Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Sex De 1e 2 maanden zeker niet. Alleen knuffelen. Na de bevalling van justin heb ik zeker het 1e halfjaar pijn gehad tijdens de sex. Moet er echt nog niet aan denken.

2. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Miireii, haha ja ik heb ook veel maatje 50/56 gekregen. Allemaal veel te groot natuurlijk. Hoop dat ze snel groeit, want het zijn wel super leuke kleertjes allemaal haha.

Wauw heb je het al geprobeerd ja? Ik durf echt nog niet :oops:. Mijn hechtingen zijn dan ook nog niet genezen, maar toch....Denk dat het lang duurt voor ik weer durf...
    Hihi ja en die trauma...zou me niks verbazen als ik dat ook heb :).

Zal wel blij zijn als ik lichamelijk weer helemaal normaal ben...Al mag ik niet klagen vergeleken met de meiden met een keizersnee ;).

Hihi jou mannetje is trouwens ook wel simpel he? :) Nu al een 2e haha. Gelukkig wil mijn vriend voorlopig ook nog geen 2e.

3. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    @Miireii: Jeetje, sex moet ik even echt niet aan denken! Maar moest wel super lachen om je berichtje hahaha Aan Toucheren denken tijdens sex: hoop niet dat dat mij overkomt, anders krijg ik de slappe lach en dan is t over met de pret :)

@Dayenne en Miireii: Kledingmaatje 50 was bij mij ook te groot in het begin (in het begin? dat is pas 12 dagen geleden hahaha), maar sinds 2 dagen drinkt ze zo goed dat ze spontaan in maatje 50 past! En dr koppie is ook meteen meegegroeid ;) Als ze nu aan de borst ligt en helemaal hyper is omdat ze honger heeft, doet ze me echt aan een monstertje (lief bedoeld) denken! Zeker als dr wangetjes dan zo rood worden omdat ze de tepel niet in 1 keer kan vinden! hihi

Maar geniet maar van de gekregen kleertjes maatje 50: ons maatje 44 was er in een week al doorheen.. Das ook jammer! Gaat zo snel hè..

Wij hebben in belgië trouwens verplicht 6 weken een minipil, zodat je niet meteen zwanger wordt. Wel heel strikt elke dag zelfde tijdstip: hij is namelijk zooo licht! hihi

@Axioma: wow, petje af voor de duur van de persweeën!

knuffs Mama Soof

4. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Soof moet even zeggen dat jou meisje echt een kleine princes is. Echt een mooi meiske!

5. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    @Dayenne: Merci! Maar dat zeg jij? Heb je de jouwe al gezien?! Ook zo'n supermooie! Wij zijn allemaal supermama's met superbeebje hiero hoor!

Heb wel ontzettend veel ROSE in de kast liggen nu.. Jeetje, hoezo meisje-meisje ;) Tja, dat krijg je ook met zo'n naam hè.. Dan vraag je erom :)

Dames: ik gebruik een tepelhoedje, maar vraag me af hoe je zo'n ding "schoonmaakt".. Iemand een idee?

En nog een vraagje: hoe ziet de poep van jullie kleintje eruit? Hier denk ik soms dat t diarree is, maar toch ook weer niet. Beetje wateriger dan poep en beetje gelig ofzo. Lastig uit te leggen, maak er maar een beeld van ;)

Dalijk als menneke thuiskomt even snel naar de winkel: onze luierprullenbak is te klein haha Met zo'n klein ding kunnen we hem elke dag wel legen..

6. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Sofie ik leg mijn tepelhoedje in een glas met kokend water ;).

Enne...thanx! Ben ook supertrots op mijn mooie meid.

Oh en de poep van onze meid is hetzelfde als jij het beschrijft, Dun, gelig. Beetje pikkelilie-achtig. Maar soms ook spinazie.

7. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    maar dat is toch ook normaal als je borstvoeding geeft? dat de ontlasting zo dun is?

Met flesvoeding krijg je die harde ontlasting.. ook zo sneu..

8. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Poep De poep van Zoey is ook Pikkalillie. De ene keer dun andere keer echte drolletjes.

Flesvoeding Met die voeding hoeven ze niet altijd dikke ontlasting te hebben. Daarom gebruiken wij Friso dat is lichter verteerbaar.

Vanmiddag lekker geknutselt met mijn ventje. Samen een kijkdoos van biba boerderij gemaakt. Lekker even tijd samen door brengen.
    Straks komt mijn baas en collega op visite.

9. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ ego-berichtje: ik heb 3 foto's van Ebbie ge-upload!

10. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    EGO BERICHTJE ben het vandaag echt helemaal zat... hoe goed ik me de hele tijd voel zo beroerd en lamlendig voel ik me nu... kan wel janken (deed ik dus net ook... )
    ben het echt helemaal zat.... hoop dat ik vannacht beter slaap en dat ik eens op hou met overgeven bah heb de hele boel net al bij elkaar lopen janken en schelden... zo ben ik normaal nooit maar moet wel lang geduld hebben zeg

11. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Iggy Gooi het er maar lekker uit meid. Wij steunen je wel. Heb natuurlijk makkelijk praten maar hoop echt voor je dat het niet lang meer duurt.
    Vanuit hier een DIKKE KNUFFEL

12. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Noppie: wat een schatje! ik vind alle februari-beebjes geweldig! :D

@Iggy: meid ik heb met je te doen.. het duurt ook allemaal lang, iedereen bevalt, en je kan alleen maar toekijken. gooi het er maar uit, misschien lucht dat op.. wij staan wel voor je klaar hoor!

13. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Poep: hier ook mosterd/picallily geel.
    En heeeeeeel veel en vaak hahaha.

Sex: hier gaf mannetje al aan 'm er voorlopig niet in te steken na wat hij allemaal gezien heeft, hahaha.

Och Boaz is al vanaf half 3 onrustig, steeds honger, dan weer half uurtje slapen dan weer jengelen, zucht... moeilijk hoor.

14. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Hier ook een onrustige beeb. Wilt alleen maar op de arm. Erg vermoeiend. Zou dat die regeldagen zijn?

@Iggy veel sterkte meid! Gooi het er maar uit hier hoor, daar zijn we voor ;).

15. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Sinds ik hier t laatst was is er weer vreselijk veel geschreven. Ik heb de tijd niet om alles te lezen dus heb helaas niet helemaal duidelijk wie er inmiddels allemaal ook bevallen zijn. Iig voor iedereen VAN HARTE met jullie kindjes! Geniet ervan met volle teugen!

Heb zelf mn kleintje lekker in een draagdoek op mn buik. Gister gekocht na wat twijfelen, maar Silje vindt het helemaal heerlijk en ligt er lekker in te slapen. Aanrader wat mij betreft!

Ben benieuwd of er hier nog meer meiden voeden met een tepelhoedje? Heb zelf ietwat vlakke tepels en omdat Silje nog zo klein is is het voor haar makkelijker om te drinken met zo'n ding hoewel ze met veel moeite ook wel zonder kan. Ik weet dat zonder beter is voor de productie, maar ik vind het voor haar dan zo sneu. Ik kolf meestal ook nadat zij gedronken heeft nog wat af en geef haar daar een deel van, omdat ze niet zo veel aankomt als ik graag zou zien. Bij het CB vonden ze dat ook wel zo verstandig. Maar ik kolf met de medela handkolf en wil eigenlijk de 'pump in style' van medela kopen. Mijn vrouw vindt t nogal n duur ding om zomaar te kopen zonder meer info dus ik lees me nu suf over alles dat met kolven te maken heeft. Gelukkig heb ik nog heeeel lang verlof! :) ;) Maareuh, wie weet heeft iemand hier ervaring met verschillende borstkolven?

@Maka
    Ik heb ook af en toe een koortslip. Mijn kraamhulp zei dat je al heel wat kunt voorkomen door er van die compeed plakkertjes op te doen. Die dekken die blaasjes/het wondje volledig af. Mondkapje erbij was dan een soort double dutch. ;)

@hulp van partner
    Mijn vrouw helpt gelukkig keiveel bij de verzorging en doet bijna het hele huishouden in dr 1tje. Gelukkig kan ik zelf ook wel steeds meer. Ze heeft nog drie weken verlof voor ze weer gaat werken dus we genieten samen vollop! Gister voor t eerst echt een dagje op stap geweest in Nijmegen. Silje heeft bijna alleen maar geslapen. Heerlijk! :D

@Mireii
    Als ik dat over je man en sex lees dan knijp ik mezelf weer in de handjes dat ik lesbisch ben! ;)

@Sofie
    Ik gooi mn hoedjes eerst ff in een warm sopje, afspoelen en dan uitkoken in een pannetje kokend water met een drupje citroensap (tegen kalkaanslag).

@Poepluiers
    Wat ik zo gek vind is dat er soms pitjes in de poep lijken te zitten. Volgens de kraamhulp is dat normaal, maar ik vraag me af waar die vandaan komen!? Dr zitten toch geen pitjes in mn borstvoeding!? :confused:

@Noppie
    Wat n scheetje! Die eerste waar ze met haar oogjes dicht in die roze doek ligt... ze kijkt daar helemaal tevreden en voldaan. Heeeel lief!

Zow, Eigenlijk mag ik inmiddels al wel weer voeden, maar ze ligt nog zooo lekker te slapen. Soms wordt ik daar wat ongerust van. Als ze slaapt meldt ze zich bijna nooit voor een voeding. Moet haar soms echt wakker maken met een koud washandje, omdat ze anders niet wakker wordt en ze heeft dr voedingen hard nodig. Vind dat wel enorm sneu, maar wat moet dat moet hè. Tja, de 1 krijgt t kleintje maar niet in slaap en een ander weet niet hoe ze wakker te krijgen! :) :)

Ga snel de aardappelen en worteltjes voor de wortelenstamp opzetten. Hmmmmm!

16. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik heb dat eerlijk gezegd ook een beetje.. hij is super lief met Thije, maar ik doe toch wel het meeste. Tuurlijk ik ben thuis en hij werkt en als ik iets vraag doet ie het wel, maar toch.. hij mag ook zelf wel wat meer initiatief nemen. Al kookt ie wel en doet ie boodschappen, doet ie anders nooit, dus dat is al wel super, maar toch.. ik ben best al mobiel en dat vind ie volgens mij best wel lekker ;)

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, hier ook een picallily broektoeteraar, haha goeie omschrijving! Echte BV poep!

Vrouwtje van CB is vanmiddag geweest. Heel aardig en ze heeft me gerustgesteld over alle dingetjes: spugen, kreunen, 's avonds meer drinken; allemaal normaal.
    En ze raadde me aan om 's middags, als Vera huilt/tussen voedingen door wil eten, een speentje te geven. Dus dat heb ik meteen uitgeprobeerd. Wauw, werkt als een tierelier :D. Ze accepteerde m vrijwel direct en heeft er net een half uur ofzo aan een stuk op lopen zuigen. Heb m er net maar uitgehaald, want ze moet natuurlijk ook niet de hele dag dat ding in dr mond hebben. Maar tot nu toe lijkt t een wondermiddel ;)

Verder is mevrouw alweer aangekomen tot 4260gr! (die 60 weet ik niet meer zeker). Eén pakje 50 is ze overigens al uitgegroeid, die was ook wel erg klein.
    Van t bezoek krijg ik btw vnl maatjes 62/68, had ik ook op gehoopt. 50/56 heb ik zelf al genoeg! Maar ik heb zo vreselijk veel kleertjes gekregen, dat ik eigenlijk nu zelf bijna niets meer hoef te kopen in die maatjes. Dat is ook jammer :(

@Sex/een 2e :confused: Nee hoor, hier gaat er voorlopig even helemaal niemand in of uit! Lijkt me sowieso de eerste 6 weken niet verstandig ivm infectiegevaar, je mag toch ook niet in bad?
    Een 2e moet ik ook de eerste 2 jaar helemaal niet aan denken. Ik vond de zwangerschap een hel. Als ik sowieso ooit nog een keer zwanger durf te worden... t Waren de 9 zwaarste maanden ever.

@Noppie, ach wat een lief klein frumpie is Ebbie!

@Iggy, gatsie wat ontzettend balen dat je zo ziek bent nu. Dan duren die laatste loodjes nog langer :(. Sterkte hoor.

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Wenniepennie, had ik jou al gefeliciteerd met je dochter? Geloof t niet.
    Van harte gefeliciteerd met Ilse! Leuke, lieve naam!

19. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, hier ook soort van pitjes!
    Als ze enige tijd na een voeding spuugt, is de melk ook brokkelig, dus t schift gewoon ofzo. Verder kan t vlgs mij ook restjes darm-afval zijn (darmcellen sterven continu af en worden weer opgebouwd).

20. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Eppie, wat een rare wijkverpleegkundige joh! Geloof dat hier morgen de hielprik en gehoortest gedaan gaan worden, ben benieuwd...

@ Sofie, douchen met de kleine gaat de kraamhulp mij vrijdag uitleggen! Badje en tummytub heb ik inmiddels al een keertje gedaan.

@ Axioma, vervelend dat je niet zo'n denderende kraamhulp hebt joh! Ik heb juist heel veel aan die van mij, jammer dat jij dat niet zo ervaart. Goed om je bevallingsverhaal te lezen, ik heb idd ook heel erg geschreeuwd :oops:
    Jij ook al zo lang geperst.. klote is dat he, ik ook, anderhalf uur! Ook nog eens gedeeltelijk op eigen kracht ivm het afnemen van de sterkte van de weeen. :confused: :(

@ Miireii.. seks.. pff, nee daar moet ik echt niet aan denken! Hoe lang geleden ben jij ook alweer bevallen dan?

@ Noppie, Ebbie is een scheetje!

@ Iggy, dikke knuff meid!

@ poep, hier ook mosterdpoep, de meconium is ie lekker kwijt!

Even nog een vraagje... hebben jullie beebjes ook weleens huiluurtjes? Soms krijg ik hem echt niet stil, maar ik wil hem ook niet laten huilen. Wat dan? Voeding, pink, speen, schone luier helpen niet :(

Nou, hij huilt weer, ik ga dus maar weer even checken...

Wellicht plaats ik straks eindelijk mn bevallingsverhaal! Ligt er ff aan of ik Thije in slaap krijg..

Deel Deze Pagina