Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik voel me echt heel rot. (duizelig/hoofdpijn/moe moe en nog eens moe..)

Nou ja het hoort er bij.

2. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    Goede middag dames,

Alles goed hier? Hier is alles ok. Ben met vlagen misselijk, maar heb de afgelopen 2 dagen ook al wel extra gesnoept en wil me er echt voor behoeden te veel te gaan snoepen.
    Mijn (.)(.) knallen af en toe echt mijn bh uit en manlief voelde gisteren aan mijn (.)(.) en die ze: zo die zijn kei hard. Ik zeg: kun je je dan voorstellen dat ze pijn doen. Ik voel met name de pijn als ik ´s avonds mijn bh uit doe! Maar ze zijn gewoon de hele dag gevoelig.

Morgen trouwt mijn broer, dus daar zijn we dan morgen de hele dag. Manlief en ik met geheimpje!

X Esther

3. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Nou mijn klomp breekt, ik zag in me mail dat ik een krabbel had van iemand die mij feliciteerde met mijn zwangerschap, en ik ga kijken is die krabbel weg, maar heb dus geen flauw idee hoe deze persoon dat zou moeten weten :confused: dus maar even gemaild hoe deze persoon aan die wijsheid kwam? nu nog antwoord afwachten :eek:

4. dushi1980

dushi1980 Actief lid

11 jun 2007
    225
    0
    0
    Eppie25 en Marijke76, hahaha ben jaloers op jullie symptonen. Voel helemaal niks en maak me een beetje ongerust! :(

5. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Hey Ladies,

Hier ben ik ook weer even na een hele leuke vermoeiende dag met de Staffords.

Hoe gaat het met jullie?

6. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hey Dayenne,

Ik herken wat je verteld. Bij mij is het toen onderzocht en het bleek zo te zijn dat mijn suikerspiegel in 1 keer zo laag wordt dat mijn lichaam dit niet op kan vangen. En wat jij vertelt herken ik daar helemaal in. Misschien kun je ook het adviesopvolgen wat ik toen gekregen heb:
    * Eerst eten 's morgens daarna tot actie komen, zo ook douchen.
    * Ieder uur iets eten, als is het maar een sultana (1 van de 3)
    * Iets bij je hebben voor het geval dat je je wel licht gaat voelen in je hoofd, maakt niet uit wat zoalng er maar suiker in zit.

Ik hou me nu al 3 jaar aan dit advies en ik heb het nooit weer gehad. Terwijl ik zelf toen bijna dagelijks flauwviel... Dus wie weet kan het jou ook helpen. Ik hoop het in ieder geval.

Liefs
    Karina

7. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Je hebt ook helemaal gelijk. En ik ben inderdaad één van die vrouwen die in de categorie valt.... :( Het gaat verder ook goed. Heb weinig symptomen, 1 hele typische... schimmelinfectie.... :oops: en een enorme behoefte aan vers en zoet fruit. Aardbeien en nectarines en sinasappels...Ik voel helemaal niets op die steken na, ben niet misselijk, wel moe dat wel. Maar verder helemaal prima.

Dus geen bloed geeft moed! Het motto van het jaar!

Thanx!

Liefs
    Karina

8. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Hier ook een vermoeiende dag achter de rug en nu even uit puffen met de laptop op schoot. Vanmorgen een zwangerschapstest gedaan en nu was hij positief. Extra bevestiging voor mij want dan belt de dokter en ben je zwanger. Gelijk foto's ervan gemaakt met leuke achtergrond (zie album) dat is altijd leuk voor later!

Hier ook veel symptomen: misselijk, duizelig, hoofdpijn, super gevoelige (.)(.) en zo moe! maar is voor een goed doel en nog 1 weekje werken en dan heb ik lekker 2 weken vakantie dus dat komt heel goed uit.

9. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Hoi allemaal,

Even over kinderopvang enzo: net eventjes zitten googlen hoe dat gaat hier in Utrecht: wachtlijsten vaak minimaal 24 maanden :confused: :confused: :confused: . Hebben jullie je al voor kinderopvang aangemeld? Voelt nog niet goed, want ik weet niet eens of het wel blijft zitten?

10. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    @ noppie dat is wel erg veel dan moet je voor dat je klust je kindje al aanmelden? Veel mensen schrijven zich ook in op meerder kinderopvangcentra om zo meer kans te hebben. Toevallig werk ik ook op een kinderdagverblijf dus zodra ik het mijn baas vertel schrijf ik het kindje gelijk in. Dan heb ik tenminste de groep die ik wil (nadeel als je er werkt je hebt ook meteen eisen)

11. @Noppie,wow, 24 maanden! Zelf heb ik er nog niet over nagedacht. Wil eerst die eerste echo zien. Maar dat klinkt niet hoopgevend.

12. Ik val niet flauw, maar voel me wel vaak licht in mijn hoofd. Misschien heeft dat ook wel te maken met mijn suikerspiegel. Heel regelmatig eten helpt bij mij wel.

13. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Nee, vind ik ook. Het is ook echt nog eens hardstikke duur zeg!

14. @Noppie, wat betaal je er dan voor? Er komen wel weer veranderingen aan vanuit de politiek, omdat ze zich met de huidige regeling hebben verrekend :( . Volgens mij wordt het alleen nog maar duurder.

15. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    De kosten vallen nu echt ontzettend mee hoor, je krijgt vaak veel terug en dan ga je van 750 euro voor 3 dagen naar 125 voor 3 dagen (125 per maand voor 3 dagen per week) en nu gaat de regering inderdaad veranderen dus hoe duur het straks is durf ik niet te zeggen

16. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Caro, dat licht in je hoofd voelen komt me bekent voor. Vooral de laatste dagen. Dan ben ik ergens heb ik het heel warm en voel ik me echt niet goed en heel flauw. Wanneer heb je trouwens een echo. Ik dinsdag gelukkig al, heb er veel vetrouwen in.

17. @Mupkuh, ik heb mijn eerste echo op 3 juli. Donderdag over een week. Heb er ook alle vertrouwen in, omdat ik 's ochtends vaak zo misselijk ben en heel gauw moe ben. Dat had ik in november niet. Verder knalt mijn test er gewoon af. Manlief zij nog, misschien is het wel een tweeling. Dat zou heftig zijn! Hoe dan ook, het is er in elk geval 1.

@Ilona, volgens mij zijn er plannen voor een eigen bijdrage die inkomensafhankelijk is.

18. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Dat licht in je hoofd herken ik wel, heb het ook als ik bijv. onder de douche sta of snel opsta.

Zoals beloofd zou ik nog even laten weten hoe mijn ouders hebben gereageerd op het nieuws. Ze kwamen vandaag dus terug van vakantie en wij gingen het fotoboek van het trouwen laten zien.. daarna gaf ik ze de kaart waarop staat: Een kleinkind!.. mn moeder kreeg tranen in dr ogen en vond het helemaal geweldig... en zei gelijk tegen mn vader 'zie je wel!' Dus ik: wat zie je wel? Blijkt dat ze gister tegen mn vader zei.. ik moet je wat zeggen, A.... is volgens mij in verwachting. Het kindje wordt ongeveer op mijn verjaardag geboren.

En dat klopt dus! Hoe bizar! Mn broertje en ik noemen haar nu dus ook Jomama, haha..
    Mn moeder is tijdens haar beide zwangerschappen nooit misselijk geweest en heeft weinig last van kwaaltjes gehad, dat wist ik eigenlijk wel, maar het stelt me toch even gerust. Ik voel me namelijk nog steeds normaal, buiten enorme vreetbuien en moeheid. Dus wellicht is het erfelijk?!

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey meiden, hier ik ook weer even.
    Oeps schrikken zeg van dat flauwvallen Dayenne, gelukkig was je lieve mannetje in de buurt.
    Ik herken het ook hoor. Soms krijg ik van die krampen in mijn darmen en dan moet ik echt rennen naar het toilet.
    Eenmaal daar dan breekt het koude zweet me uit en moet ik echt ergens op steunen terwijl ik op de wc zit.
    En zo zit ik dan soms wel 20 min. voordat het over is.
    Ook ben ik een paar jaar terug een keer flauwgevallen.
    Goh wat hebben hier eigenlijk veel meiden last van.
    En Dayenne het kan ook zijn door de hete douche waar je op dat moment misschien net even niet tegen kan.

Marriedgirl, wat voelt dat speciaal he om het grote nieuws aan je ouders of schoonouders te vertellen.
    En moeders voelen dat soort dingen altijd wel op de een of andere manier aan.
    WIj waren vandaag de hele dag bij mijn zus en zwager en ik heb goed mijn mond kunnen houden.
    Van vriendlief mocht ik het wel zeggen, maar de broers van mijn zwager waren er ook.
    En volgende week zondag viert mijn vader zijn verjaardag en vertel ik het liever daar (ouders weten het al), vind ik toch een leuker en gezelliger moment.
    Dan wanneer we vandaag allemaal moe en bezweet in de tuin aan het werk waren. (ik niet hoor).

En wat was ik toch weer moe zeg, had eigenlijk we bij mijn zus naar boven willen gaan en naast mijn kleine nichtje (11 maanden) willen gaan liggen slapen, hihi.

Hier ook van horen-zeggen 24 maanden wachttijd op het kvd.
    Twijfel wat ik zal gaan doen. Heb nog geen idee hoe we het straks willen oplossen.
    We werken beiden vanuit huis en onregelmatig wel thuis en niet thuis werken.
    Maar ja je inschrijven kan nooit geen kwaad, dus misschien gewoon maar doen en over een tijdje weten we dan wel hoe we het willen gaan indelen.

Caro, fijn idee dat je er een goed gevoel bij hebt door al je symptomen hoor.

20. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Thanks voor je adviezen meid!
    Eindelijk iemand die weet hoe ik me voel. Ik probeer al een jaar erachter te komen wat het nu is, ben echt blij dat ik nu tenminste wat kan proberen. Fijn dat je het al 3 jaar niet meer hebt gehad! Ik hoop dat het bij mij ook helpt, ik ga me echt aan je adviezen houden!

Liefs Dayenne

Deel Deze Pagina