Februari 2010 mama's deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bwtje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ja groenehart jozef lokatie:p

2. Lady Jane

Lady Jane Bekend lid

20 jan 2009
    807
    0
    0
    Huisvrouw/verpleegster/eigen baas
    Maleisie
    nog ff volhouden, nog 3 pagina's en we hebben 500!!!

3. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Probeer lekker te slapen meid!

4. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    Ja ik ook! Van Sven ook en van Tygo dus :D
    Ben daar ook beide zwangerschappen onder controle geweest en heb daar op de kraamafdeling gelegen.

Bij Levi woonden we nog in Delft, dus die is daar in het Zh geboren.

Grappig!

5. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hihi misschien hebben we wel op dezelfde verloskamer gelegen:p

6. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    kamer 5 bij sven
    kamer 6 bij tygo

En ik had dr. Sikkel bij de bevalling (supermens!!)
    De arts die ik had bij Sven werkt er niet meer (maar was ook fijn)

7. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Nee helaas, ik lag op kamer 3 en de operatie werd gedaan door Dr. Janssen. Das trouwens bizar om te zien dat er gewoon 11 man in zo'n OK rondhobbelen. Das best veel.

8. Lady Jane

Lady Jane Bekend lid

20 jan 2009
    807
    0
    0
    Huisvrouw/verpleegster/eigen baas
    Maleisie
    welterusten meiden!!!
    oant moan!!

9. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    @ Belliebel! Wat een schattig mannetje! AHHHH!

@ Dank jullie voor de wensen dat die pilletjes gaan werken. Ik duim net zo hard mee.
    Maar ik hoop nergens meer op. De gyn verwachte eigenlijk ook niet dat ze er deze week al zou zijn. Hij had het al over volgende week dit en dat... Wat weet ik echt niet meer. Dus ga er svp van uit dat de kleine donder er deze week nog niet zal zijn.

Ik ga slapen morgen vroeg weg... Spannnd!

Knuffel!

10. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur

Hihi en dan zal je zien dat straks spontaan je viezen breken:p, zo ging dat bij mij ook. Ik duim met je mee meis dat die kleine dondersteen er voor het weekend er toch wel is.

11. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ja ik ga het bedje in. Ben me toch een partij moe. Heb ook het idee dat ik wel een winterslaapje zou kunnen doen hihi. Het vreet toch best wat energie zo'n klein ventje.

Voor alle dames die gaan bevallen vannacht, heel erg veel succes:D!

12. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36

Weet ik niet, het was ook een reden om CTG te maken dus ik denk het wel, maar vast niet heel ernstig, anders hadden ze me niet naar huis laten gaan!
    Vrijdag maar weer es kijken! (als ze er dan nog in zit :p)

13. Prulleke

Prulleke Bekend lid

16 jun 2009
    719
    0
    0
    witte kool werkt als een trein bij stuwing. dit verzacht de pijn.
    maarer verdwijnen echt geen rooie vlekken van. je moet je borst als allemaal rietjes zien. als er iets blijft zitten dan kan de rest van de melk er niet door heen stromen. dit gaat pijn doen,en je kan je er niet lekker bij voelen en verhoging krijgen. doe je hier niks aan dan kan het gaan ontsteken. als je een rooie plek ziet dan kan je voor je begint met voeden hier een warm washandje op leggen.

je 'rietjes' gaan dan wat meer open staan waardoor het makkelijker kan lopen. (je gaat dan ook meteen lekken dus zorg dat je wat bij de hand hebt) je kan ook mee helpen. je masseert dan tijdens het voeden met je hand de plek richtig de tepel, dat je het er uit gaat masseren. je kan ook nog, ja zit vol met tips :) je baby aanleggen richting die plek. als het goed is heb je verschillende houdingen geleerd van je kraamhulp.

ze heeft ook verteld waar het kinnetje naar toe ligt dat gedeelte wordt er extra leeg gedronken. leg je baby zo aan dat ie dus het gedeelte leeg drinkt waar die rooie plek zit. zo wordt dat gedeelte extra leeg en kan de plek verdwijnen. als je klaar bent met voeden en t doet zeer dan kan je er witte kool op doen. maar dat is alleen om de pijn te verzachten. een rooie plek moet je goed behandelen. een ontsteking doet echt zeer.

hopelijk heb je er wat aan, als ik mij teveel bemoei moet je het ook zeggen hoor. maar wil alleen maar helpen.

14. Prulleke

Prulleke Bekend lid

16 jun 2009
    719
    0
    0
    ow ja wilde nog wat melden over het kolven.

je borsten die stemmen zich af op de hoeveelheid die je baby wil drinken. op z n regel dag wordt dat weer veranderd naar wat jou baby wil.

ga je je borsten leeg kolven dan weet jou borst niet meer wat de hoeveelheid is, en gaat dan alleen extra aanmaken. dan heb je meer kans dat je weer dezelfde hoeveelheid krijgt, jou baby drinkt niet zoveel dus dan krijg je weer stuwing. ik zou dus niet gaan kolven als het niet nodig is.

15. minimouse

minimouse Niet meer actief

zo heb net even gauw wat bij gelezen enzo. had ik nog geen tijd voor gehad.

Alle nieuwe mama's van harte gefeliciteerd!

Hier mijn bevallingsverhaal.

Op 6 februari had ik zo als de hele week al weer last van harde buiken en pijn in mijn onder rug. Vervelend, maarja je gaat door he.. Aangezien ik erg goed bleef slapen snachts ben ik 'smiddags nog naar een uitvoering van streetdance geweest waaraan mn nichtje mee deed. Ik voelde me niet helemaal lekker met die harde buiken, maar het was wel te doen. Na de uitvoering ben ik met de familie mee gegaan en bij mn schoonzus een kopje thee gedronken. Ik zat nog steeds niet lekker en rond half 7 zijn we toch maar naar huis gegaan. we zouden nog even een kaartje weg brengen bij iemand anders die ook een kindje had gekregen. Bij haar voor de deur braken mijn vliezen! ik greep naar mn kruis, maar alles was nat! ohohhh het is begonnen! Ik loop gauw terug naar de auto en we zijn snel naar huis gereden. Heb toen een klein beetje op kunnen vangen en mn schoonzus ( tevens onze kraamverzorgster) gebeld omdat ik het zelf niet helemaal helder vond. zij is naar ons toe gekomen en keek even. Toch maar naar de HA gebeld. Die kwam om 21 uur even kijken. Het was wat gelig en had er waarschijnlijk urine bij in op gevangen, vandaar dat de kleur beetje anders was. Ze vond het goed dus mocht thuis blijven! Joehoee! Omdat ik nog geen weeën had zei ze dat het wel even kan duren voordat die komen als de vliezen gebroken zijn. Dus naja toch maar gewoon op bed gegaan rond een uur of 11. Maar toen begon ik toch wat heftigere krampen te krijgen. Zijn dit de weeën? Ik kon natuurlijk niet slapen en al gauw werden de weeën sterker. En begon bloed te verliezen. Dat zinde me niet helemaal dus schoonzus weer gebeld en die zei dat dat goed was. Zolang het niet veel is. De weeën kwamen om de 5 a 6 minuten en ik raakte helemaal in de war en vond het allemaal niet leuk meer. Schoonzus kwam wel even langs om bij me te kijken. Daarna HA gebeld en die kwam weer even langs. Ze wou nog niet toucheren omdat dan de infectiegevaar groter is met gebroken vliezen. Maar toen al die drukte in huis was zakten de weeën weer af. Ze gingen weg en ik ben op het kraambed gaan liggen om wat proberen te slapen. Nog geen 15 minuten later zette het door. Weeën kwamen alleen niet regelmatig maar wel erg aanwezig. Om 7 uur kwam de HA weer langs. Schoonzus was ook weer bij ons gekomen. ik had 3 cm ontsluiting. Daarna raakte ik met mijn ademhaling met puffen in de knoop en begon te hyperventileren. Zag de raarste dingen voor me: kippen zonder kop enzo.. Om een uur of half 10 kwam de HA weer langs. 5 cm. Dat ging goed. Om 11 uur kwam ze weer en zat ik op 7. Ze zou tussen 1 en half 2 weer komen. maar om half 1 kreeg ik persdrang. Ze is gelijk weer gekomen. Ik zat op 8 maar er zat een dikke rand. Die ging ze weg masseren. oh wat deed dat zeer! kwart over 1 mocht ik persen. Het duurde allemaal best lang. En het hartje van Michelle kwam niet meer terug op ritme na een perswee. Dus er moest ik gegrepen worden. Ik kreeg een knip. Verdoving kon niet goed inwerken omdat het heel snel moest dus die was best pijnlijk. Toen ging het heel snel. Bij de volgende perswee werd het hoofdje geboren en de rest kwam er zo achter aan. De reden dat het niet vlotte kwam doordat Michelle met een handje naast haar hoofd lag. Dat paste niet helemaal zegmaar. Toen ze geboren was spuugte ze gelijk alle slijm enzo uit en huilde meteen. Mooie kleur. Een dikke 10! binnen 10 minuten kwam de placenta al. En daarna werd ik gehecht.
    Al met al is het toch best snel gegaan als ik er op terug kijk. En gaat het allemaal super hier. Michelle dringt goed. En de borstvoeding is goed opgang! Met mij gaat het ook best goed. heb geen last van de knip met plassen gelukkig.

ik zal stoppen. moet nu gaan voeden. kom later weer!

veel succes allemaal met de bevalling!

16. Jeanne59

Jeanne59 Lid

24 jun 2009
    41
    0
    0
    huisvrouw, verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Bwtje, ik zag dat jij al bevallen bent! Gefeliciteerd en wat een prachtig kindje.
    Ook alle andere mama's nogmaals Van Harte, hoor.
    Jullie kunnen er wat van, het is een dagtaak om hier "'bij" te blijven.
    Toch is het erg leuk mee te lezen en dat jullie ook veel steun aan elkaar hebben. Mooi hoor.
    Al die foto's van die versgeboren kindjes, niet echt bevordelijk voor mijn geduld, ik hoop dat ze eerder komt...Heel veel groetjes van Jeanne

17. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Dondersteen; Een hele dikke knuffel voor jou! Succes in het ZH. Hoop dat de pilletjes snel hun werk doen

@FM; Hoe i9s het met de voorweeën?

@LadyJane; Balen dat ze nog niet kon strippen. Hopelijk komt het snel van zelf op gang. Wel leuke dingetjes geshopt?

@Jo; Succes! Hopelijk zakt jullie kindje snel!

@Ninja; Je kan altijd vragen of ze kijken of het mogelijk is om te strippen, maar veel VK doen dit pas vanaf de 40 weken

@Ladytiger; Fijn dat het zo goed gaat

@Beliebel; Klinkt ook allemaal goed bij jullie!

@Jodelahiti; Succes bij de controle

@Dennismartine; Spannend! Hopelijk heb je jullie beebje al in je armen

@Tonka; Gefeliciteerd met je 40 weken. @Beebje van Tonka; Het is tijd om je te laten bewonderen :D

18. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Beetje late reactie, maar voor de andere dames; Als de weeën om de 5 min komen

19. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Toen ik in het kraamhotel lag te bevallen lag er op de kamer naast mij een mevrouw die ook nogal veel geluid produeerde ;). Bij mij was het vrij rustig. Het verschil is wel dat zij een half uur later een kindje in haar armen had en bij mij heeft het aanzienlijk langer geduurd......

20. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Lilalief; Fijn dat er toch iets aan de gang is. Hopelijk zet het snel door

@Angelsfire; Wat een goed nieuws over het bijoortje. Ik zou de operatie ook niet aangaan. Matthijs is geopereerd toen hij 1 maand was en het is echt verschrikkelijk om je kleine mannetje zo hulpeloos in het ZH te zien en onder narcose gebracht te zien worden.

@Guppekop; Lekker geslapen?

@Minimouse; Mooi verhaal hoor, daar teken ik voor. (mijn achterlijke VK is de vorige keer bij de 4cm begonnen met het randje (de rand :$) wegmasseren. Wat achteraf gezien helemaal niet zo vroeg mag (zeker niet bij een eerste bevalling) Geniet maar lekker!

Deel Deze Pagina