Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Maka hier ook pijnlijk gevoel in tepels in het begin. Is inderdaad het toeschietreflex. Bij mij gaat het vrij snel weer weg.
    Dat gevoel heb ik ook zodra Naomi begint te huilen. Daar reageren mijn borsten echt op, zo geinig. Als ik met mijn borsten bloot zit en ze begint te huilen dan schiet de melk er echt uit :).

2. enna

enna Actief lid

9 apr 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    @maka, dat brandende gevoel is volgens mij toeschietreflex. Ik had het pas toen ik gestopt was met bv. Als Katie toen ging huilen brande dat ook zo.

Vanmorgen heb ik mijn man weggebracht naar de kliniek. Was wel even slikken, maar woensdagavond zien we hem weer. Hij had een heel lief berichtje op het krijtbord geschreven:"Ik hou van je!Zorg goed voor jezelf en voor Katie als ik weg ben. Ik denk aan jullie." Schattig he!

Van de kinderarts mag katie nutrilon omneo gebruiken en verder wil hij niks doen aan haar "poepprobleem". Het hoort erbij bij te vroeg geboren kindjes. Nou leuk dan. Katie heeft echt af en toe ontzettend pijn, en hij verteld doodleuk dat het erbij hoort! Ik hoop dat hij ook eens zo op de wc zit... Sorry hoor, maar ik vind het gewoon zo zielig voor haar. Over een paar maanden is ze eroverheen gegroeit zegt ie. Nou als ze volgende week nog zo'n last heeft ga ik naar de huisarts, misschien kan hij een microlax geven ofzo.

pfff vanavond ga ik vroeg naar bed. Hopelijk denkt Katie daar ook zo over ;)

Morgen ga ik Katie laten zien op het werk! Ik ga roze koeken trakteren. Heb net 2 manden versierd en de koeken in leuke cakepapiertjes gedaan. Ziet er heel gezellig uit.

@Karina, succes! Ik hoop dat het strippen geholpen heeft en dat je nu gauw mag bevallen!

@Iggy, Loeka en Patriessie, nog even en jullie hebben echt je beebje in handen. Probeer nog even lekker uit et rusten, want zometeen gaat dat dus echt niet meer ;) (erg he, zo'n goedbedoeld advies. zitten jullie natuurlijk helemaal niet op te wachten!)

@uk, wat fijn dat het zo goed gaat! Wat heb je allemaal geshopt?

oja, ik ben ongesteld geworden, zomaar, uit mijzelf! Dit is voor mij zo speciaal, want voor mijn zwangerschap werd ik niet ongesteld!
    En nu koken voor mij alleen, bweh, dat deed Rob altijd.

Fijne avond! Lisanne

3. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Dayenne en Maka: ja, volgens mij heet dat spugen reflux ja, en dat is in veel gevallen geen medisch probleem, maar iets waar ze vanzelf overheen groeien ja. Inderdaad vandaag was t zo schifterig wat jij beschrijft Maka. Ik denk niet dat ze er echt veel last van heeft, want ze gaat daarna dus niet huilen zoals Naomi van Dayenne. Maar die natte vieze truitjes zitten natuurlijk niet lekker en er is haast niet tegen op te wassen....

4. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Enna: sterkte nu zo zonder je man, maar misschien zal die opname hem wel goed helpen? Eet ze!

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    :) :) Dayenne, dat is me wat zeg. Naomi hoeft er dus maar naar te kijken/huilen en de melk doet z'n werk, hihihi.

Hier af en toe een gevecht hoor het drinken, voornamelijk uit de rechter borst.
    Dan drinkt hij, laat weer los, dan zit ie maar wat te spelen met mijn tepel in z'n mondje en gaat niet echt door met drinken, eigenlijk wel vermoeiend want daardoor krijgt hij niet veel binnen, duurt het lang en als ik stop dan wil ie natuurlijk meer.

Vloeien: geen helder rood meer, ene dag meer als de andere en afhankelijk van hoe actief ik ben geweest dan meestal iets meer.
    Verder ook wat kleine stolsels gehad en wat slierten slijm.
    Het mag van mij echt wel over zijn hoor.
    Vind die Kotex maandverband wel fijn verband, die met vleugels (dunne) dan.

Meiden, wees alert met de reflux, want het kan ook verborgen reflux zijn.
    Je merkt het niet altijd ook de arts niet, maar het is wel vervelend natuurlijk.
    Tenminst dat is wat ik hier op het forum wel eens gelezen heb.

Enna, wat lief van je man zeg! en toch wel fijn dat hij nu weer opgenomen is.
    Het is zo weer woensdag en daarna zo weer weekend, dus dan zien jullie elkaar weer.
    Jammer dat ze niets doen aan het poep probleem van Katie.
    Heb je al geprobeerd om de thermometer even in haar poeperd te doen, wil ook wel stimuleren.
    Wat een leuk idee van de roze koeken zeg! veel plezier vast, maar dat zal wel lukken.

Noppie, nog even terugkomend op de Hema fotoservice. Is jullie verbinding thuis snel qua uploaden, daar kan het misschien ook nog aan liggen?
    Hier heeft Boaz nog geen hele golf teruggegeven, soms een mondje vol, maar ook dat niet heel veel, hopelijk blijft dat zo.
    Enne de kaart is op de post hoor!

Wandelen: lekker he dat wandelen, morgen gaan we gewoon weer even hoor.
    Vanmiddag naar het grote winkelcentrum hier geweest.
    Bij Etos luiers ingeslagen, 2 pakken Baby Dry 2 en 1 pak Newborn 2.
    En met een kortingscoupon 5 euro korting op een pak Newborn 1, en dat terwijl die bij de Etos 4,70 kost, hihi ze gaven toch die 5 euro korting.
    Ze hebben jammer genoeg geen Baby Dry 1, die wilde ik graag uitproberen voor de nacht, nou ja dan maar de gewone 1.

Luieruitslag: hier wel wat rood en een paar rode plekjes.
    Ik heb Billenspray van Zarqa, dat spuit ik er op, hoop dat het helpt.
    Heb geen idee of het al echt onder de noemer van luieruitslag valt dit.

Uk, lekker gewinkeld dus, wat heb je allemaal geshopt?

Karina, wat heerlijk dat je moeder komt zeg.
    En dan daarna straks lekker met het gezin naar NL toe, leuk vooruitzicht.

Naam: vinden jullie het ook nog zo onwennig de naam van je kleintje te noemen.
    Tenminste het voelt nog een beetje raar. Eerst heb je de naam bedacht voor je kleintje en weet je nog niet hoe hij/zij er uit ziet.
    Dan krijgt je ukje 'officieel' de naam bij de geboorte en nu is dat zo definief zeg maar.
    He ik weet niet zo goed hoe ik dat moet omschrijven hoor.

Hormonen: zijn jullie ook wat warrig af en toe of kom je niet uit je woorden of is iets moeilijk te omschrijven.
    Ik heb zo'n gevoel dat dat bij mij nu dus door de hormonen komt.

6. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Enna: wat jammer dat je man weer opgenomen moest worden. Ik hoop wel dat het je een beetje rust geeft.

Winkelen:
    Ik heb kerstcadeautjes gekocht, een versjesboek van Roald Dahl, een sprookjesverhalenboek van Annie M.G. Schmidt, en een Jip en Janneke boekje.
    Verder heb ik een grijze jurk gekocht, een grijze linnen broek en een witte riem. Een spijkerbroek en een blouse. Een waterkoker (hadden we niet meer). Boxershorts voor mijn vent. Voor Ferry heb ik nog 2 shirtjes bij de Hema gekocht, echt ontzettend stoer :) Wit met grote appelboompjes erop en de ander is een grijze met een molentje en appelboom.
    Nu wil ik nog nieuwe schoenen en een nieuwe jas en dan ben ik weer nieuw. Ik voel me zo niet lekker in mijn 'nieuwe' lichaam, dus wat nieuwe kleren enzo zullen wel weer een beetje helpen... En dan maar hopen dat ik snel de kilo's kwijt raak en in mijn oude kleren pas ;)

7. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Uk, klinkt als heerlijk geshopt! leuke dingen allemaal.

Ik moet zeggen dat ik ook een beetje uit mijn doen ben qua kleding.
    Heb zolang in die positiekleding en vaak zelfde dingen gelopen en veel jurkjes dat ik nu een beetje de draad kwijt ben van wat ik daarvoor allemaal dreog.
    Ben sowieso een jurkjes mens maar met borstvoeding is dat niet echt handig wanneer je steeds je jurk omhoog moet doen.
    Met een trui gaat dat makkelijker.
    Mijn spijkerbroek pas ik nog net niet. Om mijn kont zit het nog wat te strak, verder past ie wel dicht!
    Dus de 4 kg die er nog af moet zitten dus o.a. op mijn kont.

8. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik ben nog niets afgevallen,er moet nog 15 kilo af, maar ik begin maar bij 10 kilo ;)
    Kan nu weer lekker wandelen enzo dus ik heb nog hoop.

9. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Hoi meiden

Karina: spannend ik hoop voor je dat het snel doorzet.

Noppie: Ik bestal altijd foto's via webprint.nl is echt hardtikke goedkoop en heel makkelijk te bestellen, je krijgt ze dan in huis gestuurd en de kwaliteit is goed. ik had laatst 149 fotó's voor 10,25.

Uk: zo te lezen heb je fijn geschopt, had je ook wel verdiend na 2,5 maand.

Ben vandaag voor het eerst weer ongesteld geworden (was al weer met de pil begonnen) voel me er echt beroerd van, hopelijk gaat het morgen weer wat beter.

Gewicht: ging dit weekend bij mij ouders op de weegschaal staan, blijk ik nog 7 kilo zwaarder te zijn als voor de bevalling, (na de bevalling van Jasmin was ik maar 2 kilo zwaarder) zei al tegen mijn moeder, ik moet maar met je mee doen met Sonja.

Reflux: spuugen ze dan altijd heel veel, Fuad spuugd ongeveer 1 keer per dag zijn halve fles er uit, de andere keren spuugt hij een klein beetje, ik heb het idee dat hij dan te snel gedronken heeft.

Enna: sterkte de komende tijd, wel lief van je man.
    een buurvrouwtje vertelde dat ze als haar zoontje moeilijk kon poepen ze een klein stukje ongeparfumeerde zeep (net een zetpilletje zeg maar) in zijn kontje stopte, ze zei dat hij dan vrij snel ontlasting kreeg.
    Wel raar dat de kinderarts er niets aan wil doen.

Mieke: ik vind het inderdaad ook wel gek om de naam nu te noemen.

Fuad zit ineens helemaal onder de pukkeltjes op zijn gezichtje, had het even op internet opgezocht en het lijkt op warmte pukkeltjes dit kan onstaan als ze zweten dan kunnen de kliertjes verstopt raken, hij heeft nogal gezweet toen de dokter zijn vingertjes doorprikte, hopelijk gaat het snel weer over, hij had zo'n lekker zacht gezichtje en nu is het net een maan landschap.

groetjes Martine

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    @Noppie, is t ondertussen al gelukt met de foto's bij de Hema? Weet je anders nog wat precies de error was?
    Mijn vriend werkt momenteel oa voor de Hema. Er zijn wel vaker problemen met die server/software die niet goed doorkomen bij hun, geloof ik.

Spugen kan idd reflux zijn. Ik had ook gelezen dat t in principe vanzelf overgaat als ze vast voedsel gaan eten... Het klepje tussen slokdarm en maag werkt nog niet zo goed ofzo.

Uk, goed bezig geweest dus ;) Heerlijk he, shoppen!

Ik was vanmorgen ook weer op de weegschaal gaan staan. Omdat ik zo enorm veel (lekkers) eet, nu t weer kan, was ik eigenlijk bang dat ik ook wel wat boven mijn gewicht van voor de zwangerschap zou blijven hangen. Maaarrr, ik zit alweer op 58.8kg! Jeuj, onder de 60 dus, nog 1.8 te gaan. Wat heerlijk dat t vanzelf gaat :):):)

@Martine, pukkeltjes heeft Vera ook. Die puistjes komen dacht ik door de BV, hormonen van moeders! En ze heeft volgens mij ook wat warmte-uitslag in haar nekje.

@Enna, jammer dat je man weer opgenomen is en je t nu allemaal alleen moet doen. Hopelijk knapt hij snel weer goed op.

11. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Tirtilisko Hoe is het gegaan?

Dayenne Als de luier uitslag erg is kan je er mazena op doen en dan een hidrofile luier erover en dan een gewonen. Help echt super goed.

12. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ spugen, valt hier nu gelukkig weer heel erg mee. De eerste 2 dagen gooide Thije er best veel uit, maar dat kwam omdat hij misselijk was van de bevalling (aldus de kraamzorg). Nu sporadisch het laatste restje melk.

@ wandelen, hoe ver wonen jullie dan bij een winkelcentrum/winkels vandaan allemaal? Of gaan jullie eerst met de auto er naartoe en dan lopen? Voordat ik heen en terug naar een winkel ben geweest is het alweer voedingstijd onderhand... het blijft hier dus nog bij rondjes in de buurt en visites bij schoonmoeder en schoonzus.

@ vloeien, is echt minimaal hier. Af en toe wat kleine stolseltjes en sliertjes verloren in de douche en met plassen. Ben benieuwd wanneer ik er heelmaal vanaf ben.

@ Enna, het is zo weer woensdag meid! Slaap lekker voor straks en have fun met de roze koeken :D.

@ Mieke, dat drinken is hier af en toe dus ook zoals jij het beschrijft. Net hebben we hem in badje gedaan (helemaal zelf! :D) en daarna heeft ie 12 minuten rechtertiet gehad, maar viel toen echt in (diepe?) slaap. Schone luier had ie al net na het badje gehad, dus dat was ook geen optie.. heb hem dus maar in zn wiegje gelegd. Maar ja, is dat nou wel verstandig vraag ik me dan weer af, hij heeft maar 12 minuten 1 tiet gehad (wel effectief gedronken)...

@ naam, heb ik idd ook! Vind het ook zo raar als andere mensen zn naam zeggen!

@ hormonen, verschrikkelijk.. ik ben idd heel warrig.. en ik stink ook enorm.. ik douche 2x per dag en blijf aan het deo'en, maar ik ruik mn oksels continu, word er onpasselijk van. Hebben jullie dat ook of ben ik de enige viezerik? :oops:

@ gewicht, door de BV (denk ik) heb ik echt enorme trek.. ben volgens mij nog amper gewicht kwijt, durf ook nog niet echt op de weegschaal te gaan staan. Loop voornamelijk in omslagtuniekjes, handig met de BV.

Nou, ik ga even douchen en dan op tijd naar bedje hoop ik...
    Tot morgen, hopelijk is er dan geboortenieuws, ik heb er een goed gevoel over dames!

Liefs!

13. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nou ik ga mijn bed opzoeken ben zo giga moe pffff niet echt gezellig voor roy hij zei al kom je niet gezellig ff bij me zitten en dan heb ik moeite met naar mijn bed gaan maar mijn ogen vallen bijna dicht...
    best wel sneu maar ik kan er nu echt even niets aan doen

@karina en is het strippen succesvol? heb je al weeen?

14. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Thanks voor de tip Maatje!

@Reflux, is daar niks tegen te doen?
    Het is erg vermoeiend zo, na elke voeding huilt en spuugt ze en ze wilt alleen maar bij mij op de arm.

@Maka mooi gewicht! Ik weeg alweer 57, nog 1 kilo te gaan! Lekker he, en dat zonder te sporten/diëten! :)

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    @Dayenne, bij reflux kun je wel proberen of t helpt om t hoofdeinde van t wiegje iets omhoog te zetten (boeken onder de poten oid), tussendoor boertje laten, na t voeden nog even rechtop houden, luier voor t voeden verschonen...
    En ik ga nu een beetje experimenteren met de duur van t voeden. Gisteren dronk ze 's avonds steeds langer dan 20 minuten en was weer veel aan t spugen.
    Als t echt heel erg is zijn er wel medicijnen, maar daar wil je natuurlijk niet snel aan bij een baby.

Kleding, ik heb vrijdag een voedingsshirt bij de H&M gekocht. Op zich wel handig, zeker als je buitenshuis wilt voeden. Maar thuis vind ik t toch handiger om gewoon de hele tiet bloot te leggen zeg maar ;).
    Normaal hou ik in de winter van shirts met een col, maar dat is dus ook niet zo heel handig nu. Daarom draag ik nu vaak een V hals of ander diep truitje en een vest ofzo erover.
    Ik doe mijn positiespijkerbroek ook nog wel eens aan. T is een mooi strak model en ik heb m gekocht toen ik weer op mijn normale gewicht was rond 18 weken zwsch. Die band vind ik nu wel fijn om mijn nog wat slappe buik iets van stevigheid te geven. Maar ik heb ook alweer normale spijkerbroeken aan gehad en een rokje! Een maillot voelt ook wel fijn om mijn buik.

16. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    Höi meiden,

Wat wordt er nog veel gekletst zeg. Ik heb daar echt nog geen fut voor. Sinds vandaag alles alleen moeten doen zonder kraamzorg en dan merk je ineens hoe luxe die eerste week was.

En nu had Sanne vanmiddag/vanavond onwijs veel last van krampjes. Moest er zelf van huilen, vond het zo zielig om haar te zien en echt niks hielp. Ja alles hielp voor een paar minuten en dan was het er weer. Voel me nu helemaal brak en geloof dat de hormonen nu wel opspelen. Vorige week helemaal geen last van gehad.

Borstvoeding gaat hier erg goed. Soms een klein beetje pijn als ze niet goed pakt maar eigenlijk pakt ze uit zichzelf heel goed. Ze komt gemiddels om de 3 uur maar s'nachts heeft ze al 2 nachten 4 uur doorgeslapen dus maar 1 voeding s'nachts.
    Heb wel vandaag wat meer last van harde borsten, zou het nu al een regeldag zijn? Bij 10 dagen en als je de geboortedag meetelt is ze morgen 10 dagen...

Meiden, sorry dat ik niet op iedereen reageer.
    Had gisteren al even Tirtilisko heel veel succes gewenst en Uk veel plezier met de thuiskomst van Ferry. Nu wil ik nog een keer de meiden succes wensen die nog moeten bevallen. Hopelijk hebben we deze week alle februari-kindjes binnen!

Binnenkort kom ik echt meer kletsen, als ik mijn ritme wat beter te pakken heb.

Groetjes,
    Dinkie

17. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Tirtilisko, heel veel sterkte met je zoontje. Ik hoop voor jullie allemaal dat het snel beter gaat!

Dayenne, hoe is het nu met je moeder? Het blijft wel doorgaan zo bij jullie.... Heel veel sterkte meid!

Noppie, mooi kaartje!

Uk, geweldig dat jullie Ferry eindelijk thuis hebben! Geniet er van meid, het is jullie gegund! En geniet van jullie "kerstmis"

Mieke, beeb-meeting lijkt me ook erg leuk ja! Dit keer iets meer richting zuiden des lands? :)
    Dat met de naam heb ik ook. Misschien ook omda wij nog vrij laat een andere naam gekozen hebben... Ik weet het niet. Maar ik vind het af en toe ook een beetje vreemd.... Dacht al dat het aan mij lag :rolleyes:

Vloeien, is hier bijna niets meer gelukkig! Is me dit keer toch al erg meegevallen, gelukkig!

Aan de meiden die nog zitten te wachten, ik hoop voor jullie dat de kleintjes snel komen!

Ik heb niet op iedereen gereageerd, was een beetje te veel vanaf donderdag........ Ik zal ook eens gaan kijken om zo'n leuke banner te maken zoals jullie allemaal hebben!

18. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Vandaag bij de gyn geweest , heb dus 1 cm opening en de bm is verweekt . Ik denk dat hij gestript heeft maar ben niet zeker :( hij wroette gewoon wat in me (niet aangenaam maar goed ) en toen we thuiskwamen had ik een heel klein beetje oud bloed in mijn broek liggen .
    Vrijdag nog eens terug en word het maandag inleiden . :cry:

19. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Ow ja heb dus al 2 weken als ik zit regelmatig giga pijn in mijn rug en als ik even rondwandel trekt het terug weg .. Daarstraks moesten we even op de bank zijn voor een brandverzekering van de inboedel en werd bijna gek van de pijn mijn rug . Toen ik terug rechtstond was het bijna gelijk verdwenen , herkent iemand dit ?
    Met het mannetje is ondertss alles terug in orde , we hebben alsnog pizza gegeten zondag .. :)

20. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    jeetje niets van karina zou het dan toch zo ver voor haar zijn?

wie is haar buddy? niets gehoord?

hier gaat het prima ik heb wel wat krampen maar dan duik ik in bed tegen onze hond aan en die functioneert als de beste kruik van de wereld

Deel Deze Pagina