Soraya zwaait ook met dr armen, maar bij haar is het puur dat het te lang duurt voordat ze dr flesje krijgt.. sorry ik weet dat je dr niets aan hebt.. misschien toch krampjes idd.. probeer haar in de tummy tub te doen, wat maatje zegt, misschien kalmeert ze dan.. ik begrijp wel dat je er een beetje tureluurs van wordt. vooral omdat je niet weet wat er aan de hand is.. konden we maar in die lieve koppies kijken!
Wat een triest nieuws toch allemaal ... @Dayenne: ik dacht ook dat het weer een beetje beter met je moeder ging. Ik hoop heel erg voor haar en voor jullie dat ze opknapt en dat ze goede begeleiding krijgt en hopelijk weer helemaal beter wordt en een oma kan zijn voor jullie kleintje. Ik zat het echt te lezen met een brok in mijn keel. Het ene onderwerp hebben we net besproken en dan krijg je dit weer voor je kiezen. Heel veel sterkte en een dikke knuffel van mij. @Tirtilisko: nu echt tranen over mijn wangen, eerst van Dayenne en nu jij ook zo'n verschrikkelijk verhaal. Je hebt het al zo zwaar gehad en nu je eindelijk bevallen bent gebeurt er dit. Ook jij heel veel sterkte meid, hou je taai. Dikke knuf. @Daffie: inbakeren kan inderdaad helpen. Hopelijk ga je het proberen en helpt het.
@ lot, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! @ tirtilisko, wat een vreselijk nieuws, moet je toch niet aan denken dat zo'n ukkie naar het ziekenhuis moet en al helemaal niet als het zo slecht gaat! Sterkte meid, ik wens je vanaf hier alle goeds en een dosis geluk voor jullie kleine man. Alle meiden die nog niet bevallen zijn. Hopelijk volgen er snel nog een paar beebjes, zo net op het laatst in februari! Ik duim voor jullie dat je snel je ukkie in de armen kan houden!
Ik moet even mijn frustratie kwijt. De hele week ligt mijn man al rond half 10 in bed. Zodra Soraya dr flesje heeft gehad om 9 uur, vertrekt hij gelijk met haar naar boven. ik heb nog geen enkele avond gehad dat hij even lekker met mij op de bank blijft zitten. normaal gesproken is hij juist degene die laat op blijft, maar nu..?! ik raak er een beetje gefrustreerd van want ik ben de hele dag al alleen thuis, en dan laat hij me 'savonds ook nog alleen hier zitten. ik mag toch ook wel even tegen hem aankletsen? voel me soms echt eenzaam...... het enige wat hij zegt is dat hij kapot is. en tuurlijk snap ik dat wel, maar ik krijg echt het gevoel dat we langs elkaar heen leven op deze manier. oh en btw. als er voetbal op is, blijft hij wel beneden.. nou lekker dan! sorry voor mijn gezeur, maar ik ben er echt zat van!
Hey meiden, Inbakeren heb ik ook al geprobeerd, maar hielp dus ook niet en ook de tummytub geeft geen resultaat helaas. Ga morgen maar even de friso informatielijn bellen. Geef nu friso comfort gemengd met friso normaal (is nog lastig klaar te maken ook, want moet eerst apart van elkaar en dan bij elkaar ) op aanraden van CB. Wil echter weten of ik niet gewoon de friso comfort helemaal kan geven. Die schijnt toch beter te zijn bij krmapjes en harde ontlasting. Ze heeft net haar flesje weer gehad en lijkt nu in slaap te vallen, dus fingers crossed hier! Bedankt voor jullie tips, xxx Daffie
nou ik ga van ellende ook maar naar bed, tjah, wat moet je anders he! hij heeft beloofd om er vannacht uit te gaan, zal mij benieuwen. weltrusten dames!
Dayenne, ontzettend veel sterkte met je moeder. Tirtilisko, allemachtig, het zit jullie ook niet mee. Heel veel beterschap voor je zoontje! Ik hoop dat hij gauw in alle gezondheid weer thuis mag zijn. Hier zit ik midden in de nacht beneden met een krijsende Katie. Ze heeft erg last van haar buikje en daar heeft ze alle reden toe. Haar darmpjes zitten vol ingedikte poep en de poep kan er dus niet goed uit. Ze krijgt lactulose, maar dat zorgt er alleen maar voor dat de poep die boven het ingedikte zo dun wordt dat het er langs loopt. Vandaag hebben ze een echo gemaakt van haar liesje om te zien of ze een liesbreuk heeft. Die ze dus ook heeft, heb toen gelijk gevraagd of ze naar haar buikje konden kijken. De echoscopist raadde aan de kinderarts te bellen. Maar die is met vakantie en de vervanger wilde nog niks doen, alleen de lactulose ophogen... Maandag telefonisch consult met de ka. Dus zit ik hier met een zielige Katie. Rob heeft weer een aanval gehad, dus kan het alleen doen. Goeie nieuws is dat ze wel weer goed gegroeid is. Katie weegt nu 3460 gram, ze is 300 gram gegroeid in een week! Ze begint echt een lekker dikkertje te worden Alleen eet ze wel veel hoor, ze krijgt nu 7 voedingen van 100cc! Volgens het cb was dat niet erg, zolang ze niet spuugt. Nu spuugt ze niet gelijk na een voeding, maar meestal een uurtje erna een beetje. Zou dat meetellen? Nou ga haar haar flesje geven, hopelijk gaat ze daarna weer even slapen!
goedemorgen nou nog helemaal niets hier hoor... ja vanncht wel giga krampen maar het heeft niet doorgezet.... verder vannacht nog beebjes geboren?
Dayenne: echt verschrikkelijk, zeg! Heel veel sterkte, meis! Knuf voor jou. Tirtilisko: Oh, wat verschrikkelijk dat je kleintje dit moet meemaken. Ik hoop dat hij snel opknapt. Heel veel sterkte! Gisteravond had Julian ook darmkrampjes. Hij sliep eerst al weer om 20:00 uur, maar ik ging om 23:00 uur slapen en toen werd hij om 23:30 weer wakker met darmkrampjes... Lekker balen, als je net zelf wil slapen, maar hij huilde de hele boel bij elkaar zodat mijn man en zoontje er wakker van werden dus ben maar naar beneden gegaan. Op de bank gelegen, gelukkig was het na een half uurtje weer over. Daffie: 2,5 uur darmkrampjes... erg hè! Soms helpt echt niks, hè! Ik vind het zoooo zielig als hij darmkrampjes heeft. Ik zie hem echt lijden. Wat rot eigenlijk dat baby's dit altijd door moeten maken...zo jong en dan al zoveel pijn.
Heb nog niets van Tirtilisko gehoord. Als ik vanavond nog niet gehoord heb wil ik haar een sms sturen. Of is dat raar? Vanmorgen uitgeslapen tot 8:30 wat luxe hoor. Mannen zijn naar zwemles en wij vrouwen hebben het rijk alleen. Zoey ligt lekker te slapen en ik heb beneden lekker de boel gedaan. Heerlijk lekker alles weer zelf doen.
Daffie Ik heb net het cb voedingslijn gesproken. Zoey heeft de laatste dagen moeite met poepen en drink daarom de fles niet helemaal leeg. Volgens hun is het het beste om in 1x over te stappen naar comfort. Vooral omdat de gewone en comfort lastig klaarmaken is. Misschien heb je er wat aan.
@ maatje, vind ik niet raar hoor, gewoon smsen. Ben ook heel benieuwd hoe het nu gaat. Ik hoop echt zo voor haar dat het allemaal mee blijkt te vallen, hoeveel kan een mens aan?
@ Iggy, Karina, Patriessie en Loeka, vandaag laatste dag februari.. zet hem op! Maar maart is ook een mooie maand hoor! Jullie blijven wel gewoon hier kletsen dan toch?
Daffie, wij hebben hetzelfde met Lex gehad. Bij hem helpt een klein beetje lactulose per dag wel. Ongeveer anderhalve ml per dag. Bij de apotheek kun je het kopen met een klein spuitje erbij. Is makkelijker geven, want je mag het niet door de voeding doen. Wat ook heel belangrijk is is dat je de friso goed bereid, dus liever iets te veel water dan te weinig. Te weinig water in de friso kan ook verstopping/kramp veroorzaken. Enna, wat sneu voor Katie dat ze zo verstopt zit. Mag je geen microlax-klysmaatje voor haar gebruiken? Ik weet dat onze jongens in het ziekenhuis wel klysmaatjes hebben gekregen toen hun darmen nog niet zo goed werkten.
Mag je lactulose niet door de voeding doen?Dat wist ik niet, dat doe ik dus wel. Gewoon zo in de fles. Wat is het verschil tussen Friso en Nutrilon? Het cb hier raad nutrilon aan, maar lees dat jullie Friso gebruiken? Ik wil vandaag nutrilon omneo gaan halen, tegen darmkrampjes en spugen en bij moeizame ontlasting. Moet ik dat nog overleggen met het cb?Of zal ik ermee wachten tot maandag na overleg kinderarts. @HJ, ik hoop dat de arts een microlax voorschrijft. Zo kan het toch ook niet verder? Haal me de raarste dingen in mijn hoofd. Trouwens, hoe gaat het met Lex en Midas? Iggy, Karina, Patriessie en Loeka,laatste dag februari! Zet hem op Groetjes, Lisanne
Hallo dames, ik had nog beloofd iets meer te vertellen over mijn bevalling, die erg zwaar is geweest. Het kost echt tijd om ervan te herstellen. Ik ben 9 februari 's avonds om kwart voor 8 bevallen van Fianne en ben vrijdag 13 februari pas thuisgekomen uit het ziekenhuis. Wat het zwaar maakt om te herstellen is dat ik een grote knip (6 cm)heb gekregen en 2 liter bloed ben verloren bij het operatief verwijderen van de placenta (die liet niet uit zichzelf los). Daarom heb ik ook een bloedtransfusie gehad, mijn hb was nog maar 3.9. Fianne is geboren met de vacuum en ook zij had daardoor een moeilijke start. Ze is eigenlijk ter wereld gekomen met een hersenschudding en had veel hoofdpijn en was erg prikkelbaar. Ze heeft een tijdje op de couveuse afdeling gelegen ter observatie. Door die 4 dagen in het ziekenhuis hebben we een aantal dagen gemist van een normale kraamtijd. Ik heb 2 dagen extra kraamhulp gehad en eigenlijk was dat nog te weinig. Verder hier veel getob met borstvoeding, in het ziekenhuis hebben ze me maar wat aan laten klooien met een borstkolf en Fianne had al een flesje en een speen gekregen (wat achteraf ook niet anders kon vanwege mijn slechte conditie). En wat mij betreft liep het ook niet soepel, mijn borsten werkten ook niet echt mee zeg maar en doordat ik zo zwak was kwam de melkproductie eerst ook niet op gang. Fianne heeft een week borstvoeding gehad en daarna ben ik het gaan afbouwen omdat het echt niet ging. Ben er nu nog niet helemaal vanaf. Verder nog steeds veel pijn van onderen aan de knip. En ik ben er emotioneel gezien ook nog lang niet bovenop. Dit is eigenlijk nog maar een heel verkorte versie van het hele verhaal, maar het voert me te ver om dat hier helemaal neer te kwakken. Ik heb het verhaal nu ook al zo vaak moeten vertellen dat ik er een beetje zat van ben! Ik wil proberen het achter me te laten. Het kwam er eigenlijk op neer volgens de gyneacoloog dat Fianne gewoon te groot voor me was. Maar het gaat al wel steeds iets beter, met Fianne gaat het nu heel erg goed. Is nu eigenlijk een normale gezonde baby, alleen mama doet het nog niet zo goed. Het zal wel een stuk gaan schelen als ik van de pijn en het kolven af ben. Tot die tijd is het nog even afzien. Gelukkig kan ik wel enorm genieten van Fianne, het is zo'n schatje! De nachten gaan sinds een paar nachten ook iets beter (ff afkloppen) en ik kan mijn ogen niet van haar afhouden. Ik hoop dat het met jullie allemaal voorspoediger is gegaan of zal gaan, want dit is echt allemaal helemaal niks. Ik schijn 3 of 4 mnd te moeten rekenen voordat ik er echt weer bovenop ben. Gelukkig gaan we wel het voorjaar en de zomer tegemoet! PS: ik heb ook wat foto's geplaatst!!!
Goh meiden als ik het hier zo lees hebben alle beepjes last van krampjes en hun ontlasting. Hier ook een vreselijke nacht achter de rug. Hij was gewoon ontroostbaar en bleef maar heel hard hysterisch huilen. Uiteindelijk gingen we pas om 04.00 uur slapen. Boaz was erg van slag, ik denk dat hij niet goed kon poepen en dat dat hem dwars zat. Heb toen maar even de thermometer in zijn kontje gestoken. En ja hoor, daar kwam een sproei poep, zo over mijn hand, hahaha. Normaal gesproken poept hij echt iedere luier vol en nu een klein beetje. Je ziet gewoon aan hem dat hij er op ligt te persen en consentreren en dat het dus niet lukt. Daarna nog met moeite in slaap gekregen, we zijn nu bekaf. Krijgen zo visite, geen zin in nu. En hij was weer helemaal doorweekt vanmorgen van een plasluier. Toch nog een kv luier omgedaan, want we vonden de pampers nr.2 zo groot zitten en losjes om de beentjes dat we dat al helemaal niet vertrouwden. Zag dat de luiers bij Etos in de aanbieding zijn, dus die ga ik vanmiddag halen. De baby Dry. Ik betaal liever iets meer aan luiers dat hij droog blijft dan dat ik goedkope neem en hun werk niet goed doen! Daffie, hier baker ik Boaz ook in met de badcape, en dat helpt goed, was een tip van de kraamhulp. Hij ligt ook met zijn armpjes te maaien en daarmee houdt hij zichzelf wakker.
Waxientje, jouw bevalling lijkt een beetje op die van mij... wij 'oudjes' Ik ben ook flink ingeknipt omdat Boaz er gewoon niet uitkwam en ik het persen zelf niet meer aan kon door de uitputting. Daarna wilde de placenta niet loslaten en zou ik ook onder narcose moeten zodat ze de placenta konden halen. Uiteindelijk kwam de placenta toch na een uur los, maar helaas in delen en hebben ze er flink aan moeten sjorren. Hierdoor ben ik ook ruim 2 liter bloed verloren, mijn hb was 4,6 wel iets hoger dan dat van jou. Ik slik nu Ferrotabletten, drink Floradix en Roosvice Ferro en dat combineer ik met een glas jus d'orange zodat het ijzer sneller wordt opgenomen. Ook eet ik gedroogde abrikozen. Hierdoor is mijn hb binnen 2 weken nu al gestegen naar 6,2 waar ik heel blij mee ben en we gelukkig weer wat fitter door voel. Ik weet dus helaas hoe het is, ik wens je veel sterkte met aansterken. En idd het kan even duren, bij de een gaat het wat sneller dan bij de ander. Ik heb zelf bijna 6 dagen in het ziekenhuis gelegen, want nadat ik eigenlijk naar huis mocht ging het niet goed met Boaz en moest ik ook blijven. Niet leuk, maar daardoor had ik gelukkig wel extra rust en zorg.
Inderdaad de laatste dag van februari... En ik heb er vandaag meer genoeg van dan anders... Heb net een potje verschrikkelijk zitten te janken. Tuurlijk blijf ik bij jullie kletsen. Ik ben tenslotte nog gewoon een februari mamma alleen met een maart kindje... De maart mamma's zullen ongetwijfeld ook best gezellig zijn maar ik heb 9 maanden met jullie doorgebracht en ken al jullie verhalen. Dus das dan toch raar om ineens bij de maart mamma's te gaan kletsen. Of is het heel raar wat ik nu zeg?!
@ Mieke: Jouw verhaal lijkt inderdaad wel op dat van mij: zou het idd de leeftijd zijn? ik had ook niet genoeg kracht in de persweeen en heb daarvoor weeenversterkers gehad, maar ook dat hielp niet. En toen ze begonnen te praten over een keizersnee ben ik er helemaal voor gegaan, nog doorpersen terwijl de wee al weg was ... echt erg. En niemand had het door behalve manlief. Maar uiteindelijk is ze daardoor wel zonder keizersnee geboren. Ik zit ook aan de abrikozen, de losferron (ijzerpillen) probeer veel ijzerrijk voedsel te eten en ik slik de zwangerschapsvitamines van davitamon nog door, daar zit ook ijzer in. Hoe gaat het nu met jou? Ga je de deur al uit enzo?