EENS! Kennelijk ben ik dan ook een ouderwetse (aanstaande) moeder! Ik hoop dat het lukt om in de opvoeding veel eigen spel en creativiteit en fantasie te stimuleren. En ook lekker samen spelen of knutselen als beep daar oud genoeg voor is.
Vind je helemaal geen ouderwetse moeder.... Ik denk er precies hetzelfde over...Soms zeggen mensen weleens tegen mij: Martine, je had 30 jaar eerder geboren moeten worden....Ik hou namelijk ook helemaal niet van dat moderne speelgoed met al die batterijen, flikkerlichtjes en sirenes....Vreselijk!!! Doe mij maar leerzaam, kleurrijk, houten speelgoed....Op mijn kraamwensenlijst staat dus ook alleen maar "verantwoord" speelgoed......Ben zelf ook groot voorstander van voorlezen (heb niet voor niets 200 kinderboeken!!!) en samen spelen/leren....Nu ik dit zo typ denk ik: Jeetje, ben ik echt een geitenwollensokkentype???.....Misschien dat ik nog bij draai, maar denk het niet. Gelukkig denkt mijn man er precies hetzelfde over, dat scheelt!
@ Mir ik ben het ook met je eens. Kijk, even tv kijken of even een spelletje op de pc is niet erg, maar echt niet hele dag! En ben je echt niet ouderwets voor hoor
Heb zelf overigens ook altijd met fantasierijk speelgoed gespeeld....Poppenkastpoppen bijv...hele verhalen mee verzonnen. En later toen ik wat groter was speelde ik ziekenhuisje met mijn knuffeldieren....Ook was ik altijd erg van het knutselen (kralen rijgen enz) en gezelschapspelletjes spelen....Zo anders dan mijn broer, die zat idd altijd op zijn kamer op de nintendo en later toen hij een tv op zijn kamer had zag je hem helemaal niet meer....Ik heb dat nooit gehad, en nu nog steeds niet....Vind dit zo heerlijk, met de laptop op de bank, beetje forummen, maar kijk eigenlijk zelden tv....lees liever een boek!
haha ja echt oud hihi hier ook crea opgevoed mede door vrije school krijg je toch idd andere dingen mee..en mijn ouders kochten hoe "arm" ook altijd houten speelgoed! Hier ook voorstander van en vragen meestal ook houten speelgoed maar helaas het plastic en batt.. gehalte blijft aanwezig! Hier mogen ze beneden en op zolder er een zooitje van maken haha mooie afwisseling en crea zijn ze wel Verder ook zeker geen tv op kamer en liever buiten hoor en ook heeel veel boekjes, Sem houdt dan ook echt van voor gelezen te worden of "zelf" lezen!
Net ook maar even generatie 2010 gekeken. Was toch wel nieuwsgierig geworden nadat er steeds meer reacties kwamen. En ook hier tranen met tuiten hihihi. Ik weet nu al zeker dat als die kleine er hier uitkomt, ik ook lig te janken. Daar en tegen zal ik niet weten hoe manlief zal reageren. Het is niet zo'n jankert, alhoewel ik denk dat hij nu wel eentraan zal laten hihi. Ik wil ook hihihi
Weet je: Het hele speelgoed-verhaal zet me wel aan het denken.... Zeker als het kind straks naar school gaat...Ik merk nu zo ontzettend dat ouders de drang voelen om maar vooral mee te gaan met alle rages enzo dat dan de principes overboord worden gegooid zodat hun kind erbij hoort. Ouders komen daar ook mee: Zoals met sinterklaas....De kinderen krijgen de meest belachelijke, dure cadeaus die in mijn ogen echt vreselijk zijn....Vooral hoog: batterij, piep, flits-gehalte.....Eigenlijk willen de ouders er niet aan meedoen, maar anders zijn ze bang dat hun kind er niet bij hoort....Erg toch eigenlijk? Vraag me af hoe ik zal reageren op het moment dat mijn kind naar school gaat en ik eigenlijk wil vasthouden aan mijn principes....Zal ik dan ook overstag gaan of hou ik stug vol? Ligt denk ik ook wel aan het soort kind dat je hebt. Het ene kind is nou eenmaal gevoeliger voor trends dan het andere..... Zo, weer genoeg nagedacht......hihi!
haha snap het wel hoor.. dat was hier met Sinterklaas ook...samen met fam. gevierd en als bij hun de zaak goed gaat zie je dat in de kado's echt allemaal dure kado's en wij hadden juist kleine kado's niet al te duur.. zoals een simpel houten xylofoon..en voor Sem een barbapapa bordje wel van plastic hihi eet wat makkelijker dus dan zie je de verschillen wel ja
Mir, ben het wel met je eens wat betreft televisie (Jasmijn zit nog niet echt veel achter de pc haha). Hier mag ze 's ochtends even tv kijken (vaak zit ze voor het ontbijt even bij mij op bed en dan mag hij even aan) en 's avonds net voor het eten kijkt ze Sesamstraat, kan ik even rustig koken. Rest van de dag is hij in principe uit. Af en toe kijken we dan nog eens 1 aflevering van Zandkasteel via de laptop. Maar daar blijft het dan ook bij. Ze kan zich gelukkig ook goed zelf vermaken met haar speelgoed, vooral boekjes en puzzels zijn favoriet op het moment. En hier ook met name fan van houten speelgoed, een ouderwetse houten blokkendoos is toch net zo mooi als alle "moderne" speelgoed met alle toeters en bellen? Maar ben idd benieuwd hoe het gaat als ze wat ouder wordt.. Druk van buitenaf is hier nog niet zo aanwezig vind ik (niet wat betreft speelgoed), komt denk ik pas als ze wat ouder zijn. Maar heb dat wel ervaren met de (borst)voeding, Jasmijn heeft dat dus 13 maanden gehad. Ik was ook best terughoudend in bijvoeding maar nu was de druk wel verschillend, sommigen vonden dat wij te voorzichtig waren maar anderen weer dat wij toch al teveel lieten proeven. Ach, als je het er zelf maar mee eens bent toch! Mama25, goede tip, een kammetje en borstel die moet ik ook nog! Had het wel bedacht van de week maar ook alweer vergeten haha. Morgen maar even halen dus.
wave voor iedereen! Mir: dan ben ikd at ook hier. komt er hier ooke cht niet in van plant maar voor de tv
oooooooooeeeeeeeehhhhhhh ja hier ook nog maar 2 weekjes te gaan!! En buddy jij precies nog 1 week!!!!!!!!!!!!!!!!!
genartie 2010: ga ik niet kijken. vind het concept verschrikkelijk. hier toch steken af en toe in me schede! auw!
Luuc mag s'morgens van mij altijd 1 uurtje tv kijken en voor de rest van de dag gaat ie uit. Vaak zet ik hem tegen 16.00uur weer even aan en kijkt hij tot 16.30 tot dennis thuiskomt en heeft dan geen aandacht meer voor detv en gaat dan weer uit.
als ik mevr hier haar zin doe zit ze de hele dag tv te kijken of spelletjes te doen achter de pc helaas denken ik en mijn vriend hier anders over de tv hoeft niet aan ze heeft dingen genoeg om zich mee te vermaken en vaders vind het vooral gemakkelijk hup tv aan ook geen gezeur meer hahahah. vind het vooral leuk om haar te zien spelen als ze in haar eigen wereldje zit bv met barbies. gelukkig ben ik dus niet de enigste mama die er zo over denkt hahaha ga eten koken ouste word straks opgehaald om 6 uur en is er zondag avond pas weer ga gebakken krieltjes maken met kipsnitzel en bloemkool tot vanavond oh trouwens voel de kleine soms zo hard dat ik het van onder nog voel of in mijn billen erg vreemd