Nee, dat willen we niet meer zo laten. Maar die twijfel was er al een poos.. Toen ik zwanger was was ze heel enthousiast, maar nu laat ze nooit iets van zich horen. Niet per email, niet per facebook, niet per telefoon, geen sms en niet real life.. Lila kent haar helemaal niet, als ze daar terecht zou komen is ze in één klap haar ouders kwijt én een hele liefdevolle opa en oma die ze meerdere keren per week ziet (mijn ouders). Dat lijkt ons niet goed voor haar.. we hadden dan ook hele andere verwachtingen. We hebben bewust gekozen voor haar omdat ze van onze leeftijd is, en misschien een meer aan thuis gelijkende situatie zou kunnen bieden. Achteraf blijkt dat Lila bij opa en oma veel meer thuis is, tante M kent ze nauwelijks..
@ Bloem, mooie echo! Gaaf! @ Lilalief, man oh man, wat een bagger situatie! Dikke knuffel! @ Knor, Ninja, leuk dat jullie het zo leuk en gezellig hebben gehad samen! Knor, op naar nog meer lekkere dagen!! Knuffel! @ Ik heb het kop vol snot syndroom. (heeeel verkouden.) Knuffel!
Goedemorgen Weer een week voorbij... tijd vliegt!! Bloemp hoe is het meis?! Mooie echo!! Donder Beterschap LD Mooi buikje
Like *duimpje omhoog* Ah! Ik weet nog hoe frustrerend ik het vond dat ze maar niet kwam. Sterkte Bloem! ik hoop echt dat ze snel komt! Dikke knuffel!!
Ha meiden niet veel op internet vandaag dus nu maar ff snel via mobiel van manlief. Beeb zit nog steeds binnen en geen tekenen dat ze van plan is naar buiten te komen. Eten bij mijn ouders vanavond en s blijft daar logeren. Morgenochtend om 7 uur moeten we in het zkh zijn. X
hopelijk kan je het afbellen morgen! *babybloem, laat je eens zien! je bent prachtig, tis lekker weer buiten, papa, mama en broer en heeeeeeeeeeel veel anderen willen je zien! kom maar, krijg je een lolly!*
Jammer meis dat ze niet uit zichzelf komt, alvast succes morgen en een hele voorspoedige bevalling... Dat je dan maar lekker van jullie meisje kunt genieten!! Zal aan je denken morgen!!
Jammer Bloem, dat ze zelf geen aanstalten maakt Inleiden lijkt me ook niks, maar dat komt echt wel goed. Het gaat hoe dan ook voorbij. Als je morgen ingeleid wordt, beval je dan ook morgen? Of doen ze het rustig aan met eerst vliezen breken en dan kijken of het alsnog van nature gaat? Strippen is lang niet altijd effectief, misschien dat gebroken vliezen al sneller iets doen?
@ Evenstar, hoe is het nu met je? 4 dagen 2 meiden in huis.... Hoe voel je je en hoe is trouwens de bevalling gegaan?
Het gaat goed! V eerle is een heel tevreden en makkelijke baby. 's Nachts ligt ze wel wat vaker te spoken, maar meer dan drinken, slapen en luiers volpoepen doet ze eigenlijk niet. Overdag slaapt ze uren achter elkaar (ben ik niet gewend, want Renske was echt een heel geringe slaper). De bevalling is kort en heftig geweest, maar ik kijk er met heelveel trots (ok en met een beetje gene voor het kabaal dat ik gemaakt heb) op terug. Ik had de hele dag al gerommel, om 21 uur voelde het als weeen en zijn we gaan klokken. Mijn man heeft om 22 uur de vk gebeld, ik was notabene tussen de weeen door nog met een half oog naar een dvd aan het kijken Het werd wel steeds sneller op elkaar en pittiger maar was nog goed te doen. En toen had ik al 4 cm! In een uur! Daar heb ik vorige keer zeg maar 16 uur over gedaan ofzo . Ik kon meteen naar het zkh, had mijn ouders in huis voor opvang voor R enske. Daar werd het heviger en heviger, en ik heb me gewoon laten gaan. Voor mij werkt puffen pas als ik me herpakt heb, het helpt voor mij wel om de pijn gewoon op zijn 'oer' uit te brullen, dus eh, dat heb ik ook gedaan Om 23:30 had ik 9 cm en zei de vk dat ik die dag nog wel zou bevallen (leuke datum, 12/06/12). Maar helaas stagneerde de boel toen, ik bleef een uur op die 9 cm steken met knoerharde weeen . Dat was een horroruur, waarna ik bijna 10 cm had en mocht persen, helaas zonder persweeen. Ik had alleen een lichte persdrang op de top van de wee, dus ik moest het zelf doen. Wat raar voor mij was, want bij R enske had ik enorme persweeen, en deed mijn lichaam het gewoon zelf. Nu heb ik dus met eigen kracht geperst, en ook dat ging best snel. Deed wel veel meer pijn. Oei. Maar in 15 minuten kwam ze eigenlijk in de laatste wee, in een keer, hoofd, herpakken adem, en hop daar kwam de rest. Wat een waanzinnig krachtige ervaring! En opluchting, hahaha! Dus net op 13 juni geboren, ons eigenwijsje. En hoe dat kwam? Net als haar zus bleek ze een sterrenkijker!! Alleen R enske draaide zich juist voor het persen keurig om, terwijl V eerle dus net voor de laatste centimeter besloot verkeerd te gaan liggen. Heb ik dat!! V eerle is een puntgaaf kindje, meteen zo prachtig om te zien. Eerst een uur lekker bij me onder een dekentje bloot op de borst gehad, in alle rust. Heel anders dan bij R enske, waar ik een gyn en veel gedoe om mijn bed had. De borstvoeding liep al uit mijn borsten toen ze daar lag gewoon (het helpt dat ik R enske doorgevoed heb de hele zwangerschap). Ze kon dus meteen drinken, en dat ging ook meteen goed. Ik verloor wel veel bloed, twee keer zoveel als ze normaal willen zien, dus ik ben nog even in de gaten gehouden. Had nog een kleine hechting, en toen we met zijn allen een beetje bijgekomen waren, kon ik gaan douchen... en om 4 uur 's nachts dus naar huis. Duh??? Dat was echt raar haha! Dat is dus een poliklinische bevalling. Wel veel prettiger en met mijn oergebrul op de weeen maar beter ook Nou, haha, lang verhaal! Maar een bevalling van 5 uur, ipv 20... dat is heel heftig, maar wel echt een stuk beter te doen, en ik ben ook een stuk 'stabieler' en blijer de kraamtijd ingegaan. Bij R enske ben ik echt in shock geweest van de bevalling en heb ik de hele kraamtijd dikke tranen gehuild om het gewoon een plek te geven. Nu zit ik echt op die roze wolk, en weet ik waar anderen het over hebben als ze dat zo noemen
Fijn om nog even jouw positieve verhaal te lezen over een zkh bevalling. Ik heb nog geen idee hoe ze het gaan doen? Dat hebben we nog niet besproken, maar wil idd vragen of ze in eerste instantie geen hormonen willen gebruiken en alleen mijn vliezen willen breken. Als het dan nog niet op gang komt kunnen we alsnog opwekken met hormonen. Vind het wel spannend nu! Moet nog ff wat spullen voor mezelf bij elkaar zoeken, had me daar nog niet echt in verdiept, dus moet even googlen wat je zoal nodig hebt. Voor de baby heb ik 3 setjes bij me, lijkt me voldoende toch? Bedankt voor alle aanmoedigingen en ik laat wat weten (via ninja) zodra ze er is. Evenstar, als je wilt mag je het dan ook op het juni mama stuk melden, maar jij bent nu ook druk met je 2 meiden dus vind het ook prima om dat later zelf ff te doen als we rustig thuis zijn.