Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Wendy, gefeliciteerd met dochter Ilse!!
    Pendrag, bedankt voor de update!

Enna, ik denk dat het niet alleen moeilijk voor jouzelf is maar zeker ook voor je man.
    Die zal zich ook niet fijn en onzeker voelen wanneer hij met Katie bezig is.
    Sterkte.

Anita, nou dat is even tegenvallen dat er toch nog meer afwijkingen zijn.
    Gelukkig is het doormiddel van een operatie wat aan te doen.
    Maar het blijft natuurlijk heftig voor zo'n klein ventje.

Dayenne, mooie betekenis hoor!
    Hoe gaat het met je borstonsteking en de spruw?

Seyla, arme Benine. Hoop dat ze snel weer opknapt hoor!

Miireii, och jeetje die Soraya helemaal schor, lijkt me inderdaad heel sneu om zo te horen. Beterschap.

Boaz had in de buik heel vaak de hik, maar nu er buiten dus ook!
    Soms zelfs in zijn slaap.

Wij hebben al zoveel kaarten en cadeau's gekregen niet normaal.
    Jullie ook? Zoveel kleertjes en knuffels, echt allemaal leuk spul.

2. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Mieke: je bent niet de enige die onzeker is hoor. Dat heb ik ook. Je moet toch een beetje zoeken wat er nu aan de hand is. Ja, baby's kunnen niet praten natuurlijk ;) !

@Wenniepenny: Je zal je kindje nu al wel in je armen houden denk ik!
    Gefeliciteerd met jullie dochter Ilse!

@Sofie: wat vervelend dat je zo'n naweeën hebt! Heb soms ook echt last van mijn hormonen hoor. Dan voel ik me een beetje down. En dan even later is het weer goed. Zal wel normaal zijn denk ik.
    Ik ga iedere middag nog even naar bed hoor. Anders red ik het niet tot 's avonds.
    Wat een schatje is Lili!

@BV: :) vanochtend spoot mijn melk er gewoon uit! Moet ik altijd wel even stiekem om lachen!

@nyncke: lekker gecarnavald?

@Sonya: wat heeft Royenna grote kijkers!

@Maka: je een koortslip is gevaarlijk voor die kleintjes. Mijn kraamhulp adviseerde om dan een mondkapje voor te doen.

@Golfola: wat zijn Lilipadz?

@Kreunen baby: die van mij kan er soms ook wat van. Ook als ze lekker op mijn pink aan het sabbelen is.

@Honger: het rare is dat warm eten me nietzo goed smaakt de laatste dagen. Zijn er meer meiden die daar last van hebben? Brood gaat erin als koek, maar dat warm eten zit ik tegen heug en meug naar binnen te werken!

@mijn man en de baby: die is echt schattig met de baby. Smelt ik gewoon helemaal. Volgens de kraamhulp is ie ook een natuurtalent met het verschonen van de luier en ons meisje in bad doen.

@Luier verschonen: hier tijdens de voeding. Dan wordt ze weer een beetje wakker voor de andere borst!

@Enna: wat vervelend dat je man weer moet worden opgenomen!

@Married: ja soms is het echt zoeken he wat die kleintje nodig hebben. Ik probeer het hier nog te rekken tot zaterdag en dan mag ze een tutje. Zal ons ook wel rust geven.
    :) jij sushi en ikke 3 boterhammen met filet americain. Het was heerlijk!

@Waxientje: sterkte meid en ik hoop dat je snel opknapt!

@maatje: wij hebben juist de eerste week rustig aan gedaan met de visite. Je moet toch allemaal even in een ritme komen.

@Uk: snap dat je er even doorheen zit meid! Het moet er een keertje uit komen he? En dat op en neer rijden gaat je zeker niet in de koude kleren zitten. En dan de spanning van wel/ geen operatie!

@familieveenstra: jeetje dat is wel even schrikken van de tetralogie van Fallot! Maar Martijn doet het nu toch wel goed? Heeft hij daarnaast ook nog een VSD? (ja cardiologie is mijn vakgebied)!

@Karina: toi toi toi meid. Hopelijk mag je snel bevallen.

@Seyla: wat naar dat Bénine een virus heeft.

@Iggy: jeetje meid, ook niet lekker dat je zo ziek bent.

Zo ben weer ee beetje bij gelezen. Uhmm ons meisje is al wel heel lang stil. Zal zo eens even boven een blik op haar gaan werpen. :D: huilen ze te lang, dan maken we ons zorgen, maar zijn ze te lang stil dan is het ook weer niet goed ;) .

Gisteren is de wijkverpleegkundige geweest van het CB voor een intake. Jeetje wat is dat toch een oude doos. En er is er maar 1 hier in het dorp :( . Waar ze zich allemaal wel niet mee bemoeit. :) mijn man zei meteen: ow das dan een goeie voor mij! Nou ja, dat wordt dan dus maar het ene oor in en het andere oor weer uit! Bepaal toch lekker zelf of ons meisje wel of niet in de box mag slapen, of ik met of zonder tepelhoedje voedt. Ja en de hond is toch echt wel een extra risicofactor :( ! Ja duh, net of ik daar geen rekening mee hou en hij doet het zo goed met de kleine! En dit zijn maar een paar dingetjes die ze heeft gezegd.

Nou meiden, genieten jullie ook maar lekker van jullie wondertjes. Misschien nog tot vanavond. Het is nu echt een beetje kijken wanneer datik tijd heb hoor, maar dat is bij de meeste van ons natuurlijk. Maar morgen en overmorgen is mijn man ook lekker nog vrij, dus dan kunnen we met zijn drietjes genieten.

X Esther

3. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Karina, ik ben ook beide keren ingeleid. Een keer met infuus en de tweede keer met gel. Het is bij beide keren wel heftig gegaan, maar het is ook wel heel prettig om te weten dat je kleintje er dan eindelijk aankomt!

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    :confused: huh? Heb je maar 5 minuten hoeven persen?! Wow

Eppie, ik heb gisteren idd maar mondkapjes gehaald voor tijdens het verzorgen van Vera. Maar is echt een heel gedoe, en ik was 100x per dag mijn handen - zit nu met een dikke laag bepanthen erop om te herstellen...
    Maar er is nog steeds geen blaasje doorgebroken, dus ik denk dat t vals alarm is. Al durf ik nog niet te doen alsof er niets aan de hand is, mijn lippen voelen nog steeds een beetje raar af en toe. Ik gebruik nog steeds mondkapjes en blijf mijn handen wassen en smeren met zovirax. Wat ontzettend irritant zeg!

Wat irritant, dat ze zo betuttelend doen bij het CB. Hier komen ze vanmiddag, ik hoop wel dat ik wat aan ze heb. Maar werd door de kraamvz al gewaarschuwd voor t 'consternatie' bureau... :(

Anita, jeetje wat een nieuws... Gelukkig kunnen ze t wel opereren, maar het is nogal wat bij zo'n klein ukkie zeg. En dan die spells, dat klinkt behoorlijk angstaanjagend.

Mijn vriend is ook heel erg lief met zijn kleine prinsesje, hij is helemaal verliefd. Maar ik vind wel dat ie t een beetje af laat weten met mij dingen uit handen nemen. Ik voel me best goed en kan al veel, maar zit er momenteel toch best doorheen door alle onzekerheden en dergelijke en dan nog dat gedoe met die koortslip er bovenop... En hij is ook moe als ie uit zijn werk komt en heeft zijn slaap hard nodig, maar toch vind ik dat ie uit zichzelf wel wat weinig initiatief neemt. Daar kan ik me dan af en toe best aan irriteren en word ik natuurlijk nog jankeriger en moe-er van... :( Vanmiddag maar proberen een uurtje op de bank te gaan liggen ofzo, scheelt misschien. Slapen kan ik niet, maar wat rust is wel goed nu denk ik.

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Uk, kan me helemaal voorstellen dat je er doorheen zit. Het is nogal wat wat jullie doorgemaakt hebben de afgelopen tijd. Jullie zijn zo sterk geweest voor jullie kleine mannetje en hebben zoveel klappen gehad.

Probeer idd goed je rust te nemen, dat scheelt al een beetje met wat je aankan. (Dat begin ik nu ook wel te merken...)

Maar jullie komen er wel, Ferry is een sterk ventje en jullie zijn geweldige topouders! Jullie komen als een heel sterk team uit de strijd!

6. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder

7. Eindelijk voel ik me weer een beetje uitgeslapen en fit om achter de computer te zitten!
    Er zullen al wel weer een hoop mama's bijgekomen zijn (nog niet terug kunnen lezen). Voor alle nieuwe mama's. GEFELICITEERD MET JULLIE ZOONS EN DOCHTERS!

Hier gaat alles z'n gangetje, maar ik moet meer aan mezelf denken en mezelf inhouden. Doe toch snel te veel en val dan weer terug. Ik weet niet hoe het met de anderen is met een keizersnede, maar ik vind het nog niet meevallen.

Jort gaat goed. Hij wordt steeds alerter. Echt leuk om te zien. Hij is ook supersterk. Als ik hem op zijn buikje leg dan druk hij zichzelf heel hoog op en valt op zijn zij. Erg schattig om te zien.

Ik moet nu even de verf uit mijn haar spoelen. Zodadelijk probeer ik bij te lezen en te reageren.

8. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Maka hier hetzelfde met vriendlief. En hij hoeft niet eens elke dag naar school of stage :(.
    Ook het huishouden schiet niet op hier. Ik kan nog niet goed bukken om de was eruit te halen, dus vraag hem dat te doen. Dan hang ik het op en vouw het op zodra het droog is. Niet veel werk voor hem toch? Maar nee hoor, zelfs dat is te veel. En dan moet ik het 4/5 keer op de dag vragen, en pas 's avonds haalt hij de was eruit. Maarja, dan kan ik geen nieuwe was meer draaien. Nu kan ik (als ik geluk heb) 1 was per dag draaien. en die wasmanden worden steeds voller zo....
    Pff word het soms zo zat om telkens hem achter z'n kont aan te zitten. Ik hoop dat ik snel fit ben want dan kan ik het huis weer onder handen nemen. Irriteer me nu mateloos dat het zo'n zooi is.

9. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Maka/Dayenne, hier ook zo'n flapdrol hoor ;)
    Maar ja hij is wel de hele dag aan het werk, dus neem het hem niet kwalijk.
    Maar sinds ik thuis ben lijkt het wel alsof meneertje weer denkt dat het weer gewoon is zoals het was.
    Vind het op zich geen probleem om het te doen hoor, maar het lijkt wel alsof er al weer vergeten is dat ik fysiek nog niet helemaal hersteld ben.
    Nu weet ik wel zeker dat hij het niet letterlijk vergeten is hoor, want alles heeft veel indruk op hem gemaakt, maar wat kleine dingetjes kan hij best doen zoals de vaatwasser uitruimen of zo.
    Daarbij heb ik natuurlijk wel de mazzel dat ik huishoudelijke hulp heb en die gister is geweest, maar toch.

Maaaaaar... ik heb wel een prachtige ring gekregen voor de geboorte van Boaz.
    Hij past heel mooi bij mijn oorbellen die ik al eerder had gekregen.
    Dus dat is dan wel weer heel erg lief van hem.

@Caro, Jort is ook een mooie baby hoor (banner).
    Hoop dat je snel weer wat fitter bent en hersteld.
    Vervelend is dat wanneer je in je hoofd al meer kan dan je lichaam.

10. Wendy GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER!

Tirtilisko GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN BATUHAN

Dinkie GEFELICITEERD MET SANNE!

Wat heerlijk dat jullie nu ook lekker kunnen genieten van jullie kleintjes.

Seyla, ik kan me goed voorstellen dat je bezorgd bent om Benine. Voor zo'n kleintje is dat niet niks dat zij zoveel spuugt. Ik duim voor je dat de arts iets voor je kan doen en dat Benine snel minder spuugt en lekker aankomt.
    Wat heerlijk he als de kleine bij je slaapt. Als Jort last heeft van zijn dampjes dan neem ik hem ook lekker bij me en valt ie lekker om mijn buik in slaap.

Iggy, kan me goed voorstellen dat je het wachten zat bent. Wel fijn dat je vriend nu ook last heeft van nesteldrang :)

Miirrei, hoe ging het bij de kinderarts?

Mieke, Jort had in mijn buik ook vaak de hik en nu ook. Dan zit ie echt met grote ogen te kijken zo van "wat nu weer?!". Heel schattig.
    En mooie banner he? ;) De rest van de foto's staat onder de knop website.

Esther, wat vreselijk zo'n wijkverpleegkundige. Zo betuttelend heb ik het met de intake niet ervaren gelukkig.

Maka, wat vervelend een koortslip! Heb je ook al van die transparante ronde minipleisters geprobeerd? Ik ken ze alleen van de reclame hoor, maar ze leken me wel handig.

Vriend: Mijn vriend is zeer behulpzaam. Ik blijf het alleen vervelend vinden om zoveel dingen te vragen. Ben ik niet gewend en hij ook niet. Daar maakt hij dan ook af en toe flauwe grapjes over. En als ik dan in een slechte bui ben (hormonen) moet ik daar weer om huilen. Wat het ontzwangeren of de bv allemaal met je lijf doet...
    Het huishouden loopt iets achter, maar mijn vriend heeft het ook zo druk met zijn werk en tegelijkertijd is hij nu alle aannemers in het nieuwe huis aan het coordineren en de zaken rondom de verkoop aan het afronden.

Jort moet nog 120 gram groeien om op zijn geboortegewicht te komen. Hij weegt nu 3610 gram!

11. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Mieke hier lijkt hij het ook te vergeten dat ik nog maar 2 weken geleden ben bevallen. Hij doet alsof ik alles weer kan.
    Maar het stomme is, is dat als er visite is (vooral zijn moeder) dat doet hij poeslief en doet hij alles. Komt ie bij me zitten en knuffelen. Zijn moeder is erg bezorgt over mij omdat ze weet dat ik mezelf flink voorbij kan lopen, dus die blijft aangeven dat ik rustig aan moet doen. Ik denk dat hij het dan pas weer beseft.
    Maar helaas zodra zijn moeder weer weg is, is alles weer bij het oude.

Gelukkig was ie vannacht wel weer lief. Heeft 2x de luier verschoond zodat ik weer lekker verder kon slapen na de BV.
    Zal dr vanavond nog even goed over hebben met hem.

Gaaf dat je een ring hebt gehad!
    Ik hoor dat vaker, dat de man iets aan zijn vrouw geeft als ze is bevallen. Wie van jullie heeft dat nog meer gehad?

12. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Meiden, vraagje: Ik las iets over dames waarvan hun kleintje mee ging douchen? Hoe gaat zoiets? Misschien een domme vraag, maar gaat de kleine dan mee in de douche ofzo? Of bedoelen jullie gewoon badderen? Mij lijkt t maar eng met zo'n glibberlijfje in de douche :) Dus misschien begrijp ik t verkeerd ofzo? Of is dit wel heel normaal?

Vanmorgen eerste keer alleen thuis Lili in badje gedaan.Wilde toch eens weten of ik geen handen tekort kwam in mn eentje :) En tis even aanklungelen, maar ik miste maar 1 keer een extra hand: Lili in badje vasthouden en tegelijkertijd handdoek op t waskussen leggen :( Moet ik toch nog iets op vinden ;) Maar ik was zo trots op mn meisje: normaal huilt ze als we dr "droog" wassen, of bij t drogen of aankleden, maar.. Ze heeft geen kik gegegeven! De hele rit niet! Was mama Soof wel blij mee! 8)

Enne.. mn voedingen gaan nu ook omhoog.. Eergister zei ik nog heel braaf dat ik maar 15minuten geef en vanaf gister doe ik het ook maar anders: eerst 15 minuten ene borst, dan boertje en wakker worden en dan een toetje (zoals de dames hier zeggen ;) Mn vriend wilde ook meteen een toetje :) Heb hem maar een banaan gegeven :D ) aan de andere borst. Resultaat: ze slaapt veel langer door! hahaha heerlijk!

Ow ja, voor ik het vergeet: Wenniepennie: Félicitations met de geboorte van jullie meisje! Heerlijk naam! Wij wachten op je bevallingsverhaal, maar rust eerst maar lekker wat uit!!!

@Mieke: die ring maakt veel goed hè ;)

@Dayenne en anderen met man die kuren vertoont qua karweitjes in huis: mijn menneke kan je inhuren, wisten jullie dat?! :D hahaha Maar jullie mogen hem wel gewoon "lenen" hoor ;)

@Eppie: wat een drol van dat bureau zeg.. Lekker zelf doen hoe jij t wilt: ik gebruik ook lekker tepelhoedje om de voeding mee te beginnen (later wel eraf, maar goed) en doe niet alles "zoals t hoort" maar zoals ik t voel!

Dikke knuffs!

13. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Feb: hmmm, dan vraag je je toch af of ze wel goed genoeg hapt? Als je productie aan de lage kant is + zulke pijnlijke kloven? Heb je iemand daar bij wie je kan checken of ze goed hapt?
    Begrijp nu dat je een KS hebt gehad. Pfff, pittig hoor meid. Tis een grote buikoperatie, dus kan me voorstellen dat je eventjes een domper had qua hoe je lijf daar op reageert ja. Neem goed de tijd om te herstellen hoor!

@ Uk; ik loop veel achter met lezen, maar ik begrijp uit je berichtje dat Ferry toch n tweede operatie heeft gehad, ik vermoed dan toch voor n permanente drain? Pittig allemaal voor jullie hoor. Ik wens je veel sterkte en hoop dat Ferry gauw herstelt!

@ Mieke: is jouw man alweer aan het werk? Hier doen we de verzorging meestal samen snachts, maar mijn vriend heeft nog anderhalve week vrij. Hij helpt vaak nog even met aanleggen en/of de kussens goed onder mijn arm duwen enzo. Soms doe ik dan het verschonen, soms doet mijn vriend het. Meestal is hij trouwens eerder wakker door Ebbie's gemurmel dan ik :oops: .

@ Anita: wat een heftig bericht zeg, over jullie zoon Martijn? Hoe voel je je er onder? Veel sterkte hoor. Ik hoop dat de artsen jullie goed zullen begeleiden!

@ Married: hihihihi, ja, ik praat gewoon mijn kraamhulp na hoor. Het was echt een supermens, ze was er vandaag voor het laatst, we zullen haar missen. We hebben haar als dank een bloemetje gegeven. Ik had de (kraam)tranen wel even in mijn ogen staan.

@ Wennypenny: jaaaaaaah, gefeliciteerd met je dochter ILSE!!!!

@ Karina: het wat balen dat het nu allemaal nog niet begint, kennelijk heeft je beebje het nog erg goed bij jou. Ik hoop dat het gauw zal beginnen en tot die tijd: HOU VOL!

@ Seyla: oei, dat zijn dus pittige dagen even met Benine. Hoe gaat het vandaag met haar? Wat zielig dat ze dan zo'n pijn heeft. Sterkte hoor.

@ Iggy; hoe gaat t nu met je darmen? Leuk dat je man jullie huis zo gepimpt heeft!

@ Mieke: wij hebben ook onwijs veel kadootjes en kaartjes al gehad ja, echt super allemaal! Leuk dat je een ring hebt gekregen van je man!

@ Eppie: he wat irritant dat je zo'n zeikerd had van het CB.....

@ Maka: wat vervelend van je (dreigende) koortslip. Pak die slaapjes maar wel smiddags, je lichaam vraagt er kennelijk om! Irritant dat je man je weinig uit handen neemt. Doet die van mij gelukkig wel, maar toegegeven hij heeft nog vrij...

@ Caro: fijn dat Jort het zo goed doet. Leuk he, als ze wat alerter worden? Doe jij maar rustig aan hoor meid.

@ iets krijgen van je man: ik heb (nog) niks gehad.

Hier alles wel okay. Ebbie heeft gister ook voor t eerst flink wat voeding teruggespuugd, toen schrok ik ook wel even ja. Maar vandaag gaat het weer goed.
    Over mezelf: heb na de bevalling onwijs veel kiespijn in een kies linksonder. Ben er ook voor naar de tandarts geweest. Hij vond alle klachten passen bij n wortelpunt-ontsteking. Maar op de foto's was er niks te zien. Nu moet ik het een maand afwachten. Hij zei dat het misschien over zou kunnen gaan of dat er soms later pas uitkomt wat er nu precies aan de hand is. Voel me daar dan wel rot over, want heb nu echt het gevoel een tijdbom in mijn mond te hebben. Bovendien kan ik dus weer niet aan de linkerkant eten. Raar verhaal dit he?

14. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ hummel: hier ook gedouched met onze Ebbie! Ging heel goed. Ik stond al onder de douche, dan geeft mijn vriend haar aan, dan vasthouden met vingers om 1 armpje en andere hand onder billetjes. Vond ze heerlijk! Het echt wassen daarvoor al met washand gedaan. Daarna pakte mijn vriend haar aan in een wikkelhanddoek. Ging perfect. Als je het wil doen als je alleen bent: dan beebje in wikkeldoek in wippertje in bakkamer. Douche aanzetten, zelf uitkleden, beebje pakken, douchen, beebje in wippertje in wikkeldoek inpakken, zelf snel afdrogen en beebje aankleden!

15. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    hey allemaal,

zo eindelijk weer ff de tijd en de rust om een berichtje te schrijven.

Alle nieuwe mama's van harte gefeliciteerd!

en alle mama's to be... sterkte met wachten!

Hier een drukke kraamtijd, we hebben geen denderende kraamhulp, we zijn haar eerste adres, en ze heeft weinig iniatief, geeft ook weinig tips, ja de standaard dingen die ik al wel wist..
    Zal blij zijn als het morgen 4 uur is want dan is de laatste dag voorbij! Heerlijk mijn eigen ritme met mijn meisje bepalen, en niet verplicht om 8 uur beneden zijn omdat de kraamhulp komt...

Verder gaat t goed met de kleine meid, veel met voeden bezig, in t ziekenhuis woog ze 4210 en de volgende ochtend thuis woog ze 3680! Groot verschil dus, gelijk paniek, en mijn bv komt maar heel traag op gang. Dus er moest bijgevoed worden met vingervoeding.
    Blijkt uiteindelijk dat de weegschaal van t ziekenhuis niet goed geijkt was... zucht! Mijn borstvoeding is nog steeds niet optimaal op gang gekomen, gisteren moest ik voeden, 1,5 uur later kolven en dan 1,5 later weer voeden... tjemig voelde me net een koe. Mag gelukkig nu iets afbouwen met kolven!

maar verder genieten we op en top van onze meid!

bevallingsverhaal:

19 februari 2009 moesten we ons om 7:15 melden bij de verloskamers van t ziekenhuis. Ik werd gelijk op bed gelegd en de ctg werd aangezet. Er waren wat spoedgevallen tussendoor gekomen, dus we moesten poosje wachten. OM half 10 kwam de gyn en die heeft de vliezen doorgeprikt, ik had op dat moment al 2 cm ontsluiting!
    Om half 11 werd er een infuus aangeprikt en kreeg ik oxytine om de weeen op te wekken.
    Dat werden rugweeen, die eerst nog goed vol te houden werden, maar ik moest plat op mn rug blijven liggen want ze wilden de hartslag van de baby monitoren en dat kon ivm mijn ziekte niet inwendig.
    Rond 16.00 waren de weeen enorm heftig, ik wist me geen raad, want ik kon niets doen om ze op te vangen, behalve mijn hoofdeinde van mn bed omhoog of omlaag zetten.
    Half 5 kwam de gyn weer en toen had ik 8 cm ontsluiting.
    ahum en toen ben ik nogal luidruchtig geworden want ik kon de weeen niet wegpuffen...
    keihard bleeeren dat t pijn deed en dat ik niet kon puffen werkte voor mij een stuk beter :D
    Uiteindelijk mocht ik gaan persen, de gyn die toen dienst had liep mij een beetje te pesten, dat werkte erg goed, ik werd daardoor wat afgeleid. geweldige man!
    na 1 uur en 17 :confused: minuten persen werd dan onze meid geboren! wat een opluchting was dat... sinds 7:15 tot 18:32 plat op je rug liggen.....
    Maar gelukkig geen complicaties, en mocht ik na 1 nacht in t ziekenhuis naar huis met Josanne, alleen moet zij over 3 maanden wel naar de kinderarts ivm mijn ziekte (kan zij ook hebben)
    Helaas wel wat ingescheurd, maar ik eigenlijk maar weinig last van de hechtingen.

foto's staan in mn album...

hihi sorry voor t lange berichtje!

snap nu ook waarom het lange tijd zo rustig was toen de meeste bevallen waren!

16. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    ff ego:

Bij de kinderarts was het super! Soraya weegt nu 2910 gram en is 50 cm dus ze groeit geweldig! ik hoef niet meer naar de kinderarts vanaf nu, en ook mag Soraya andere voeding! ik blij! :D

Ik moet nu terug naar 6 voedingen per dag. 5 voedingen 90cc en de laatste voeding moet ik haar 20cc meer geven zodat straks de nachtvoeding eraf kan.. als ze nog 'snachts komt (ga ik wel vanuit) moet ik haar tussen de 20 en 30cc laten drinken en dan weer naar bed. dat wordt dus iedere x minder en ik hoop dat straks de nachtvoeding eraf kan!

17. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Mieke: Soraya had ik mijn buik ook vaak de hik, maar idd nu ook!
    Hier ook heel veel kaarten, kleertjes en weet ik veel wat nog meer gekregen! en de helft van het bezoek is nog niet geweest.. zal mij benieuwen..

@Caro: ik heb ook keizersnee gehad, maar ik wou de eerste paar weken ook alweer veel te veel doen, en ik ben mezelf echt tegen gekomen.. je moet echt goed naar je lichaam luisteren hoor! ik heb dinsdag de operatie gehad, donderdag stond ik alweer naast bed en vrijdag was ik alweer thuis.. naja had beter het weekend nog kunnen blijven hoor, want ik deed net of er niets aan de hand was!

@Huishouden en mannen!: hier mag ik eerlijk gezegd niet klagen. manlief werkt de hele dag en neemt als hij thuis komt de zorg voor Soraya over.. ook helpt hij met koken, doet nog voor zover hij kan redden een beetje in het huishouden. hij beseft heel goed dat ik het rustig aan moet doen. maar de meeste dingen kan ik alweer zelf.

het enige waar hij GEEN rekening mee houd qua rustig aan doen is met sex! hij zit bijna elke avond te zeuren dat hij zo'n zin heeft.. naja sorry hoor! MAAR IK NIET! damn, de wond is net een paar dagen niet meer pijnlijk, maar ik moet er niet aan denken dat hij met zn ding in mij loopt te duwen! moet ie maar even geduld mee hebben hoor, hij heeft ook 2 handen!

@Dayenne: mag ik vragen in welk kledingmaatje Naomi past? ik heb maatje 50 voor Soraya, maar dat is haar echt nog te groot!

@Noppie: wat is het toch ook wat met jou en je gebit ofniet! idd wel raar dat er niets te zien was. hopelijk gaat het vanzelf over..

@Axioma: jemig zolang persen! heb je goed volgehouden zeg!
    verrot is het als je zolang op je rug moet liggen he! ik weet het!
    maar jullie hebben wel een prachtig meisje zeg!

18. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Miireii, Naomi heeft nog maatje 44. Maatje 50 is ook veel te groot voor haar. Vooral de broekjes, die zakken dr gewoon van de kont af. Ze is heel dun, zelfs maatje 44 zit los rond haar buikje.

Haha sorry maar moest hier even om lachen.
    Mijn vriend heeft ook al zo'n zin pfff...vermoeiend he.

19. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Dayenne: hmm nou dan zit ik voorlopig ook nog wel even vast aan maatje 44 :p Alle kraambezoek die hier kwam dacht het kleinste maatje voor haar gekocht te hebben, haha allemaal maatje 50 dus! heel lief natuurlijk, maar mocht ze straks een groeispurt krijgen heeft ze daar ook niet zo heel veel aan..

en qua sex.. ik heb het inmiddels 1x gedaan.. maar ik kon alleen maar denken aan die gyn die mij liep te toucheren :) trauma? :p

20. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Oh! en dan hadden we het er ook nog over, stel dat ik nu weer zwanger zou raken (ben nog niet aan de pil en hij HAAT condooms..) Ik wil echt echt echt echt niet nog een x zwanger worden! misschien over een jaar, maar ik heb geen zin om daar over na te denken. zegt hij: nou en? tussen mijn broer en mij zit ook nog geen jaar.. vind ik een mooi leeftijdsverschil..

DACHT HET NIET HE!

hij heeft makkelijk praten. hij hoeft niet 9 maand met die buik te lopen en hij hoeft het kindje er ook niet uit te poepen..

wat zijn mannen toch makkelijk he..

Deel Deze Pagina