haha whoehoe ik zit hier ook op mijn mannetje te wachten ik zit al een tijdje om skittles te zeuren hihi Hij is even weg, en Sem heeft haar 1ste kinderfeestje bij iemand..tot 17h, Eva slaapt en Bas ligt naast mij op bed te slapen
waarom hou je dan geen kraamfeest oid? dus alles in 1 keer? dan ben je er ook vanaf..fam. en echt mensen die dichtbij je staan willen vaak toch wel eerder snuffelen maar het grootste gedeelte krijg je dan in 1 keer.. Hier ook doordeweeks nu een hoop gehad weekends ook..vanavond komen..morgenavond eters dan weer avond en alweer weekend! Het is nu meer de avonden en weekenden idd.. Uiteindelijk houd het weer op
het is een schatting he en ook die beebs krijg je er wel uit hoor Hier werd Bas tussen de 6-7 pond geschat bij 40 weekjes..Nou bij vrijwel 2 weken te vroeg was hij al 3720 dus ja ik heb het niet zo op die schattingen !! Gelukkig waren de eerste 2 wel 6 pondjes! want het scheelt natuurlijk wel dat het hier een 3e was..
zo ik heb nog even de tijd zal mijn bevallingsverhaal een neerzetten ik was afgelopen zaterdag om 7 uur in het ziekenhuis en heb eerst een uur aan het ctg gelegen dat was allemaal goed haalde de verpleegkundige de verloskundige op die zou de veter inbregen nou ze had nog even gevoeld het was gunstig maar moest er erg rekening mee houden dat de veter niks zou doen maar 5 op de 100 vrouwen kregen weeen of braken de vliezen nou de veter er in en weer aan het ctg apparaad na 5 min begon ik al buikkramp te krijgen en waren de harde buiken ook goed zichtbaar na 10 min begon mijn rug ook al pijn te doen bij elke harde buik en ik had het idee zelf van dat wel zou gaan beginnen of al bezig was na een uurtje ctg waren de weeen al wel zo heftig dat ik er moeite mee had de verlos kwam weer kijken oh mevr ga er maar vanuit dat het het voorwerk is ik zo nou mevr het voeld wel erg het zelfde aan als bij de vorige bevalling mens begon me te zeuren jah zal best wel zeer doen maar is echt het voorwerk hoor ga u dan ook niet niet inwendig voelen omdat ik het toch wel zeker weet dat u nog geen ontsluiting heeft nou ik kon niet zitten lopen staan uh elke houding was al niet meer om uit te houden dus ik gauw mijn vriend bellen en die had ook zo iets van jah uh 5 vrouwen op de 100 dat duurd nog wel even ik pissig op hem als je nu niet komt dan blijf je ook maar weg dus hij kwam er meteen aan ik was ondertussen onder de doche gegaan op aanraden van de verpleegkundige ze had het ook al in de gaten dat ik wel degelijk bezig was met de bevalling. heb wel een uur onder de doche gezeten en stoel was ideaal kon er heerlijk mijn rugweeen mee weg drukken. vriendlief was er heel snel en de weeen kwam nog steeds sneller en sneller dus kwam dat akelige mens weer aan drammen jah ik voel wel wat harde buiken en idd ze komen snel maar ik denk toch dat u nog geen onstluiting hebt ik kon dat mens wel wat ik was toch degene die het voelde ipv haar. nou om mij gerust te stellen wou ze dan toch even voelen maar moest er vanuit gaan dat ik geen ontsluiting zou hebben. nou ik had dus al 3 cm ontsluiting ze zei ook niet veel meer daarna alleen u heeft gelijk dus de vliezen gebroken en toen ging het heel snel ineens binnen een half uur naar 6 cm en weer giga overgeven dus ik mocht niet weg voor een ruggenprik maar goed het werd na een half uur ineens minder heftig en bleef hangen dus toch maar een ruggenprik. LANG LEVE DE RUGGENPRIK wat een verademing toen kreeg ik er een pomp achter om de weeen op te wekken en ik lag er lekker ontspannen bij en ging redelijk snel na 10 cm toe toen lieten ze de ruggenprik weer uitwerken en had mijn gevoel ook snel weer terug. heb uur uur liggen persen en toen kwam wesley het persen ging heel moeilijk omdat wesley wat klem lag met armpje naast hoofd maar heb geen knip gehad en ben ook niet uitgescheurd heerlijk. maar goed de nageboorte kwam en begon vreselijk te bloeden er kwam ook stolsels heel giga zo groot werd vreselijk bang dacht nu is hij er en nu loop ik leeg. ze zetten de pomp heel hoog zodat de baarmoeder zou samentrekken en kreeg er opnieuw een cateter in auw auw auw bloeden bleef nog redelijk lang aanhouden toen gingen we naar de kraamafdeling en ik had wesley nog niet aan de borst gehad zou pas savonds om 1 uur gebeuren ook al zo vreemd normaal doen ze dat direct nou wesley had er niet z'n zin in en kreeg hem pas de volgende morgen om 7 uur pas weer aangelegt ik was nog zo moe enz dat ik niet veel zei maar raar was het wel ze zeiden hij had reserves genoeg. ik wou ook erg graag naar huis toe maar moest eerst plassen nou dat deed ik dus smiddags lekker naar huis gegaan. Als ik zelf op de bevalling terug kijk zijn er wel wat dingen waar ik me boos over kan maken maar goed dat heeft geen zin weet wel dat je ook op dat soort momenten nog voor jezelf moet opkomen enz. had er vanmorgen al neergezet dat wesely en ik ons beide steeds beter gaan voelen. oh vraagje nog meer dames met meer kids die ineens van slag waren of heel boos waren en je uitproberen??? toen de baby er was
ja daarom vroeg ik het ook hehe omdat het franse auto's zijn...en je hier soms ook negatieve dingen over hoort..maar ja dat zal wel met alles zijn he? Ik zou ook graag die renault scenic willen en dan de grand versie 7 zits ! maar goed het enige wat ons hier weer tegen houd is het gewicht..ze zijn flink zwaar helaas! Onze oude overburen hebben er eentje en idd erg mooi en ruim!
harde plekken en toch weinig melk? hoe weet je nu eigenlijk dat je weinig melk hebt? hier geen ervaring mee, want het stroomt over kan ook niet zonder de koffiepads Moet je nu dan ook extra (leeg)kolven dan? om meer productie te maken oid? of nog vaker aanleggen?
wat een verhaal je voelt je dan niet serieus genomen he? en je kan ook merken dat hun duidelijk niet voelen wat jij voelt..hier weet ik nog op het einde dat ik nog niet mocht persen want dat zou het tegen werken had 7cm en die rand etc..maar kwartier later mocht ik persen haha dus mijn gevoel had toch gelijk! Ik zei ook letterlijk hij komt eraan haha Hier 2 oudere dames..eentje wil alles zien trots dus en de middelste is echt een poppenmoedertje en komt met alle flesjes en ditjes en datjes aanzetten haha dus hier nog geen jaloers of veranderlijk gedrag..wel is Sem ook erg moe van alle drukte ja!
bwtje en ladytiger, ja das wel zoo maar maak me toch zorgen vooral een knip???? dat wil ik nu absoluut niet maar als het nodig is moet het wel... Hopelijk krijg ik en andere dames die nog moeten bevallen een goeie bevalling, vooral een snelle bevalling
Wat mij is verteld door onze "geweldige" kraamhulp, als je kindje tevreden na het voeden heeft het voldoende binnen gehad. Het lijkt mij toch ook wel als je kindje nog honger heeft het wel zal gaan huilen. Heb het ook met Dinand gehad. Ik dacht dattie klaar was omdat hij aan het suffen was en mijn tepel losliet. Dus ik meneer eraf gehaald, krijgt hij opeens een pruillipje en begint te huilen hihi. Gelijk maar aangelegd, en ik had weer een heel erg tevreden meneertje. Ik ga die kleine ven van me is even badderen. Lekker een zwitsalkindje van hem maken, heeerlijk.
@ Kraamfeest: Hier hebben wij over na zitten denken....Maar zoals het ook altijd met onze verjaardagen gaat....De helft kan dan weer niet, zijn allemaal zo DRUK!!!....Dus dan zit je nog met de helft wat op een andere dag moet/wil/kan komen....Dus daar hebben we uiteindelijk maar vanaf gezien....Ik moet gewoon goed mijn grenzen aangeven. Als ik geen zin heb in visite komen ze er gewoon niet in....En voor ogen houden dat het wel een aantal weken/maanden in beslag neemt aangezien alles en iedereen in het weekend wil komen..... @ Alleen thuis met de kleine: Als de kleine geboren is neemt mijn man 2 dagen vrij....Vervolgens als de kraamzorg weg is neemt hij nog een aantal dagen vrij....Helaas geen lange periode....heeft vrij weinig vrije dagen.....helaas.... Zoals ik al eerder beschreef heb ik hier in de buurt geen familie of vrienden. De dichst bijzijnde woont 3 kwartier rijden bij mij vandaan (schoonmoeder). Dichstbijzijnde vrienden een uur rijden.....Iedereen werkt ook door de weeks en vooral ook fulltime, dus ik zal door de weeks geen visite krijgen....Ik zie best op tegen dat alleen thuis zijn. Je zit toch met zo'n klein hummeltje.... Wie herkent dit? Of heeft er tips?
Nou daar zit ik dan op mijn dag te zitten...Zeg al vanaf de zomer op 10 feb. sneeuwt het en heb ik mijn kindje. Nu is het de 10de en het sneeuwt maar mijn meisje zit lekker in mijn buik. De steken zijn er nog steeds, soort spierpijn erbij in mijn buik en gewoon een onbestemt gevoel. Hmm ik wil mijn kindje graag zien..
Kan me helemaal voorstellen dat je er de balen van hebt.... Zit je op 40 weken blijft de kleine nog ff zitten.... Hoop voor je dat je snel je meisje mag gaan bewonderen.... Het is hier wel heel erg van: - of je bevalt best wel vroeg (37/38 weken) - of echt laat...... Niemand is nog echt rond de uitgerekende datum bevallen geloof ik! Nou meid, kop op.......Het kan nog max 2 weken duren (al hoop ik dat echt niet voor je!!!)
bwtje ik weet dat ik weinig melk heb omdat ik moest afkolven om zo eigenlijk de voeding op gang te brengen wat helaas niet lukte. nou ik was blij als er 30 ml uit kwam en dat was dan nog wel uit 2 borsten. maar toch heb ik harde plekken in mijn borsten en loopt er ook soms wel wat melk uit mijn tepels. heb even goed toch ook wel van die pads in mijn bh veel of weinig melk een natte plek in je kleding staat zo raar he en de scenic is misschien wel wat zwaarder maar ja er zit ook genoeg in om die auto zo veilig mogelijk te maken. maar iedereen moet daarin zijn eigen keuze maken en afwegen wat voor hen het belangrijkste is. mirr wat een bevallings verhaal. jij werd dus ook al niet te serieus genomen in het begin. bij mij wilde zo maar niet geloven dat ik weeen had omdat het ctg het niet aan gaf maar ik heb wel degelijk bewezen dat ik ze had. melek die knip heb echt niet gevoeld. ik wist niet eens dat ze mij ingeknipt had dat zij ze pas erna. maar toen had ik bram al op mijn buik liggen. voor het hechten heeft ze wel de boel van onderen verdooft en die prikjes voelde ik wel even (was even vervelend maar niet pijnlijk). maar met zo`n kleintje op je buik dan denkt je daar niet eens aan.
Ladytiger, hoop dat ik hem ook niet ga voelen ben best bang voor dit soort dingen... ook omdat dit mijn eerste bevalling gaat worden Meiden ik ga effe koken, wil vandaag eerder gaan eten. mannetje is zo thuis.. tot vanavond!
hmm nog geen babynieuws i'm waiting! de mijne blijft gewoon lekker zitten tot de nacht voor het inleiden zeitie gisteraaf tegen wim, vind het veel te koud buiten
hier is het poedersneeuw, blijft niet echt veel van liggen want hebben ook nog zon tussendoor. ik wil lente