Buik insmeren....gouden tip?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door oogappel, 7 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden,

Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen, maar ik ben wel nieuwsgierig naar de ultieme tip voor het insmeren van de buik ;)

Ook al weet ik ook dat je het niet helemaal tegen kan gaan!

Hoor het graag!

Doeg

2. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb Cacaobutter van Palmers gebruikt Palmer's
    Ben hier vanaf week 12 mee begonnen. Elke avond 2 minuten smeren EN kneden. Dus je vel een beetje naar voren trekken. Resultaat: geen enkele streep, ook bij de 2e zwangerschap niet. Beide keren zat ik vooraf zeer strak in mn vel, en had gedacht dat ik zeker wel striae zou krijgen. Niet dus. Wie weet is dit DE gouden tip??

3. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Naar mijn weten helpt helemaal niks tegen striae!

Ik heb echt al mijn zw-schappen lopen smeren van hier tot tokio (ook de duurdere gekocht), maar ik heb toch echt wel een klein landkaartje hoor ;)

Je hebt er aanleg voor of niet, en helaas heb ik er dus "aanleg" voor ;);)

4. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik BIO-Oil.
    Zij claimen ook zwangerschapsstriemen tegen te gaan (het zou ook tegen littekens helpen), maar het schijnt niet uit te maken of je wel of niet smeert, omdat het puur aanleg is.
    Het ontstaat ook van binnenuit, dus je kunt er moeilijk tegen smeren.
    Vaak is de kans groot dat als je moeder het had, jij het ook krijgt, en als ze het niet had, jij het ook niet krijgt.
    Volgens mij bestaat "DE" gouden tip dan helaas ook niet...
    Maar smeren is sowieso fijn vind ik en helpt wel tegen een strak gevoel en om de huid soepel te houden.

Liefs :)

5. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vooral je huid stevig masseren en kneden, zodat je de onderliggende huidlagen soepel maakt/houdt kan helpen. Het is handiger om eerst te masseren en daarna pas iets te smeren, om te voorkomen dat je huid te glad wordt om stevig vast te pakken.

Maar er is inderdaad geen enkel smeerseltje/trucje waarmee je de striea gegarandeerd voorkomt. Naast aanleg lijkt ook leeftijd een rol te spelen, bij vrouwen boven de 30 schijnt het veel minder vaak voor te komen dan bij vrouwen onde de 30. Wat hier de reden voor is, is niet echt duidelijk. Mogelijk dat het minder stevig worden van de huid (dus ook bij de buik) bij vrouwen boven de 30 hierbij een rol speelt.

6. Hier met de eerste zwitsal gesmeerd en geen straie
    en nu weer lekker met zwitsal en nog steeds niks nu ligt het vast niet aan het spul hoor gewoon mazzel denk ik

7. Kelleyy

Kelleyy Niet meer actief

Men neme:

een lekkere warme douche, een lieve vriend die daarna even een minuutje tijd over heeft, Weleda Zwangerschapsolie en smeren maar :D

8. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ik gebruik de mama lijn van VSM, 2x per dag.

Nog geen rare tekens op de buik gevonden maar goed dat kan nog komen :)

9. MissT

MissT Niet meer actief

Ik gebruik zwitsal mama. En dan de borsten creme en buikcreme. Echt heerlijk. Je huid wordt er lekker soepel van!

10. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Hier ook Zwitsal mama creme gesmeerd, zowel voor borsten als voor buik.......en nog geen enkel teken van striae. Maar dat is meer geluk dan resultaat van smeerwerk, denk ik. Het is iig lekker spul!

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

helemaal mee eens....

ik heb geluk dat mijn man wel gek is op tijgerbrood :D:D

( bij mij heeft het trouwens ook te maken met prednison... maar toch... smeren helpt niets :()

12. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bio-Oil ook hier. Het helpt niet direct (volgens mij kan idd niets het echt tegenhouden), maar het minimaliseert wel en is heel goed voor je huid.

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Jaaa die is echt superfijn!

De Zwitsal mama-lijn vind ik onwijs stinken.

14. Kelleyy

Kelleyy Niet meer actief

Mijn vriend noemt het me na het insmeren altijd "Kruidenbuikie"..:D

15. Blauw78

Blauw78 Actief lid

30 apr 2009
    254
    0
    0
    Noord-Holland
    Woehoe eindelijk blij dat ik 32 word :D.

Hier gebruik Palmers, heel fijn spul. Ruikt niet extreem en ik vind 'm niet vet. Als 't niet helpt (en daar heeft het natuurlijk alle schijn van) heb in elk geval een heerlijk zacht velletje...

16. Ninoshka

Ninoshka Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.394
    1
    0
    Docent
    Zuid-Holland
    Wat ook goed is is elke dag een wisseldouche nemen (paar keer warm en koud water afwisselen tijdens het douchen) Is heel goed voor de doorbloeding van je huid. (tevens goed tegen kuitkramp, spataderen én cellullitis) Daarna lekker insmeren en masseren.

17. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    vanaf dag 1 heb ik het volgende gedaan:

onder de douche voorzichtig met een borsteltje (gewoon zo'n nagelborsteltje) de huid van m'n buik en billen en borsten gemasseerd. (goed voor doorbloeding) na het douchen smeer ik er amandelolie op (niet te veel...) en dat laat ik goed intrekken. Soms ook in de avond nog vaseline creme (wit) om extra zacht te maken.

Tot nu toe (31 weken) geen streepje of scheurtje (dit was een tip van mijn mams haha!) maar misschien is het ook wel genetisch bepaald...Ik kreeg wel een compliment van m'n gyn vorige week bij bezoek: hij vroeg of ik m'n buik goed verzorg met creme dus ik heb m'n geheim verteld haha!

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb alleen gesmeerd als mijn buik erg jeukte, misschien in totaal tijdens de hele zwangerschap een keer of 20. Je ziet amper dat er iets uit mijn tube is. Tot nu toe nog geen enkele striem te ontdekken. Bij deze ben ik dus blij dat dat heel fabeltje van smeren tegen striemen is tegengesproken! :D

Ik heb trouwens ook zwitsal buikbalsem in huis. ;)

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nooit gesmeerd, beide zwangerschappen niet en geen striemen.

20. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    OOk lekker voor je buik: sudocreme die ook goed is straks voor baby's billetjes! verder is het idd een kwestie van geluk...

Deel Deze Pagina