Maried: Miireii schreef laatst de tip om ze 's nachts niet zo veel te geven, dit doe ik ook bij Fuad als hij tegen 5:00 wakker word geef ik hem de helft (dit is eigenlijk extra overdag krijgt hij zijn 600 cc) hij drinkt dit vrij snel op en gaat dan zonder al te veel boeren en spugen weer heerlijk slapen tot een uur of 8. zo wennen ze er ook aan dat ze 's nacht door slapen en niet zo veel krijgen, je kan het later nog afbouwen.
Maar jullie kindjes zijn nog wel wat jonger, die moeten denk ik 's nachts nog wel hun voeding hebben. over een paar weekjes kun je dit wel proberen.
Vrouw van het consultatie bureau zei dat ze vanaf 2 weken snachts mogen doorslapen. Laatste voeding 22:00 en dan weer om 7:00 of ze moeten zich melden.
Tirtilisko, succes en sterkte meid! het komt vast goed met Batuhan dat weet ik zeker. Hier is toch steeds gezegd dat de baby niet langer dan 5 mag doorslapen zonder voeding 's nachts, maar dat zal dan wel voor de eerste paar weken zo zijn? Boaz is vannacht 1 keer gekomen, laatste voeding om 23.00 uur en toen om 03.00 uur en daarna weer om 06.30 uur, was ik wel blij mee. Maar hij heeft wat moeite met zijn ontlasting en ligt daardoor vaak te kreunen en te persen hihihi. Married, Boaz doezelt tussendoor ook wel eens in, even onder de voetjes kietelen of achter zijn oortje of ik trek zachtjes mijn tepel terug en dan krijg ik weer reactie en begint hij weer te drinken. Ik ben eigenlijk nooit langer dan een half uur bezig met voeden en doe maar 1 borst, daarna boertje, soms verschonen soms ook niet, afhankelijk of hij wat dieper in slaap is gekomen door de voeding, dan leg ik hem in zijn bedje. 's Nachts verschoon ik niet meer, is niet echt nodig zei de kraamhulp, ze kunnen dan best door met een wat vieze luier. Heb het vannacht ook niet gedaan en Boaz huilt niet om een vieze luier. Seyla, wat is Benine een mooie baby zeg, om trots op te zijn. Je ziet idd al wel een beetje dat ze down heeft, maar dat is ook wel weer schattig zo hoor.
Hoi meiden, Eventjes geen mogelijkheid gehad om te reageren op het forum en moet al zo'n 30 pagina's terug! Bij voorbaat sorry als ik niet op iedereen reageer ...! @Uk, JEEEEEEEEEEEEEEE! Wat een geweldig nieuws! Wat leuk om te lezen dat jullie Ferry thuis is! GENIET ERVAN! @Tir, jeetje meis, STERKTE ermee. Vind het echt heel erg om te lezen, ik hoop dat het allemaal snel goed komt. @Dayenne, jeetje, ook al zoiets heftigs meegemaakt. Hoe gaat het nu? Ik wens jullie ook veel sterkte toe, is niet nix .. kan je moeder niet worden opgenomen in een psychiatrische instelling of iets dergelijks? Daar kan ze misschien haar rust terugvinden (werk zelf in zo'n instelling, maak dit dus vaker mee ...). @voeding, hier nog eentje die het soms lastig vindt! Naomi drinkt meestal 10-20 minuutjes, dan valt ze in slaap of gaat ze beetje liggen koekeloeren. Meestal na 10 minuutjes ofzo komt ze weer en wil ze nog een toetje (maar ook niet altijd). Dus voeden duurt hier ook altijd wel effekes! Maar is het zo dat ze na 2 weken dan zo lang mogen doorslapen? Volgens mij zegt iedereen weer wat anders (mijn zus zei dat er max 8 uur tussen mag zitten). Ik voed 's nachts ook niet meer, alleen als ze erom vraagt. En dat verschilt per nacht. Gisteravond was ze erg ongedurig, huilerig, alleen als ze bij mij lag was ze stil en kon ze slapen. Errug vermoeiend! Uiteindelijk sliep ze om kwart voor 11 tot half 6! Heerlijk, ook eindelijk eens wat nachtrust! @Married: hier ook nog eentje die zo is hoor! Valt ook soms snel in slaap, hihi! De wijkverpleegkundige hier zei dat dat goed kan, ik heb nogal goede BV en soms drinkt ze zo gulzig dat ze wel eens genoeg daar aan kan hebben. Maar toch ... Wat ik al zei, meestal leg ik ze eventjes terug en meestal komt ze binnen het kwartier toch weer. @banner, mij lukt het ook niet, GRRRR. Moet er ook eigenlijk eens de tijd voor nemen en dat lukt niet zo ... @febmama's, hoe gaat het er nu mee? Worden idd maart-beebjes, maar gewoon gezellig hier blijven kletsen hoor! Nu kan het toch ECHT niet meer lang duren!? @bevallingsverhalen, jeetje, wat hebben we allemaal toch verschillende bevallingen gehad! En ik mag dan echt niet klagen daarom ... ben al helemaal hersteld, alleen nog moe door de gebroken nachten af en toe en het ritme moet nog een beetje komen. Voor de mama's die nog moeten bevallen: ik heb ook een knip gehad en klein beetje ingescheurd (vandaar de knip), maar heb er echt helemaal nix van gevoeld (zonder verdoving deden ze het ook). Het hechten deden ze wel verdoven (vervelende prikjes, brr), maar daar voelde ik ook nix meer van. Heb ook totaal geen last ervan gehad, dus zo zie je maar, het kan zo verschillen! Nou meiden, ik ga zo es een wandelingetje maken! Tis heerlijk weer! Eventjes naar het dorp. Vanmiddag nog kraamvisite, gezellig! Hier trouwens erg veel visite gehad, en veel cadeautjes/kaartjes, super! Fijne middag allemaal, geniet van het mooie lenteweer!
Middag! Jullie hebben al weer het 1 en ander afgekletst vandaag zie ik. @Wenniepenny: Jeetje wat een verhaal zeg....pfff... Vind het knap dat je er nog zo nuchter tegenover staat. Maar dat moet ook bijna wel als je naar je dochter kijkt... @Married: Van jou vind ik het ook knap hoor dat je na zo'n snelle bevalling en een bijna totaalruptuur zo nuchter tegenover staat. @Tirtilisko: Ik duim voor je en hoop dat alles goed komt! @Uk: Wat heerlijk dat Ferry thuis is zeg! Wat zal er een rust in jullie huis terug keren. Niet meer de hele tijd op en neer naar het ziekehuis. @Patriessie: Hoe was het bij de vk? Jij moest toch ook vandaag? Ego berichtje: Ik ben net terug van de vk. En het gaat nog steeds goed! Ze vroeg of ik wilde dat ze ging voelen omdat ik de afgelopen dagen vooral 's avonds toch wel flink wat krampen heb. Bij het voelen bleek dat mijn baarmoedermond al voor 3/4 verstreken was en dat strippen dus kon. Moet zeggen dat ik daar toch behoorlijk van onder de indruk ben. Geheel pijnloos is het zeker niet en ik bloed nu toch wel behoorlijk. Maar dat was normaal en kon ook nog wel de hele dag aanhouden. Ik hoop dat er nu schot in de zaak komt en dat mijn bevalling toch snelop gang komt. Morgen heb ik om 14.00 nog wel een afspraak in het ziekenhuis maarik hoop toch van harte dat ik die af kan zeggen. Vind het ook wel raar dat ik nu de vk niet meer zie tot aan mijn kraambed, mits ik tussendoor niet beval. Erg vreemd... Nou ik ga mijn bammetje even smeren en thee water aanzetten. Mijn schoonmoeder komt dadelijk om me te helpen poetsen, morgen 2 bezichtigingen voor het huis... Spannend...
Brrr Karina kreeg even een rilling toen ik je bericht las over het strippen ... Straks om 17 u ook naar de gynecoloog , ben eens benieuwd !
Niets om je druk over te maken hoor. Persoonlijk vond ik het een vervelend gevoel maar niet ondraagelijk o.i.d. Gewoon een paar keer flink ademen en dan is het zo gebeurd. En dat bloeden is niet meer dan normaal. Al die kleine haarvaatjes zijn natuurlijk nu kapot en dat gaat bloeden. Wel vreemd om na 9 maanden weer met maandverband onder te lopen...haha. Ben benieuwd wat ze bij jou zeggen/doen vanmiddag. @Mieke: Ik hoop ook dat het nu doorzet. Vind dat mijn geduld wel eens beloond mag worden...
@ ego: heeft iemand van jullie ervaring met die online fotoservice van de hEMA? Zit hier onwijs te balen: ben vanmorgen n flinke tijd bezig geweest met het selecteren van 227 foto's om af te drukken, een opdracht van 350 prints, want veel dubbele voor opa's en oma's enzo. Nu gaat het steeds mis tijdens het uploaden, worden we er uit gegooid met een of andere error. Ik heb de fotoservice al gebeld, ze zeiden dat het erg druk is. Ook zei ze dat er een maximum aantal was, dat zou ik op de site kunnen vinden. Maar op de site staat dat het aantal onbeperkt is..... Iemand suggesties? Hier krijg ik dus helemaal de pip van :x !
Ach ja wat moet moet natuurlijk he ! We moeten erdoor en krijgen er ook iets heel mooi voor in de plaats .
Spannend Karina! Uk; hoe is het gegaan vannacht met Ferry thuis? Myrthe wilde vannacht na het flesje ook niet meer slapen, had weer last van haar ontlasting en uiteindelijk perstte ze het eruit, maar dat deed wrs zo zeer dat ze nog 2 uur heeft liggen huilen. Toen weer een flesje en daarna heeft zegelukkig nog wel even geslapen. Meteen vanmorgen het CB gebeld of we helemaal over konden op de friso comfort ipv mengen met standaard en dat was prima. Hoop dus ook echt dat dat gaat helpen. Schoonouders zijn net de deur uit en manlief is net naar zijn werk. Heb Myrthe op bed gelegd en ga nu even een broodje eten en dan wat slaap inhalen Liefs Daffie
Karina, nou wen er maar vast aan want na de bevalling loop je sowieso nog een paar weken met maand(kraam)verband rond. En daar heb ik nu na bijna 3 weken echt wel genoeg van hoor!
Hmmm vervelend. Heb je wel eerst de software gedownload en alles op je computer geupload om daarna dus het geheel te verzenden (vast wel denk ik).
Dat is wel speciaal, gefeliciteerd. Hoop dat de Friso Comfort helemaal gaat werken voor Myrte. Zielig he als die ontlasting niet wil lukken, Boaz loopt hier helemaal rood aan en gezichtje in de kreukels, hihihi.
Hahaha... dat geloof ik wel ja. Ik weet nog goed wat mijn eerste reactie was dat ik het kraamverband zag...:"Sinds wanneer krijg je er ook spatlappen voor de auto bij?!". Kan nu ook niet echt zeggen dat ik het prettig vind (tampongebruikster hè.... ), but all for a good cause!