Oh Karina dat zou heel goed kunnen hoor en dat slijm zou je slijmprop kunnen zijn. Wie weet gaat het nu eerder doorzetten, ik duim voor je! Martine, ik zou je wel willen helpen met de banner, maar ik heb een apple mac. En het is handiger wanneer iemand je verteld hoe het moet die op een pc (windows) zit. Esther, die lilypadz (zie link die Married heeft geplaatst) kun je kopen bij Prenatal of de thuiszorgwinkel. Maar je kunt op die site kijken waar ze bij jou in de buurt te koop zijn. Ik ga ze zeker aanschaffen! Oh ik moet boodschapjes echt opschrijven want anders vergeet ik dus waarvoor ik ging/ga. Maar ja dan moet ik dus ook het lijstje niet vergeten... nu ben ik al 2x weg geweest en vergeet dus steeds batterijen en floradix te halen Ik heb het eigenlijk steeds gewoon warm, ook tijdens de zwangerschap warm, maar niet overdreven warm, ja in bed wel. Maar dat komt denk ik door het nieuwe (gratis ) dekbed. Oja en ons nieuwe bed slaapt echt super lekker zeg, heerlijk! Maka, ben je nu al wel gewend aan jullie bed? Ik doe eigenlijk nooit middagslaapjes... heb daarvoor gewoon veel te veel te doen. Ben ook al weer een klein beetje aan het werk gewoon voorwerken zodat straks niet alles tegelijk komt. Seyla, leuk is dat he die complimentjes naar je kleintje toe, hier ook veel hoor! Ook over de wagen en de maxicosi Boaz ligt al heerlijk vanaf 18.30 te slapen. Dus straks, ik hoop zo rond 21.30 de voeding doen en dan saampjes naar bed en dan in bed nog even zappen.
nou beetje vreemd maar het lijkt wel of ik buikvirus krijg moet steeds poepen maar geen diarree gewoon harde keutel... (sorry lekker ranzig ) maar mijn buik lijkt vol te zijn.... heb giga krampen zo af en toe en veel doorzichtig slijm.... maar ik durf niet te hopen dat het voor donderdag doorzet, altijd als ik ergens op hoop gebeurt het juist niet
Iggy, de ochtend dat mijn bevalling begon heb ik ook heel veel gepoept. Wil je geen valse hoop geven, want het zegt misschien niets. Maar ik was daar wel blij mee, want daardoor heb ik tijdens de bevalling geen ontlasting gehad (volgens mij).
mijn buik voelt zo vol aan en ik heb al paar keer zo drang gehad dat ik naar wc moest en dacht ik dat kan nooit ben nu toch wel een keer leeg... maar nee dus
Jeetje wat is er weer veel gekletst vandaag. Karina Hoop voor je dat het doorzet meid. Eppie Tuurlijk mag je je eigen kind (toelachen) uitlaggen. Zoey is hier kampioen gekke snoetjes trekken. Enna hoe is het met je man. Red je het thuis wel of heb je hulp? Uk Hoe is het om je mannetje eindelijk thuis te hebben. Lekker genieten zeker. Zweten overdag heb ik het koud en savonds in bed ben ik elke keer klets nat. Deesje Zoey laat hier ook grote mensen scheetjes. Eppie Wil ik hier ook nog doen douchen met mijn meisje. Daffie Nog even kan je een extra kast kopen voor allen spulletjes. Martine Leuk dat Jasmin zo geniet van haar broertje. Mieke Alweer stiekem een beetje werken. Denk je wel aan jezelf dat je niet teveel hooi op je vork neemt. Mirella Wat een mooie foto's van jullie mannetje Tuurlijk ben je een goede moeder we moeten allemaal onze kindjes leren kennen en ja soms doen we het fout en daar leren we van. Gewoon je gevoel volgen. Kan merken dat het nu makkelijker gaat dan bij Justin en toch ben ik hier soms ook onzeker. Misschien maar goed ook dan blijven we allert. Luiers Pampers of kruidvat eigenmerk. Vandaag voor het eerst met Zoey naar school gelopen (15 min) Viel me niet tegen vond het eigenlijk wel lekker. Morgen manlief weer werken jammer maar kan nu wel mijn ritme gaan vinden met mijn 2 schatjes. De buuf kwam net langs er heeft een collega (kinderdagverblijf) ontslag genomen. Morgen gelijk een sollisitatie brief maken. Hoop zo dat het wat wordt. Justin heeft vanmorgen op school cake met muisjes getrakteerd. Zo trots dat hij was geweldig dat snoetje van hem. Hoop dat ik niemand ben vergeten het was ook zoveel. Oja heeft iemand nog wat van mobiel gehoord? Meiden die nog moeten bevallen hoop dat het niet lang meer hoeft te duren. Lieve Tirtilisko Hoe is het met jullie ventje. Ik stuur je ook even een sms.
Toen mijn vliezen gebroken waren, hebben mijn darmen zich echt gigantisch ontlast in één keer. Had er wel over gehoord, maar dat het echt zo zou zijn, vond ik heel bijzonder hihi. Hier nog zo'n kampioen gekke bekken trekken. Ik moet ook echt de hele dag lachen om Myrthe en ja, ook als ze huilt kan ze er echt heel grappig uitzien. En dan dat trillende pruilipje als ze niet alleen in haar bedje wil liggen Karina; hoop echt dat het begonnen is voor je, maar kan je niet vertellen of het echte weeen zijn. Ik kan trouwens mijn oude kleren echt niet aan hoor. Ben anderhalve week geleden gewoon even gaan shoppen voor een paar andere broeken. Was die positiebroeken echt zat. Het moet maar snel weer rokjes en slippertjes weer worden.... Ga weer effies voor de TV hangen....manlief komt rond half elf thuis, dus nog een uurtje te gaan. Myrthe heb ik zowaar in haar bedje kunnen leggen net (met kruikje voorverwarmd hihi), dus ben benieuwd hoe lang ze het volhoudt....Meestal wil ze 's avonds alleen maar in onze armen slapen xxx Daffie Oh ja, morgen voor de eerste keer naar het consultatieburo, ben benieuwd hoeveel ze is aangekomen. Schat haar wel boven de 4 kilo nu
@ Karina.. ik wordt morgen gestript! Heerlijk dat jij nou weet dat je van het weekend eindelijk je kleintje vast kan houden....... ojee ik lees nu dat het aardig bij je aan het rommelen is ----> op hoop van zegen! Heb vanaaf een beetje erg veel gegeten (zuurkoolschotel) en beebje is nu zo erg in de weer dat ik het gevoel heb dat ie eruit valt hihi.... heb ook een ahum poepgevoel maar kan niet.. zucht! Nou ik ga ff tv kijken ben super onrustig vandaag dus misschien maar ff relaxen als het llukt
@ Mieke: Ja, ik ben echt opgelucht nu ik bij het CB ben geweest. Die arts heeft me wel over mijn onzekerheden heen geholpen. Ik hoop dat ze jou morgen ook goed kunnen helpen met de voedingen van Boaz! @ Mirella: Wat een leuk ventje is Daniel, lekker bolle toet! Jeetje, wat een bevallingsverhaal. Wat naar dat ze je blaas hebben geraakt. Is alles nu wel goed dan? Of heb je er veel last van? Ik hoop dat je snel herstelt! @ Karina: Wat fijn om te weten dat je dit weekend in ieder geval mama bent! Maar het rommelt al wat bij jou? Ik kan je niet zeggen of het echte weeën zijn. Ik duim voor je dat het doorzet en dat je al voor het weekend je kleintje in de armen hebt. Dan blijft het inleiden je ook bespaard! Mijn duimen draaien... spannend hoor! @ Daffie: Heerlijk hè, zo verwend te worden? Dyon ook hoor. Zijn hele kast hangt al vol met kleertjes, zijn spaarpot vult zich al goed en aan speelgoed en spullen ook geen gebrek hier. @ Martine: Ik heb foto's van Dyon verkleind, en ze in 'paint' naast elkaar gezet. Toen heb ik de banner op maat gemaakt, hij mag 420 pixels breed zijn en 75 pixels hoog (in 'paint' wordt het aantal pixels rechts onderin weergegeven, als je met je muis op het plaatje gaat staan). Als je de banner op maat hebt gemaakt, sla je hem ergens op als .jpg, .png of .gif-bestand. Dan kun je op www.tickerclub.com je eigen banner maken als je bent ingelogd. Ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd. Ik weet trouwens niet of er een gemakkelijkere manier is om de banner te maken dan in 'paint', maar zo heb ik het gedaan... Succes! @ Eppie: Ach ja, in ieder geval kan ze me nú niet meer onzeker maken. De arts van het CB heeft al mijn twijfels weggenomen, en nu het bevestigd is hoe hard Dyon groeit kan niemand meer twijfelen aan de kwaliteit van mijn melk. Ik maak me er nu ook maar niet meer druk om. Het was gewoon erg vervelend... Vind Yannique het onder de douche gaan ook al zo lekker? Dyon ook! In badje vind hij ook fijn, maar onder de douche is hij ook helemaal in zijn nopjes! Zo leuk! @ Iggy: Spannend zeg, dat kúnnen wel voortekenen zijn... Ik hoop voor je dat het is begonnen en dat je toch voor donderdag je kleintje in de armen hebt! Maar hoop er indd maar niet te veel op. Heel raar soms hoe iets waar je op hoopt juist niet gebeurt, terwijl het wél gebeurt als je er rustig over bent. Ik ging ervanuit dat ik overtijd zou gaan lopen, maar ik beviel ruim 2 weken te vroeg. Een vriendin van mij was 10 dagen na mij uitgerekend en dacht de hele tijd dat haar kleintje wel een weekje eerder zou komen, maar ze is nog steeds niet bevallen. Raar hoe dat soms loopt (dus hoop nergens op, en wie weet...) @ Patriessie: Succes morgen!
Ik leef nog hoor meiden Ben alleen druk druk en nog eens druk Ik probeer wel steeds bij te lezen, maar kan dus niet overal op reageren helaas Het is hier in huis gewoon een bende nu me schoonouders er ook nog eens bij wonen, we zitten nu met 7 man in ons huis en dat geeft gewoon een hoop zooi en gaat een hoop tijd in zitten. Lisa doet het nog steeds hardstikke goed, wel heb ik sinds vandaag echt pijn aan me tepel, dus ben bang dat ik misschien spruw op me tepel heb ofzo, of dat Lisa tijdens de nachtvoeding verkeerd aangelegd heeft gelegen? Ik val steeds in slaap tijdens de voedingen 's nachts en Lisa slaapt dan dus ook gewoon verder naast mij als ik in slaap gevallen ben.. Ik las hier een hoop ellende over zelfmoordplegende moeders, kindjes die met spoed opgenomen worden in het ziekenhuis etc Leef met jullie allemaal mee, en wil jullie dan ook veel sterkte wensen! Verder nog steeds geen beebjes erbij hier Jammer hoor! Zit ook met smart te wachten tot ik een smsje van me buddy Karina krijg dat er wat aan het gebeuren is, maar het blijft nog stil op me foon.. Morgen ben ik zelf jarig, zou wel mooie datum zijn als je dan bevalt hoor buddy Ik vier mijn verjaardag niet, ik voel me nou ook niet echt alsof ik jarig ben morgen, dus geen zin om te vieren..
goede morgen dames, Loeka gefeliciteerd met je dochter! Iggy en Karina: klinkt mij toch echt als het verliezen van de slijmprop. Zo begon het bij mij! Dus ik duim voor jullie dat het doorzet! Groetjes
@ loeka gefeliciteerd meid helaas maar ukkie wil ons nog niet in het echie bewonderen.... de krampen zijn weer weggezakt... kan wel janken wil zo graag dat ie nu eens een keer komt
heb gister de hele dag helemaal niets gedaan en had wel krampen gisteravond maar het zet niet door... heb nu ook giga druk op mijn onderlijf maar het zet gewoon maar niet door kan me niet voorstellen dat die kleine nu nog uit zichzelf gaat komen nu hij 6 dagen te laat is:'( zat ben ik het lichamelijk nog niet maar wachten duurt zo lang en ik ben zo nieuwsgierig naar ons kleine mannetje, zou hem nu wel eens een keer in het echie willen bewonderen hoor
Is er al iemand bevallen?! Jaaah, Loeka, gefeliciteerd met Tess! Ik zei toch dat er iemand zou gaan bevallen gisteren, haha! En Karina's krampen klinken ook wel serieus...? Iggy, ach natuurlijk kan t nog wel uit zichzelf beginnen . Maar kan me je gevoel wel voorstellen hoor, dat had ik ook toen ik 'overtijd' ging lopen. Maar gemiddeld komt de eerste pas 6 dagen na de uitgerekende datum ofzo, dus je bent nog gewoon gemiddeld! Mieke, ja hoor, ik ben helemaal gewend aan ons bed! Slaap er nu heerlijk in! Wanneer ging je ook alweer helemaal beginnen met werken? Volgens mij moet je wel flink wat discipline hebben om vanuit huis te werken met een baby. Ik merk nu al dat ik totaal niet toekom aan andere dingen die ik nog wil doen; alleen Vera, t huishouden en boodschappen... Mobiel, dat heb ik ook 's nachts, dat ik steeds (bijna) in slaap val tijdens t voeden. Nu zet ik mijn alarm op mijn mobieltje als ik ga voeden, want dat vind ik dus echt doodeng... Eppie, wat idioot dat die tante haar Roosje noemt. Irritant dat soort mensen ! Je kunt pas bevallen als je darmen leeg zijn? Nou, bij mij kwam er volgens mij heeeeeel erg veel uit tijdens t persen. En die middag, na de bevalling, heb ik ook alweer gewoon gepoept . Mijn darmen zijn niet leeg geweest! Ik lach mijn kind ook constant uit hoor! Inderdaad vooral tijdens het huilen, als ze knalrood wordt, gaat pruilen of hele rare geluidjes produceert. Hihi! BH in bed, daar ben ik sinds een paar dagen mee gestopt. Vind t echt vreselijk zitten. Gelukkig lek ik meestal niet en mijn boobs zijn nu niet meer steeds zo gestuwd, dus gaat prima. Ik heb t idee dat ik daardoor nu ook minder pijn aan mijn tepels heb, omdat ze wat ruimte en lucht krijgen. Lilipads, zag ik laatst ook gewoon bij de etos liggen. Voedingsshirt bij de H&M, geen idee tot welke maat ze gaan, ik neem aan XL? Ik heb een S gekocht, valt best ruim en is lekker lang. Bij de Hema heb ik ook al een aantal keer gekeken voor een voedingsshirt, maar vlgs mij hebben ze dr gewoon geen daar. Gisteren alle nieuwe kleertjes die we gekregen hebben gestreken en in de kast gehangen. Die begint nu ook wel aardig vol te stromen ! Ik ben de hele middag bezig geweest... Mevrouw heeft nu al 5 jassen aan de kapstok hangen, echt erg! Oja, en ik heb gisteren een borstkolf besteld! een Medela Swing, enkelzijdig en elektrisch. Volgend weekend hebben we een feestje, waarschijnlijk gaat Vera dan naar mijn ouders. Vooraf wil ik eerst een keer oefenen met kolven en een flesje.
Buddynieuws Loeka haar bevalling is heel snel en hevig gegaan om 17.30 waren ze in het ziekenhuis en om 2 minuten voor 22.00 is Tess geboren! Heel herkenbaar en vooral na 3 nachten wakker te worden of wakker te zijn van steken/krampen in mijn buik en rug en na daarna wat geslapen te hebben afgezakt pfff denk ook dit komt echt niet meer spontaan... VK gaat me vandaag bellen om te strippen.. ben benieuwd want wil nu het weekend ingaan met onze baby!
Ff wat anders. Waar laten jullie je kindje overdag en 's avonds slapen/liggen? Ik laat Vera tot 12/13u in haar wiegje liggen. Dan in badje/washandje en beneden voeden. Daarna ligt ze eigenlijk de hele dag beneden in de box of in de kinderwagen. 's Avonds vaak bij papa op schoot, op de bank of weer in de box. Pas bij de laatste voeding neem ik haar weer mee naar boven. Aan de ene kant lees ik hier en daar dat 'de box geen slaapplaats is'. Aan de andere kant moet t ook niet te stil zijn en moeten ze gewoon kunnen slapen door 'normale' geluiden heen.
Even ego voor nu, vanmiddag lees ik bij en reageer ik weer, krijg zo visite. Maar wat heb ik gehuild vannacht zeg. Boaz schreeuwde het uit van... tja weet niet waarvan, pijn, frustratie of wat dan ook, wanneer hij moest poepen of een scheetje moest laten. Het kwam er gewoon 'bijna' niet uit. En dan is hij ook nog eens snot verkouden dus allemaal slijm in zijn keeltje en snot in zijn neusje. Zo zielig Zag dat Loeka bevallen is, jeeeej meid gefeliciteerd met jullie dochter!
@Maka die vraag hield mij ook steeds bezig.. Maar de meeste (navraag gedaan hihi) doen het net zoals jij, overdag in de box of in de kinderwagen en na de laatste voeding in het eigen bedje.