@ Noppie, jij dus ook al zo'n snelle bevalling, heftig he! Zelfs ik heb idd geroepen 'spuit me maar plat' zo'n pijn deed het (ik was thuis dus was helemaal geen optie, haha), en dat met mijn panische prikangst. Lekker hoor dat je niet gescheurd bent. Hoe kijk je nu terug op je bevalling? @ Iggy, ik ben dus wel flink ingescheurd. Heeft wellicht ook te maken met het gewicht van Thije (8 pond) en het feit dat ik best wel tenger ben.. Veel mensen zeggen ook' hoe kan zo'n grote kerel uit jou komen?' Maar nogmaals, dat is echt niet iets waar je je druk om moet maken. Het scheuren en hechten heb ik niet gevoeld en ik liep 2 dagen na de bevalling alweer gewoon beneden. Heb geen last met naar het toilet gaan, zitten, traplopen etc. @ meiden die nog moeten, maart is ook een hele mooie maand, succes ladies! @ Uk, jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Super meid, geniet ervan! @ Maka, jij geeft dus bij elke voeding maar 1 borst? Ik doe dat soms ook.. Thije valt dan namelijk in slaap en om hem dan wakker te maken voor dat toetje vind ik ook zo wat. Is dat erg denk je? Ik ga zo voor het eerst met Thije naar buiten, spannend!
Uk; gefeliciteerd!!! Wat een geweldig goed nieuws zeg....Ga er lekker van genieten!! Maatje; wij hadden ook eerst de aventflessen, maar ze wilde de speen zo moeilijk pakken. Nu hebben we de difraxflesjes met de 1ste speen en die pakt ze erg goed, ook met de friso comfort voeding. Daffie (meisje wil vanaf 8:00 uur al niet slapen )
Uk, wat goed! Gefeliciteerd! En nu Genieten van je Mannetje(s) thuis! Hmm de buren zouden vanochtend op visite komen en ze zijn er nog steeds niet. Zal ik zelf even langs gaan? We willen graag gaan wandelen met katie, straks is het mooie weer weg. Vannacht een goeie nacht gehad, ze kwam om de 3 1/2 uur en vanmorgen zelfs doorgeslapen van 5 tot 9.30! Ik ben toch begonnen met de nutrilon Omneo en ik merk gelijk dat ze meer moeite moet doen om het te drinken. Ze knoeit niet meer en spugen heeft ze ook niet meer gedaan! Ze drinkt wel wat minder, ene keer 100cc andere keer 80cc. Maar nu doet ze over de fles zo'n 20 minuten ipv 10! Fijne dag allemaal! groetjes, Lisanne
Hai.. Hier ook een aanstaande Maart mama.. erg vreemd! Gisteren op kraamvisite geweest in Tilburg bij een beebje van een week oud..... zooooow klein maar zooow lief.. zucht! Heb wel last van steken, krampjes en rug maar het zet niet door dus moet nog ff geduld hebben-------> grrr Uk GEWELDIG dat FERRY thuis is
Het liefst ga je nu de hele tijd bij zijn bedje zitten of niet UK? Lijkt me echt geweldig om na ruim 2,5 maand eindelijk je kindje bij je te hebben en wat is het toch een geweldige vechter die Ferry van jullie.... Nu ga je eindelijk ervaren hoe het is met een kindje thuis en ga je het op een heel andere manier als de afgelopen 2,5 maand druk krijgen Krijg zo kraamvisite, gezellig hoor...heb er zin in. En om 17:00 komen mijn ouders en broer en schoonzusje om te vieren dat Myrthe een maand is. We hebben geen champie gedronken bij de geboorte, omdat we in het ZH lagen, dus gaan dat nu doen Dikke knuf Daffie (Myrthe is ook zojuist in slaap gevallen, jammert nog een heel klein beetje, maar dat nemen we voor lief!)
@Iggy, he wat naar meis, sterkte hoor! @inscheuren, hier ook, ik voelde het "knappen" tijdens het persen, en vertelde de gyn ook heel droog, ik scheur uit! maar pijn deed het niet, het hechten voelde ik wel iets, was namelijk niet verdoofd. Maar verder totaal geen last van gehad! @voeding, denk dat ik toch maar overga op flesvoeding, mn moeder vertelde gisteren dat zei ook weinig borstvoeding had... mn zus heeft om die reden ook nooit bv kunnen geven. Ik blijf wel kolven zolang ik nog melk produceer, en leg Josanne ook wel aan... maar voor de rest krijgt ze fv. Alleen spuugt ze zoveel uit met die aventflesjes, ga morgen toch maar eens kijken voor een andere fles! @wandelen, hier ook voor de eerste keer wezen wandelen... wel langzaam gelopen hoor, de kleine meid heeft heerlijk geslapen!
Oh Daffie wat gezellig! Ja, we gaan het nu op een andere manier druk krijgen En elke 5 minuten gaan we even kijken of hij nog ademt Gewoon even vertrouwen krijgen en dan kijken we vanzelf minder vaak Zodirect komen mijn ouders en later mijn zus, zwager en nichtje nog. Dan gaan we gelijk een datum plannen om Kerstmis te vieren, want dat was er niet van gekomen en we hadden allemaal nog cadeautjes in huis Dus we vieren het nu Ferry ook thuis is! Heb er nu al zin in!
Axioma: ik kan je de Dr. Brown flessen aanraden! Ferry had eerst ook Avent, en die werkte toen goed, maar nu zoog hij veel te veel lucht! Bij de Dr. Brown-fles (bijna) geen lucht meer.
Kan me voorstellen dat je steeds gaat kijken Uk en idd...het wordt vanzelf minder. Hihihi kerstmis vieren, wat leuk dat jullie dat nog gaan doen nu Ferry er ook bij kan zijn En zometeen ook gezellig bezoek, geniet er maar van!
Ferry: WELKOM THUIS GROTE STERKE JONGEN!!! Uk en man gefeliciteerd wat een geweldige dag vandaag voor jullie. Veel plezier met het vieren van jullie verlate kerstmis. Hier ook af en toe de gedachte of alles wel goed gaat omdat ik hem niet hoor, soms check ik dan ook even de babyfoon of die het nog wel doet,hihihi. Noppie, echt een super mooi kaartje hoor, ook mijn stijl, kleurkeuze ook heel mooi samen. Ga straks even je bevallingsverhaal lezen. Leuk je banner hoor! Tirtilisko, heel veel sterkte en ik wens jullie mannetje heel veel kracht toe. Het gaat vast goed komen meid, blijf positief en denk ook aan jullie zelf. Maka, zou je nog eens je voedingsstrategie hier kunnen plaatsen, ik wil ook een beetje een ritme er in zien te krijgen, helemaal voor de nacht. Hier gisteravond voeding: 21.30 + naar bed en ik 2 uurtjes slaap gepakt 00.30 04.00 07.30 en overdag zit er nog niet echt een ritme in. Hij ligt overigens ook echt te kreunen omdat het poepen niet lukt of er iets dwars zit, zo zielig. Iggy, hier ook ingeknipt. Niks van gevoeld. Doen ze in een wee en ik werd ook verdoofd. Daffie, gezellige middag met de champie! Axioma, jammer van de weinige voeding die je kunt geven. Maar goed dat wat je hebt je iig kunt geven. Married, hoe is het vandaag gegaan, eerste keer naar buiten, lekker he. Wij zijn vanmorgen op kraamvisite geweest bij mannetje zijn neef. Zijn vrouw was de 18e uitgerekend en is de 14e bevallen van dochter Rosa. Boaz en Rosa schelen dus maar 3 dagen. Voor het eerst met z'n drietjes weg/op visite dus. En hij was echt heel zoet. Reden nog langs het gecrashte vliegtuig. Thuis gekomen kregen we zelf ook weer kraamvisite.
Noppie, idd snel gegaan als je de rest van de dag niet meerekent dan. Fijn dat je niet bent ingescheurd/geknipt. Hihi ik heb ook behoorlijk liggen gillen en roepen hoor! En ik vond de ontsluitings weeën ook hel! wat een pijn zeg. Alhoewel ik me nu niet meer kan voorstellen hoe die pijn was. Heerlijk meisje is Ebbie hoor! prachtig
Ben gister bij haar geweest, samen met Alex en Naomi. Mijn opa, oma, tante en oom waren ook mee. Ze was uit haar coma en mocht weer naar huis. Aangezien ze dakloos is heeft de psychiater van dat ziekenhuis naar een crisisopvang ergens anders gebeld. Daar zijn we toen heen gegaan. Daar aangekomen moesten we eerst 2 uur wachten. Toen kregen we een gesprek. En ze hebben mijn moeder WEER weggestuurd . Mijn moeder smeekte of ze mocht blijven, maar ze hebben haar zonder pardon weggestuurd. Ik was woedend, en heb dat laten weten aan die mensen. Toen gaven ze een adres voor het Leger des Heils, zodat ze onderdak had. Zonder te checken of die wel plek hadden voor mijn moeder hebben ze ons de kamer uit gezet (letterlijk!). Mijn moeder wilde niet en 1 van die vrouwen dreigde zelf de bewaking te bellen. Mijn oma en ik hebben mijn moeder weg moeten slepen. Daarna belde Alex het Leger des Heils, en zoals we al verwacht hadden, hadden ze geen plek. Er waren zelfs nog 14 (!) wachtenden op een plek. Toen kwam die vrouw net aangelopen, dus ik zei tegen haar dat er geen plek was. En wat denk je?! Ze negeerde mij en liep weg! Ik was echt woedend, en wilde haar aanvliegen (heb het niet gedaan hoor). Nou...en daar zaten we dan. We konden geen kant op, niemand wilde ons helpen. We konden ook niet naar andere steden (bijv Arnhem) omdat ze alleen in haar eigen regio opgenomen mocht worden. En dit was de enige crisisopvang van die regio. Nou, toen hebben we maar besloten dat mijn moeder met mijn opa en oma mee moest. Mijn oma vond dit doodeng, vooral door de staat waarin mijn moeder verkeerde (ze was helemaal de weg kwijt, we konden allemaal geen contact met haar maken). Nou dat was het wel zo ongeveer. Tijdens het gesprek zijn er veel meer dingen gezegd (die vrouwen maakten belachelijke opmerkingen), maar das te veel om op te schrijven. Mijn moeder is nu nog bij mijn opa en oma, ik ga zo bellen om te vragen hoe het gaat. Pff ben er nog steeds ondersteboven van. Sowieso al om mijn moeder zo te zien is verschrikkelijk. Ze staarde alleen maar vooruit... Maar ook dat machteloze gevoel omdat niemand ons wilde helpen...We werden gewoon op straat gezet... @Uk WAT GEWELDIG! Echt helemaal super . @Tir veel sterkte lieverd . Leef echt met je mee. @Noppie ik heb er vaak over nagedacht om mijn broertje in huis te nemen maar helaas gaat dat niet (lang verhaal). Bedankt voor je reactie. @Voedingen; Naomi komt nog heel vaak voor eten. Max. om de 3 uur. En ook vaak krampjes, arme meid.
Nou meiden, moest 15 pagina's bijlezen. Heb globaal gelezen, maar heb niet de tijd om op iedereen te reageren. @Dayenne: wat verschrikkelijk die situatie rondom je moeder?! @Uk: wat heerlijk dat Ferry thuis is! Hier is alles ok. Vanmorgen zijn mijn broer, schoonzusje, nichtje en mijn moeder geweest. Ze kwamen even het kado brengen (een heel fleurig campingbedje!). Vanmiddag wilde ik even slapen, maar Yannique had besloten dat het tijd was om wakker te zijn , dus maar even een kort hazenslaapje gedaan. Vandaag is ze een beetje uit haar doen. Vroeg wakker en meer eten, dus zal wel een regeldagje zijn denk ik? Ook zijn we al even een rondje gaan wandelen vandaag. Het was vanochtend echt heerlijk buiten. X Esther
UK en man gefeliciteerd eindelijk thuis, geniet er van en een fijne kerst dan nog maar Dayenne: wat leven we toch in een raar land dat ze zo maar je moeder op straat zetten, heel veel sterkte
Pff even iets van me afschrijven ; ben al een paar dagen zo kattig ! Manlief is nu dus boos op me omdat ik hem begon te jennen dat hij ook 10 kilo is bijgekomen . Ik ging dan aan zijn buik en zovan ; amai daar zit niks in , je eet ook zo veel de laatste tijd , wie van ons 2 is eigenlijk zwanger .. enz . Ineens had hij er genoeg van en sprong recht en zei dat hij dat gedoe beu is en straks geen pizza wil (we hadden gezegd van pizza af te halen vanavond ) en nu zit hij in het tuinhuis en ik zit me nu rotslecht te voelen pfff ..