Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Karina; we zijn met heleboel mama's die uiteindelijk geen februari mama's zijn geworden ivm vroegere geboorte hoor. Ikzelf ben nu eigenlijk een januarimama, maar blijf lekker hier. Jullie ken ik en hier wil ik ook kletsen :D ;)

Meiden; ik ben blij dat Myrthe dus niet de enige is met die krampjes en huilbuien. Vindt het wel zielig dat er zoveel kindjes last van hebben.
    Wij gebruiken idd friso omdat dat lichter verteerbaar schijnt te zijn en omdat het net iets goedkoper is dan nutrilon.
    Vindt het combineren van friso standaard en friso comfort idd lastig om klaar te maken. Ik zal maandag het CB eens bellen om te vragen of ik niet gewoon alleen comfort kan geven. Staat op de verpakking dat het op medisch advies is, dus durf zelf niet zo goed over te stappen... :(
    Maatje, bedankt dat je het hebt gevraagd :) Zo wordt ook ik weer wijzer hihi.

Gisterenavond na de laatste voeding van 22:15 is Myrthe uiteindelijk weer in slaap gevallen en werd pas om 3:45 weer wakker. Fles gedronken en toen weer geslapen tot 8:00 :confused: :confused:
    Kon ik gelukkig even bijtanken met slapen :D :D .
    Vanmorgen heeft ze gelukkig een keer een goede poepbroek gehad en heeft mijn moeder haar lekker in het badje gedaan. Net weer een fles gehad en nu ligt ze weer lekker te slapen.....lijkt echt 's avonds alleen een ramp te zijn :(
    Ik denk ook dat ze a 4 uur overdag te lang vindt voor de fles, ga haar maar gewoon geven wanneer ik denk dat ze honger heeft ;)

Bedankt voor al jullie adviezen, het inbakeren helpt alleen als Myrthe nog niet zo geheel overstuur is...zit eraan te denken om zo'n kant en klare inbakerdoek te bestellen.

Ik zit nu een boterhammetje te eten en dan ga ik zo ook nog even lekker rusten!

xxx Daffie

2. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    @ Iggy, Karina, Patriessie en Loeka: houd de moed erin dames! Kan me voorstellen dat het wachten lang begint te duren. Het heeft mij altijd vreselijk geleken om over tijd te gaan. Ik wens jullie sterkte met de laatste loodjes en ook als het zover is. Probeer tijdens het wachten wat afleiding te zoeken hoor! Dikke knuffel van mij en Fianne.

Ik ga vanmiddag proberen in mijn eentje met Fianne in de wagen een boodschapje dichtbij te halen. Ben al wel een keer geweest met manlief erbij, maar vind het nog spannend of ik het volhou qua conditie.

3. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    Jeetje wat een nare berichten lees ik hier.

Dayenne en tir: heel veel sterkte.. ik duim voor jullie.

Liefs Anne

4. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja ik wil het liefst ook bij de februari mama's blijven horen hoor... zie mezelf ondanks ik waarschijnlijk een maart kindje zal krijgen gewoon een februari mama en ik vind het zo gezellig met jullie

5. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Married ; tuurlijk blijf ik althans hier kletsen moest het toch een maart beebje worden ! Hier ook nog alles rustig , manlief en ik gaan dadelijk even met de auto weg , maakt niet uit waarnaartoe , gewoon even om aan andere dingen te denken ..

6. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Hoi Meiden:

HJ: wat een mooi mannetjes heb je, wat fijn dat het zo goed met ze gaat.

Anne: gelukkig is Thomas nu weer tevreden.

FamVeenstra; ik heb de hypo allergeen voeding van kruidvat eigen merk. als je friso of nutrilon hypo allergeen hebt dan betaal je 19 euro en nu betaal ik 8 euro per pak en ze zeggen dat het van de kruidvat net zo goed is.
    Mijn dochtertje heeft koemelk allergie om de kans op een allergie te verkleinen bij Fuad is me aangeraden deze voeding te gebruiken.
    Fuad spuugt trouwens ook af en toe erg veel weet ook niet zo goed wat ik hier aan moet doen.

Maried: jeetje wat een mega snelle bevalling.

Dayenne: meid wat vreselijk van je moeder, heel veel sterkte

Uk en mieke: ik heb precies het zelfde probleem met die banner.

Lott 22 : gefeliciteerd met je zoon

Tirtilisko: wat een vreselijk nieuws ik heb er kippnevel van ik duim voor je.

Maatje bedankt voor het berichtje.

Uk: leuk baby massage

Waxientje: heftig zo'n bevalling (lijkt precies op mijn 1e bevalling)
    er is hoop de 2e ging bij mijn een stuk makkelijker,
    heel veel sterkte met je herstel kan inderdaad nog een tijd duren.

Daffie: als je echt gaat inbakeren dan moet je, je eerst goed laten inlichten op het CB, je mag ze b.v geen kleertjes aan doen en het steekt ook nog al nouw met de ruimte voor de beentjes.
    ik heb trouwens een draagdoek van minimonkey.nl kost nog geen 30 euro, als Fuad krampjes heeft is hij heel snel rustig als hij bij mij in de draagdoek ligt. je kan er ook gewoon me gaan zitten en ondersteunen dan krijg je geen rug klachten, en je kan hem als hang matje in de box gebruiken. sterkte met de krampjes.

Mijn kereltje doet het super goed hij slaapt al een week lang 7 uur achter elkaar door, hij heeft nu elke dag ontlasting hierdoor haast geen krampjes meer, misschien dat de darmpjes nu goed werken.

We logeren een paar daagjes bij mijn ouders, sinds we hier zijn heeft Fuad allemaal pukkeltjes op zijn gezicht, of het nu een allergie is of gewoon warmte pukkeltjes zijn, hij slaapt hier in de kinderwagen bak misschien dat hij te warm is, zal hem vannacht in het ledikantje leggen.

Gisteren gewinkeld om half 4even ergens gaan zitten een kopje thee drinken en Fuad zijn flesje gegeven, dan is fles voeding toch wel erg makkelijk.
    Ik heb respect voor de vrouwen die borstvoeding zo lang volhouden.

Groetjes Martine

7. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Iggy, Loeka, patrissie en Karina.
    Nog even meiden, kan me voorstellen dat jullie je kleintje ook graag in de armen willen hebben.

sterkte nog even.

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben nu 3x de deur uitgeweest.
    Eerst met vriend naar het buurt winkelpleintje, dat ging oke maar moest daar wel even op het bankje pauzeren.
    Daarna een keertje alleen en daarna een keer met de auto en mijn moeder.
    Kinderwagen mee etc. Dat ging goed.
    Ben weer zo iemand die moeilijk kan toegeven aan mijn kwaaltjes en gewoon stug doorgaat!
    Maar gelukkig voel ik me goed, komt ook denk ik doordat mijn hb alweer gestegen is.
    Misschien kun je vragen aan je vk of ze je hb eens tussendoor willen prikken zodat je weet of je weer op de goede weg zit. Dat heeft mij iig lekker gestimuleerd en goed gedaan.

En ik moest ook door persen zonder weeën want de weeën namen ook steeds in kracht af en ik kreeg ook een infuus om de weeën weer sterker te maken.[/u]

9. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    @ Mieke: hier ook 3x de deur uit geweest, maar nog niet met de auto. Alleen lopend achter de kinderwagen, 2x met manlief en vanmiddag voor het eerst alleen. Wel een kippe eindje hoor! En merk nu alweer dat ik er moe van ben. Pffff... geen idee wanneer ze me weer gaan prikken, ik zal er eens naar vragen. Ik ga nu even lekker liggen. Wel apart dat onze bevallingen zo op elkaar lijken.

En Martine kent het klappen van de zweep dus ook! Hoe lang heeft jouw herstel destijds geduurd Martine?

10. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Nee is juist niet raar! Anders zou ik jullie alleen maar gaan missen. Het ging er tenslotte om wie in feb was uitgerekend, het maakt niet uit wanneer de beeb daadwerkelijk is gekomen. :D
    Kan me voorstellen dat je een baaldagje hebt meid :( .

11. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hier trouwens ook regelmatig krampjes. Al valt het de laatste 2 dagen mee (even afkloppen).

12. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

tralallalalala

Ferry mag morgen naar huis als hij vandaag niet spuugt

13. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Martine Friso en eigenmerk merk kruidvat is het zelfde dat vertelde ze me vandaag toevallig.

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Waxiedntje, net een langere wandeling gemaakt met z'n drietjes naar wijk winkelcentrum voor luiers, 25 min. heen en terug.
    Pfff ik heb het geweten hoor, even niet meer.... mijn onderkantje doet nu wel pijn :confused: :(

Ik zou gewoon even vragen of ze tussendoor even je hb kunnen prikken, deden ze bij mij niet moeilijk over.
    Zonder afspraak kon ik langskomen en deden ze het even in de wachtruimte.

Meiden die februari niet meer halen, gewoon hier blijven kletsen hoor... we kunnen en willen jullie niet missen hier.
    Enne sterkte!

Boaz had nu overdag zelfs ook een doorgelekte luier van de kruidvat.
    Nu heb ik maar weer de pampers newborn 1 gekocht, die deden het prima.
    Van de week even naar de Etos daar hebben ze weer luiers in de aanbieding.
    Maar ik blijf nu wel met 1,5 pak kruidvat zitten.

15. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja ik zie het niet zitten om te moeten overstappen naar de maart mama hier klets ik al zo'n tijd mee

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Lijkt me ook niet dat dat de regel is hoor Iggy, omdat je in maart bevalt dat je je dan bij de maart mama's moet voegen.

17. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Joepieeeeee!

Ik hoop echt voor je dat hij vandaag niet spuugt!

18. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh Uk ik had alleen dat trallalalala gelezen en niet de kleine lettertjes.
    Wat ontzettend spannend voor jullie zeg.
    Ik zet alle duimen in hier in huis ;)

Aan Ferry: kom op grote jongen, je kunt het!

19. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Whaaaaa, wat goed nieuws, Uk! Super, fingers crossed hier dat ie niet spuugt!

20. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hier ook Pampers newborn 1, die vind ik prima, is tot 5 kilo en daar zit ie voorlopig nog niet aan. Maar er ligt ook al een pak newborn 2 klaar ;)
    Vervelend dat je nu met een pak blijft zitten. Misschien kun je hem gebruiken als een soort 'tussendoor'-luier. Als je bijv verschoond hebt bij het voeden en redelijk kort daarna weer verschoond omdat je weggaat met hem oid?

Deel Deze Pagina