@Married, Naomi heeft vandaag ook een huildagje. Wilt niks, alleen bij mij op de arm. Nu ligt ze lekker bij papa (die is eindelijk thuis). Ik denk dat het erbij hoort; huilen om geen reden. Tis even zoeken naar wat ze dan willen. Gelukkig heb ik meestal snel in de gaten wat ze wilt.
Hey meiden Er is heel veel geschreven in de tijd dat ik even niet gekeken heb, ik wil iedereen die bevallen is van harte feliciteren, en wat is het mooi he als je eindelijk je kleintje hebt! Hier een heel lief kleintje, ze slaapt en eet goed en huilt nauwelijks. Ik ben vandaag voor het eerst alweer naar buiten geweest met man en kind, na een week al! Maar het gaat allemaal zo goed, ik heb geen last van mijn hechtingen, ook niet zo erg gehad, en ik voel me super en de kleine doet het zo goed dus we zijn lekker een stukje over het plein gewandeld. Voor de mensen die het leuk vinden om de foto's van Fabienne te zien en om het bevallingsverhaal te lezen, kijk maar even op www.ikbenfabiennedokman.nl en als je het leuk vindt mag je natuurlijk een berichtje in het gastenboek zetten Nou meiden die al zijn bevallen, lekker genieten van de kleintjes en voor de meiden die nog moeten heel veel succes, maar de bevalling is mij 100000% meegevallen, ik zei terwijl ik nog gehecht werd, ik zou het zo weer doen! *de gyn keek wel raar, hij zei:' Nou mevrouw dat zeggen niet zo veel vrouwen zo kort na zo'n bevalling" *Ik ben ingeleid, gecatheteriseerd, geknipt, met vacuum gehaald, en gehecht, en ik heb geen pijnstilling gehad, en ik heb geen kik gegeven dus hij was verbaasd * Nou succes allemaal! Liefs Rianne
@Married: het is inmiddels alweer 4 weken geleden.... maar toch moet ik er nog niet aan denken hoor! @huiluurtje: hier ook! maar goed, als ze bij ons ligt is er niets aan de hand, maar zodra we haar in bed leggen oeeff! hahaha! naja hoort erbij. dan maar een beetje extra verwennen. @maka: niet in bad? heeft niemand wat over gezegd.. of is dat met een keizersnee anders? niet dat ik al in bad ben geweest.. heb er niet eens 1, maar k vroeg het me af? @Suske: haha ja dat is idd een voordeel! naja, dat zit er voor mij niet in hahaha!
@ Susan: in het ziekenhuis heb ik gekolfd met de Medela Symphony, super ding! En met 10-15 min. ben je klaar omdat deze natuurlijk dubbel is en electrisch. Zelf hebben we de Medela Swing aangeschaft, enkele electrische. Ook prima en kost 150 euro. Naar mijn idee is een dubbele niet handig aangezien je beide borsten leeg kolft en je ook nog voeding moet geven. Wellicht krijg je dan overproductie. @ Huiluurtje: hier vanaf vanmiddag dus erg bezig geweest met meneertje. Ligt nu nog wakker te zijn tussen ons in op de bank! heb hem zijn speentje gegeven (doen we niet vaak), moet dan altijd wel lachen om dat bewegende speentje en het mondje. Hopen dat hij lekker in slaap valt. Heb even zitten huilen, want ik wist het gewoon niet meer en werd een beetje geirriteerd van dat gejengel en niet weten waarom hij dat deed. Voelde me een waardeloze moeder die haar zoontje irritant vind. Gelukkig vindt mijn vriend dat niet, het is gewoon alles bij elkaar. Hormonen, vermoeidheid, niet weten wat het is, bang het niet goed te doen etc. Zucht, nu slaapt Boaz hoor, met speentje. Toch maar vaker het speentje geven dus. @ Riannechilly: Wat een leuke site voor Fabienne zeg. Mooi meisje hoor! @ Eppie, raar mens, hihihihi. Lekker doen zoals je het zelf wilt doen. @ Amioma, bij de intake van de kraamconsulente had ze gezegd, als het niet klikt met de kraamhulp of je bent niet tevreden, dan moet je dat gewoon melden... dan kunnen we een ander sturen. Hebben ze dat bij jou niet gezegd? Jammer dat dat dus niet lekker is verlopen. Tja voor iedereen is het natuurlijk een eerste keer maar toch? Ze zal wel wat onzeker geweest zijn misschien. @ Sofie: hier ook gewoon lekker douchen hoor. Alleen durf ik nog niet, lijkt me wat onhandig. Maar mannetje heeft nu 1x met hem gedoucht, hij vond het heerlijk. En ik sta klaar om hem aan te geven en weer aan te pakken, wel met badcape. @ Pitjes in de poep: bij mij zei de kraamhulp dat het een soort vet dingetjes zijn. @ CB: morgenochtend komt hier iemand van het CB, nou heb wel wat te vragen hoor. @ Kleertjes: hier nog maatje 56, soms 62 als het merk klein valt. Cadeautjes zijn vaak ook grotere maatjes gelukkig. Had net aangekaart dat ik het idee kreeg alsof mannetje het alweer heel gewoon vond dat ik zo actief ben... maar dat ik eigenlijk toch nog wat onzeker ben om alleen met de wagen in de auto op pad te gaan omdat ik bang ben dat het niet lukt etc. En dat hij ook wel boodschappen kan doen. Krijg ik als antwoord dat ik dat dan moet vragen... hoezo vragen, kan hij zelf toch ook wel bedenken, zucht! @ Iggy, morgen 40 weken... wie weet komt ie dan ook bij jou! Nog even volhouden meid.
@Married, ja ik heb ook geschreeuwd! En die verpleegkundige maar zeggen: puf ze maar weg kom op puffen... en dan ik keihard terug schreeuwen: Ik kan niet puffen dit doet piiiiiiiiiiiijjjjjjjjnnnnnnnnn! mmm Pfff persen op eigen kracht is helemaal zwaar he, de gyn wilde dat ik tussen de weeen door ook op eigen kracht perste... ahum ik moet toch ook nog een keer adem kunnen halen!? En die kraamhulp tja, we zijn t 1e adres waar ze alleen kraamt, wel met hulp hoor, maar ze weet echt bijna niets. ze wist zelfs niet welke verschijnselen bij stuwing horen... Maar morgen lekker laatste dagje! Maar geniet maar van de jouwe! @Poep, hier ook de 1e spuitluiers... mmm heb de kleine al 2 keer kunnen verschonen, omdat ze net lekker plaste en poepte toen ik aan t verschonen was... @Slaaphouding, onze kleine meid is morgen 1 week oud, en volgens onze kraam mag ze nu op haar rug slapen, maar las vandaag op internet dat ze pas vanaf 2 weken op hun rug mogen slapen..!? Wie weet wat nu waar is!? @RianneChilly, wow nou ik heb al gezegd dat ze 10 jaar kunnen wachten op de volgende, of mn man moet de bevalling volgende keer zelf doen Al denk ik dat ik er anders over zou denken als ik niet ingeleid zou worden! @Huilen, heb ik vanmorgen zelf gedaan, manlief moest 1 dagje gaan werken... had nog geen kraamtraan gezien... maar vanmorgen was ik even helemaal van de kaart omdat hij wegging. Hijzelf ook! Schiet nu weer vol, raar hoor die kraamtranen! @mieke, nee dat hebben ze bij ons nooit gezegd.. en ik vind het niet erg dat het de 1e keer is voor haar, maar ik vind gewoon dat je bij een 1e kindje beter iemand kunt inzetten met wat ervaring... geen probleem als er een stagaire extra bij is, maar niet een stagaire alleen. Die weinig info kan geven, en hetgene wat ze geeft leest ze bijna letterlijk voor uit haar boek. Ach we maken er wel wat van, ze heeft t al dagen over een verpleegstersklokje, dat ze dat zo graag wil. Dus we hebben zo'n klokje gekocht voor haar, als bedankje. Wie weet krikt dat haar zelfvertrouwen wat op! Las vanmiddag trouwens jouw bevallings verhaal... pffoe heftig zeg! Knap hoor hoe je dat allemaal hebt doorstaan! Hihi heb nu eindelijk het idee weer in de "normale" wereld terecht te komen... draaide alleen maar rond in de wereld van badderen, voeden, verschonen, vingervoeden, kolven... maar ze komt nu om de 3 uur en dat scheelt een heleboel! Trouwens ik moest vandaag niezen, wat is dat een rot gevoel in je borsten! Mijn hemel zeg...
Hoi meiden: Zo te lezen zijn er veel mannen die op mijn man lijken, hij wil alles wel doen maar moet het wel vragen, wel fijn om te lezen dat jullie je er af en toe ook aan ergeren, soms vind ik me zelf zo'n zeur. Axioma: Fijn dat toch alles goed is gegaan en dat je geen complicaties had door je ziekte, hopelijk heeft de kleine het niet. Mooi foto's. Kleding maat: Fuad verzoop ook nog in maatje 50 maar nu na 4 week kan ik maatje 50 al opruimen, vind ik wel moeilijk je beseft ineens hoe snel ze eigenlijk groeien, voor je het weet gaan ze al weer naar school. Noppie: mooi foto's wat een schatje. Maka: na mijn eerste zwangerschap en vreselijke bevalling hoefde ik ook echt geen 2e kindje, maar toch na een paar jaar gaat het weer kriebelen en ik moet zeggen deze zwangerschap was ook geen pretje maar de bevalling is me zo mee gevallen ik zou het nu zo nog een keer doen. Rianne: leuke site van Fabienne, mooi meisje hoor. De huisarts heeft Fuad zijn vingertjes weer open geschraapt, er kwam heel veel push uit, erg sneu om je kleintje zo'n pijn te zien hebben. gelukkig sliep hij al weer toen we de deur uit liepen. waarschijnlijk heeft hij een bacterie opgelopen in het ziekenhuis die nu maar niet over wil gaan, ik moet hem nu 2 keer per week helemaal met antibacterieel zeep wassen, zolang hij geen koorts krijgt wilde de huisarts geen antibiotica geven. hopelijk gaat het snel over. Groetjes martine
hallo allemaal. wij zijn hier een beetje van de schrik bij gekomen, maar we blijven positief. en wachten gewoon af. martijn doet het goed en daar gaat het om. sinds mijn laatste bezoek niemand bevallen, kom op meiden het einde van februari nadert. @ axioma. kinderen mogen vanaf 2 weken op de rug liggen. iedereen nog een fijne avond, ga zo op bed. ,morgen mag jildou viir de 2de keer naar de peuterspeelzaal, ze vond het dinsdag geweldig, mama iets minder want ja moest haar daar achter gelaten, ze heeft het erg naar haar zin gehad. nou doei doei groetjes anita
Maka, ik heb in de kraamweek een koortsblaar gehad. Ik behandel die altijd meteen met alcohol. Dan droogt het meteen uit en is het besmettingsgevaar heel klein. De kraamhulp heeft toen ook aangegeven dat als ze ook maar het idee kreeg dat ik er niet goed genoeg mee omging dat ik mondkapjes moest gaan dragen bij het verzorgen van Dani. Ik hoop voor je dat het niet alsnog door gaat zetten. Succes! Man, hier helpt hij best goed. Maar hij houdt zich ook veel bezig met Levy zodat ik mijn handen vrij heb voor Dani. Hij doet ook nog steeds het zwaardere huishoudelijke werk zoals stofzuigen en dweilen. Heb hier ook (nog) niets gekregen. Bij Levy heb ik een gouden hangertje in de vorm van 2 voetjes gekregen met daarop op de achterkant de naam en geboortedatum. Hij zei straks zelf wel van het cadeautje komt nog wel, dus ik wacht rustig af.... Noppie, inderdaad een apart verhaal van je kies. Een maand afwachten? Stel dat je wel een ontsteking hebt, die kunnen ze toch niet zomaar een maand laten doorsukkelen? Sterkte er mee iig. Mooie foto's van jullie meisje trouwens, ook al zo'n schatje! Axioma, mooie foto's, wat een schatje! En balen dat het zo heftig is geweest....Het is dan ook wel erg lang liggen als je rugweeen hebt... Sex, ik moet er ook nog niet aan denken. De vorige keer heeft het (ook door de BI) 3 maanden geduurd.... . Nu gaat het met het bekken een stuk beter, maar we wachten nog maar even.... CB, is vanmiddag hier geweest. Was een aardig vrouwtje. Heb haar aangegeven over te willen stappen naar voeding voor hongerige babay's omdat Dani onderhand ieder uur tot 1,5 uur kwam om iets te eten.... En dat schiet echt niet op. Dus die hebben we daarna ook maar meteen gehaald. Hij slaapt nu heerlijk al sinds 8 uur, dus ik ben benieuwd.... Kledingmaat, Dani heeft nu 50/56 aan, maar 50 kan al weer bijna naar de zolder... Gaat echt weer heel snel!
Wanneer mag je eigenlijk weer sex hebben na een keizersnee? Door alle behandelingen die we hebben gehad om zwanger te worden, staat ons sexleven nu al zo'n 2 jaar op een laag pitje, maar begin er nu toch wel weer zin in te krijgen Het gevoel in mijn lichaam komt ook langzamerhand weer terug. Heb wel gehoord dat je moet wachten tot je niet meer vloeit, maar is dat tot het helemaal gestopt is of tot het hele heldere bloedverlies gestopt is? Beetje rare vraag eigenlijk... liefs Daffie
Pff hier loopt nog steeds eentje met haar zwanger buikje rond en is het serieus beu ! Die nieuwe maan mag wel haar werk beginnen te doen hoor ! Gisteren nog gevreeeen met manlief maar tot nu toe heeft het nog niet mogen baten .
morgen meiden ben vandaag 40 weken en voel me nog steeds hetzelfde geen voortekenen dat ie komt... en nu iedereen zo bevallen is wil ik ook zo graag... en weet je wat vreemde is was eerst totaal niet bang voor de bevalling maar ik begin er steeds meer tegen op te zien hoe langer ik moet wachten ben vooral zo bang voor uitscheuren en hechten
Meiden mijn zoontje is gister avond opgenomen. Ik zal even snel kopieren van een ander topic kunnen jullie lezen hoe of wat. Mieke Boaz was toch ook opgenomen wegens geel zien wil je vertellen hoe dat ging? Zijn verschillende berichten van verschillende tijden
even snel een berichtje. k voel me zo leeg ik mis myn kleintje zo erg. Zooo erg. k voel me helemaal verdoofd wat hou ik toch mega veel van hem vanmiddag waren zyn waardes van bliburine ofzo iets over de grens dus moest hy onder de lamp hy kwam onder 2 lampen heb net het zh gebeld ze hebben weer geprikt de waardes waren erg hoog hy heeft nu ook van onder een soort lamp. k had echt niet verwacht dat hy zo achteruit zou gaan in het zh. k pff heb er geen woorden voor jullie begrypen me wel. k heb het truitje wat hy aan had meegenomen ruikt echt net als hem lig de hele tyd met het truitje ga ermee slapen wat zal het verschrikkelyk zyn als ik vanacht myn ogen open doe en zyn wiegje leeg is. Sorry lieverds zit echt alleen ego bericht te typen
dankje wel schat. Nog even snel ga nu naar het zh. Ik had dus vanacht gebeld en toen waren de waardes erg verhoogd en toen om 3 uur snachts weer gebeld troen waren ze weer iets lager. Nu bel ik net zegt ze (zei ze gister avond ook al ) dat hij zijn voeding niet wilt drinken en dat hij erg slapjes is. Hij mag normaal 40cc gister avond net voor ik weg ging heeft hij als een gek aan 60cc gezogen ik kreeg het flesje niet uit zn mond. Hoe kan het dat mijn mannetje nu ineens niets wilt drinken gister avond zei de kinderarts is hij in je buik ook zo druk geweest wat een druk jongetje (van beweging huilen doet hij haast nooit) hij was de hele tijd met zn benen en armen aan het bewegen ze konden hem niet stil leggen. En nu zegt ze hij is wel erg slapjes hij wordt niet wakker. Het gaat volgens mij alleen achteruit ik sta helemaal met trillende handen te typen. Wat gebeurt er met ons kleintje. Gister avond was het allemaal nog zo ''goed'' iedergeval beter _________________
Och meid toch! het zit je ook niet mee he! Heel veel sterkte tir, ik hoop dat het heel snel goed met hem gaat! liefs!
Hier loopt er nog eentje rond.... Begin me serieus af te vragen of dit geen olifantendracht is....pfffff.... Hier vrijen vriendlief en ik ook nog regelmatig (bijna dagelijks),maar dat heeft ook z'n vruchten nog niet afgeworpen... @tirtilisko: Wanneer gaat het je eens meezitten meid?! Heel veel beterschap voor je zoon en voor jou heel veel sterkte!
Tirlilisko Meid schrik hier van. Beterschap hou je ons of mij op mobiel op de hoogte. Als er iets is kan je me sms. Dikke knuffel van je buddy
Hoi meiden tirtilisko: het zit jou ook niet mee meid, Geel zien: suf worden hoort daar bij, door een paar dagen onder de lamp te liggen knapt hij snel weer op en kindjes houden er gelukkig later niets aan niets aan over. Kan me voorstellen dat je hem vreselijk mist, sterkte. Karina en iggy: ik duim voor jullie dat de kleine snel mag komen. Fuad heeft vannacht weer doorgeslapen, van 23:30 t/m 5:30 toen heb ik hem 60 cc gegeven en hij is gelijk weer gaan slapen. Om 8:00 werd hij wakker en heb ik hem zijn flesje weer gegeven, hij zit nu dus nog mooi op schema voor de rest van de dag. Het is echt zo'n makkelijk kind, heerlijk. heel anders dan zijn grote zus, die nooit sliep en nooit haar flessen wilde drinken. Groetjes martine
Hier ook weer een heerlijke nacht gehad. Van 23:00 tot 1:30 en toen weer tot 8:00. Vind het zelf erg goed van haar en net 1 weekje oud. Papa is nu lekker een paar dagen vrij heerlijk. Morgen lekker naar apeldoorn (malkenschotel)is een grote kinderboerderij en speeltuin. Super leuk.