Februari 2010 mama's deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bwtje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    spannende dag voor een aantal van de feb mama's ben erg benieuwd naar de berichten

2. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Nou ik vind eigenlijk dat er wel veeeeeeeeeeeeeel meer informatie en handvatten aangereikt mogen worden wat betreft borstvoeding. Vrouwen weten niet na 1 kraamweek of 1x een avondje cursus hoe borstvoeding werkt en wat je in welke situaties je het beste kan doen. Zeker na de bevalling zijn vrouwen zo instabiel (qua emoties) als maar kan en word borstvoeding, als het niet lekker werkt, een obstakel en stoppen ze ermee omdat ze door de bomen het bos niet meer zien.
    En dat terwijl borstvoeding juist zo mooi is, en zo intiem, en ook zo goed voor kind én moeder! Want door zo snel te stoppen met borstvoeding is de kans op een postnatale depressie ook groter.

Ikzelf heb na Marcus ook niet lang borstvoeding gegeven, omdat ik dus ook niet meer wist wat ik moest. Hulp kan je wel krijgen maar kost geld als je niet juist verzekerd bent.
    Ik baal heel erg dat het zo gelopen is (ook door de depressie daarna) en wil ditmaal echt goed en lang borstvoeding geven, en zal dit keer alle hulp aannemen die er bestaat, ook al kost het me geld!

3. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Hahahaha dan is de site niet up to date! Nee ik ga echt 5 februari, ik heb last van zwangerschapsdementie maar niet zo erg ;)

4. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Zo strak pakje zeg!

Jij draagt ook helemaal niet naar voren ofzo, je ziet eigenlijk helemaal niet dat je zwanger bent! WOW!

5. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    ***** Buddynieuws Angelsfire *****

Wij zitten hier gezellig te lunchen maar er gebeurt helemaal niets. Na de 2e antibiotica aan de opwekkers dus.

***** Einde buddynieuws *****

Nou daar zit je dan... Geduld is een schone zaak zeggen ze!
    Maar ze is wel optimistisch en heeft geen pijn smst ze net!

6. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Oh ze mag maximaal 24 uur met gebroken vliezen lopen ivm de streptokokken, weten we dat ook weer ;)

7. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Oh spannend, hopelijk komt het vanzelf opgang. Lijkt me best wel een zware dag. Ondanks dat je je er op in heb kunnen stellen, hopelijk heeft ze straks als het echte werk gaat beginnen nog genoeg energie over.

8. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ah kijk, dus morgen is er zeker een beebje geboren:D.

9. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Pfff ik moet ook aan de slag, heb alleen echt GEEN zin.

10. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik ga er ook ff vandoor voor nu! Ik kom terug als ik weer nieuws heb!

11. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

mee eens hoor maar ik mag der altijd bellen om advies en ze komt langs. mocht het niet lukken komt er een lacatakundige...dat bedoel ik kan wel schelen denk ik nu dan :D

12. mamastarlight

angelfire: succes meissie!

13. dennismartine

dennismartine Actief lid

11 sep 2007
    331
    0
    0
    verpleegkundige
    almelo
    Wat heb jij een mooi buikje voor 38 weken, heel wat anders dan mijn toeter.

Hier een super slechte nacht gehad. Zoon lief heeft alleen geslapen van 3 tot 6 en voor de rest gehuild en gegild. Konden er niets mee beginnen. Had geen koorts maar greep steeds naar zijn oren en zei dan au au au. Heeft aan beide kanten buisjes, dus oorontsteking leek mij vreemd. Vanmorgen toch even naar de huisarts geweest en ja hoor oor ontsteking, het buisje zat los. Heeft een antibiotica kuurtje gekregen en in de loop van de maand even een keer de kno arts bellen voor terugplaatsen. Hij ligt nu lekker te slapen, moet hem alleen om 14.00 uur wakker maken, zielig. Moet om 14.30 bij verloskundige zijn.

Harde buiken; vandaag veel die uitstralen naar mijn linker zij en rug erg vervelend. Wat trekken onderin de buik.

14. dennismartine

dennismartine Actief lid

11 sep 2007
    331
    0
    0
    verpleegkundige
    almelo
    @Troeltje; hoe gaat het met jou buikpijn, nog steeds of is het opgehouden na het douchen.

15. mamastarlight

dank je! moet zeggend at ik ooke cht heel blij ben met mijn buikkie, niet dat het me er iets toe doet maar goed

16. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0

spannend!

17. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

KNORRETJE en BELLIEBEL: Ik herken dat heel erg!
    Die druk op het schaambeen!
    Begint steeds pijnlijker te worden! Met omdraaien in bed, met lopen.. Net alsof het helemaal beurs is ook. Auw!
    Bij mij is het kindje al ingedaald. Zou het koppie er zo op drukken? Ik denk het...

BEVALLENDE MEIDEN: Succes allemaal!!!

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hoi hoi de vraag vond ik niet kwetsend maar hoe kan je uit leggen waarom je nu er niet voor gaat, Zal het proberen. Ik wil niet als een zeik muts over komen maar ik zie het gewoon niet zitten, Als ik het wel had gewild had ik denk al veel meer info op gezocht om de kans van slagen groter te maken en dat heb ik niet gedaann!

Er zijn meer redenen waarom ik het niet wil proberen ook al twijvel ik nu weer?? Klinkt dubbel he.

Mijn zoon heb ik drie weken borstvoeding gegeven, en heb idd totaal geen begeleiding gehad daar mee, En de mensen die er wel bij waren waren mensen die van de oude generatie zijn en waren de jaren 70 moeders toen was flesvoeding in en borstvoeding uit!

Wat ik ook al heb aan gegeven in een eerder bericht, het is misschien een zwak ecuss maar door mijn hele grote borsten zie ik het gewoon niet zitten ze zijn topzwaar nu en na de bevalling nog meer en ik vond het wel een probleem met voeden misschien omdat ik de juiste begeleiding gemist heb dat zou kunnen, Maar bv nu zou ik wel dingen kunnen aanschaffen maar mis ook de finacele mogelijk heiden om de goede bh,s er voor aan te schaffen. Wat ik wel gelezen heb enz er over is het dat een goede voedings bh in mijn maat me al meer dan 50 euro zou gaan kosten.!! Dat kan ik niet van uit me budget. Je kunt wel zeggen flesvoeding kost het zelfde maar, Ook door dat wat me me eerste bevalling me is over komen weet ik dus niet nu hoe ik er voor staat, A blijf ik rustig B moet het alleen gaan doen trek ik dat door me extra stress te bezorgen, Ja ik weet het is lastig uit te leggen. C Hoe denk ik er na de bevalling over, Misschien ga ik het dan toch proberen diep in me hart zou ik het wel willen maar dan komen we weer uit op A hoe stabiel ben ik na de bevalling, Dus de conclusie deze dame weet het nu nog niet, Maar me voor keur gaat uit om gelijk over te gaan op de fles om a b en c over te kunnen slaan.

Lastig he :$

Groetjes Patricia nog 19 dagen te gaan dus ook nog 19 dagen om te twijvelen:$

Deel Deze Pagina