@Martine: ooh dat is idd heerlijk! hier nog totaal geen tekenen van doorslapen. Laatste fles om 23.30.. dan komt ze om 04.00, en om half 8 wil ze weer eten. eigenlijk mag ik helemaal niet klagen hoor, vind het wel lekker zo. maar het zou wel fijn zijn als ik 6 uurtjes slaap kan pakken ipv 4..
Tirtilisko: Ferry werd ook erg suf toen hij onder de lamp lag (3 dagen). Hij kronkelde alleen als de warmte ging irriteren, maar verder hoorde je hem niet en deed hij ook niets. Hoop dat de bilirubine snel daalt, dan voelt hij zich weer beter Het houdt in dat de lever nog niet in staat is om goed zijn werk te doen. Door de lamp wordt het proces op gang geholpen.
Tirtilisko: Meid wat ontzettend vervelend dat je kleine mannetje nu weer naar het ziekenhuis moet en jullie hem moeten missen. Als het goed is moet hij telkens 24 uur onder de lamp liggen in verschilende houdingen. Rug, buik en 2x zij, dan gaan ze weer bloedprikken en dat testen op het gehalte van zijn billie en n.a.v. daarvan bekijken ze of hij nogmaals 24 uur onder de lamp moet. Zit er een daling in dan zullen ze het gaan afbouwen tot het moment dat ze hem er onder vandaan halen en dan de volgende dag kijken of zijn waardes gelijk blijven of dalen. Sterkte lieverd.
Axioma, hier mocht Boaz van de kraamhulp vorige week al op zijn rug, toen was hij ongeveer 1,5 week oud! Op de rest reageer ik later wel. Er kan zo een dame van het CB voor de deur staan en ik hoor Boaz die wakker is geworden.
Tirtilisko; wat vervelend dat jullie kereltje terug moest naar het ziekenhuis...kan me voorstellen dat je hem enorm mist. Onder de lamp knappen ze echter vaak wel heel snel op en dan erken je straks je kereltje niet meer, hij zal zich een stuk beter voelen! Hier wilde Myrthe vannacht na de fles van 2:30 niet slapen, was klaarwakker. Eerst manlief 1,5 uur rondgelopen en daarna ik . Om half zes viel ze een uurtje in slaap in mijn armen op de bank en om 6:30 na de volgende fles ging ze gelukkig wel slapen. Ze zal dus zo wel weer honger hebben Die gebroken nachten vindt ik wel soort van killing hoor hahaha. Het hoort er natuurlijk bij, maar ik zou er veel voor over hebben om eens een hele goede nacht van 8 uur slaap te hebben. In de zwangerschap natuurlijk ook 6 maanden lang erg slecht geslapen Ach, het zit er voorlopig niet in, dus daar moet ik me maar bij neerleggen Dikke knuf voor de meiden die nog moeten bevallen en zitten te snakken naar gebroken nachten met hun kindjes Daffie
Haai Iggylover: dat had ik ook: hoe dichterbij het kwam, hoeveel meer "schrik en onzekerheid" ik voelde.. Maar geloof me, het komt allemaal goed! Ik ben ingeleidt en WIST dus wanneer het zou beginnen: schrik dat ik had de nacht ervoor! Bijna niet geslapen! Maar de volgende ochtend dacht ik daar niet eens meer aan.. Ik ben ingeknipt en gehecht en heb er niks van gevoeld hoor.. Pas 2 dagen later kreeg ik pijn aan mn kont bij t zitten. Maar dan heb je je kleintje in je armen en is het niet erg! Kop op! Ik duim voor je! En ik wil je naderhand wel horen zeggen: zo erg was het niet! De clichés zijn waar: dat vergeet je! Knuff Sofie
Tirtilisko, ach meis, heb jij dat weer... Gelukkig hoort dat suf worden er dus bij, wat ik hier zo uit de reacties lees. Raar dat ze je dat in het zkh dan niet vertellen, zit jij je enorm bang te maken. Heel veel kindjes moeten onder de lamp liggen, ik heb er zelf vroeger ook onder gelegen... Sterkte, hopelijk mag ier snel weer mee naar huis! Na 2 weken pas op de rug liggen? Vera ligt al vanaf t begin op haar rug. Hoe moeten ze anders liggen dan? Ik dacht juist dat t niet (meer) anders mag. Ja, een paar keer per dag op de buik, als je erbij bent... Gisteren heeft ze wéér een hele berg uitgespuugd. Ik dacht weer een hele voeding, maar heb haar maar eerst even een speentje gegeven. Eerst eens kijken of ze misschien toch nog even kon slapen. En ja hoor, ze sliep gewoon tot 4 uur! Dus kennelijk had ze dan veel te veel gedronken. Nu ga ik proberen haar maar 12-15 minuten één borst te geven en als ze dan tussendoor weer komt, speentje erin. Ze komt toch wel genoeg aan. Iggy, dat had ik ook wel een beetje. Maar idd van het knippen/scheuren voel je sowieso helemaal niets. Het hechten vond ik niet erg prettig, maar viel mee. Dáár hoef je iig niet bang voor te zijn hoor! Ik vond mijn bevalling behoorlijk heftig en pijnlijk, maar dát zou voor mij geen reden zijn om niet meer zwanger te worden. Eén dagje heel erg rot en t is voorbij. Maar die 9 maanden zwangerschap daarentegen...
Tirtilisko, gefeliciteerd met je zoontje Batuhan! Dinkie, gefeliciteerd met je dochter Sanne! Wenniepenny, gefeliciteerd met je dochter Ilse! Loeka en Iggy, gefeliciteerd met jullie 40 weken! Ik hoop voor jullie (en voor de andere wachtende dames natuurlijk) dat jullie beebjes zich snel zullen aankondigen! Kunnen we straks lekker met z'n allen naar de mama's-topic verhuizen! @ Tirtilisko: Meis, wat vervelend dat Batuhan is opgenomen en dat je hem nu zo mist. Dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik hoop dat ik je een beetje gerust kan stellen met mijn verhaal. Dyon was ook geel (bilirubine te hoog) en moest ook opgenomen worden om onder de lamp te liggen. Die suffigheid hoort daarbij, en ook dat hij minder drinkt hoort daarbij, Dyon was te suf om genoeg te drinken en viel daardoor in slaap tijdens het voeden. Dyon is twee dagen opgenomen geweest, en is in die dagen goed opgeknapt! Op een gegeven moment begon hij weer meer te drinken, hij werd weer levendig en zijn bilirubine-waardes werden langzaam maar zeker weer beter en mocht hij naar huis. Sindsdien heb ik een heel tevreden en levendig kindje, die lamp in het ziekenhuis heeft hem écht goed gedaan! Dat zal met Batuhan vast ook zo zijn, het vervelende is dat het eventjes duurt. Ik weet niet hoe lang ze verwachten dat hij nog opgenomen moet blijven, maar misschien kun jij je ook laten opnemen? Mijn vk raadde me aan mezelf ook te laten opnemen toen Dyon opgenomen moest worden. Zo kon ik dicht bij hem zijn en de borstvoeding zelf doen. Hij lag op de kinderafdeling, ik op de kraamafdeling, maar ik kon de hele dag naar hem toe als ik wou. Als dit bij jou ook kan, hoef je Batuhan niet zo te missen, want dat lijkt me ook echt het ergste. Sterkte ermee, meid! Ik duim voor Batuhan dat hij net zo opknapt als Dyon toendertijd! @ Sex: Haha, eerlijk gezegd had ik er zelf ook al weer zin in een week na de bevalling. Toen nog wel even gewacht tot het vloeien over was en mijn hechting helemaal was genezen, maar inmiddels toch al weer een paar keer sex gehad. Miireii, mijn vriend is ook niet gek op condooms, maar hij had de keus: wel sex mét condoom, of geen sex. Nou, dat is dus wel sex mét condoom geworden. Het is inderdaad ook niet mijn bedoeling om zo snel al weer zwanger te raken. Ik vind het geweldig, een kindje, maar er mag wel íets meer leeftijdsverschil tussen Dyon en een broertje/zusje zitten dan 10 maanden.
@ Kraamzorg Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de ervaringen zijn: -van hoe laat tot hoe laat is ze er. -wat doet ze allemaal voor je. -hoeveel dagen hebben jullie haar gehad. -hebben jullie ook daadwerkelijk veel aan dr gehad. -ergenissen? -allemaal een cadeautje gegeven aan het eind? ben benieuwd
Hoi meiden! Wat is er alweer veel geschreven, heerlijk! Zo leuk om te lezen! Helaas wat minder tijd om te reageren Maar dat is wel bekend bij de meeste mama's. Ik hoop dat het 'restant' van de feb mama's snel zal bevallen, kom op meiden! Nog maar eventjes! @sex: nog maar even niet hier hoor ... hihi. Ik vloei nog steeds een klein beetje, maar vind het nog maar een gek idee eigenlijk ...! Mijn mannetje ziet het al wel zitten hoor! Weer een hele nieuwe ervaring denk ik, na zo'n bevalling. Krijg wel steeds meer zin, maar met condoom is ook nog niet zo aanlokkelijk. Maar ja, wil ook niet weer zo snel zwanger wezen, eerst maar es van deze kleine meid genieten! De verloskundige had het ook over een hele lichte pil, die je wel stipt moet innemen iedere dag, misschien dat ik dat wel doe tzt, iemand ervaring mee? Vanmorgen is hier de wijkverpleegkundige geweest, Naomi was zelfs al 400 gr boven geboortegewicht, jippie! Gaat hartstikke goed! Ga haar zo maar es mee naar buiten nemen denk ik, schoonmoeders is jarig en ze wonen vrij dichtbij, dus lijkt me erg leuk ...! Mag nu de borstvoeding om de 4 uur plannen, ook heerlijk! En ze komt ook dan pas, lekker hoor! Kan je tussendoor nog es wat doen! Alleen 's avonds komt ze nog meer om te drinken, maar schijnbaar is je BV dan minder, dus kan dat goed. Vannacht sliep ze ook van 00.30 tot 6.30, lekker hoor, pak je zelf ook weer wat uurtjes ...! @Tir, STERKTE met je kleine mannetje .. ik hoop voor je dat je hem snel weer thuis mag hebben. @Patriessi, onze kraamhulp begon altijd om 8 uur (lekker vroeg ...) en verschilde per dag hoe lang ze er was. Ik had 49 uur in totaal en dat werd verdeeld over 8 dagen (van wo tot wo). Ze deed echt megaveel in het huishouden: stofzuigen, wassen, strijken, badkamer schoonhouden enz enz en daarnaast natuurlijk de zorg voor mij en Naomi (en de kraamvisite!). Wij hebben haar op haar laatste dag een grote bos bloemen en een fooitje gegeven, het klikte hartstikke goed en ze was echt heel goed voor ons, dus dat vonden we leuk om te doen. Maar ik begreep dat niet iedereen een superkraamhulp had, dus je moet het wel treffen ... @rug liggen: Naomi lag ook meteen al op haar rug hoor. Nu ist opletten dat ze geen voorkeurshouding gaat krijgen. Sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar er wordt ook zoveel geschreven!
Lieve schatten ik heb niet alles gelezen zit hier met tranen te typen ik ben in het ziekenhuis ik blijf vanaf vandaag hier bij mijn zoontje slapen. Er wordt straks een ct scan gemaakt ze gaan kijken of alles goed is in zijn hoofd en hersens omdat ze vinden dat zijn armen erg slap zijn. Terwijl hij thuis zo bewegelijk was met zijn armen we moesten zo lachen omdat hij steeds met zn handjes voor zijn mond kwam tijdens het voeden en hij zo sterk was dat ik het moeilijk weg kreeg. Ik voel me zo machteloos ik voel me zo ik weet het eigenlijk niet ik weet niet hoe ik me voel. Ik voel me heel leeg heel verdoofd. Nog maar 5 dagen en al een ct scan en dat m te kijken of alles wel in zijn hoofd en hersens goed zijn. Ze zeggen dat hij misschien ook een bloeding heeft in zijn hoofd wegens de stortbevalling. 2 min persen. Ze zeiden dat hij niet dronk ik heb hem gevoed en hij heeft de 60cc zo op gedronken.
Uk lieve schat echt ik heb zoveel respect voor je Ferry ligt al zo lang in het zh. Hopelijk mag hij heel snel naar huis. Ik weet dat dit het beste voor ze is. Maar ikw eet nu ook hoe moeilijk het is
hallo allemaal. nog niemand weer bevallen, kom op meiden ! hier vanmorgen met martijn bij de dokter geweest, sinds gisteren was hij zo vol in de nues en de keel, dus had maar even gebeld, en omdat hij nog jong is moesten we wel even komen, zijn longen waren schoon, hij had gewoon slijn in zijn luchtpijp zitten, toch wel pufjes meegekregen. hu ligt ie heerlijk te slapen hier beneden in de kinderwagenbak. jildou slaapt ook, was voor haar vandaag de 2de ochtend op de peuterspeelzaal, en ze was afgepeigerd, ze vind het geweldig op school. iedereen een fijne dag en ik kom vandaag wel weer even bijlezen, kan het nu een beetje bijhouden, de mama's zitten volgens mij neit zo heel vaak meer achter de pc. (niet verkeerd bedoelt) anita
ja hoor de laatste van ons clubje van zwangerschapsgym is ook bevallen, dus nu ben ik nog de enige die nog moet.... echt ik ben vandaag 40weken maar ik hoop zoooo dat ie snel komt... ben het echt zat wil hem vasthouden en zien
Iggy... raar vind je niet je kijkt echt uit naar de datum van 40 weken en dan ben je er en dan NIETSSSSSSSSS pff
jaaaa idd echt zo balen maar ja ff doorzetten... nog max 2 weken dat is een zekerheid gelukkig.... tis niet zo dat ik jaloers ben hoor maar ik wil ook zo graag ons kindje vast kunnen houden... daarbij komt dat mn moeder weer aardige smsjes heeft gestuurd vanmorgen waardoor ik weer helemaal van slag ben en in de war... ben zo boos op mezelf dat ik mezelf weer van de kaart heb laten maken.... heb net 2 muren in de huiskamer gesausd ff stoom afblazen
@Patriessie & Iggylover... Mijn lotgenoten... Hier is het ook nog steeds verdacht rustig... Heb van de ergenis de koelkast helemaal schoongemaakt en met de stoomreiniger de rubbers gedaan. Om vervolgens de tuin achter maar te gaan doen... En het is inderdaad raar als je die 40 weken passeert en dat er niets is. Maar dat heb ik ook nu met 40w5d...
ff wat anders wij hebben in juni zomervakantie en roy leek het leuk om 2 weken met d eauto naar italie te gaan.... kan dat al met zo'n klein beebje? tis toch 1200km rijden