Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Daffie wij hebben de Tricot Slen. Ideaal ding! Tis wel even uitvogelen in het begin hoe je die omkrijgt (het is een lange doek) maar als je het eenmaal onder de knie hebt is het ideaal. Je kan je kind op 6 verschillende manieren dragen, tot 18 kilo.

2. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Daffie: hier ook nog geen ervaring met draagdoeken!

@ Mieke: wat goed dat Boaz dan toch weer inslaap kan vallen na 5 minuten jengelen. Hier nog geen idee wat het verschil is tussen jengelen en echt honger hebben. Meestal laat ik haar 15 minuten huilen en als het niet ophoudt en ze blijft ook hapbewegingen maken leg ik haar toch maar weer aan.
    Veel plezier met je kraamvisite. Bij ons is vanmiddag de tent ook weer vol: om 15.00 een vriendin + zwager en zijn hele familie. En dan vanaaf nog 2 vrienden. Geen gebrek aan belangstelling dus hier!

Ow, ik geloof dat mijn Ebbie Gail weer belangstelling voor n borst toont, want ik hoor wat uit de wieg komen..... Later!

3. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik heb het wel globaal bijgelezen, maar Daan gaat als het goed is zo komen, dus daar gaat ie.

Wenniepennie: succes meid!

En bedankt allemaal voor jullie lieve reactie's op het nieuws van mijn huisje :D. Heb er echt al helemaal zin in.

@darmkrampjes: Daan heeft er ook best veel last van, maar dat komt ook omdat hij nog steeds veel lucht inslikt bij het drinken. Ik heb nu een nieuw middel gehaald, infacol, en het lijkt wel te helpen. Hij slik natuurlijk nog wel lucht, maar hij boert het makkelijker op.

@gewicht: hier zo'n 11 kilo kwijt, maar dat was ik eigenlijk al net na de bevalling. Hopelijk gaat er nog meer 'vanzelf' af :) .

@flesjes: Daan drinkt nog steeds met moeite 7 voedingen van 70cc. En heeft nog steeds niet echt een ritme gevonden. Ik probeer niet te veel af te wijken van de klimaattijden, maar als hij na de vorige voeding veel wakker is dan slaapt hij daarna juist meer.

Ik ben al een flink eind gaan wandelen van de week, maar merk dat ik dan toch nog iets te veel hooi op mijn vork neem. Dus nu elke dag een klein stukje.
    Normaal vond ik wandelen echt verschrikkelijk, maar nu vind ik het echt heerlijk met mijn kleine ventje.

Aha, er begint er eentje te mopperen ;)....etenstijd!

4. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Dayenne: wat verschrikkelijk zeg, dat je daar nu nog achterkomt. Kan me voorstellen dat je blij bent dat je hem nu al zo lang niet hebt gezien. Wel erg voor je broertje zeg. Ik hoop dat ze hem snel daar weg gaan halen.

5. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Thanks Vaam!
    Hopelijk is dit hele gez**k een keer afgelopen, want ik word er zo langzamerhand zó moe van. Tis ook al ruim een jaar geleden dat ik aangifte heb gedaan, en nog steeds heb ik niks gehoord. Als die man nou maar in de bak zit, dan komt alles goed. Maar helaas duurt dat nog wel even :(.

@Gewicht, netjes Vaam! Ik hoef nog maar 1 kilo, dan zit ik weer op mijn oude gewicht :D. Weeg nu 57 kilo (voor zwschap 56 kilo). Met 40 weken woog ik 70 kilo. 3 dagen na de bevalling was ik al 10 kilo afgevallen :confused:. Mijn buik is ook al helemaal strak! Alleen is mijn huid nog wat losser, maar goed das logisch. Trekt vanzelf wel weer bij.

6. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Noppie: Maxi cosi, weet ik, dat het ook niet goed is, maar als het moet dan moet de baby wel in de maxi cosi toch? Anders zou je de baby niet veilig kunnen vervoeren in de auto.
    Wat een goede tip van je kraamhulp over het wipstoeltje. Bij de mijne ligt hij er (met lichte kromming) in en het is van katoen, zodat hij niet opzij glijdt. Maar dan nog, ik zet hem er zo min mogelijk in, gewoon voor de zekerheid, ik wil niet dat hij een slecht ruggetje krijgt! Vond het alleen wel apart dat hij zo rustig werd van dat trillen van het stoeltje!

Dayenne: Als ik Julian moet voeden terwijl ik in de supermarkt ben dan zoek ik een bankje. Meestal staat er wel ergens een bankje. Gisteren was dat midden in de super de Boer, daar staat zo'n soort gezellige leestafel met banken en stoelen eromheen. Dat ging prima! Hij hoefde gelukkig maar 5 minuten te drinken en sliep weer verder. Ik droeg hem overigens wel in een draagdoek (Sling Ezee); ideaal ding! Want een Maxi Cosi vind ik veel te zwaar en onhandig, zeker omdat ik mijn zoontje ook nog bij me had.

7. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Nou Dayenne, dan zijn ze ook niet echt snel met die aangifte :(. Ik snap echt niet dat het zo lang moet duren en dat ze dan ook nog eens je broertje bij zo'n man laten zitten....echt onbegrijpelijk.

En ik moet nog zo'n 3 kilo van de zwangerschap.....maar ook nog 7 van het stoppen met roken :(. Word dus veel wandelen ;).

8. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Golfola ooh vandaar ;). Bij mijn supermarkt heb je geen bankje. Gelukkig hoef ik maar 1 scheet te laten en ik ben thuis :). Dus mocht ze honger krijgen, dan loop ik snel naar huis.

@Vaam, en het stomme is; hij heeft gewoon bekend. Er lopen nu zelfs 2 aangiftes (ook van mijn vriendin) en die heeft hij beiden bekend. Ze hoeven dus niks te doen, alleen hem te berechten.
    En weet je waar ik echt boos van wordt....dat ze met oud&nieuw een SPOEDPROCES hadden verzonnen voor jongeren die met vuurwerk gingen kloten. Die werden dezelfde dag nog berecht. Dan denk ik: wie zijn gevaarlijker: jongeren met vuurwerk of pedofielen? :evil:

9. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nou hier zit ik dan... Aan de ananaspit, frambozenbladthee staat te trekken... Vanavond nog sex... Als het dan niet goed komt...haha

10. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    Hey dames,

Hier weer even een reactie van mij... Miireii bedankt voor je sms, vond het wel heel leuk om iets van jullie te horen!

Allereerst proficiat voor alle mama's! Ik hoop dat jullie van de wondertjes kunnen genieten.

Hier gaat alles weer prima hoor. Thomas heeft erg veel gehuild, waarschijnlijk door de vacuum. Hij komt nog steeds om de 3 uur voor een voeding en met het nachtelijke huilen zat ik er afgelopen week even helemaal doorheen. Je slaapt nooit langer als 1,5 a 2 uur achter elkaar en dan overdag al die visite nog. Daarnaast kreeg ik thomas niet aan de borst en vonden ze dat ik elke 3 uur moest kolven, om dat goed op gang te krijgen. Dan ben je dus bezig met voeden, kolven en proberen de schat aan de borst te krijgen.. nou, een hele dagtaak hoor. Was zo ongeveer 10 uur per dag bezig met voeden... En dat trok ik niet meer. Ben dus nu overgestapt naar flesvoeding en helemaal gestopt met de borstvoeding helaas. Maar het moet ook niet ten koste gaan van jezelf hoor!
    Nu heeft edwin ook een week vakantie en voeden we 's nachts om en om. Zo kunnen we wel 6uur achter elkaar slapen... oh, wat kan een mens daar van opknappen zeg, en door het stoppen met borstvoeding ben je 's nachts maar een half uur aan het voeden ipv een uur. Gisteren ben ik begonnen met meer voeding aan te bieden. Dit mocht als Thomas zelf aan zou geven nog honger te hebben... en ja, hij sliep daarna gewoon 4 uur achter elkaar... Ik ging van schrik gewoon elk kwartier kijken waarom hij nog niet begon te huilen.. haha.
    Voel me nu dus gelukkig wat beter en wat meer energie om ook eens achter de pc te kruipen!
    Dus dames, ik zal me best gaan doen om weer eens wat vaker mee te lezen en te reageren.

Verder gaat met Thomas alles goed. Hij woog nu al weer 3200 gram. Eindelijk past hij gewoon in maatje 50.. hihi. Hij huilt nu gemiddeld nog zo'n 2 a 3 uur per dag, dus dat gaat ook al weer heel goed.

Nou dames tot heel snel allen

Groetjes Anne

11. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    heey anne!

fijn om weer wat van je te horen!

Ik had in het begin ook zoveel moeite met borstvoeding. Soraya kon mijn tepel niet goed te pakken krijgen en ze kreeg niet voldoende binnen, waardoor ik, net als jij zegt, bijna de hele dag bezig was met voeden. Ook ben ik overgestapt op flesvoeding en voel mezelf een stuk rustiger. heerlijk is dat he!

3200 gram alweer. fijn is dat he! Soraya weegt nu 2910 gram, maar ik moet denk ik nog even wachten voordat zij in maatje 50 past :p

12. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
  13. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Wauw mooie foto Anne! Echt super.

@Borstvoeding..ik snap wat jullie bedoelen, ik heb ook vaak op het punt gestaan om over te stappen op flesvoeding. Eerst die kloven, waardoor ik moest kolven en dan via een spuitje haar de melk geven (finger-feeding). Toen dat eindelijk na 3 dagen over was mocht ik haar weer aanleggen. Heerlijk! Scheelde echt veel tijd. Ipv 1,5 uur was ik in 10/20min klaar. Na 4 dagen kreeg ik een borstontsteking in 1 borst :(. Van de pijn kon ik haar alleen maar rechts aanleggen (en dan links kolven). Was ik weer 1,5 uur bezig....
    En daarna kreeg Naomi spruw en kon ik haar ook niet meer rechts aanleggen (deed te veel pijn, de spruw zat ook op mijn tepels). Dus weer beide borsten kolven en dan via een flesje geven. Sinds gister kan ik haar eindelijk weer normaal aanleggen! Ik hoop dat we nu alles gehad hebben.
    Ik snap dat jullie zijn overgestapt, maar ik ben blij dat ik zo stronteigenwijs ben haha. Ik móest en zou borstvoeding geven, wilde het zo graag. En ben nu ook super trots dat het gelukt is :D.

14. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Noppie ; ik hoop ook dat het snel gaat beginnen .. :cry: Heb net alle vensters aan de buitenkant gewassen pieeeuww voel je toch wel hoor maar het MOEST nu eenmaal gebeuren haha .. Ons meisje is wel heel beweeglijk nu , ik zeg dan regelmatig tegen haar ; duw eens goed door meisje dat m'n water breekt .. :)

15. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

vind het knap dat jij dayenne het zo volhoud met de borstvoeding, ondaks de ellende die je er al mee hebt meegemaakt.

voor diegenen die flesvoeding gebruiken, welke gebruiken jullie?

hier gebruiken we de friso normaal voeding, heb bij de eerste ook friso voeding gebruikt, dit ging super, had alleen wel de friso comfort, want jildou spuugde zoveel.
    nu heb ik de normale en ook martijn doet het er goed op, alleen spuugt ie soms wel vaak, en soms meer als een mondje vol.

heb hem ook nog niet op zijn eigen kamer, want hij wil snachts na de voeding wel spuugen en als ie bij ons ligt horen we dat en kunnen we het schoonmaken, als hij op zijn kamer ligt hoor je dat niet.

hebben jullie de kindjes nog bij jullie op de kamer, of op eigen kamer?

nog niemand aan eht bevallen?

anita

16. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Familieveenstra ; ik wou dat ik daar 'ja ' op kon antwoorden .. :cry:
    Weet dat ik zeur maar het duurt nu wel echt lang .. :cry:

17. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Zou iemand op de lijst willen zetten dat Patriessie ook mijn buddy is ? Omdat ik niet zeker weet of Scoobje lang in het zh gaat zijn met haar meisje .

18. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    En anders ik wel Loeka...pffff..... Wil die "JA" wel uitschreeuwen...
    Wil ook niet de hele tijd zeuren.... Zeker nu bijna iedereen met hele andere dingen bezig is die veel belangrijker zijn dan mijn gemauwel over dat het niet opschiet... Ik wil namelijk ook die slapeloze nachten enz. enz. :( Straks zijn we niet eens meer februari mamma's..

@ Patriessie: En? Wat heeft de vk gezegd?

19. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Axioma, hahaha.. de vk zei idd tegen mij ook al..'puf maar' en dan deed ze het voor en ik maar krijsen, haha

@ Iggy, ik was ook erg bang voor het uitscheuren en hechten, maar geloof me. Dat valt echt zo ontzettend mee. Ik ben echt heel erg gescheurd. Op een haar na een tot.ruptuur. :confused: Maar ik heb er weinig van gemerkt. Ik ben gehecht onder plaatselijke verdoving (ik met mn prikangst), maar op dat moment heb je je kindje al en kan het je niks meer schelen. Ook heb ik heel weinig last gehad van mn hechtingen, het geneest heel mooi. Maak je daar dus alsjeblieft geen zorgen om meis!

@ Tirtilisko, hoe is het nu met je zoontje? Sterkte!

@ liggen, hier steeds om en om op andere zij. Pas na 2 wk op de rug begreep ik, maar ook dan op blijven letten dat ie geen voorkeurshouding krijgt. Anders kan het zijn dat je beebje op den duur een helmpje op moet.

@ Mieke, yep kaartje is opgestuurd! Maar ik win nooit van jou, hihi

@ krampjes, hier ook helaas. Maar afgelopen nacht voor het eerst niet, hij kwam om 12, 3 en 7 uur, en tussendoor heeft ie geslapen, echt super van hem!

@ kraamzorg, hier 49 uur gehad + bevallingsuren (thuisbevalling). Hadden een voorkeur aangegeven voor een kennisje van ons en zij heeft hier 5 van de 8 dagen gekraamd, de andere 3 dagen hadden we een andere, ook hele aardige vrouw. Heb echt heel erg veel aan ze gehad, ik was best onzeker namelijk, maar nu gaat dat veel beter, je leert je kindje echt kennen. Heb wel een cadeautje gegeven vandaag, maar dat komt ook door de speciale band die we met haar hebben.

@ Dinkie, heftige bevalling meis, jij ook al zo lang geperst dus. Leuk dat je beebje op de uitgerekende datum geboren is!

@ HJ1977, thanx voor het compliment over de naam! Top dat jullie lekker met zn 4tjes thuis zijn!

@ Patriessie, Iggy, Loeka en Karina: ik hoop dat het gauw gaat beginnen voor jullie!

Thije heeft gister de gehoortest gehaald en ook zn hielprikje heeft hij gehad :D.
    De huistarts is even langs geweest om te feliciteren, leuk hoor.

Ik ga nu een bevallingsverhaal-poging doen, maar vrees dat meneer zo weer tiet wil...

20. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Karina ; idd meid jij mag gerust voor hoor ! Jij wacht het langste van ons vieren .. ;)
    Married ; ben eigenlijk heel benieuwd naar je verhaal , gewoon om te lezen dat het heel snel kan gaan .

Deel Deze Pagina