Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Maka: tjee wat goed dat Vera al zo doorslaapt zeg! Heerlijk lijkt me dat! Dat is hier nog niet het geval, maar ik vind dat Ebbie het ook al heel goed doet. Gisteravond ging het bij ons zo:
    19.00 voeding
    24.00 voeding (ik al 2 uurtjes slaap gepakt)
    03.15 voeding
    07.00 voeding
    Ebbie wakker
    08.30 nog n voeding
    Nu ligt ze in haar mandje en hoop ik dat ze zo weer gaat slapen. Maar meestal heeft ze sochtends een paar wakkere uurtjes. Dat is zo leuk, lekker oogcontact maken en knuffelen!

@ Uk; mooie tekst op jullie kaartje hoor. Enne, heftig een tattoo :confused: :) ! Ben benieuwd naar n foto ervan als je hem hebt laten zetten!

@ Iggy: zal zo mijn bevallingsverhaal typen, maar ik heb dus nog geen eens een schrammetje opgelopen aan mijn onderkantje. Ik heb dus geen scheur en geen knip gehad! Heb ik erge mazzel mee gehad....

@ Loeka: hou vol meid, je beebje komt er echt binnenkort uit!

2. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Iggy; ik heb ook geen knip of scheur hoor :) :) :) (oke, ik heb dan wel een litteken, maar dat is toch anders....

Uk; mag Ferry naar huis? :D

Ik ga zo lekker wandelen in het park met de kleine meid. Het is zulk mooi weer. Eerst even broodjes afbakken en opeten en dan in de benen! :D

Liefs Daffie

3. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Iggy Ik heb een knip gehad. Het knippen deed bij mij geen pijn. Daarna het genezen is minder prettig maar na 1 week is het een heel stuk minder.

Tirilisko Ik heb je een pb gestuurd. Dikke knuffel meid.

Hier verder alles goed denk dat nu pas de vermoeidheid eruit komt. Misschien moet ik maar eens iets gas terug nemen.
    Hebben vananacht Zoey voor het eerst op de rug laten slapen. Toch wel weer een beetje eng. De voeding van friso comfort gaat er beter in. Heb allen de juiste speen er nog niet voor. Wie geeft er comfort en gebruikt de flesjes van Avent. Welke speen gebruik je dan?

4. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Bevallingsverhaal van Noppie:
    Sochtends vroeg voelde ik al steken in mijn onderbuik bij het opstaan. Het voelde meteen 'anders', maar wat het was wist ik niet of wilde ik nog niet weten.
    Om 10.00 kwam mijn zusje me halen voor de zoveelste ronde controles bij de gynaecoloog in het ziekenhuis. We dronken nog n kopje koffie. Ik voelde me niet goed en heb nog 2x geprobeerd te poepen, maar dat luchtte ook niet echt op.
    10.45 ziekenhuis: bloeddruk bleef aan de hoge kant, voor het eerst eiwitten in de urine, maar mijn bloedbeeld was gelukkig wel goed. De arts-assistent had mij de vrijdag daarvoor ook gezien en vond dat ik er nogal 'opgeploft' uitzag in mijn gezicht. Hij heeft me getoucheerd en het bleek dat mijn bm-mond al verstreken was, maar hij kon er nog geen ontsluiting van maken. Hij dacht aan zwangerschapsvergiftiging en stelde voor om mij, afhankelijk van de nadere analyse van de urine, savonds op te nemen en in te leiden. Hierop begon ik te huilen, want ik was bang om ingeleid te worden (wilde geen hormonen en weeen-storm) en uberhaupt bang om te bevallen. Uiteindelijk bleek uit het urine-onderzoek dat het een blaasontsteking was. Met een recept voor antibioticum mocht ik naar huis. Ik kreeg tot donderdag de tijd om zelf te bevallen en dan wilde hij me gaan inleiden.
    Uiteindelijk duurden alle onderzoeken tot ongeveer 14.30. Mijn zusje en ik hadden tussendoor nog mogen lunchen in het ziekenhuis, maar echt trek heb ik niet gehad die dag. Ik heb een beetje wezenloos op een tosti zitten knagen. Af en toe had ik een wegtrekkertje door de pijn. Mijn zusje vroeg zich een aantal keer hardop af of de bevalling al was begonnen, iets wat ik hardnekkig bleef ontkennen.

15.00 thuisgekomen nadat we antibioticum bij de apotheek hadden opgehaald. Ik heb nog wat gebeld met mijn moeder en mijn schoonmoeder. Ook belde Stichting Humanitas nog op voor een intake m.b.t. de gastouder die we zoeken. De dame vroeg hoever ik al was. Ik zei dat ik op het punt stond om te bevallen. Daarna nog met een vriendin gebeld. Het lukte me toen niet echt heel goed meer om te luisteren.

16.00 onder de douche gaan staan, de pijn werd heftiger. Daarna nog even op het zw-forum gezeten, maar daar kon ik mijn aandacht ook niet echt meer bijhouden. Nog as the world turns gekeken.

18.30 mijn vriend kwam thuis en ging koken. Op bed heb ik nog een beetje in een bordje pasta zitten prikken. Totdat de pijn echt heftiger werd en ik begreep dat ik aan het bevallen was. Ik heb het bord weggeschoven en moest bewust de weeen gaan opvangen. Ik heb mijn vriend nog eventjes zijn eten beneden laten opeten.

19.00 mijn vriend geroepen en het ziekenhuis laten bellen. Ze vroegen om de hoeveel minuten mijn weeen kwamen. Ik riep dat ik het niet wist (had expres niet zitten timen, want dacht 'het zal wel voorwerk of oefenweeen zijn'), maar dat het verdomd veel pijn deed en dat ze sneller dan om de 10 minuten kwamen. We mochten direct naar het ziekenhuis komen. We liepen naar de auto en ik zei nog 'oooh, ik hoop niet dat het voor niks is en dat we zo weer teruggestuurd worden'. In de auto hield mijn vriend de tijd bij. Er zat nog maar 3 minuten tussen de weeen.

19.30 naar de afdeling in het ziekenhuis gelopen, onderweg een paar keer stil moeten staan. Ik kreeg een kamer met bevallingsbed toegewezen. Direct werd ik aan de ctg gekoppeld. Daarop waren de weeen nauwelijks te zien, maar ik voelde ze echt al heel erg. De verloskundige kwam toucheren: ik had 2 cm ontsluiting en ze dacht dat het wel echt begonnen was. Ze zou over 2 uur weer komen.

20.30 ik kreeg echt heel veel pijn tijdens de weeen en het wegpuffen ging al bijna niet meer. Ik wilde overleggen over een ruggenprik. De verpleegkundige vond echter dat ik gewoon moest puffen en dat ik niet zo paniekerig moest doen. Ik had immers nog een hele weg te gaan. Ook was het zo druk op de afdeling dat de verloskundige nu niet kon komen en zij zelf mocht de anesthesist niet bellen. Ze kon dus 'niets voor mij doen'. Om 21.00 ongeveer heb ik alles bij elkaar gekermd en gejammerd. Toen kwam de verloskundige na een tijdje toch eerder. Het bleek dat ik in anderhalf uur al naar 6 cm was gegaan en ze zei 'je gaat ook wel erg snel'. Ze brak mijn vliezen en zat ik meteen op 8 cm ontsluiting. Ze brachten toen een ctg draad van onder naar binnen om op het hoofdje van mijn Ebbie Gail te doen. De pijn was toen niet meer te harden. Ik bleef jammeren om een ruggenprik. Mijn vriend moest toen nog hals over kop naar de auto om mijn vluchtkoffer te halen. In het begin hadden ze gezegd dat hij er nog alle tijd voor zou hebben, maar dat was dus niet zo. Intussen kwam toch de anesthesist nog langs. Ze gaf me een hand en zei 'tegen de tijd dat ik het infuus heb ingebracht is je kind er al'. En ze ging weer. Toen raakte ik weer in paniek. Het deed zo'n ontzettende pijn en het puffen ging voor geen meter. Ik riep steeds 'ik ga dood en niemand helpt me, ik wil niet meer, ik doe dit nooit meer, kan iemand mijn eierstokken eruit halen etc'.
    Om 21.45 moest ik op mijn rechterzij gaan liggen en mocht ik gaan 'meegeven' ipv puffen. Dat was een heeeeeel gek gevoel: alsof je al je darmen en organen eruit gaat poepen, maar in mijn vagina voelde ik dus echt niks hoor.
    Om 22.15 had ik 10 cm en mocht ik gaan persen. In een kwartier was onze Ebbie Gail er :confused:! Het hele verhaal van de zw-gym over het moment dat 'het hoofdje staat' en dat je dan je perswee moest wegpuffen ivm niet uitscheuren heb ik nooit gehad. Wel heel kort dat schrijnende gevoel van het oprekken van de vagina, maar dat vond ik wel te doen. Maar na 3 of 4 persweeen vloog ze er gewoon uit :confused: ! Iemand riep nog tegen me: ogen open! Want ik had mijn ogen nog stijf dicht zitten....

Het gekke is dat dan de paniek echt direct weg is. Ik was meteen weer rustig. Wel had Ebbie Gail toen een behoorlijke punt op de linkerkant van haar hoofje (hematoom), maar ze stelden me snel gerust dat dit weer weg zou trekken. Ze had direct een Apgarscore van 10/10, dus dat was perfect! Na 10 minuten ofzo kwam de placenta los, daar had ik nog wel een prik voor in mijn been gekregen. En verder dus geen scheur of knip, mijn onderkant was nog helemaal intact! Na 15 minuten begonnen wel vrij pittige naweeen, daar heb ik nog een aantal keer pijnstillers voor gekregen die nacht. Daarna nog een keer op dag 11 heel erg. Verder herstelde ik echt heel snel.

In het ziekenhuisverslag staat dat de bevalling 3 uur en een kwartier duurde en de uitdrijving 15 minuten. Dat is dus errug snel...

Nou dames, een heel verhaal dit....

5. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    En toen was maart toch echt de werkelijkheid...

Goedemorgen dames!
    Goed geslapen allemaal? Hier toch redelijk alleen heb ik de laatste 2/3 dagen 's avonds behoorlijke krampen...YIEHAAA. Dus ik hoop dat er nu schot in de zaak komt. Morgen weer naar de vk en dan gaan ze even voelen hoe de stand van zaken is daarbinnen... Ben benieuwd!

Het is hier vanmorgen ontzettend mistig. Had me wel op een mooie dag verheugd konden we nog even met de hond het bos in.

Allemaal een hele fijne dag en geniet van jullie wandelingen met jullie mooie kindjes!

6. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

maatje::
    ik gebruik wel de nutrilon maar wel de avant fles.. ik heb er de speen nummer 1 op zitten..
    het heeft royenna een paar voedingen wat moeite gekost want ze kon de speen moelijk pakken maar nu gaat het prima!
    ze hapt vrijwel geen lucht binnen.
    ons bevalt de avent flesjes goed..
    ik geef ze 3 flesjes op een dag de rest krijgt ze borstvoeding.
    ik doe nu gekombineerd omdat ik er totaal geen ritme in kreeg..
    ze kwam wel voor 12 voedingen :confused:
    nu gaat het beter en komt ze snachts nog maar 2 keer!
    eerst was dit ruim 4 keer...

dinsdag voor het eerst naar BABYMASSAGE..lijkt me zo fijn .hooplijk dat ze er wat rustiger van wordt.
    morgen naar het cb en krijgt ze alweer haar eerste prikken :cry:
    vind het nual verschrikkleijk als ik er aan denk..

7. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Sonya Hoe oud was ze toen je dat begon te doen.
    Zoey is bijna 2 weken.

8. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

29 jan 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    *inbraak van een maart-mama*

Ik wil alle februari-mama's van harte feliciteren!

Verder wil ik alle nog niet bevallen februari-mama's even extra sterkte wensen en ik duim dat die beebjes ook snel mogen komen.
    Bij ons in de club zijn er ook al een aantal februari-babys en dan gaat het wel kriebelen hoor :D

*uitbraak*

9. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

hallo maatje..
    royenna was wel wat ouder maar ze was dan ook 5 weken te vroeg..
    ze zou nu pas eigelijk 4 weekjes zijn.

ik zou het gewoon gaan proberen hoor.
    hier pakt ze borst , fles en speen!
    ze heeft er geen moeite mee.
    ben al lang blij dat ze nu wat rustiger is..
    ze heeft echt wat afgehuildt.
    nu doe ik een voeding bv de volgende fles, dan weer bv. zo blijf ik het wel een tijd volhouden!

ook heet ze moeite met poepen...
    ik maak de fles aan met 10 cc extra water. en geef ze regelmatig een buikmassage..
    ik voel ze dan echt gaan drukken als ik dat doe..
    hooplijk lukt met bij jou meisje ook!

10. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    meiden even heel snel ben vandaag wat later ga zo naar het zh de waardes in zijn bloed zijn nog steeds hoog maar niet nog meer verhoogd dus hij ligt hmdl nog niet aan de beademing vanochtend hebben ze weer bloedgeprikt weer r vean de beademing hmdl maar ze hebben zo een gesprek met de arts ik hoor vanmiddag meer dus hoe ze dat gaan doen of hij er wel aan gaat of (nog) niet. Ik hoop met de wil van Allah dat het niet hoieft. Alleen dit was de zuster die gistermiddag ook dienst had ze zei dat hij veel levendiger is dan gisteren. Daar ben ik echt super blij om (dat je zo blij kan zijn met zulke ''kleine'' dingetjes) Ik heb hem heel erg gemist ga zo weer naar hem toe.

Allemaal heel erg bedankt ik kan de reacties niet lezen kom alleen af en toe om te laten weten hoe of wat. Sorry daar voor

11. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Hoi meiden

Waxientje: het heeft bij mij wel een jaar geduurd voordat ik me echt weer helemaal de oude voelde.

Uk: mooie banner, hoe is het je nu gelukt dan? oh ik dacht dat het tra la la voor de banner was omdat het was gelukt. maar geweldig nieuws.

Maatje: alleen de prijs scheelt nog al.

Tir: ik duim voor je meid dat alles goed mag komen.

Noppie: mooi banner heb je. en wat een mooi kaartje, wat een snelle bevalling .

Gister de verjaardag van mijn moeder gevierd.
    Iedereen vond het raar dat Fuad nog steeds zo schor is, als hij huilt dan hoor je hem niet, ik heb het al 2 keer bij de huisarts aangegeven maar die doet er nogal nuchter over komt van verkouden (alleen is hij nu niet meer verkouden) en hij huilt bijna nooit dus daar komt het ook niet van.
    Zijn hoor tets was gelukkig goed, anders ga je nog denken dat hij niet goed hoort, Moet volgende week met mijn dochter naar de kinderarts denk dat ik die even vraag voor Fuad.

Zijn vingertjes zijn eindelijk genezen.

Groetjes Martine

12. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    ***inbraak***

Lief dat jullie ons allemaal suc6 wensen! Moet voor vele van jullie ook raar zijn waarschijnlijk kunnen jullie je het moment nog goed herinneren dat de januari mama's dit deden :D

Suc6 voor degene die nog moeten bevallen!

Groetjes van de eerste maartmama die in februari al bevallen is ;)

***uitbraak***

13. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Hier weer een rustige nacht achter de rug , pfff ben echt benieuwd wat de VK morgen gaat vertellen ..

14. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

**********Ferry-Nieuws***********

Hij is thuis!!!!!!! :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:

*********** Einde nieuws ***********

15. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Geweldig nieuws UK ! :D :thumup:

16. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    oh uk wat heerlijk voor jullie! echt geweldig nieuws! geniet ervan meid!

17. sjors75

sjors75 Niet meer actief

UK GEWELDIG NIEUWS. NU GENIETEN VAN FERRY THUIS!

18. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ik lees net op een ander forum dat 1 van de 6 honden die ik zelf heb gekocht vanmorgen is ingeslapen... leuk dat ik het zo moet horen :cry:
    zit nu potje te janken heb niet eens afscheid kunnen nemen of me erop kunnen voorbereiden....
    echt wat een K*T zooi beessie is 10 jaar geworden en had een spierziekte maar toch.... ik vind na al die tijd dat ik wel afscheid had mogen nemen, de heel week vallen die gasten me lastig en dit hadden ze me ff niet kunnen zeggen?
    ik ben heel erg boos en heel erg verdrietig :cry:

19. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    UK SUPER MEID GENIET ER VAN EINDELIJK

20. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Iggy ; het zit je ook niet mee he meid , eerst met je ma nu dit weer .. :cry: Een hele dikke knuffel van hieruit !

Deel Deze Pagina