Nou kweenie hoor, maar bij mij gingen de voorweeen toch ook zo... Anders bel je de huisarts toch, ff checken op blaasontsteking kan geen kwaad natuurlijk. Voel je tijdens de rust je kindje ook niet? Kan ook zijn omdat je je druk maakt nu, dat voelt die kleine meteen aan... Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer zo goed weet of ik haar nog veel voelde bewegen tijdens de weeen. Ik geloof t niet. Ik weet wel nog dat ze een hele tijd geslapen heeft tijdens de weeen (volgens de CTG) in het zkh... Als je t niet vertrouwd, toch nog een keer de VK bellen hoor!
9.14 kramp van 2 min en 9.27 kramp van bijna 1 min das toch geen blaasontsteking nou weet het ook niet meer...
@Iggy, ja hoor, waar slaat dat nou op?! Lijkt mij toch geen blaasontsteking, maar ja, je kan het idd altijd maar wegbrengen, dan weet je het tenminste zeker. Het lijken mij toch echt voor/echte weeen hoor. Hoop het zo voor je meid! Ik weet eigenlijk niet meer of ik Naomi nog voelde ja of nee. Was zo bezig met het wegpuffen van de weeen! @Axioma, balen dat je zo'n vermoeiende nacht hebt gehad. Zielig he, die krampjes. Vind ik ook altijd ... ik heb nu druppeltjes van Cinababy van VSM, schijnen te helpen, ze heeft er gisteravond minder last van gehad. Ik lees ook dingen over Infacol, halen jullie dat gewoon bij de drogist, of wat is dat?
Iggy, ik zou ff naar de huisarst gaan met een plasje.. wachten op de uitslag en daarna de VK meteen weer bellen. Bij ons is de uitslag van een blaasontsteking er altijd binnen 10 minuten ofzo.. dus kan je op wachten. En als je daarna de VK weer belt heb je meer duidelijkheid. Ik vind het ook wel echt klinken als weeen hoor.. Groetjes Anne
infacol is iets nieuws tegen krampjes. Ik gebruik het sinds gisteren ook, weet dus nog niet echt of het ook werkt.. Ik heb het gewoon gehaald bij het kruidvat. Groetjes
@ famveenstra: kan me voorstellen dat je Martijn nog niet durft weg te leggen. Ik hoor Ebbie Gail hier ook veel smakken en geluidjes maken, dus doe ik 1 oordopje in. Mijn vriend wordt wakker als ze zich meldt en hij maakt mij dan weer wakker. @ Iggy: klinkt toch wel alsof je al echt aan het rommelen bent. Het duurt nu vast niet lang meer meid. Enne, de dag dat het bij mij begon heeft de gyn ook eerst een blaasontsteking geconstateerd, ben zelfs toen nog met een kuur begonnen..... @ Tir: succes straks bij de dokter. Ik hoop dat je nog meer goed nieuws krijgt. Hoe gaat het met je kies/wang inmiddels? Hopelijk is de antibioticum goed aangeslagen. Het is belangrijk dat jij gezond bent als batuhan weer thuiskomt! @ Deesje: haaaa, jij ook een rustige nacht dus, mooi! @ Axioma: oei, jij een pittige nacht dus.... Hier gisteravond een rustige avond en nacht gehad. Ebbie Gail kwam nog om 21.30, om 01.00, om 04.00 en om 08.00. Is nu wel wat onrustig. Heeft n tijdje bij papa op schoot gelegen en nu op hoop van zegen met de speen haar mandje in. Straks om 10.30 komt het consultatiebureau, dus ik ga nog gauw eventjes opruimen hiero. @ Maatje: zoho, die Zoey slaapt goed door zeg! Hopelijk is de verkoudheid niet meer dan dat!
Iggy Ik zou ook nu gelijk naar de huisarts gaan en wachten op de uitslag zoals Anne al zei. Volg je eigen gevoel meid. En anders gewoon overdrijven als het moet.
heb net weer gebeld en ik mag half 12 komen... moest wel eerst flink in d etranen schieten omdat ik ook de baby vanaf gisteravond niet heb gevoeld... ze zei ja das normaal... moet je gewoon ff afwachten ik verwacht in d eloop van de middag wel dat je hem voelt.... maar toen ik zei ja ik verwacht.... en vol schoot ging ze toch maar bellen of ik eerder kan
Iggy Sorry dat ik het zeg wat een trut van een vk. Bij twijvel of ongerustheid moeten ze niet moeilijk doen en luisteren. Anders vraag je of je voor je eigengevoel een ctg mag laten maken. Succes voor straks meid. Trek je snoetje maar los.
ik vind dit ook echt een vreselijke VK hoor. Ik mocht altijd langskomen bij twijfel of ongerustheid. Ik vind dat ze altijd naar het gevoel van de moeder moeten luisteren en daar naar moeten handelen.. pffff. Heel veel succes Iggy en laat niet over je heen lopen hoor! Ze moeten gewoon naar je luisteren!
Iggy, ik vind t ook een behoorlijk slechte gang van zaken. Over leven voelen hebben ze mij nog eens extra gezegd 'als je t niet vertrouwd, gewoon bellen, dan ga je ff aan de CTG. t Is je kostbaarste bezit'. Die krampen, hebben ze ook echt een piek aan pijn en nemen ze daarna weer af? Ik wist meteen met de eerste voorwee, dít is een wee en geen 'kramp' meer (toen heeft t alsnog 1,5 dag geduurd voor t echte werk begon, maar toch..)
@Tir: heey goed nieuws! hopelijk blijft het zo! @Noppie: gelukkig toch nog tot rust gekomen.. tis wat he met die kleintjes! @Douchen: ik doe het wel alleen.. vind het prettiger dan in badje doen. zo'n gedoe! en ik krijg het ontzettend van in mijn rug. gelukkig is Soraya wel een waterratje en maakt het haar niet uit op welke manier ze nat wordt! @Infacol: gebruik het hier nu al een week en het gaat prima! ze moest alleen wel wennen aan het sinaasappelsmaakje haha! het is gewoon bij de Kruidvat te koop @Mirella: bij mij is de bovenkant van de wond ook opgezet. maar ik denk dat dit gewoon littekenweefsel is. moet dinsdag toch weer naar de gyn, dus zal het hem wel ff vragen. maar volgens mij hoort het er gewoon bij hoor! @Iggy: wat erg van je vk zeg! je moet toch altijd langs kunnen komen als je je zorgen maakt! wel goed dat je het voor de zekerheid laat checken, maar volgens mij zijn het weeën hoor! succes meid! Hier wel weer een rustige nacht gehad. ze kwam wel iets eerder dan de afgelopen 2 dagen, maar ik vind het niet vervelend. nu ligt ze ook weer lekker in haar bedje.. nog een beetje aan het jammeren, maar dat doet ze altijd wel even haha! ben net nog even bij mijn werk langs geweest. was wel leuk. maar het vreemde is dat ik nog steeds geen duidelijkheid heb over mijn contract na juli... snap eigenlijk niet zo goed dat mijn baas daar zo vaag over is. naja ik zie het allemaal wel. dat duurt ook nog wel even! hier schijnt de zon helemaal niet! ben bang dat ik nu aan de verkeerde kant van het land woon.........
Goedemorgen! Tir, dat is goed nieuws meid, hoop dat de uitslag van het bloedonderzoek helemaal goed is! Iggy, heb je een vk praktijk met meerdere vk's? Anders vraag je naar een andere vk, want een vk moet je wel kunnen geruststellen en als je ongerust bent en je niet weet waar je aan toe bent moet ze toch ook een beetje normaal antwoord geven, sterkte. Infacol: heb het sinds gister gebruikt en ik denk dat het iets beter helpt als cinababy. Heb het bij Etos gekocht. Lilypadz: wat een uitvinding. Heerlijk om geen BH aan toe hoeven tijdens het slapen. En zo makkelijk in gebruik. Hier draait al weer het zoveelste wasje. Boaz is wat overgeverig, denk dat het te maken heeft met zijn verkoudheid. Bij het ademen schiet er steeds een snotje heen en terug in zijn neusje. Gelukkig heeft hij geen koorts. We hebben wel een goede nacht gehad saampjes en vanmorgen heerlijk nog even 2 uurtjes saampjes in ons grote bed liggen slapen. Vriendlief was op de bank in slaap gevallen, die hoort echt niets in tegenstelling tot die van Noppie zeg, hij is trouwens ook stront verkouden. Hoop niet dat ze mij aansteken hoor. Miireii, jammer dat je geen duidelijkheid krijgt over je werk. Maar het is gelukkig nog heel ver weg juli. Maatje, ow wat heeft Zoey goed doorgeslapen zeg. Axioma, vervelend he zo'n gebroken nacht. Heb je iets tegen de krampjes? Zielig he en je voelt je zo machteloos. Veel plezier met je ouders, de mijne komen morgen.
belde net de vk dat er om de 10 min 1 minuut giga krampen zijn en dat ik af en toe een half uurtje geen krampen voel zegt ze tegen me ga maar even langs de huisarts want je hebt vast een blaasontsteking Hallo, Ik lees afentoe met jullie mee.... ZE ZEIDEN DAT IK OOK BLAASONSTEKING HAD...MAAR MIJN BEVALLING WAS BEGONNEN..EN HAD INMIDDELS 6 CM. ONTSLUITING..TERWIJL ZE ME GEWOON NAAR HUIS HADDEN GESTUURD ZONDER TE CHECKEN,EN MOEST IN HET ZIEKENHUIS BEVALLEN I.V.M STUITLIGGING..WAS DER SNEL WEER,HAD ZO'N PIJN...KWAM ECHT NIET VAN BLAASONTSTEKING! ZOU GEWOON AANDRINGEN BIJ DE VERLOSKUNDIGE HOOR! groetjes een juli 2008 mama
Voor alle verkouden beebjes: Even bij de apotheek een spray met zoutoplossing kopen. Die mag je zo vaak gebruiken als nodig is. Dan komen de snotjes er wel uit
Kerst was geweldig! Echt super gezellig! Zal later vertellen wat we gekregen hebben, het typt nu lastig met Ferry op mijn arm
@ Mireii: wij krijgen ook direct last van onze rug met dat badje, daarom vind ik douchen ook veel fijner. Bovendien hebben wij (nog) geen groot bad, dus ze zal sowieso aan het douchen moeten wennen. Maar tot nu toe vindt ze het errug lekker. @ Mieke: hier ook het zoveelste wasje opgehangen en ook 1 netjes gevouwen en opgeborgen, ooow nederige huisvlijt . Over Boaz z'n snotje: mijn kraamhulp liet me zien dat je met een klein plukje watten (beetje nat gemaakt) een soort ienimini-tamponnetje kan rollen tussen duim n wijsvinger en dan n beetje in het neusje schroeven om de troepjes eruit te halen. Dat vinden ze niet echt leuk, maar het helpt dus wel om het neusje goed schoon te krijgen. Ebbie had melkresten in haar neusje zitten, vandaar... Misschien iets om eens uit te proberen als ie er last van heeft? Vanmorgen is de wijkverpleegkundige van het CB langs geweest. Het was eigenlijk meer een soort intake. Ze had eigenlijk nergens commentaar op of echt advies over. Ja, dat we Ebbie minimaal 2x per dag op haar buik moeten leggen met haar armen naar voren, zodat ze haar nekspieren gaat trainen. Dat hebben we nog niet echt vaak gedaan, alleen na het badje als ik haar ging olieen. Mijn vriend vergeet haar steeds te olieen als hij haar verzorgt na een douchebeurt met mij, dus ze heeft nog niet vaak haar nekspieren getraind. Zou dat nou echt nodig zijn, dat vraag ik me dan dus af? Hebben jullie hier ook advies over gehad? En hoe vaak doen jullie dat dan? Verder was Ebbie Gail goed gegroeid: anderhalve week geleden woog ze nog 2860 gram en nu alweer 3180 ! Het was natuurlijk wel met een andere weegschaal, dus er kan wat meetfout bij zitten, maar hoe dan ook is ze goed gegroeid! Yeah, mijn borstvoeding rules! Ebbie is vanmorgen minder huilerig, ze 'pikt' het ook om een tijdje zoet gehouden te worden met een speen, terwijl ze dan toch wakker in haar mandje ligt. Toen ze na het CB-gebeuren toch weer ging huilen ben ik met haar gaan wandelen, buiten in de wandelwagen. Het was heerlijk: een waterig zonnetje, weinig wind, voorjaarsfluitvogels en een eerste gezamenlijk bezoekje aan de bakker. Ben een half uur op pad geweest, super! Daarna heb ik haar in de wandelwagen laten liggen, zoals ik gister las dat 1 van jullie deed, en had ik zowaar nog even de rust om een boterham te eten. Toen meldde ze zich toch echt waar en heb ik haar gevoed. Ik heb haar daarna tegen mijn buik aan in slaap laten vallen en nu ligt ze lekker in haar wiegje . Er zit vandaag nog steeds wel 'maar' 2 uur en 20 minuten tussen haar voedingen in, maar het gaat echt veel beter dan gisterochtend. Yes! Nu ga ik ook eventjes mijn rust pakken. @ Iggy: als het toevallig toch begonnen is, VEEL SUCCES!
Iggy: wat een rare gang van zaken, hopelijk neemt ze je straks wel serieus, en ik hoop voor je dat het tog echt begonnen is. Tir: hopelijk word hij overgeplaast. Noppie: gelukkig heb je een rustige nacht gehad, !houden zo Ebbie!