Hahahaha het is nu nog geen Kerst hoor, dat vieren we aanstaande woensdagavond hebben we net besloten Dan hebben we nog de tijd voor wat extra cadeautjes. Het was heel gezellig! Opa en oma allebei de beebjes tegelijk vasthouden en op de foto. Echt super! Ben nu helemaal kapot, maar ontzettend tevreden
@Dayenne, wat een verhaal... Je moeder pleegt zelfmoord, komt net uit haar coma en wordt zo hup weer op straat gezet...? Bizar. Waar verbleef ze eerst dan, je zegt dat ze dakloos is? @Loeka, vervelend. Ik herken t wel. Als ik me al ergens aan irriteer, kan ik dat ook wel op mijn vriend afreageren. Hij is ook te zwaar en in een geirriteerde bui kan ik ook heel vervelende opmerkingen daarover maken... @Mieke, mijn 'voedingsstrategie' is dat ik Vera niet meer stimuleer om te drinken. Ik laat haar per voeding maar aan één borst drinken, minimaal 12 a 15 minuten, totdat ze uit zichzelf stopt of in slaap valt of niet veel meer doet. Vooraf verschoon ik haar luier. Dus niet veel bijzonders eigenlijk. In het begin moest ik haar steeds stimuleren om te drinken en tussendoor haar luier verschonen, zodat ze weer wakker werd voor de tweede borst. Maar nu moet ik juist t tegenovergestelde doen. Verder hou ik ongeveer 3 uur aan tussen voedingen overdag. Als ze zelf na 3 uur niet komt, laat ik haar gewoon lekker doorslapen, tot max 4,5 uur ongeveer. Als ze overdag eerder komt dan na 2,5 uur probeer ik met t speentje oid te rekken. 's Avonds wil ze vaak meer drinken en dan voed ik op verzoek (tenzij ze t echt te gek maakt - dan weer speentje). Mijn laatste voeding is meestal tussen 23 en 0 uur. Dan gaan wij (normaal gesproken) ook naar bed. De laatste twee dagen was de volgende voeding pas weer rond half 7/7 uur. 's Nachts zit ze overigens wel vaak veel te 'pruttelen' hoor. Steeds beetjes spugen, kreunen, hoesten/kuchen etc. @Vandaag ook weer vrienden op kraamvisite gehad en daarna nog ff een stukje gewandeld. @Iggy, niet bang zijn hoor voor scheuren/knippen! Je voelt dáár echt niets van. Ik vroeg na de bevalling of t gescheurd was ofzo. Ik had haar wel in de weer gezien met verdoving tussen 2 persweeen, maar ik heb er helemaal niets van gemerkt. Dus ik moest wel ff vragen wat er nu precies gebeurd was. Wachten tot t gehecht werd (een uur!) deed wel erg veel pijn. Het hechten zelf vond ik meevallen.
@ Dayenne, jeetje meis.... sterkte! @ Maka, klinkt goed je strategie! Heb mn banner en avatar ook maar even aagepast, kon natuurlijk niet achterblijven bij al die leuke van jullie!
@married, jouw avatarfoto. is dat een pakje van de prenatal met mama's kanjer erop? T komt me namelijk heel bekend voor
@ Martine: hopelijk is Fuad gauw van zijn schorheid af! @ Uk: JAAAAAAAAAHHHHHH! Gefeliciteerd met Ferry's homecoming! @ Iggy: ow wat naar van de hond en dat je op deze manier het moest horen.... Sterkte hoor. @ Married: ik vond t enorm heftig de bevalling, ik had errug veel pijn. Ik vond het ook erg dat de verpleegkundige me steeds het gevoel gaf dat ik me aanstelde en ook heel erg dat ze zei 'we kunnen nu niks voor je doen'. Tis natuurlijk wel fantastisch dat het persen zo snel ging en dat ik geen verwondingen heb opgelopen. Maar of ik het ooit nog eens aandurf..... Hoe kijk jij er op terug? Ik zelf blijf het een naar idee vinden dat ik naar het ziekenhuis wilde vanwege de mogelijkheid van pijnbestrijding, maar dat dit me dus niet mogelijk werd gemaakt.... Soms sla ik de 'toetjes-borst' ook over hoor, maar als het even kan geef ik wel de tweede borst, ivm bv op peil houden + het lekken, hahahaha! @ Daffie: hmmm, was de champagne lekker? Hier ligt ook nog n fles die we van mijn moeder kregen. Maar de dag dat we thuiskwamen moest Ebbie savonds weer voor extra controles naar het ziekenhuis, dus toen is t er ook niet van gekomen. Wij moeten ook binnenkort maar n geschikt champie plannen! @ Mieke: druk dagje zo met die visites, wel gezellig he? Toch al wel redelijk van Boaz dat nachtschema toch? @ Dayenne: ongelofelijk weer dat verhaal van je moeder. Ik vind het toch alsmaar zo vreemd dat ze nergens opgenomen kan blijven totdat ze woonruimte heeft? Wat wordt er dan gezegd? Kan ze bij jouw opa en oma blijven tot ze die woonruimte heeft? Ze staat op nr. 5 dus het zou niet al te lang meer moeten duren? Waar zat ze nou precies voordat ze deze wanhoopsdaad verrichtte? @ Loeka; gauw goed gaan maken met je mannetje! @ Married: mooie banner hoor!
Heel vervelend hoe ze je behandeld hebben in het ziekenhuis. Vind het eigenlijk best schandalig, als je zoveel pijn hebt en vraagt om pijnbestrijding moet dat toch mogelijk zijn, ze moeten je iig gerust kunnen stellen, je hebt het al moeilijk genoeg. Als je zoveel pijn hebt en niet eens serieus genomen word, zou ik helemaal gek worden denk ik. Heb je nog een nagesprek gehad in het WKZ? Ik zou zeker aangeven hoe je het ervaren hebt. Ik vond de bevalling ook enorm heftig, maar ik heb juist superveel gehad aan de vk. Toen Peter belde was ze er binnen een half uur en reageerde heel adequaat. Ze hielp me allereerst mn adem onder controle te krijgen en heeft me samen met Peter daarna op het bed getild om te toucheren. Ook vertelde ze steeds heel duidelijk wat ze deed en ging doen\ en zij ze dat ik het goed deed. Ook tijdens het persen was ze een grote steun en gaf ze veel aanwijzingen. Ik vond de bevalling echt verschrikkelijk, met name door de heftigheid van de weeenstorm en doordat alles zo plotseling kwam. Maar ik heb geen angst voor een tweede bevalling, ik wil zeker nog meer kinderen. Wel vind ik het een eng idee dat een 2e bevalling vaak nog sneller gaat dan een eerste. De vk heeft een heel verslag gemaakt en dat staat nu ook in mn dossier, wel prettig voor een eventuele volgende zws en bevalling.
Hallo, ik ben er weer! Het gaat erg goed met ons. Ilse groeit goed van mama's melk, ik herstel goed van de bevalling, Daan neemt zijn rol als grote broer zeer serieus en last but not least komt papa - mijn rots in de branding, ook weer tijdens de bevalling - ook een beetje tot rust nu. Mijn bevallingsverhaal vinden jullie hier: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=140820 Misschien niet helemaal geschikt voor mensen met een gevoelige maag of dames die zelf binnenkort ook moeten bevallen, dus wees gewaarschuwd. Even snel gescand wat ik heb gemist: @Lot22: Gefeliciteerd met Jesse! @Uk80: Wat fijn dat Ferry thuis is! Laatste februarimama's: sterkte met de allerlaatste loodjes, ook voor jullie kan het nu echt niet lang meer duren! Groetjes, Wendy
@ Married: wel mooi dat jij niet tegen een tweede bevalling zou opzien, en dat terwijl je nog wel zo ontstellend bent uitgescheurd! Maar inderdaad, een tweede komt vaak nog sneller, dus we kunnen wat dat betreft onze borst(en) wel nat maken... Was uiteindelijk jouw man nog wel op tijd van zijn griep hersteld? Want dat heb ik ook niet meer meegekregen eigenlijk... @ Wennypenny: tjee wat een verhaal zeg. Waar ik nogal van onder de indruk ben is dat jouw ruggenprik dus (ook) niet goed werd gezet, stel je voor dat je een ks had moeten krijgen . Verder ook heel eng dat ze de navelstreng al moesten doorknippen terwijl Ilse er nog niet uit was, jemig. En die arts-assistent zal wel expres hebben gezegd 'n beetje uitgescheurd', om jullie niet te ongerust te maken en is toen de leidinggevende gynaecoloog uit bed gaan bellen, omdat het voor hem zelf te ingewikkeld was om te hechten als ik het zo hoor. Je bent wel de held van de dag dat je er dan nog positief op terugkijkt hoor! @ onze laatste 4 feb-mam's: GOGOGOGO! Pffff, hier n eindeloze sessie met Ebbie Gail gehad. Van 18.00 tot 22.00 steeds gevoed en geknuffeld willen worden... Ben doodop nu en mevrouw ligt nu eindelijk tevreden in haar mandje te knorren. Had vanavond foto's willen selecteren om af te drukken, maar ga nu ook maar zo slapen. Tot morgen dames!
Al een tijdje hier niet meer geweest, dus ik moet nog aardig wat teruglezen (vanaf blz 1243). Bij ons gaat inmiddels alles weer wat beter. Ik hoop dat alles hier ook goed gaat en dat er weer mooi babynieuws is. Zal proberen bij te lezen (lukt niet altijd met zo'n kleine) en dan probeer ik te reageren. Dus tot gauw! Groetjes, Seyla ps. Heb net wat foto's van Bénine in mijn album geplaatst
Maka, bedankt! lees het net voor aan vriendlief, maar die vindt dat we het grotendeels al zo doen en het lijkt hem niet goed dat hij dan zo lang doorslaapt zonder voeding zucht... Boaz heeft nu na een uur alweer honger, dus heb maar die speen er even in gestopt werkt prima! Hij ligt naast me op bed op zijn buikie. Dayenne, vreemde gang van zaken, eigenlijk belangelijke gang van zaken. Ze zou toch opgenomen moeten worden op een psychiatrische afdeling van een ziekenhuis oid... therapie moeten krijgen etc. Maar zo weer op straat gezet worden, heel vreemd, zo ga je niet met mensen om lijkt mij. Married, heeft Thije op de foto in je album een snoopy mutsje op? Wendy, ga je verhaal morgen even lezen. Ik vond mijn bevalling ook geen pretje door de weeënstorm, heb daarna ook geroepen dat ik een tweede niet zie zitten zo en dat ik dan maar een geplande keizersnede wil. Maar ja dat herstel daarvan is ook geen pretje. Ik weet het dus nog niet, gezien mijn leeftijd zouden we voor een tweede niet te lang moeten wachten, over 2 weken word ik 37 blegh! Hier ligt trouwens ook nog een fles champie te wachten... hmmm ben ik dol op. Noppie, idd druk dagje en gezellig. Later in de middag kwamen ook nog mijn schoonzusjes en zwager langs, echt een dag vol visites. Nergens anders aan toe gekomen helaas en het weekend is weer om. Ik denk toch ook wel dat Boaz een beetje van slag is door de indrukken. Op zich heeft Boaz een redelijk nachtschema, zou alleen net een uurtje langer willen mee pikken tussen de voedingen door. Wel schattig 1 van de poezen ligt ook op bed, vlak tegen Boaz aan. Ze heeft hem dus geaccepteerd, hihihi. Gaan we over een tijdje ook een beep-meeting plannen? Lijkt me leuk Hmmm, bijna overal in NL was het lekker 'lente' weer behalve hier, grijs en grauw en zelfs wat spetters had ook wel gehoopt op mooi weer.
gekopieerde tekst van tirtil: ik weet niet of ik het aankan voel me helemaal op Helemaal! k kryg over een uur de uitslagen van YESSS DE WAARDES ZYN NOG NOOT ZO LAAG GEWEEST! Hy gaat voorlopig NET aan de beademing morgen ochtend wordt hy weer geprikt! ze zeiden van t zh geen nieuws is goed nieuws en voor de uitslagen zou ik! Bellen maar net ging de tel het zh belde ik begon meteen helemaal te trillen en te huilen zyn waardes waren als laagst rond de 9,nog wat en nu 8,2 ow ik ben zo bly nu nog over een uur de echo Zou iemand dit willen kopieren by feb mamas en thee met baklavas dit keer ben ik via de tel online dus typen gaat erg traag en kan niet kopieren alvast hartstikke bedankt
Tirtilisko Fijn meid dat de waardes goed zijn. Hoop dat alles snel goed gaat met je mannetje. Liefs maatje
Goedemorgen! Pff, Thije kwam om de 3 uur vannacht en wilde na de voeding van 4 uur niet echt meer slapen.. Om de 3 uur vind ik best netjes (liever wat langer natuurlijk), maar ik ben echt lang met hem bezig steeds. Hoe lang doen jullie (vooral 's nachts) over een voeding + verschonen? Thije valt trouwens ook vaak in slaap tijdens de BV (ook overdag), soms al na een paar minuten, door hem over zn wangetje, ruggetje of voetje te aaien krijg ik hem vaak wel wakker en gaat ie verder drinken, maar niet altijd. Hebben jullie baby's dat ook en wat doen jullie dan? Kan er toch niet vanuit gaan dat ie na een paar minuten al genoeg heeft?! Gister voor het eerst buiten gewandeld, echt leuk! Mensen verderop uit de straat kwamen helemaal uit de auto om Thije te bewonderen, hihi @ Wenniepenny, jeetje wat een bevallingsverhaal zeg! Dat van die ruggenprik lijkt me echt pijnlijk zeg, denk je van de pijn af te zijn, voel je het toch nog doordat ie verkeerd is gezet. En een totaalruptuur is ook geen pretje, ik kan er gelukkig net niet over meepraten. Vind je verhaal heel heftig, raar ook dat je je kindje niet binnen een uur kon/mocht aanleggen. Bij mij werd Thije eerst aangelegd en daarna ben ik pas gehecht. Sterkte met je herstel en geniet van Ilse! @ Noppie, mijn man was woensdag weer beter en is toen weer gaan werken geloof ik... net op tijd dus, want vrijdagochtend beviel ik @ Seyla, mooie foto's van Bénine zeg! @ Mieke, nee is geen snoopy mutsje, maar iets van een onbekend merk Beep meeting lijkt me zeker leuk ja! Maar eerst moeten Iggy, Karina, Patriessie en Loeka nog bevallen . @ Tirtilisko, fijn dat de waardes goed zijn, sterkte! @ Karina, Iggy, Patriessie en Loeka, komop dames! Ik ga kijken of ik nog wat slaap kan pakken.. Tot later!
meiden de waardes zijn eigenlijk nog te hoog. (dus hoger dan normaal maar batuhan's laagste waarden was iets boven de 9 en gister avond 8,2 dus dat is de laagste waarde wat hij had maar nog steeds hoog. Ze gaan vandaag weer prikken en als het goed is de MRI ook vandaag Ik hoop dat alles goed zal zijn. En dat we geen slecht nieuws krijgen.
als eerste.. UK..geweldig nieuws ferry is thuis heerlijk eindelijk allemaal samen thuis. geniet ervan. married..ik doe ook bijna een uur over een voeding hoor. verschonen, eten en dan nog een boertje.. dan daarbij moet ik het wiegje echt eerst voorverwarmen met een kruik want als ik haar er in terug leg gaan die oogjes weer ver open ze haat een koud bedje. hahahah hoe zoe verwend. ik moet zo naar het cb voor haar eerst prikjes voel me er nu al niet goed bij zucht.. ik lees vanmiddag weer verder bij..
Married: jij ook al aan het nachtbraken geweest! Hier was Julian ook om 3 uur wakker...even gevoed en daarna ook nog steeds klaarwakker. Soms viel hij bijna weer in slaap en dan ineens weer helemaal wakker en huilen. Uiteindelijk sliep hij om 5 uur weer, ik was helemaal kapot! Ik had al vanalles geprobeerd. Ik probeer straks ook nog maar wat slaap te pakken. Hij valt soms in slaap tijdens een voeding, maar meestal is dat dan maar een oppervlakkig slaapje en dan wil hij na bijvoorbeeld een kwartiertje weer wat drinken. Leuk dat je lekker gewandeld hebt en dat de mensen uit de straat zo geïnteresseerd waren!
Hoi meiden: Maried: ook al zo'n leuke banner, waarom wil het mij niet lukken. Tir: hopelijk krijg je goed nieuws vandaag, ik duim voor je. Wendy: heftig verhaal, lijkt me dood eng als de ruggenprik niet werkt. Fuad is sinds gisteren ineens erg hongerig, weet iemand ook of je meer dan 120 cc mag geven, ik had begrepen dat je een tijdje op de 120 cc blijft zitten. hij weegt ongeveer 3800 gram. misschien was het ook maar 1 dagje en gaat het vandaag weer beter. Zo te lezen zijn er veel babytjes die jullie wakker houden 's nachts, ik heb tot nu toe nog steeds geluk dat hij door slaapt. Groetjes Martine