ja begin het nu ook wel beetje niet meer zo leuk te vinden, natuurlijk trek ik het nog wel, maar iedereen mag zijn beebje vasthouden en ik wil ook zo graag...
Goedemorgen mamma's en bijna mamma's! Allemaal een goede nacht gehad? Hier weer redelijk goed geslapen. Heb onwijs veel last van mijn bekken en rug, ook wel een beetje de straf voor het feit dat ik gisteren misschien net iets te lang naar de carnavalsoptocht heb staan kijken. Hier nu even snel het kantoor een beetje op orde aan het maken. Mannetje heeft dadelijk een sollicitatie gesprek en dan moeten we wel een beetje professioneel overkomen natuurlijk...hihi... @Patriessi en Iggy: Hier went het idee al een beetje hoor hoe langer ik overtijd ga. Alle onderzoeken e.d. worden berekend op die ene dag, je uitgerekende datum, maar uiteindelijk is het ook maar weer gewoon een dag (zo stel ik mezelf ieder uur weer een beetje gerust...hahaha). Maar Wenniepenny mag van mij eerst hoor, die wacht al langer....
Mieke: Ferry overstrekt ook. Dat komt omdat Ferry nooit dubbel gevouwen heeft gelegen in de buik. Hij heeft nooit de natuurlijke houding kunnen aanleren. In het ziekenhuis in Haarlem was er al een fysiotherapeut komen kijken, die zou vaak langskomen en hem observeren en dan een plan van aanpak maken. Maar ja, toen moet Ferry terug naar de VU. Ik heb toevallig eergisteren en gisteren bij de verpleegkundigen aangegeven dat ik vond dat Ferry zich weer meer overstrekte en dat ik wilde dat er een fysiotherapeut zou komen. Ben benieuwd hoe lang het duurt. Ik vind het er zelf niet prettig uitzien als hij zijn hoofdje helemaal naar achteren gooit Maar goed van je kraamhulp dat ze het ziet en er iets mee doet. Het kan een teken zijn dat Boaz oncomfortabel is of dat hij prikkels krijgt die hij niet plezierig vindt.
Heb vannacht K geslapen.. beeb was me aan het wakker houden, maakte niet uit hoe ik ging liggen en tegen 5en toch in slaap gevallen maar om 8.30 ging mijn telefoon weer grrrrr.. straks nog maar ff lekker op de bank liggen Ja wenniepenny al een week overtijd... Karina heb je lang gestaan bij de optocht?
Heb er deze week ook echt voor het eerst last van als ik teveel doe en zit, lig, staan alle houdingen worden vervelender.. Nou ik ga maar weer eens wat doen
zo wat een rot weer kom net met de drie doggies binnen en staat een buurvrouw me aan te gapen: weet niet maar je bent toch bijna uitgerekend? ja dus? omdat je met drie grote honden van 40 kg per stuk loopt? en een ander vrouwtje zei vorige week al bij ons uit de straat ik hoorde dat je zwanger was? ja oh zegt ze dat zie je bijna niet met zo'n wijde jas aan he hahaha 4 of 5 maandjes nou zeker? nou nee hahaha maak er maar bijna 9 maanden van hahaha
De spruit is er uit lijst: December 2008: 09 december 2008: Uk80: Ferry (29wk4dg) 1670 gram - 39 cm 15 december 2008: Chantal1508: Amber (33wk) 1115 gram - 38 cm 24 december 2008: Enna: Katie (31wk4dg) 1614 gram - 40 cm Januari 2009: 01 januari 2009: Sonya one love: Royenna Vanity (35wk4dg) 2590 gram 12 januari 2009: HJ1977: Lex & Midas (33wk3dg) 2110 & 1120 gram 15 januari 2009?: Catwoman1985: Jayden Nelsino Don (34w) 2550 gr. 19 januari 2009: Nyncke: Kyana (36wk6dg) 20 januari 2009: Sjors75: Daan (36wk5dg) 3145 gram 22 januari 2009: Daantje78: Mirthe Sofie (38wk4dg) 3190 gram - 46 cm 26 januari 2009: Twinkeltje: Gillian (38wk5dg) 3620 gram 26 januari 2009: Seyla: Silke Bénine (37wk) 3100 gram - 48 cm 27 januari 2009: Iloiza: Dyon Julian (37wk6dg) 2750 gram 27 januari 2009: Miireii: Soraya (38wk5dg) 1880 gram - 44 cm 27 januari 2009: Martinenur: Fuad (38wk) 2990 gram - 49 cm 28 januari 2009: Leintje1: Mik Tijn (39wk2dg) 29 januari 2009: Scoobje: Kaylee (36wk) 1990 gram - 43 cm 30 januari 2009: Daffie76: Myrthe Esmee (39wk1dg) 3560 gram 31 januari 2009: Kimmie29: Jaylin Rosalina (37wk3dg) 2640 gram Februari 2009: 01 februari 2009: Marijke76: Renske (39wk) 02 februari 2009: Mobielfreak: Lisa (38wk5dg) 3060 gram - 49 cm 03 februari 2009: Amor: Armandez Rodriquez Diego (39wk3dg) 4000 gram - 50 cm 04 februari 2009: Anne: Thomas (37wk4dg) 2625 gram 04 februari 2009: jes1: Tristen (40wk) 3430 gram - 50 cm 05 februari 2009: Kim84: Isa Maud (40wk) 4265 gram - 52 cm 06 februari 2009: familieveenstra: Martijn (39wk5dg) 4120 gram 06 februari 2009: Vaamrile: Daan (39wk1dg) 3740 gram 09 februari 2009: Angela21: Dani (38wk2dg) 4025 gram 09 februari 2009: Waxientje: Fianne (Kirsten Sofie Anne) (38w4dg) 3910 gram - 51 cm 10 februari 2009: Maka123: Vera Jasmijn (40wk5dg) 3720 gram 10 februari 2009: Caro73: Jort (39wk4dg) 3740 gram 10 februari 2009: Suske13: Silje (40wk2dg) 3400 gram 11 februari 2009: Dayenne: Naomi Daya Anna (41wk4dg) 2970 gram - 50 cm 11 februari 2009: Mama van Stef (Twinkel): Tijs (40wk2dg) 11 februari 2009: Deesje80: Naomi Marcella (40w4dg) 3380 gram - 50 cm 11 februari 2009: Mieke8: Boaz Apollo (40wk) 3900 gram - 52 cm 13 februari 2009: Hummelke Sofie: Lili Rose (40wk2dg) 3140 gram - 48 cm 13 februari 2009: Kartouche: Nell, 4113 gram - 54 cm 14 februari 2009: Kelly1980: Isa (38w4dg) 3094 gram 14 februari 2009: Eppie25: Yannique (39wk2dg) 3340 gram 15 februari 2009: Angelicaatje: Jazzlyn Mikayla (41wk) 3810 gram - 52 cm 16 februari 2009: Mirella25: Daniel (40wkn2dg) 3775 gram - 49 cm 16 februari 2009: Noppie: Ebbie Gail (39wkn4dg) 2880 gram 17 februari 2009: Golfola: Julian (38wk6dg) 3740 gram 17 februari 2009: Maatje: Zoey (40wk) 3570 gram - 50 cm 18 februari 2009: Riannechilly: Fabiënne (40wk4dg) 3040 gram - 48 cm 19 februari 2009: Febr21: Devi (39wk5dg) 3440 gram 19 februari 2009: Axioma: Josanne (41wk1dg) 4210 gram 19 februari 2009: Jantie: Mikki Fay (40w5d) 3620 gram 19 februari 2009: Bbelly: Robin (39wk4dg) 3640 gram - 50 cm 20 februari 2009: Marriedgirl: Thije (39wk5dg) 3980 gram - 52 cm 21 februari 2009: Tirtilisko: Batihan (41wk2dg) 22 februari 2009: Dinkie1982: Sanne (40wk) 3480 gram - 52 cm Jongens vs meisjes: ♂ 22 baby-boys geboren ♀ 31 baby-girls geboren De spruit kom er maar uit lijst: Februari 2009 12 februari: Tataar: 23 jr: 1e : 16 februari: Wenniepenny: 33 jr: 2e : Z/BV baby is verrassing 18 februari: Corry1985: 22 jr: 1e: 20 februari: Daantje07: 26 jr: ? : 21 februari: Karina82: 26 jr: 1e : Z/BV baby is♀ 22 februari: Patriessie: 31 jr: 1e : baby is ♂ 24 februari: Sinnamon: 22 jr: ? : T baby is ♀ 26 februari: Loeka: 28 jr: 1e : baby is ♀ 26 februari: Lot22: 22 jr: 2e : 26 februari: Iggylover: 26 jr: 1e : Z/FV baby is ♂ 27 februari: Liesski: 30 jr: 1e: T/BV denkt zelf♀[/color] 27 februari: Mable: 32 jr : 2e 28 februari: Neggers: 30 jr: 2e : T/FV denkt zelf ♂ De spruit is eruit buddy-lijst: Dayenne - Marriedgirl - Iloiza Mieke8 - Noppie - Febr21 Caro73 - Golfola Uk80 - Maka123 Angela21 - Eppie25 Iggylover - Daffie76 Martinenur - Vaamrile Amor - Patriessie Anne1982 - Miireii Axioma - Kim84 Tirtilisko - maatje Karina82 - Mobielfreak Hummelke Sofie - Sjors75 - Scoobje (buitenlandse buddys) Sonyaonelove - Bbelly - Kelly1980 Mirella25 - Enna familieveenstra - Mamma van stef Dinkie1982 - Deesje80 Loeka - Scoobje Jantie - Riannechilly http://blogs.baby-wens.nl/februari2009/ Let op: wil je de lijst aanpassen klik dan op Quote, maar haal in het bericht dan wel de
Hoi meiden, ff snel een vraagje over de beebjes, hebben jullie beebjes ook wel es een klein beetje een witte tong voordat je ze weer moet gaan voeden? Kan het er wel afvegen, maar toch, maak me dan weer ongerust over spruw ... nu met zo'n kleintje maak je je overal druk om! En hoe lang drinken ze gemiddeld aan de borst? @meiden die nog moeten bevallen, wordt nu wel spannend he! Hopelijk komt het snel op gang bij jullie!
Hoi meiden: Vanmorgen Jasmin voor het eerst weer voor een ochtendje naar het KDV gebracht, ze had totaal geen zin, heb tog maar doorgezet, wel sneu want ze weet dat ik thuis ben, maar ook wel even lekker heb het huis al schoon gemaakt binnen 1 uurtje beneden alles al klaar. Mieke: ik weet het, ik wilde net zo'n leuke banner als die van jou maken, maar het lukt voor geen meter, had gister geen tijd meer om het te veranderen. OP mijn werk zie ik ook vrij vaak kindjes die zich overstrekken, volgens mij kan het niet heel veel kwaad, wat zei de kraamhulp er verder van dan? Kan me voorstellen dat je, je gelijk weer zorgen gaat maken na zo'n moeilijke start. Deesje: witte tong kan van de melk komen, spruuw zijn meer witte puntjes en die zitten volgens mij dan ook in het geheemelte, keel. Vaam: gaat het nu wat beter met het drinken van Daan? Maka: Had Vera misschien te snel gedronken, dan geven ze soms ook veel over, wel eng als ze zo overgeven, gelukkig heeft ze de andere voedingen wel binnen gehouden. Fuad heeft weer de hele nacht geslapen, hij slaap eigenlijk alleen maar, soms is hij moeilijk wakker te krijgen en heeft de laatste 2 flesjes maar half leeg gedronken, ook is hij verkouden hij begint ook te hoesten, verder geen koorts en hij heeft ook wel goeie plasluiers. Zal hem straks in badje doen even kijken of hij dan wat actiever word. Hebben jullie kindjes dat ook wel dat ze alleen maar slapen. Weet niet zo goed of ik me zorgen moet maken of niet. Ga nog een keer een poging doen om een leuke banner te maken, weet nu in iedergeval wel hoe ik mijn foto's moet verkleien. Martine
He, meiden, breek even in. Allemaal gefeliciteerd met jullie wondertjes en diegenen die nog moeten: veel succes. Ik ben zelf kraamverzorgende en adviseer altijd Kotex als mensen nog maandverband willen gebruiken zondat dat plastic gedoe. Dit zit namelijk niet in Kotex. breek weer uit. Groetjes Bianca
Bianca: bedankt voor de tip, Nu heb ik weer een grote foto er staan, laat het even zo, ga eerst even fuad in badje doen.
Vanmorgen weer eens op de weegschaal gaan staan: er zit nu 26 kilo bij t.o.v. het begin van mijn zwangerschap. Valt me nog mee eerlijk gezegd, want met mijn vreetkicks van de afgelopen tijd had ik eigenlijk op 30 kilo of meer gerekend. Niettemin denk ik wel dat er toch een flink aantal kilootjes zal blijven plakken na de bevalling en dat ik die er toch echt zelf af moet trainen. Maar dat zien we dan wel weer, eerst maar eens dat kind op de wereld zetten. Want dat schiet tot nu toe helaas nog steeds niet op. De pijn in mijn bekken en onderrug blijft nu constant, echt veel ondernemen lukt nu niet meer. En ik weet op het eind van de dag ook niet meer hoe ik moet zitten, staan of liggen. Ik begin me zowaar te vervelen. @Stoelgang: Alle dames die tobben met hun ontlasting sterkte met de verstopping! Hopelijk kunnen jullie snel weer beter naar het toilet. @Loeka: Fijn dat jullie gisteren een gezellige carnavalsmiddag hebben gehad, heb je toch weer even wat afleiding. @Kim84: Gebruik jij wat tegen die aambeien? En werkt dat? Ik heb er nu al een, en ik ben nog niet eens bevallen. Kan er bij de bevalling nooit beter op worden. @Karina82, Patriessie, Iggylover: Dikke knuf van een lotgenote die ook met smart op de bevalling zit te wachten, ik voel volledig met jullie mee. Ik werd dit weekend aangesproken door iemand uit de straat die ook nog niet wist dat ik zwanger was, en helemaal verbaasd was toen ze hoorde dat ik al voorbij de uitgerekende datum was. En later kwam er weer iemand naar me toe die me feliciteerde omdat ze slingers had zien hangen bij ons thuis. Dat zijn nog steeds de verjaardagsslingers. Die hebben we maar laten hangen omdat we dachten dat onze uk zich wel snel na de verjaardagen zou melden. Misschien toch maar weghalen. @Maka123: Fijn dat je zo geniet van het wandelen, en succes met je eerste autorit! Schrikken dat Vera zo spuugde, had ze misschien teveel gedronken? Ik weet even niet meer of je borstvoeding geeft, maar dan kan het ook nog zo zijn dat de melk te hard uit je borsten loopt en daardoor met teveel kracht achterin Vera's keeltje komt. Daan heeft toen de borstvoeding goed op gang was gekomen ook heel veel gespuugd, en dat bleek te komen doordat de melk er gewoon uit spoot. Toen ik dat wist, liet ik eerst de ergste druk uit mijn borsten gewoon weglopen in een doekje of in een flesje. Dat hielp, daarna kon Daan rustig drinken zonder zich te verslikken. @deesje80: Ik liet Daan in het begin 10 minuten aan de ene en daarna 10 minuten aan de andere borst drinken, en vice versa bij de volgende voeding. Toen de melkproductie goed op gang was liet ik hem aan een borst drinken totdat hij zelf stopte, verschoonde ik zijn luier, en bood hem daarna nog de andere borst aan. Daar dronk hij dan meestal niets meer uit of toen hij wat groter werd nog een heel klein slokje. En de volgende voeding begon ik met de borst die ik daarvoor als laatste had aangeboden. In het begin was ik gemakkelijk 45-60 minuten bezig per voeding, later was dit 15-20 minuten omdat Daan sneller dronk. Groetjes, Wendy
Goeiemorgen! Zo wat zijn er weer veel meiden bevallen sins de laatste keer dat ik hier was. Meiden, van harte gefeliciteerd met jullie kindjes! Ik heb eigenlijk niet zoveel tijd nu, moet nog het huis puinruimen en de was doen etc etc. Vanaf woensdag was mijn kleine zusje (12 jaar) hier en heb niet veel kunnen doen in huis. Gisteren haar weer thuis gebracht. Was erg gezellig, maar wel druk hoor. Mijn middagdutje kwam er niet van en Katie komt gewoon nog elke nacht voor een voeding. Meiden die nog wachten, heel veel succes! Groeten, Lisanne
@iggy, ik gebruik een flessenwarmer van prenatal. Best makkelijk ding en was niet duur. Maar je moet nog wel even voelen of het niet te warm is hoor. De magnetron werd me afgeraden, omdat de voeding niet gelijkmatig warm wordt.
Iggy mij werd de magnetron weer aangeraden omdat het zo lang duurt met een flessenwarmer...... (hoelang weet ik ook niet) Dus ook beneiuwd wat jullie allemaal doen en hoelang het duurt?
ik gebruik de magnetron.. 20 sec ongeveer dan schudt ik een keer met het flesje zodat het gelijkmatig warm wordt.. heb wel een flessewarmer maar die duurt me te lang. royenna krijgt hoofdzakelijk de borst maar omdat ze nog in de nachten zoveel aan het spoken is met wel 4 voedingen geef ik voor de nacht een flesje en dan slaapt ze wat langer {3 uurtjes} ze drinkt 15 min aan een borst..daarna nog een soort toetje van ruim 5 min aan de andere borst.. dit werd me door het cb aangeraden..
Iggy, bij borstvoeding mag je het flesje met melk niet in de magnetron verwarmen, dus dan is een flessenwarmer handig of gewoon ouderwets au bain marie. Maar bij kunstvoeding zou ik gewoon de magnetron gebruiken. Wendy, 41 weken laat die uk nou maar eens komen he! Niet zo gek dat je steeds meer klachtjes gaat krijgen en je je wat meer gaat vervelend hoor! Deesje, ik ben gemiddeld 15 min. met de voeding bezig. Kan varieeren van 10-25 min. soms. Ligt er aan hoeveel honger Boaz heeft. Tussendoor hou ik hem even rechtop zodat het wat kan zakken en hij een boertje kan doen, daarna weer even aanleggen. Wij hebben er wel voor gekozen om hem nu na de voedingen te verschonen. Hij poept en knettert wat af, dus telkens wanneer we voor de voeding de luier verschoonde dan zat hij tijdens de voeding al weer prinsheerlijk te knetteren en te kakken, hahaha echt ongegeneerd. Martine, ik weet niet precies hoe paint werkt. Maar wanneer je een nieuw document aanmaakt kun je waarschijnlijk een formaat ingeven en kiezen voor bijv. pixels. Op de site van de banner staat hoe groot het aantal pixels BxH moet zijn. In dit formaatje kun je dan je foto's plakken en daarna opslaan als jpeg. Misschien lukt het dan. Zo doe ik het iig in photoshop. Vaam, je wilt in je bericht een foto plaatsen, dan moet je eerst je foto uploaden via bijv. http://tinypic.com/ let er wel op dat je foto niet breder of hoger mag zijn dan 491 pixels anders werkt het niet. Dan kopieer je de onderste url en die plak je in je bericht. Je moet voor het plakken dan wel eerst even op de Img knop klikken boven je bericht en dan je url plakken en daarna nog een keer om Img klikken. Hoop dat het lukt. MamavanJordy, bedankt voor de tip. Ik zag overigens, heb gister voor het eerst met een spiegeltje naar mijn onderkantje gekeken, dat er een stukje verschoven is doordat de hechtingen verwijdert zijn. Dus zeg maar weer open getrokken, daar heb ik nu wel een beetje last van, straks dus even de vk bellen. Meiden, bedankt voor het meedenken en de antwoorden over het overstrekken. Maak me nu al iets minder zorgen. De kraamhulp had gezegd dat ik het maar even met de vrouw van het CB moest opnemen. En misschien dat hij dan fysio nodig zou hebben. Ik moet hem ook zo nu en dan klein en rond beet pakken. Dus voetjes en beentjes in elkaar drukken en ruggetje rond maken. Patriessie, zijn jullie nu al helemaal over en verhuisd... ben benieuwd naar foto's van het kamertje?! En hoe gaat het met de verkoop oude huis?