@Miireii hmm ja dat is ook zo. Ik merk alleen dat mijn borsten ontzettend gevoelig zijn voor verandering. Zodra Naomi een uurtje later komt, staan mijn borsten op knappen en gaan ze daarna minder produceren. Heb dr nu eindelijk een goed ritme in zitten. Ach, ik ga het wel een keer proberen. Moet toch een keer, want als ik haar later naar de oppas breng dan moet ik ook kolven. @Goofychick, jeetje het lijkt net gister dat wij het stokje kregen van de jan mama's. Word dr een beetje emo van. Hihi stom he.
@dayenne: he wat lijkt me dat lastig. maar ik denk dat je daar op den duur wel je manier voor gaat vinden. Naomi is ook nog maar 2 weken! succes morgen Dames, heb weer nieuwe foto's
@Dayenne/Mireii, ik ben ook niet zo van de BV in t openbaar. Maar ik probeer iedere dag wel eventjes naar buiten/winkel te gaan. En tot nu toe gaat t best goed. Ik ga direct ná een voeding weg, zodat de kans dat ze honger krijgt zo klein mogelijk is! Van de week gebeurde dat dus wel, maar pas toen ik haar in de auto zette (en toen was t ook eigenlijk alweer tijd om te voeden). Zolang t niet hoeft ga ik niet kolven, pas vanaf 6 weken - zoals t CB adviseerde - iedere week minimaal 1x. Mijn neefje heet trouwens Chris! HJ, ach wat gezellig die twee kleine schatjes van jullie! thanx goofychick! Ik word soms ook een beetje emo als ik zie hoe snel t allemaal gaat. Al die veranderingen die we al hebben gezien, die eerste keren enzo, ze komen nooit meer terug. Gelukkig besef ik me dat nu wel heel goed en probeer ik bewust overal bij stil te staan en van te genieten! Welterusten allemaal!
Mireii, Soraya is ook echt een mooi meisje zeg! Leuk die met papa en zijn neus! Vera probeert papa ook steeds zuigzoenen te geven in zijn nek NU ga ik echt slapen!
Moguh.. Moet zo naar de vk... Ben zo benieuwd wat ze zal gaan zeggen over hoe en wat. Heb de hele week al keiharde buiken die niet 123 afnemen, en heb echt lekker gerelaxt deze week. Nou ik laat het jullie weten als ik terug ben...
grr baal baal.. ze belde me net op afspraak verzet naar 13.45 dus moet weer iets langer geduld hebben.
Wipstoeltje: Ik weet eigenlijk ook niet vanaf wanneer ze daarin mogen, maar de maxi cosi is bijvoorbeeld veel meer 'zitten' dan het wipstoeltje. En in een maxi cosi mogen (moeten) ze ook zitten. In het wipstoeltje ligt hij meer. Maar ja, als ik hem er in zet dan doe ik dat maar heel eventjes, voor de zekerheid. Bij Guillaume had ik een ander wipstoeltje en daar kon hij nog niet zo snel in, daar zat hij meer in dan dat hij lag. Dus mischien verschilt het per stoeltje. Nu nog even verder lezen!
Voeden in het openbaar: ...is ook niet mijn favoriete bezigheid, ik doe het liever privé. Maar als Julian het toevallig net nodig heeft als we in de supermarkt zijn dan voed ik hem gewoon. Ik vind het echt zielig om het te laten huilen terwijl hij honger heeft, alleen omdat ik me er anders voor zou schamen om te voeden in het openbaar. Dat begrijpt Julian toch niet. En als ik dan voed dan ligt hij zo dicht tegen me aan en dan drapeer ik er nog een sjaal overheen en dan ziet niemand er iets van! Dan is het niet aanstootgevend voor anderen. Je hebt ook wel eens mensen die voeden in het openbaar en dat je dan de halve borst nog ziet, nou dat hoeft echt niet voor mij, maar met een sjaal is dat goed opgelost. Maar dit is dan wel mijn tweede, ik moest er bij Guillaume ook heel erg aan wennen, maar het moest wel want hij zette het echt op een krijsen dus ik moest soms wel in het openbaar voeden. Ik heb het toen ook vaak in de auto gedaan, dan zit je net iets meer privé!
Balen Patries! maar je mag wel komen Axioma, ik vind zelf om de 1,5 uur kolven best vaak, dan heeft je borst niet voldoende tijd om weer nieuw aan te maken lijkt mij? Weet het niet hoor, maar zo lijkt het me. Luiers: gebruiken jullie voor de nacht een ander soort luier. Ik had eerst pampers new born voor dag en nacht gebruik. Nu kruidvat luiers maar ik merk dat hij daar de nacht niet helemaal mee doorkomt en doorlekt. Zijn kleertjes zijn dan helemaal nat. Miireii, leuke foto's zeg Dayenne, zat net even op je babysite te spieken. Dat zwitsal babykaartje in de wieg van het ziekenhuis, dat hebben wij ook. Heb het ook zo op de foto gezet, leuk he. Heb het wel meegenomen voor in het plakboek.
Luiers Voor de nacht gebruik in newborn en bij de nacht voeding verschoon ik haar altijd voordat ze een flesje krijgt. Hier weer een super nacht gehad. Weer maar 1x en toen tot 7 uur geslapen. Zoey is wel aardig aan het snotteren de arme meid.
@luiers: ik gebruik ook kruidvat luiers.. hier (nog) geen probleem met doorlekken... @patries: succes vanmiddag!
@Patriessie Balen dat je nu later moet gaan... Succes vanmiddag en ik hoop écht dat ze iets voor je kan doen!
@ Mieke: hier links en rechts ook wat jengel-sessies hoor. Dan komt ze soms na 45 minuten alweer! Daarentegen vannacht maakte ze 1 ruk van 21.10 t/m 02.45, dus toen flink wat slaap teruggepakt! Ik ben trouwens ak blij met 4 uur achter elkaar. Tijdens de zwangerschap moest ik zoooo vaak piesen snachts dat ik sowieso nu al beter slaap dan toen, zelfs als ze 2x komt snachts! Hihihi, wat geinig dat Boaz zo'n vreetzakje is, zal wel flink uitdijen dan, maar gelukkig had je veel kleertjes gekocht! Fijn dat je hb weer wat op peil komt, voel je je vast ook weer wat sterker! Over het wippertje zei onze kraamhulp: als ze erin wegzakken/opzij zakken, dan is het nog te vroeg. Dan zijn de rugspieren nog niet sterk genoeg. Even uitproberen dus? @ Married: ja, hier ook af n toe een huiluurtje hoor. Laat haar meestal even n tijdje jengelen en als t doorzet dan toch maar weer de tiet! @ slaaphouding: hier na ongeveer 9 dagen op de rug. Eerste dagen in zijligging, ook vanwege het hematoom op haar hoofdje. @ Martine: wat zielig van Fuad z'n vingertjes, hopelijk is het gauw over! @ Tir: he wat rot dat je zoontje is opgenomen in het ziekenhuis! Onze Ebbie Gail zag ook hardstikke geel, maar haar waardes bleven wel binnen de perken gelukkig. Ze moest wel 1x in ziekenhuis en 2x thuis nog geprikt worden. Kan me voorstellen dat je hem mist. Hopelijk gaat zijn levertje gauw beter werken en is ie snel weer thuis meid. @ Patriessie: onze kraamzorg was er van 09.00 t/m 02.00 en soms maar tot 01.00 als we al klaar waren. Wij hebben haar 10 dagen gehad ipv 8 omdat Ebbie een wat rommelige start had en we pas heel laat konden gaan oefenen met badje enzo. Wij vonden haar fantastisch en hebben haar n flinke bos bloemen gegeven. @ Iggy: kreeg van mijn kraamhulp de tip over verre reizen. Je schijnt bij Baby Rent een soort reiswieg te kunnen huren, waarin je beebje vastligt, maar die je ook met gordels kan vastmaken op de achterbank. Op die manier ligt de beeb recht op de rug en kan hij niet gelanceerd worden. Je beebje kan niet 1200 km achter elkaar in de maxi cosi zitten namelijk. @ Uk: wat n geweldig nieuws dat Ferry zo vooruit gaat. Zou geweldig zijn als ie nu met jullie mee naar huis zou mogen! Kan me wel voorstellen dat je dan aan de ene kant heel blij bent en aan de andere kant even n onzekerheidsterugslagje zou kunnen krijgen, omdat je dan alle medici niet meer om je heen hebt? Maar daar wen je dan vast gauw aan en wordt eindelijk alles wat rustiger voor jullie! Ik duim voor jullie! @ Mirella: fijn dat je zoontje nu weer thuis is meid! @ HJ: wat fijn dat het goed gaat met de tweeling! Lijkt me toch pittig hoor, 2 van die wurmpjes om voor te zorgen! Jammer dat je geen kraamzorg kreeg toen je thuiskwam, zou anders moeten vind ik! @ vakantie: wij gaan in mei 2 weken in ons familiehuisje in Zoutelande aan zee zitten. Lekker dichtbij en meestal idioot mooi weer in mei, dus dat wordt geweldig denk ik! @ Eppie: ja, ons meisje vervelt als een slangetje. Ze was zo'n mager schrielkipje dat ze zich van binnenuit moet opvullen, aldus de kraamhulp. Zal dus beter gaan als ze meer op gewicht is. @ Mireii: tjee, wat n mooi dochtertje heb jij, prachtige foto's! @ Golfo: de maxi cosi is echt nog niet goed voor de rug van je beebje hoor. Zie ook mijn stukje hierboven ergens daarover. @ luiers: hier nog de premature luiers van kruidvat. Deed gister n gewone newborn aan en toen was ze ook zeiknat. Maar die premature gaan al weel wat strak om haar beentjes zitten, maar ze zijn wel al bijna op. Dan moet ik dus leren hoe ik die grotere goed moet om doen. @ Patriessie, Iggy, Loeka en Karina: ik hoop dat het gauw gaat beginnen voor jullie! Gistermiddag een waanzinnig lange middagslaap van 13.00-16.30 gepakt, samen met Ebbie Gail. We hadden het kennelijk allebei nodig. Ben af en toe ook wat emo omdat ik niet meer zwanger ben en alles zo vreselijk snel lijkt te gaan. Wij gaan dit weekend als het wat warmer wordt voor het eerst naar buiten met Ebbie. Gewoon eens rustig een blokje om! Mijn vriend is nu op pad om het ouderlijk gezag te regelen.
@ Dayenne: ik vind dat zoooo'n geinig fotootje van jouw Naomi die je als avatar gebruikt, errug leuk! Ik vroeg me af hoe het nu eigenlijk met jouw moeder en broertje gaat? Mag jouw vader Naomi zien? Ik meen me te herinneren van niet? Maar als je geen zin hebt hoef je er niks over te schrijven hoor.
Hier gebruiken we de pampers newborn luiers. Nummer 2 ondertussen alweer....Myrthe is nog geen één keer nat geweest eind van de nacht, dus ze absorberen prima. Ze heeft trouwens gisterenavond de hele avond gehuild, niets hielp Uiteindelijk hebben we haar fles een uur eerder gegeven en daarna viel ze in slaap. Ze heeft echt een hele goede nacht gemaakt, want ze kwam om 2:30 en daarna heb ik haar om 8:00 wakker moeten maken De rest van de morgen is ze wakker geweest (liever nu als vannacht ) ennu heb ik haar net in bed gelegd, maar geloof net dat ze het ermee eens is hahaha. Zometeen dus maar even kijken. Jammer genoeg geen wandelweer vandaag, dus we gaan straks even naar de prenatal op kanaleneiland in utrecht (lekker groot). Wil toch even kijken naar een draagdoek, want de hele tijd je kind op je arm is erg zwaar vindt ik en je kunt niets anders doen ondertussen. Nu mijn man morgen weer aan het werk gaat, wil ik het toch eens uitproberen. Heeft iemand er al ervaring mee? Liefs Daffie
Noppie: ouderlijk gezag moeten wij ook nog doen. Moeten ons eigenlijk nog even inlezen hoe en wat te doen. Hier ligt Boaz als ie naar bed gaat eerst altijd 5 min. te jengelen daarna valt hij lekker in slaap. Weet nu ondertussen wel het verschil tussen het jengeltje en het echt huilen, hihi. Moet iedere keer weer lachen om jouw berichtjes waar je het over je tiet hebt. Ben ook erg blij dat mijn hb zo snel al weer gestegen is! voel me daardoor idd een stuk beter. Vakantie: ik wil ook! nou ja schoonouders gaan in juni weekje naar Vlieland, dus daar gaan we zeker naartoe. En we hebben als kraamcadeautje een boekje gekregen over weekendjes weg met kinderen, dus wie weet staat daar nog iets leuks in. Vervellen: hier ook hoor! ik dacht eerst dat het door het zonnen onder de lamp kwam, maar het schijnt door de groei te komen of zo? Lekker smeren met babyolie. Hihi die prematureluiertjes zijn volgens mij wel heel schattig klein. Vriendinnetje komt zo op kraamvisite!
Daffie, er zijn zoveel soorten draagdoeken. ik heb er nog geen ervaring mee. Maar las op een ander topic over deze... http://www.meitaibaby.com/ http://www.doekentheek.be/overzicht.html
@Mieke ja leuk kaartje he! Ik hem 'm ook meegenomen. @Golfola, hoe voed jij dan in de supermarkt? Gewoon staand? @Pampers: wij gebruiken de newborn luiers van Etos, maar daar lekt ze 's nachts gewoon doorheen. We hebben nu al 3 nachten achter elkaar haar schone kleertjes aan moeten trekken. We gaan dus nu maar pampers gebruiken voor de nacht. @Noppie hihi thanx! Ze kijkt zo wijs he, vind je niet? Lief dat je het vraagt! (en dat je het nog weet ) Met mijn moeder en broertje gaat het nog hetzelfde...Mijn moeder zit nog steeds in opvang en wacht op een huisje. Ze heeft nu eindelijk (na een jaar!) urgentie gekregen. Ze staat nu 5e op de lijst. Met mijn broertje gaat het heel slecht. Hij woont nog bij mijn vader en vind het verschrikkelijk. Maar jeugdzorg doet nog steeds niks. Pas als er iets gebeurt . Te zot voor woorden. Hij is nu zo depressief dat hij niet meer naar school gaat en alleen maar thuis in bed ligt. En hij is pas 12 kun je nagaan. Als het goed is (en dat hoop ik echt) gaat hij binnenkort naar een pleeggezin. Dit heeft de leerplichtambtenaar geregeld. Mijn vader mag Naomi inderdaad niet zien. Moet dr niet aan denken. Ik heb hem nu een jaar niet meer gesproken en gezien, en vind het heerlijk . We zijn er gister achter gekomen dat hij nóg meer meisjes heeft misbruikt vroeger. Nu al (inclusief mij) 6. En god weet hoeveel het er nog meer zijn .