw wel !
@Kraamverband, ik gebruik ook al een aantal dagen gewoon maandverband. Het bloedverlies is ook best weinig, moet ik zeggen. Sowieso niet echt erg gehad, gewoon als een menstruatie, maar dan langer! Na een paar dagen ben ik overgestapt op always, maar dat broeide toch te erg, de VK raadde me toen een iets minder synthetisch verband aan. Nu gebruik ik libresse. Geen vleugels - maar die heb ik ook niet meer nodig - en voelt beter aan. 's Nachts probeer ik zoveel mogelijk nog bloot te liggen op een handdoek of celstofmatje. Die kraamverbanden vond ik echt vreselijk. Vooral met zitten. Ik had al t idee dat t een grote gezwollen blauwe plek was daar beneden en dan zat er ook nog zo'n enorme bult tegenaan te duwen! @Stoelgang gaat hier ook nog niet helemaal lekker. Ik kan wel (met redelijk wat moeite) om de dag, maar durf niet zo hard te persen en t is behoorlijk hard Maar t schijnt normaal te zijn en vanzelf weer goed te komen. We zijn vandaag weer met Vera gaan wandelen, nu op de hei. Was erg leuk. Ik wil komende week ook weer gaan proberen een stukje met de auto te gaan, nu ik weer goed kan zitten. Ff naar de Hema ofzo. Vanavond spuugde Vera opeens een hele voeding uit. Ik schrok me rot! Ze geeft altijd al best wat terug, dat loopt er dan gewoon uit. Maar nu was t echt braken, een paar keer een hele golf. Vond t zo zielig en ik begon gelijk te huilen Alsof de kraamtranen opeens in alle heftigheid losbraken. We hebben dr gelijk getemperatuurd, maar geen koorts en ze lijkt ook helemaal niet ziek. Daarna had ze gelijk weer honger en heeft weer 3x enorm gedronken... Gek hoor, is dit normaal?
@Dinkie en Tirtilisko: VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER EN ZOON! @married: sorry dat ik niet eerder reageerd, maar lief dat je het bijgehouden hebt op mijn hyves. Hoe is het verders met jou? @Leintje: ik laat Daan ook meestal zelf komen, maar probeer wel een beetje de tijden aan te houden. Hij moet nog wel 7 voedingen om goed te kunnen aankomen en te groeien, dus in principe zou hij een voeding moeten hebben om 21:30 en dan nog een om 00:30, maar dit verschuift dagelijks. Bijvoorbeeld nu....hij ligt nu vanaf 19:15 uur te slapen en ik ga hem nog niet wakker maken, maar i.v.m. de 7 voedingen zal ik dit wel doen rond 23:00 uur. Maar daarna laat ik hem gewoon liggen hoor! Meestal komt hij rond 04:00 uur, of hij nou om 21:30 zijn voeding heeft gehad of om 22:30, dat maakt niet zoveel uit. Hij heeft gewoon zijn slaap hard nodig. Als ik hem eerder wakker maak heb ik kans dat hij zijn flesje niet leegdrinkt en dat is toch best belangrijk voor hem.
Karina........... heb de hele tijd gezegd niet voor de 22e! Maar nu ben ik dr wel klaar mee en klaar voor hoor